Blonde acties op werkvloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 22:16

Oh wat erg zeg.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:22

Nielojram schreef:
poes schreef:
Sommige dingen zijn te grappig :D

Zelf schrijf ik nooit dingen in mails of teams die niet verder mogen gaan.

Geloof mij, dat zal ik ook nooit meer doen.
In de bewuste doorstuur-mail zat een bijlage waar mijn collegae in geïnteresseerd waren, zodoende ging ik er met boter en suiker in..

Zoiets, maar dan andersom hadden wij met een transportbedrijf. Ze hebben onze producten beschadigd bij de klant afgeleverd. Dus mijn man mailt ze: hoe kan dat nou, heb de pakken expres extreem goed verpakt in verband met internationaal transport.
"Tja" , mailen ze terug: "blijkbaar niet goed genoeg" .

Zat daaronder een draadje: "ja Piet, hebben we omgepakt op de terminal, maar zeg dat maar niet tegen de klant".

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:44

Ghostattack schreef:
Ik heb ooit eens de complete inhoud van een database gedeletet door een foutje in mijn SQL query :)) Godzijdank konden ze de back-up van de avond ervoor terugzetten _O-

Dit is echt één van mijn grootste nachtmerries… hoop het nooit te doen.

Geweldige dingen komen hier voorbij! Als ik dit lees ben ik maar saai. Veel verder dan bijlages bij emails vergeten kom ik niet. Ik lees gezellig met jullie mee.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:47

Ik ga kijken of ik het goed getypt krijg.

Ik voelde me die ochtend niet zo lekker. Beetje licht in mijn hoofd enz en stond flink te sjouwen. Op een begeven moment liep ik naar de informatiebalie met een doosje en ik hoor, 'Krrrrraaak', onder mijn schoen. Ik denk ach een hondenbrokje. Toen ik het doosje had weggezet keek ik naar het geen waar ik op had gestapt. Ik zag wat pluis/stof en iets wits. Dus ik dacht, huh.. is er een product-achtig-iets gevallen? Terwijl ik het oppak klapt het open, waarop ik van schrik gil en het laat vallen.

Collega en klant kwamen toegesneld, ik ging bijna van mijn stokje (gewoon combinatie schrik en al niet lekker zijn :') )

Het bleek namelijk .. jawel .. een ontsnapte witte kreeft te zijn. Komt mijn andere collega heel droog, 'Ooh .. ja .. die is van de week ontsnapt'. Hij had enkele meters afgelegd en zat dus helemaal onder de stof/pluis van onder de schappen. Zo sneu, maar ja .. :knuffel: Collega's hadden het er nog vaak over ..

Voor de beeldvorming; dat is zo'n diertje en die lag dus op zijn kop schijnbaar en klapte 'open'.
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:47

Ik maak schoon in een verzorgingshuis met mensen met dementie. Ik moest 10 kamers schoonmaken zoals ik gewend was en er was een vrouw waarbij het niet zo goed ging maar verder niks meer van meegekregen. Ik wilde 1 van de laatste kamers schoonmaken en normaal als iemand wordt verzorgd stond de lamp op rood dan wist ik dat ik niet binnen hoefde te komen. Ik wilde de laatste kamer binnen gaan en de arts was de vrouw waarmee het slecht ging aan het schouwen, oftewel ze was dus net overleden. De lamp stond niet aan dus kon er eigenlijk ook niks aan doen maar een beetje vreemd was het wel. Gelukkig kan ik er goed tegen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Blonde acties op werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:04

De stekker van de vriezer vol ijs er "even" uitgehaald omdat we dat stopcontact nodig hadden voor iets. Nou de volgende dag kwamen mijn collega's en half ontdooide vriezer tegen. Ik vond het zelf het ergst van iedereen, veel ijs was op zich nog eetbaar echter niet meer verkoopbaar, dus dat hebben we zelf lekker opgegeten. Dus lekker geblunderd met ijs toe. :o

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 02:54

Het verschil tussen inch en cm gemist....
Voor de beeldvorming: Ik werk voor een transportbedrijf dat nieuwe meubels (in dozen) vervoert en bezorgd bij mensen thuis. Capaciteit wordt geboekt op kubieke meters.

