Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:51

Anders, ondanks alles opengooien kan imo alles open blijven mits de testen veel korter op het uitgaan zitten. Dus niet 40 maar hooguit 12 uur. Andere, nog betere optie is alleen gevaccineerden binnen laten. Dat zal voor de tegenstanders van het beleid meteen reden zijn om te roepen dat ze gedwongen worden te prikken maar wat je nu in het uitgaansleven ziet komen mensen die niet gevaccineerd zijn ook op vakantie tegen. Er zijn al genoeg clubs die nu uit zichzelf sluiten, en dat is jammer want het had niet gehoeven.

Barbabientje

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:53

Ik moet zeggen dat ik deze cijfers ook een beetje dubieus hoog vind.. Er wordt nu zoveel meer getest, logisch dat de cijfers omhoog knallen :j

Ik denk ook dat OMT de ziekenhuis cijfers meer als richtlijn gaat gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:54

Levita schreef:
Bewust gekozen voor een vakantie in eigen land. Omdat ik gewoon wilde gaan en niet in onzekerheid wilde zitten wat er met de cijfers zouden gebeuren. Ik heb liever geen beperkingen eigenlijk, want ben er inmiddels wel klaar mee. Ik hoef niet naar het buitenland maar lekker uiteten of naar de bioscoop doe ik veel liever.

Ik vind het wel weer typisch Nederlands dit trouwens. Regels loslaten, mensen met een prik gelijk op vakantie laten gaan of naar de kroeg, vervolgens gaat het mis (wat we allemaal hadden zien aankomen) en nu moeten we weer beperkingen gaan opleggen. :+
Ik vind het niet typisch Nederlands: als je zag hoe iedereen hutje-mutje op elkaar zat in de UK, en Amerikanen die nog steeds de halve wereld over vliegen op vakantie.

En laten we nou ook niet doen alsof de mensen in landen met strenge beperkingen zo goed aan de regels hebben gehouden. :+ Ik heb zat bekenden in Frankrijk en de UK — m.n. twintigers — en die hebben echt niet minder gefeest of bovenop elkaar gezeten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:57

Dit jaar bewust geen vakantie geboekt, alles is nog veel te onzeker en heb geen zin in al het gedoe met om boeken of “krijg ik mijn geld wel terug”

Toename van de infecties vind ik nog wel zorgelijk zolang nog niet iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is. Zelf krijg ik mijn 2e vaccin volgende week, mijn dochter vandaag de eerste en mijn zoon morgen.

Mijn gevoel zei meteen al dat het loslaten van de regels voor binnenlocaties te snel is, als die regel terug invoeren ervoor kan zorgen dat de scholen vanaf het nieuwe schooljaar weer normaal open kunnen dan zeg ik doen!
Onderwijs is toch belangrijker dan feesten al zullen veel jongeren daar anders over denken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:59

Op vakantie ga ik nooit dus dat interesseert mij weinig.

Maar ik moet in september mijn hengstveulen naar Duitsland brengen en in december mijn husky pup uit Zweden halen...

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:03

Wij hebben dus wél een vakantie geboekt (doorgeschoven van vorig jaar, toen we braaf thuis gebleven zijn). We konden tot een maand voor vertrek kosteloos annuleren. De cijfers gingen de goede kant op, steeds meer werd mogelijk, dus uiteindelijk besloten: we gaan ervoor!
En toen werden ineens echt alle remmen losgegooid en nu lopen de cijfers weer op... Dus ja, ik zou er echt enorm van balen als we straks naar onze vakantie (en ons geld) kunnen fluiten als NL op rood gaat. Heb dus voor optie 1 gekozen. Maar als we geen vakantie gepland hadden, zou ik nog steeds voor optie 4 gekozen hebben, want ik vind het sowieso belachelijk hoe ze alles ineens compleet losgelaten hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:04

Polly schreef:
Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.

