Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_CS_ schreef:Ik reageer even in het algemeen.
Ik ben heel proper op mijn wasmachine.
Laatje gaat eruit, word helemaal gesopt.
De ruimte waar het laatje zit ook.
De rubbers idem.
Filters aan de onderkant idem.
Elke 4 weken een 90 graden, zonder was.
Met vaatwastablet, of speciale wasmachinereiniger.
Ik haal de was er echt direct uit, en hang het dan op.
Ik sta bijna te wachten tot het deurtje open kan.
Ik was al jaaaren met vloeibaar, ik doseer zo goed mogelijk.
Heb weleens meer geprobeerd, maar dan heb ik na het wassen het schuim nog tussen het rubber zitten.
Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Ik heb ook poeder geprobeerd, ook zonder resultaat.
Alles gaat bij mij in een bolletje rechtstsreeks in de trommel, dus niet via de lade.
Ik heb een Blomberg wasmachine, redelijk onbekend in NL.
Hiervoor ook een Blomberg gehad, en erg goed bevallen, dus vandaar weer zo eentje.
En nee, ze ruiken niet elke keer zo, zo af en toe gaat het een keertje goed.
die lucht van dat waspoeder.
absque_dubio schreef:roosa schreef:Wasgeurtjes.nl gebruiken.
Alles ruikt zooooooo lekker
Ik gebruik wasparfum. En standaard een spuitfles water met wasparfum klaarstaan om evt over kleding te spuiten om het extra lekker te laten ruiken.
Sterkte TS, ik zou helemaal gek worden in jouw geval.
Rosje8 schreef:Ik heb het ook gehad, de meur ging eigenlijk nooit meer goed uit de kleding of handdoeken waar het eenmaal in zat. Alles hielp tijdelijk, azijn, vaatwastabletten, soda noem het maar op. Was ook een blomberg, nu al lang een nieuwe bosch en nooit meer last gehad!
DuoPenotti schreef:Maar als poeder drap word gebruik je dan niet teveel?
foxy80 schreef:Waar komt het water vandaan waar je mee wast? Leidingwater of gefilterd uit een regenwaterput?
Bij ons bleek de overloop van de keuken verstopt, waardoor ons afvalwater uiteindelijk, na hele lange tijd, in onze regenwaterput terug liep, en daar wasten wij mee...
hoogendroog schreef:Ik doe braaf bij iedere wasbeurt een flinke scheut schoonmaakazijn rechtstreeks in de trommel. Ik had namelijk altijd een donkere was die niet fris rook (iets met ouwe natte mannensokken). Machine was en is keurig schoon, rubbers aan de binnenkant worden tijdig afgenomen, gebruik altijd poeder ipv vloeibaar en ik draai wel eens leeg op 95 graden. Maar sinds ik schoonmaakazijn mee laat draaien, heb ik altijd een heerlijk frisse was! Doe het nu ook altijd in de (aparte) paardenzooiwasmachien en die ruikt nu ook citroentjesfris!