Goed; een paar jaar terug hadden wij een nieuwe klant binnengehaald die bij onze loods in Sydney containers zou gaan lossen en wij verzorgen dan vervoer naar andere steden en klantleveringen. Ging allemaal prima tot ze een enorme order doorzetten die nog voor de kerst in de buurt van Brisbane geleverd moest worden. Ze waren op tijd, geen enkel probleem. Klein detail: deze order werd door het team in de USA doorgezet en niet door het team in Australie.
Ik alles ingevoerd, ruimte op de auto geboekt en klaar. Krijg ik op de dag dat ze in Sydney gingen laden, een paniekerig telefoontje van de loods daar dat deze order nooit van zijn leven op de auto ging passen. Ze hadden hem gepikt en het was 2x zoveel dan op de order stond. Ik alles nog een keer nagerekend en nagekeken, het kon gewoon niet fout zijn :?
Tot mijn oog viel op de dimensies van de producten.... in inches... niet in centimeters.... Het was dus inderdaad ongeveer 2.5 keer zoveel.
Niet leveren was geen optie, dus mijn baas heeft in Sydney een vrachtwagen gehuurd, alles ingeladen en is zelf naar Brisbane gereden (ruim 900 km) heeft alles gelost en is linea recta weer teruggereden. De week voor kerst.... :+

Ik moet tot op de dag van vandaag nog regelmatig aanhoren dat ik de eigenaar van het bedrijf als chauffeur ingezet heb tijdens de kerstdrukte :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 06:17

Nog bij de dierenarts:
- Iemand na het inslapen van een dier een fijn weekend wensen. Ik voel me er nog poedersuiker over en het is al zeker 5 jaar geleden.
- 'Neemt u plaats' tegen iemand zeggen in een rolstoel. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 06:40

Een goede 10 jaar terug werkte ik op een stoeterij. Daar was een paard geblesseerd geraakt en deze moest dagelijks medicatie krijgen. Zo naïef als ik was gaf ik het paard elke dag trouw zijn capsule. Na een week komt de eigenaar naar mij: Zeg, je geeft die medicatie nog? Want wij zien precies niet veel verbetering.
Ja hoor! Zeg ik. Kijk maar. Hij neemt het zonder probleem. Waarop ik een capsule tussen zijn eten mik en deze zo mee naar binnen gaat.
Nou zegt de eigenaar, fijn voor de moeite die je doet, maar het is een poeder en de capsule is van plastiek. Die verteerd niet. Je moet die open doen en de poeder er over strooien.
Oh :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 09:13

Is dat echt zo want ik geef groenlipmossel capsules.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:58

Het was een ontstekingsremmer en volgens de dierenarts moest je de capsule openbreken. Maar dat nieuws was niet tot bij geraakt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:04

Op je een na laatste werkdag de auto van de zaak/baas Total los rijden, telt dat? :')
Nog nooit schade gereden, dat die ochtend heek trots verteld aan mijn eigen verzekeraar. Auto van de baas geleend, hartstikke nieuw ding, want die van mij stond voor onderhoud bij de garage. En heb dan binnen 2 uur kompleet in de prak rijden…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:32

eilleen333 schreef:
Op je een na laatste werkdag de auto van de zaak/baas Total los rijden, telt dat? :')
Nog nooit schade gereden, dat die ochtend heek trots verteld aan mijn eigen verzekeraar. Auto van de baas geleend, hartstikke nieuw ding, want die van mij stond voor onderhoud bij de garage. En heb dan binnen 2 uur kompleet in de prak rijden…

O neeeee :') En dat verhaal met die kreeft, hihi!

Ik heb in mijn derde werkweek de halve begane grond van mijn kantoor onder water gezet. Ik moest een paar monsters spoelen en had niet door dat de afvoer verstopt was. De ruimte ernaast stond ook blank, en daar lagen allemaal belangrijke documenten en mogelijke museumstukken opgeslagen :o Gelukkig geen schade, behalve aan mijn ego.

Ik heb ook wel eens een opdrachtgever 'groet, Eicellen' geappt. Bedankt, autocorrect. :x

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:40

een mail met niet mis te verstane kritiek op de zender die i.p.v. doorgestuurd terug ging naar degene van wie hij afkomstig was is me ooit overkomen, het heeft me nog jaren achtervolgd, het is nooit meer goed gekomen met die persoon, die helaas jarenlang mijn leidinggevende was.

