Nieuwe werkster steelt geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:59

Natrick schreef:
Jep, ze reageert met: Dus je gaat er gelijk vanuit dat ik het was? Ze zegt dat ze genoeg geld verdient dus dat ze niet hoeft te stelen en zeker niet van kinderen.. En dat ze meerdere huizen heeft en ze als ze zou stelen geen werk meer zou hebben..

Had je gezegd dat het uit de spaarpot van de kinderen was dan?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:02

Storm schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze uit 3 potjes geld heeft gepikt. Dat valt toch op? Een dief weet toch dat je niet te opvallend moet pikken?

Maar buiten dat, enorm vervelend.
Als je haar wil filmen, leg het geld dan op dezelfde plekken in de potjes, en juist niet zomaar in zicht, grote kans dat ze dan door heeft wat je plan is.

Dit inderdaad. Lijkt mij ook erg sterk maar goed het zou theoretisch gezien kunnen.

Britta31

Re: Nieuwe werkster steelt geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:05

Ik zou toch je dochter nog eens vragen.Kinderen zijn met 5 erg vindingrijk en kunnen met een stoel overal bij.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:05

Heel eerlijk, ik snap jouw kant, maar ik vind de reacties hier best heftig. Wat is er gebeurd met onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Ik zou eerst met haar in gesprek gegaan zijn en ook met iedereen in het huishouden. Je zal niet de eerste zijn waarbij het toch iets anders in elkaar zit.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:06

Britta31 schreef:
Ik zou toch je dochter nog eens vragen.Kinderen zijn met 5 erg vindingrijk en kunnen met een stoel overal bij.

Uiteraard gedaan en nog eens het hele huis afgezocht en niks gevonden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:06

Goed iemand die steelt geeft dat niet toe zonder bewijs materiaal, iemand die het niet gedaan heeft uiteraard ook niet.
Wat dat betreft kun je niets met dit antwoord.

Voor mij persoonlijk zou ik het zeker willen weten voordat ik iemand beschuldig.
De politie had ik dus niets verteld, want je weet niets. Misschien vind je het morgen toch ineens terug in een tasje van de pop van je kind oid.

Maar als het zo voor jou goed voelt dan is dat zo.
En zou ik een volgende poetshulp toch zeker wit willen hebben.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:06

Wat ontzettend vervelend.. Het is mijn schoonzusje ook overkomen helaas. Nieuwe schoonmaakster, die kwam 1 keer netjes alles schoonmaken (en blijkbaar inventariseren) en de keer daarop was het geld, inclusief spaarpotjes kinderen en wat spullen weg. Dame bleek uit een heel ander deel van NL te komen en dus op deze manier NL rond te gaan, volgens politie gebeurde het in deze regio op dat moment meer. Heeft mijn schoonzus van geleerd natuurlijk, die doet het nu via een bureau of wil eerst meer informatie inwinnen, had ze natuurlijk de eerste keer niet gedaan, niet naar ID gevraagd etc.

Ik neem aan dat indien ze het nu geweest is, ze gewaarschuwd is en goed uitkijkt. Kan me voorstellen dat het vertrouwen toch weg is, of het nu zo is geweest of niet. Ik zou persoonlijk niet met een camera in mijn huis willen leven om haar te moeten controleren en wellicht de hulp opzeggen en verder kijken. Misschien te snel, wellicht was ze toch eerlijk, maar als het vertrouwen weg is, lijkt het mij geen fijn idee dat ze bij mij thuis zou zijn als ik er niet ben.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:09

Suzanne F. schreef:
Natrick schreef:
Jep, ze reageert met: Dus je gaat er gelijk vanuit dat ik het was? Ze zegt dat ze genoeg geld verdient dus dat ze niet hoeft te stelen en zeker niet van kinderen.. En dat ze meerdere huizen heeft en ze als ze zou stelen geen werk meer zou hebben..

Had je gezegd dat het uit de spaarpot van de kinderen was dan?

Ja..

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:10

Wat een vervelende situatie. Ik zou er ook echt niet blij mee zijn als iemand dit durft te doen in mijn huis. Vandaar dat ik ook echt geen werkster of vreemde mensen in mijn huis (alleen) laat poetsen oid.