Ik zei vorige week op mijn werk al dat ik het wel zag gebeuren dat onze vakantie straks in het water valt.
We hebben bewust nog niet geboekt, als dat nog mogelijk is tegen de tijd dat wij vrij hebben boelen we wel last minute maar ik gok dat er dan alweer beperkingen zijn.

Na de eerste janssen? Er is maar 1 keer janssen.

Tjah ik vind het persoonlijk best dom als je vakantie gaat lopen boeken/hebt geboekt. Zeker naar een ver weg land.

Een lichte lockdown lijktme verstandiger al vraag ik me af of hogere besmetting niet komt door meer testen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:07

Ik val er tussenin, ik heb mijn vakantie al gehad (net 4 dagen terug), en gun het iedereen.... langs de andere kant, zou het wel gek zijn dat alles hier in NL dicht moet, zodat je ergens anders heen kan, om daar dan uiteten te gaan enz enz.... Ik heb dus gestemd voor anders, aangezien mijn vakantie niet komt te lijden onder alle omstandigheden (behalve mijn Nieuw-Zeeland reis in Oktober, maar daarvoor maken de cijfers in NL niet uit, deze gaat hoogstwaarschijnlijk toch al niet door).

Ze hadden gewoon niet ineens alle regels/maatregelen los moeten laten..... Stapje voor stapje en met de clubs toch wachten totdat (een groot deel van de) jongeren volledig gevaccineerd waren...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:17

Ik zit er ook tussenin (ga niet op vakantie dit jaar) maar zou er ook niet blij van worden als alle restaurants weer dicht gaat en de mondkapjesplicht terugkomt. Ik vind het heerlijk om weer “normaal” boodschappen te kunnen doen en te winkelen met enkel afstand te houden :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:18

Ik vind het onzin dat er na zoveel vaccinaties nog steeds zo ontzettend naar besmettingscijfers gekeken wordt, ook door andere landen. Het gaat immers uiteindelijk om de ziekenhuiscijfers, en zoals je in UK ziet blijven die laag ondanks een uitbarsting. Hoe zij het beleid voeren ben ik het dan ook mee eens. Gewoon alles klaar dadelijk, je moet d’r maar mee leren leven.

Hoe vaak ik al na een avond stappen een griepje/verkoudheidje opgepikt heb is ook niet op 2 handen te tellen, daar gingen we toch ook niet voor in lockdown? Ik denk dat ze misschien 3 weken hadden moeten wachten tot alle 40+/risicogroepen écht volledig gevaccineerd waren maar verder is dat testen etc ook wel een beetje klaar uiteindelijk.

Verder vraag ik me ook af, alle jeugd die naar testen voor toegang gaat en daar positief is, ook naar de ggd gaan? Krijg je ook weer dubbele cijfers van.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:19

Er zijn heel veel mensen die verplicht een aantal weken vrij zijn in de zomervakantie. Het bedrijf waar mijn man werkt gaat zelfs drie weken dicht. (En het is geen bedrijf in de bouwsector). Wij hebben niets geboekt voor die weken, want we zijn van plan om met de camper weg te gaan. Mocht Nederland op rood komen, dan kunnen we nog in Nederland op vakantie. Als dat tegen die tijd nog mogelijk is, want heel veel campings zijn inmiddels natuurlijk volgeboekt.
Ik vind het persoonlijk jammer dat er al versoepeld is terwijl er net een nieuwe variant van het coronavirus rondwaart. Als je dan festivals, stampvolle discotheken en cafés toestaat, kun je natuurlijk op de problemen wachten. Zeker als het testen dan ook nog eens wordt verplicht voor niet-gevaccineerden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:22

Ik wil graag welkom zijn in het buitenland, maar ik wil vooral dat vriendinnen uit het buitenland hier ook gewoon heen kunnen en thuis niet in quarantaine hoeven na een bezoek aan NL. De oplopende besmettingen maken dat heel lastig. -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:24

sureido schreef:
Ik vind het onzin dat er na zoveel vaccinaties nog steeds zo ontzettend naar besmettingscijfers gekeken wordt, ook door andere landen. Het gaat immers uiteindelijk om de ziekenhuiscijfers, en zoals je in UK ziet blijven die laag ondanks een uitbarsting. Hoe zij het beleid voeren ben ik het dan ook mee eens. Gewoon alles klaar dadelijk, je moet d’r maar mee leren leven.