Ik heb ook wel eens een halve database gedelete per ongeluk, toen moest er een backup van de dag ervoor teruggezet worden, waren mijn collega's niet echt blij mee....... ze waren wel erg blij toen ik vorig jaar met vervroegd pensioen ging.... géén idee waarom :') O:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 10:51

Ik liep stage 8 weken in een verzorgingstehuis, ik stond al snel alleen op een afdeling en ik was verbaasd dat ik alles zo snel op pikte. Op een dag had ik een tussen tijdse evaluatie. Ik zat daar en luisterde naar wat ze te zeggen had.
Je doet het goed echt je pakt aan en daarom stond je al zo snel alleen op een afdeling. MAAR er is wel iets wat niet zo goed ging, dus ik gelijk denken en denken.
Wat kon dat dan zijn, toen je mevrouw Kranendonk in bad ging doen was je vergeten om haar badjas aan te doen.
Haar kamer is vlak bij de badkamer maar een onderbroek en een hemd dat is niet voldoende. Het is onze oudste bewoner en we willen dat graag zo houden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:03

culaccino schreef:
Ik heb ook wel eens een opdrachtgever 'groet, Eicellen' geappt. Bedankt, autocorrect. :x

Ik heb zo vaak gehad dat ik er net op tijd achterkwam dat ik hatelijk dank of hatelijke groet getypt had *D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:08

In de thuiszorg:
Ik deed mw haar steunkous aan en zocht naar de 2e steunkous. Mw keek even lachend toe en sloeg vervolgens haar deken van haar bed weg. Ze had maar 1 been....
Schaamde me dood....

Ik kwam bij een gezinsvervangend tehuis waar ik iemand moest helpen. Parkeerplaats staat daar altijd vol en ik was blij dat ik een plekje recht voor de deur had bemachtigd. Ik zette hem recht in het vak, deed hem op slot en liep nog even er omheen om te kijken of ik niet te dicht op de andere voertuigen stond.
Was trots op m'n parkeerkunsten. Ik voel dat er naar me gekeken wordt en zie een bewoner met grote ogen en grote vraagtekens boven z'n hoofd naar m'n voertuig kijken.
Ik draai me op en kom tot de conclusie dat ok die dag niet met de auto was maar met de fiets. :')
Daar stond hij, keurig tussen de geparkeerde auto's,.strak in het midden van het vak. Heb hem gauw weg gehaald en in het fietsenrek gezet.

1 van m'n collega: ging een overvolle po met ontlasting legen. Ze struikelde en po viel zo leeg over haar voeten. Ze kon de ontlasting tussen haar tenen vandaan halen :+

Andere collega:
Kwam bij en meneer om schoon te maken. Huis was altijd een beetje smerig. Op het nachtkastje stond een fles met wat leek, oud water. Ze heeft de fles leeg gegooid en omgespoeld. Vond het een vies idee dat meneer daar die nacht uit zou drinken. Bij de koffie vertelde meneer dat hij al jaren rug pijn had en nu een fles ingestraald/gezegend water op z'n nachtkastje had staan. Was speciaal uit lourdes.
Voor z'n rugpijn...
Collega werd rood en is daarna als een speer naar boven gegaan en heeft de fles met kraanwater gevuld. Ze durfde het hem niet te zeggen.
Week daarna vertelde dhr bij de koffie dat het ingestraalde water geholpen had. Hij was van z'n rugpijn af :D

Van mezelf bij dezelfde meneer: collega's hadden me gewaarschuwd, neem daar geen koffie. Hoe en waarom ontbrak.
Nou is koffie toch niet mijn ding dus dat kwam goed uit. Meneer had het al met veel moeite klaar gezet. Kwam trillend met rollager en kopjes met koekje binnen. Oon het niet over m'n hart krijgen het af te slaan. Ik nam een slokje en voelde letterlijk elke haar op m'n lijf rechtop springen :')
Wat was dat smerig.... net gedaan dat ik dronk en toen hij even weg liep heb ik het geloosd. Er stond een hele grote plant naast me :o
Nog wat aarde erover omdat het wat na dampte.
Later begreep ik van collega dat dhr aan het begin van de week een pot koffie maakte en deze net zolang opwarmde tot hij op was. Soms na dagen. Koffie in de pot zag pikzwart, zo sterk was het.

Meneer tijdje terug:
Of ik even die vaas mee naar beneden wilde nemen. Halverwege de trap melde hij me dat ik wel voorzichtig moest wezen, z'n vrouw zat in de vaas. Van schrik liet ik hem bijna vallen....