Het feit dat ze zo reageert vind ik al vreemd. Om je vertrouwen te winnen had ze je ook direct kunnen bellen nav je appje ipv in de verdediging te schieten. Het is allemaal wel héél toevallig...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:12

CairnTerrier schreef:
Wat een vervelende situatie. Ik zou er ook echt niet blij mee zijn als iemand dit durft te doen in mijn huis. Vandaar dat ik ook echt geen werkster of vreemde mensen in mijn huis (alleen) laat poetsen oid.

Het feit dat ze zo reageert vind ik al vreemd. Om je vertrouwen te winnen had ze je ook direct kunnen bellen nav je appje ipv in de verdediging te schieten. Het is allemaal wel héél toevallig...

waarom is het vreemd? Stel ze heeft het gewoon niet gedaan.
Ik zou te pissig zijn om te gaan bellen als ik valselijk beschuldigd zou worden. Dan maar beter terug appen. }>
Ts had ook kunnen bellen, maar had dat fatsoen ook niet.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:14

Iedereen reageert anders hoor. Ik zou boos worden denk ik als ik vals beschuldigd werd. Is dan vast ook verdacht?
Feit is wel dat er kinderen in huis zijn, schoonmoeder weet het te vinden en man. Niet dat ik zeg dat die het gedaan hebben hoor maar theoretisch is de werkster niet de enige optie
Maar hoe dan ook snap ik wel dat je het niet meer vertrouwt.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:22

Het is en blijft lastig en ik denk niet dat ik uit haar reactie af kan lezen of het al dan niet wel of niet heeft gedaan. Wie weet is het wel ontzettende pech dat de nieuwe werkster samen valt met dit incident van het geld wat weg is, op welke wijze het dan ook verdwenen is. Hoe dan ook, het is zowel voor haar als voor ons vervelend. Als ze het niet gedaan heeft dan heeft ze een adresje minder en is dat ook geen ramp. Het is niet zo dat ik haar op een nare manier hierover heb benaderd of dat ik haar heb aangegeven bij de politie o.i.d.

Wat ik hier wel van heb geleerd is dat het geld op een ander plekje opgeborgen gaat worden, ook het briefgeld van de kids. Dan hoop ik een dergelijke situatie in de toekomst in ieder geval niet meer mee te maken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:24

wat nep camera's in de kamers zetten en bij nieuwe werkster aangeven dat jullie cameras hebben omdat er al eens is gestolen

heb je van te voren al medegedeeld dat er camera's zijn

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:31

Ik zou ze nog even terug appen, dat je ze nergens van beschuldigt maar ook met je man aan het dubbelchecken bent of hij het niet gebruikt heeft en met je dochtertje of zij het niet verstopt heeft of ermee gespeeld heeft.

Als ze Zich direct aangevallen voelt, zegt dat ook ergens wel iets vind ik.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:32

Laatst was er hier in de buurt nogal wat gedoe geweest, in de buurtapp verscheen het bericht dat er een man in de buurt liep die kinderen €50 geeft om er wat leuks van te kopen. Gewoon zomaar.

Dus er gingen bij moeders allemaal alarmbellen af en de mannen in de app gingen die man wel eens even opzoeken om hem te vertellen hoe of wat..

Bleek achteraf dat t kind (geen kinderen dus, maar eentje!) zelf het geld uit zijn eigen spaarpot had gehaald, maar niet wilde dat zijn moeder erachter kwam en daarom maar zo'n verhaal ophing.

Kinderen verzinnen gekke dingen hoor :+

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:34

Optiwolk schreef:
Ik zou ze nog even terug appen, dat je ze nergens van beschuldigt maar ook met je man aan het dubbelchecken bent of hij het niet gebruikt heeft en met je dochtertje of zij het niet verstopt heeft of ermee gespeeld heeft.

Als ze Zich direct aangevallen voelt, zegt dat ook ergens wel iets vind ik.