Hoe vaak ik al na een avond stappen een griepje/verkoudheidje opgepikt heb is ook niet op 2 handen te tellen, daar gingen we toch ook niet voor in lockdown? Ik denk dat ze misschien 3 weken hadden moeten wachten tot alle 40+/risicogroepen écht volledig gevaccineerd waren maar verder is dat testen etc ook wel een beetje klaar uiteindelijk.

Verder vraag ik me ook af, alle jeugd die naar testen voor toegang gaat en daar positief is, ook naar de ggd gaan? Krijg je ook weer dubbele cijfers van.

Al het testen gaat op BSN dus dat filteren ze er wel uit. Je krijgt bij de GGD ook de vraag of je komt testen nav een sneltest elders.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:25

Ik heb vorige maand getwijfeld om te boeken.
Een week zuid/West Duitsland op een Center parcs park.
Daar waren toen nog best veel beperkingen mbt op horeca en zwembad, dat ik besloten heb niet te boeken.
Nu ben ik blij met die keuze.

Van mij mogen er best weer wat meer maatregelen komen.
Vooral het beperken van het aantal mensen in de horeca, uitgaansgelegenheden, pretparken enz..

Wij hebben dus 2 weken geleden een seizoenkaart gekocht voor een pretpark.
Vorige week de eerste keer geweest en het was stervensdruk.
Geen mens houd afstand en staan hutjemutje op elkaar.
En dan hanteren ze een max aantal bezoekers per dag en moet je dus reserveren..
Nou niks van gemerkt.

Ook sinds de mondkapjesplicht is afgeschaft zijn de mensen spontaan alle regels vergeten
Werk in een supermarkt en mensen nemen geen winkelwagens meer mee, gaan gezellig met het hele gezin boodschappen doen en afstand houden??? Was da? ^)

Mondkapjes mogen wegblijven maar de andere maatregelen mogen w.m.b meteen weer harder aangepakt worden.

Oh en wbt de cijfers...
Ik denk dat het beter is om te kijken hoe het op de ic's gaat ipv het totaal aantal besmettingen.
Zegt imo niet zo veel vind ik.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:28

Maartje1990 schreef:
Polly schreef:
Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.

Ik zei vorige week op mijn werk al dat ik het wel zag gebeuren dat onze vakantie straks in het water valt.
We hebben bewust nog niet geboekt, als dat nog mogelijk is tegen de tijd dat wij vrij hebben boelen we wel last minute maar ik gok dat er dan alweer beperkingen zijn.

Na de eerste janssen? Er is maar 1 keer janssen.

Tjah ik vind het persoonlijk best dom als je vakantie gaat lopen boeken/hebt geboekt. Zeker naar een ver weg land.

Een lichte lockdown lijktme verstandiger al vraag ik me af of hogere besmetting niet komt door meer testen?

Polly doelt op de eerste Janssen vaccins die zijn uitgegeven. Die mensen kregen een QR code en daarmee is er massaal handel gekomen in valse vaccinatie bewijzen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:29

Voor iedereen die strengere maatregelen wil: waarvoor en voor wie nemen we dan strenge maatregelen? Voor mensen die een vaccin weigeren? Voor de jeugd die er doorgaans niet zieker dan griep van wordt?

De mensen die massaal in het ziekenhuis belanden zijn namelijk toch al grotendeels volledig geprikt dus ik vraag me af wanneer het dan voor jullie moet stoppen, of zijn jullie nog steeds ergens in de illusie dat Corona daadwerkelijk de wereld uit zal verdwijnen?