Jaren geleden hadden we een klootzak van een invalmanager.
Hij was zeer onaardig aan de telefoon. Terwijl ik dacht dat ik opgehangen had zei ik :" klootzak".
Ik kwam tot de ontdekking dat er nog een verbinding was...
Gelukkig was hij de week daarna weg....

Collega van me klaagde via de mail over onze nieuwe vrouwlijke manager. Zonder namen gelukkig. Ik stuurde iets terug van:" ach ja, ze is blond hè.. en niet al te snugger dan doe je dit soort dingen.
Helaas was ik op dat moment met 2 mails te gelijk bezig. Ook met 1 naar die manager. En je raad het al.... ik stuurde hem door naar die manager. Ik realiseerde het op het moment dat ik op de verzenden knop drukte. Wat zat ik in de stress. -O-
Toen bericht gestuurd dat het niet voor haar bedoeld was. Ze heeft me 2 weken niet aan gekeken....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:08

Marleen: ik snap hem niet?

Overigens iets wat ik al vaak heb gezien: mensen die hun cv of sollicitatiebrief per ongeluk op de verkeerde printer afdrukken…

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:10

Oh en pas nog iemand in een app voor prutsmuts uitgemaakt. -O-
Wilde " komt goed hoor" intypen maar te snel getypt en dat werd prutsmuts. " komt goed prutsmuts"....

Later nog een keer gehad. Sindsdien lees ik berichten voor ik ze verstuur

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:13

poes schreef:
Marleen: ik snap hem niet?

Overigens iets wat ik al vaak heb gezien: mensen die hun cv of sollicitatiebrief per ongeluk op de verkeerde printer afdrukken…

Oh wat erg _/-\o_

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 14:13

@poes, ik deed de oudste bewoner in bad maar ging over de gang zonder badjas. Hun waren bang dat ze kou kon vatten en daar aan zou kunnen overlijden. Ze was namelijk 98.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:24

O, ging het om kou vatten, ik dacht om privacy. Ik snapte het ook al niet maar ja, het topic gaat over blonde acties ...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:30

Ik liep stage in een verpleeghuis voor fysiotherapie en het was mijn eerste dag. Mijn stagebegeleider keek me aan en zei ik ga even weg voor wat spullen te pakken om te golven. Dus ik keek haar wat vreemd aan en toen zei ze ja, voor puck. Dus ik zag een golfsset voor me en vroeg o wat apart dat men hier ook kan golven. Bleek dat ze haar dochtertje Puck had genoemd en het golven kolven moest zijn oftewel borstvoeding voor haar dochter. Ze heeft het mij zo kwalijk genomen dat het mijn stage heeft gekost onder het mom dat het niet met haar klikte..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:17

Ik stak de zaak in de fik.. -O-

In mijn proefperiode. Horeca, 2e keer alleen afsluiten. Mega druk geweest 2 dagen achter mekaar (dagen van 14+ uur). In mijn vermoeidheid een asbak geleegd zonder op te letten tijdens het schoonmaken..

Gelukkig was het 7 uur ‘s ochtends tegen dat het gebeurde, dus de buren hadden het in de gaten voor het een hele grote brand werd (oude historische kroeg met houten bar, vloeren, muren := - ideale vuurhaard)

Ik heb er nog 2 jaar gewerkt, maar zowel de gasten als mijn collega’s hebben me er iedere dag mee geplaagd (en terecht) :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:27

Ik heb mezelf vast gekregen tussen een archiefkast en een bureau :+

Ik was mappen aan het archiveren, laatje open, nog een laatje open. Oh deze moet daar en hoppa daar kwam de kast op me af en stond ik daar tegen het bureau aan de kast tegen te houden met de lades tegen me aan. M’n armen waren te kort om de kast terug te duwen want de lades waren langer. Iedereen was al met pauze. _O- dus ik dacht ik sta hier nog wel ff... gelukkig had iemand verderop in de gang een bult herrie gehoord en kwam kijken. Weken lang vonden we suikerklontjes in de dossiers :')

Bij dezelfde werkgever een raam ipv dicht gedaan (vanuit de kiepstand) op de draaistand gezet. 1 windstootje raam vliegt open, alle planten van collega van de vensterbank en alle dossiers de gang op _O-

Conclusie van m’n baas, Marjan is niet iemand om de hele dagen op kantoor te laten werken. Waardoor ik vaak al op vrijdagmiddag weekend had :)