Dit heb ik uiteraard al van te voren gedaan, voor ik haar überhaupt een appje heb gestuurd. Ook schoonmoeder heb ik gebeld hierover.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:47

Dat glashard liegen is een bekende techniek hoor. Lekker laten gaan, toedels en tot nooit.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:53

DuoPenotti schreef:
En zou ik een volgende poetshulp toch zeker wit willen hebben.

Ook dat is geen garantie. Thuishulp is ook wit en ook daar ken ik heel veel verhalen van diefstal.
Ook via witte werkster.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:55

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nog wel wil, een nieuwe hulp :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:55

Natrick schreef:
Het is en blijft lastig en ik denk niet dat ik uit haar reactie af kan lezen of het al dan niet wel of niet heeft gedaan. Wie weet is het wel ontzettende pech dat de nieuwe werkster samen valt met dit incident van het geld wat weg is, op welke wijze het dan ook verdwenen is. Hoe dan ook, het is zowel voor haar als voor ons vervelend. Als ze het niet gedaan heeft dan heeft ze een adresje minder en is dat ook geen ramp. Het is niet zo dat ik haar op een nare manier hierover heb benaderd of dat ik haar heb aangegeven bij de politie o.i.d.

Wat ik hier wel van heb geleerd is dat het geld op een ander plekje opgeborgen gaat worden, ook het briefgeld van de kids. Dan hoop ik een dergelijke situatie in de toekomst in ieder geval niet meer mee te maken.

Ik ben ooit vals beschuldigd van iets, dat doet echt ontzettend veel als je net als ik een groot rechtvaardigheidsgevoel hebt. Ik heb er echt lang last van gehad, ook al zei iedereen laat lekker gaan, ik heb er echt slapeloze nachten van gehad.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:55

DuoPenotti schreef:
CairnTerrier schreef:

waarom is het vreemd? Stel ze heeft het gewoon niet gedaan.
Ik zou te pissig zijn om te gaan bellen als ik valselijk beschuldigd zou worden. Dan maar beter terug appen. }>
Ts had ook kunnen bellen, maar had dat fatsoen ook niet.

Daarom zeg ik ook - het feit dat ze per app terug reageert vind ik vreemd. Als ik iemand wil overtuigen dat ik het niet heb gedaan zou ik diegene gelijk terugbellen om het gevoel bij die gene weg te nemen. Het feit dat jij dan juist terug zou appen, omdat je je valselijk beschuldig voelt, is ook een persoonlijke keuze :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:57

Dat soort mensen heb je overal rondlopen helaas.. Zwart of wit.
Van mijn oma is eens een erg dure, gouden ketting gestolen door een verpleegster in het bejaardentehuis.. Mens was al bij meerdere andere huizen ontslagen, maar dat werd nooit doorgegeven, en die kon gewoon elke keer bij een andere stichting verder gaan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:08

Maar als je geld wilt steken dan ga je toch niet op de eerste werkdag stelen? En meteen uit 3 potjes? + Een hoeveelheid die op gaat vallen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:11

8nnemiek schreef:
Dat soort mensen heb je overal rondlopen helaas.. Zwart of wit.
Van mijn oma is eens een erg dure, gouden ketting gestolen door een verpleegster in het bejaardentehuis.. Mens was al bij meerdere andere huizen ontslagen, maar dat werd nooit doorgegeven, en die kon gewoon elke keer bij een andere stichting verder gaan.

Dat vind ik wel echt raar. Daar heb je toch oa de VOG voor?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:13

Ik zou eerst 100% bewijs willen hebben door het volgende verhaal;

Toen ik 18 was en nog thuis woonde, had ik autorijles. Ik betaalde dit per x contant. Toen ik weer les had en het geld wilde pakken, was het geld weg. De hulp van mijn moeder was geweest, dus wij (ma en ik) verdachten de hulp ervan. De volgende keer dat ze er was, geld in de la gelegd terwijl zij het kon zien en daarna zijn ma en ik samen bij oma op de koffie gegaan. Je raad het al, de hulp bleek goudeerlijk en het geld lag er nog. Bleek later dat m'n moeder het geld gejat had.... Daar sta je dan met je goeie gedrag :+