Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Levita schreef:Ik vind het niet typisch Nederlands: als je zag hoe iedereen hutje-mutje op elkaar zat in de UK, en Amerikanen die nog steeds de halve wereld over vliegen op vakantie.Bewust gekozen voor een vakantie in eigen land. Omdat ik gewoon wilde gaan en niet in onzekerheid wilde zitten wat er met de cijfers zouden gebeuren. Ik heb liever geen beperkingen eigenlijk, want ben er inmiddels wel klaar mee. Ik hoef niet naar het buitenland maar lekker uiteten of naar de bioscoop doe ik veel liever.
Ik vind het wel weer typisch Nederlands dit trouwens. Regels loslaten, mensen met een prik gelijk op vakantie laten gaan of naar de kroeg, vervolgens gaat het mis (wat we allemaal hadden zien aankomen) en nu moeten we weer beperkingen gaan opleggen.
Ik heb zat bekenden in Frankrijk en de UK — m.n. twintigers — en die hebben echt niet minder gefeest of bovenop elkaar gezeten. Polly schreef:Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.
Ik zei vorige week op mijn werk al dat ik het wel zag gebeuren dat onze vakantie straks in het water valt.
We hebben bewust nog niet geboekt, als dat nog mogelijk is tegen de tijd dat wij vrij hebben boelen we wel last minute maar ik gok dat er dan alweer beperkingen zijn.
sureido schreef:Ik vind het onzin dat er na zoveel vaccinaties nog steeds zo ontzettend naar besmettingscijfers gekeken wordt, ook door andere landen. Het gaat immers uiteindelijk om de ziekenhuiscijfers, en zoals je in UK ziet blijven die laag ondanks een uitbarsting. Hoe zij het beleid voeren ben ik het dan ook mee eens. Gewoon alles klaar dadelijk, je moet d’r maar mee leren leven.
Hoe vaak ik al na een avond stappen een griepje/verkoudheidje opgepikt heb is ook niet op 2 handen te tellen, daar gingen we toch ook niet voor in lockdown? Ik denk dat ze misschien 3 weken hadden moeten wachten tot alle 40+/risicogroepen écht volledig gevaccineerd waren maar verder is dat testen etc ook wel een beetje klaar uiteindelijk.
Verder vraag ik me ook af, alle jeugd die naar testen voor toegang gaat en daar positief is, ook naar de ggd gaan? Krijg je ook weer dubbele cijfers van.

Maartje1990 schreef:Polly schreef:Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.
Ik zei vorige week op mijn werk al dat ik het wel zag gebeuren dat onze vakantie straks in het water valt.
We hebben bewust nog niet geboekt, als dat nog mogelijk is tegen de tijd dat wij vrij hebben boelen we wel last minute maar ik gok dat er dan alweer beperkingen zijn.
Na de eerste janssen? Er is maar 1 keer janssen.
Tjah ik vind het persoonlijk best dom als je vakantie gaat lopen boeken/hebt geboekt. Zeker naar een ver weg land.
Een lichte lockdown lijktme verstandiger al vraag ik me af of hogere besmetting niet komt door meer testen?
sureido schreef:Voor iedereen die strengere maatregelen wil: waarvoor en voor wie nemen we dan strenge maatregelen? Voor mensen die een vaccin weigeren? Voor de jeugd die er doorgaans niet zieker dan griep van wordt?
De mensen die massaal in het ziekenhuis belanden zijn namelijk toch al grotendeels volledig geprikt dus ik vraag me af wanneer het dan voor jullie moet stoppen, of zijn jullie nog steeds ergens in de illusie dat Corona daadwerkelijk de wereld uit zal verdwijnen?
Edit; twee weken na Janssen + misschien de tijd verkorten van de test voor toegang vind ik wel een goeie, maar dan wel zorgen voor capaciteit.
Mkango schreef:Levita schreef:Ik vind het niet typisch Nederlands: als je zag hoe iedereen hutje-mutje op elkaar zat in de UK, en Amerikanen die nog steeds de halve wereld over vliegen op vakantie.Bewust gekozen voor een vakantie in eigen land. Omdat ik gewoon wilde gaan en niet in onzekerheid wilde zitten wat er met de cijfers zouden gebeuren. Ik heb liever geen beperkingen eigenlijk, want ben er inmiddels wel klaar mee. Ik hoef niet naar het buitenland maar lekker uiteten of naar de bioscoop doe ik veel liever.
Ik vind het wel weer typisch Nederlands dit trouwens. Regels loslaten, mensen met een prik gelijk op vakantie laten gaan of naar de kroeg, vervolgens gaat het mis (wat we allemaal hadden zien aankomen) en nu moeten we weer beperkingen gaan opleggen.
En laten we nou ook niet doen alsof de mensen in landen met strenge beperkingen zo goed aan de regels hebben gehouden.Ik heb zat bekenden in Frankrijk en de UK — m.n. twintigers — en die hebben echt niet minder gefeest of bovenop elkaar gezeten.