Edit; twee weken na Janssen + misschien de tijd verkorten van de test voor toegang vind ik wel een goeie, maar dan wel zorgen voor capaciteit.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:50

Ik vind dat ze veel te snel alles open hebben gegooid. Had de kroegen, discotheken en festivals nog even mee gewacht. Had eerst even gekeken wat de cijfers gingen doen met restaurants, bioscopen open.

Vorig jaar ben ik helemaal niet weg geweest, dit jaar vakantie geboekt voor Frankrijk. Eigenlijk heel corona proof ook nog eens. Puur omdat ik het niet trek om weer een jaar niet weg te gaan. Ik kom in mijn eigen omgeving slecht aan ontspanning toe. Kunnen mensen dom vinden dat ik een vakantie boek, maar als iedereen zich verstandig zou blijven gedragen, zou het prima kunnen.

Ik snap niet zo goed waarom ze niet dezelfde versoepelingen als vorig jaar hebben aangehouden. Terras open, restaurant open, kroegen en discotheken gesloten.

Ik heb mij prima aan de corona maatregelen gehouden, maar ik heb nu een beetje het idee dat de jongeren het nu aan het verpesten zijn voor iedereen. Valse testen, ongevaccineerd de kroeg in. Waardoor andere landen Nederland gaat weren en de mensen die al die tijd verstandig met corona zijn omgegaan de dupe zijn.

Ik zou dus liever zien dat er weer een deel dicht gaat, zodat mensen op vakantie kunnen. Maar niet zo ver op slot dat weer de "horeca" er de dupe van is.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:55

sureido schreef:
Voor iedereen die strengere maatregelen wil: waarvoor en voor wie nemen we dan strenge maatregelen? Voor mensen die een vaccin weigeren? Voor de jeugd die er doorgaans niet zieker dan griep van wordt?

De mensen die massaal in het ziekenhuis belanden zijn namelijk toch al grotendeels volledig geprikt dus ik vraag me af wanneer het dan voor jullie moet stoppen, of zijn jullie nog steeds ergens in de illusie dat Corona daadwerkelijk de wereld uit zal verdwijnen?

Edit; twee weken na Janssen + misschien de tijd verkorten van de test voor toegang vind ik wel een goeie, maar dan wel zorgen voor capaciteit.

Wat mij betreft voor iedereen die nog niet de kans heeft gehad om volledig te vaccineren, want ook jonge mensen krijgen misschien liever geen long covid, en het risico daarop lijkt toch behoorlijk aanwezig. En daarnaast voor de risicogroepen die nog niet volledig ingeënt zijn, of zelfs ivm medische redenen niet ingeënt kunnen worden en dus afhankelijk zijn van groepsimmuniteit?

Vergis je niet, er zijn pas zo'n 6 miljoen mensen volledig ingeënt.. Dat is nog niet eens 50% van de volwassen bevolking. Tot 2 weken na laatste vaccinatie geen "groen vinkje" lijkt me inderdaad wel het minste wat ze kunnen doen, maar testen voor toegang lijkt ook vrij slecht te werken (zeker met de test-termijn).
Maar het grootste probleem is denk ik dat mensen zich vrij slecht aan de nog wél geldende maatregelen houden. In principe dien je indien mogelijk (behalve bij testen voor toegang evenement) 1.5 m afstand te houden van IEDEREEN die niet tot jouw huishouden behoort.
Uiteraard zijn er wat uitzonderingen (ov/onderwijs) waar een mondkapje verplicht is als "alternatief", maar ook in supermarkten en gewoon bij mensen thuis lijken veel mensen opeens niet meer te weten hoe ver 1.5m eigenlijk is...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:59

Daarom zeg ik ook dat we 3 weken hadden moeten wachten zodat dan wel echt bijna alles wat risico loopt gevaccineerd is inclusief de twee weken. Maar als dat gebeurt is vind ik dat het wel klaar is.

En de termijn is veel te lang, maar waterdicht is het toch nooit.
Ik ben ook wel voor plaatselijk clubs te sluiten, want in sommige steden loopt het totaal uit de hand terwijl het bij mijn stad juist heel goed gaat. Ik ken dan ook bijna niemand die Corona heeft en toch een heel aantal zijn al uit geweest.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:00

Mkango schreef:
Levita schreef:
Bewust gekozen voor een vakantie in eigen land. Omdat ik gewoon wilde gaan en niet in onzekerheid wilde zitten wat er met de cijfers zouden gebeuren. Ik heb liever geen beperkingen eigenlijk, want ben er inmiddels wel klaar mee. Ik hoef niet naar het buitenland maar lekker uiteten of naar de bioscoop doe ik veel liever.

Ik vind het wel weer typisch Nederlands dit trouwens. Regels loslaten, mensen met een prik gelijk op vakantie laten gaan of naar de kroeg, vervolgens gaat het mis (wat we allemaal hadden zien aankomen) en nu moeten we weer beperkingen gaan opleggen. :+
Ik vind het niet typisch Nederlands: als je zag hoe iedereen hutje-mutje op elkaar zat in de UK, en Amerikanen die nog steeds de halve wereld over vliegen op vakantie.

En laten we nou ook niet doen alsof de mensen in landen met strenge beperkingen zo goed aan de regels hebben gehouden. :+ Ik heb zat bekenden in Frankrijk en de UK — m.n. twintigers — en die hebben echt niet minder gefeest of bovenop elkaar gezeten.

Ik heb het meer over de beslissingen die de overheid genomen heeft als typisch Nederlands. De Jonge had dit toch kunnen zien aankomen, lijkt mij. ;)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:01

Doordat de mondkapjes niet meer hoeven, doet iedereen alsof het voorbij is. Ik was van de week bij de bakker, en er stonden ineens 7 klanten naast en achter mij, terwijl voorheen men buiten bleef wachten.
Heel vervelend!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:02

Dat ze Misschien met maatregelen komen oké maar Liever geen harde lockdown meer. Dat trekt onze zaak niet nog een keer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:07

Ik vind dat ze niet meer naar de besmettingen moeten kijken. Die cijfers zeggen steeds minder. Zo lang de zorg het kan bolwerken zijn er imo geen extra maatregelen nodig. Ik hoop voor alle mensen die met vakantie willen, dat ze dat in het buitenland ook gaan inzien en dat er eenduidig beleid komt binnen Europa en ons omringende landen. Lockdowns en andere maatregelen hebben imo nu absoluut geen zin, vraag is of dat überhaupt nog wenselijk is, gezien de draagkracht hiervoor bij de bevolking.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:10

Precies we doen het voor de mensen die wel gevaccineerd willen worden maar het nog niet zijn.
Mijn vriend heeft ook pas de 17e zijn tweede prik, dus begin augustus is hij optimaal beschermd.
Hij is van 1972 dus met hem zijn er zo nog vele.

Het zo snel loslaten, direct kunnen feesten de dag van vaccinatie is gewoon stom van de overheid en net zo dom van diegene die niet willen begrijpen dat corona nog niet over is.
Ik begrijp het ongeduld, maar begrijp ook dat nog niet iedereen de kans heeft gehad volledig te zijn gevaccineerd.

Naar besmettingen kijken is nog wel zinvol, want dan kun je daarna kijken volgen ook de opnames.
Blijven die nu steeds weer uit ja dan word neer besmettingen kijken minder zinvol, maar ik denk dat het nu nog te vroeg is die conclusie te trekken.

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:15

Liever wat meer maatregelen. Het loopt uit de hand helaas..

Gewoon even geduld hebben. Het gaat zo goed met vaccineren nu!