Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924

Nicje87

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 01:59

Ik weet het nog niet. Het ligt er aan hoe het zich ontwikkeld en met mijn werk wat de klanten willen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 03:11

[***] schreef:
_Denise_ schreef:
Klopt, maar er wordt niet meer op gehandhaaft. Of mondkapje onder je kin laten bungelen zoals de helft van de reizigers hier moet meetellen. :+

Er wordt nog steeds gehandhaafd. Ik heb nog steeds iedere reis een hoop discussies omdat ik (met goede reden en bewijs) een faceshield draag in plaats van een mondkapje. Bussen rijden me zelfs regelmatig voorbij bij de halte als ze mijn faceshield zien.
Misschien verschilt het per regio?

Er word inderdaad nog steeds gehandhaaft omdat het de mondkapjesplicht pas vandaag opgeheven wordt. Daarbij blijft de mondkapjesplicht gelden in het OV, dus zal daar gehandhaafd blijven worden.

Dat bussen jou voorbijrijden terwijl jij met je faceshield staat te wachten vind ik echter not done, hoewel ik me kan voorstellen dat ook busschauffeurs de discussie in hun bus zat zijn.
Weet je wat het is, dan zal jij die ene persoon zijn die (terecht) een faceshield draagt, zij worden ook aangekeken op iemand die zonder mondkapje de bus in komt. En hoe vaak moeten ze niet in discussie met notiore weigeraars? Maar nogmaals: het is ‘kl ö te’ dat ze jou passeren, want de goeden mogen imo niet lijden onder de slechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 04:13

AmyII schreef:
Er word inderdaad nog steeds gehandhaaft omdat het de mondkapjesplicht pas vandaag opgeheven wordt. Daarbij blijft de mondkapjesplicht gelden in het OV, dus zal daar gehandhaafd blijven worden.

Dat bussen jou voorbijrijden terwijl jij met je faceshield staat te wachten vind ik echter not done, hoewel ik me kan voorstellen dat ook busschauffeurs de discussie in hun bus zat zijn.
Weet je wat het is, dan zal jij die ene persoon zijn die (terecht) een faceshield draagt, zij worden ook aangekeken op iemand die zonder mondkapje de bus in komt. En hoe vaak moeten ze niet in discussie met notiore weigeraars? Maar nogmaals: het is ‘kl ö te’ dat ze jou passeren, want de goeden mogen imo niet lijden onder de slechten.

De weigeraars dragen over het algemeen geen faceshield. Het zijn best vervelende dingen, moeilijk heel te houden in je tas en je kin gaat compleet kapot.
Helaas krijg ik ook in de trein geen enkele kans om mijn bewijs te laten zien, het is vaak uitstappen of boete. Bewijs willen ze niet zien. Het enige wat werkt is heftige details roepen over de oorzaak van mijn ptss en waardoor ik met mondkapje op niet veilig thuis kan komen.
Ik begrijp echt wel dat er mensen misbruik van maken, maar ik ben er behoorlijk klaar mee. Blij als de mondkapjes niet meer hoeven in de trein.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:00

Hier gaat ‘ie zeker af. Ben volledig gevaccineerd en kom sowieso weinig op plaatsen waar je geen (of moeilijk) 1,5m afstand kunt houden.
Alleen nog op plekken waar het verplicht is, zoals op m’n werk (GGD).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:43

Lekker af *\o/*
Ik heb bronchitis en die mondkapjes maken mij erg benauwd. Ben zo blij :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:48

Bij mij gaat hij ook af.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:36

Per direct af *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:36

Hier ook af, vind het benauwd en met bril sowieso drama.
Hier altijd beslagen brilglazen, dat is lastig shoppen. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:38

Ik ga straks naar de supermarkt ben benieuwd hoe het zonder voelt. Weet nog wel dat ik vorig jaar als 1 van de eersten met kapje liep. Dat voelde enorm ongemakkelijk. Ik hou er wel 1 in de tas. Ik verwacht bijvoorbeeld bij de apotheek dat hij gewoon nog een tijdje blijft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:45

Eindelijk dat ding af, heerlijk!
Weg met die schijnveiligheid! Joepie!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:53

Sheran schreef:
Ik hou hem op. Maar ik vind het wel prettig om gewoon toch even in een tankstation te kunnen afrekenen als ik hem vergeten ben ofzo, of buiten bij de bloemenzaak toch even te kunnen afrekenen :)

Dit inderdaad
Ik heb ook ja gestemd, maar het ligt er voor mij ook wel een beetje aan hoe de besmettingsaantallen zijn. Als het blijft dalen, denk ik dat ik 'm makkelijker aflaat dan als het weer oploopt.

Daarnaast zal het ook afhankelijk zijn van de drukte en hoeveel mensen er in je personal space (aka 1,5 meter) komen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:56

Hier ook weg met die rotzooi. Het helpt geen donder want mensen worden evengoed besmet. Ja je snot komt minder ver als je hoest en niest alleen het is zo dat je dan niet naar buiten mag dus wat heb je dan in de winkel te zoeken. De medische kapjes zullen helpen denk, maar die mogen we toch niet gebruiken.

Ik hou telkens onbewust mijn adem in met die rotdingen omdat mijn bril beslaat, en voor ik de winkel uit ben heb ik het stiersbenauwd en ben ik compleet buiten adem.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:00

Ik ben blij dat ik er in de winkels niet meer aan hoef te denken, maar aangezien ik operatie-assistent ben zal het mondkapje altijd een deel van m’n dagelijkse leven uit blijven maken :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:02

Af, ik ben er klaar mee :evaw:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:09

Ik werk zit ik er voorlopig nog aan vast (in de zorg, dus binnen 1,5 meter). Op werk heb ik het meeste last van het mondkapje, benauwd en warm nu het zomer is. In de winkels heb ik er geen last van, is maar zo kort. Ik houd er wel een bij me en als het druk is zal ik hem wel op doen verwacht ik. Het is wel fijn er niet neer voor terug te moeten ondat je hem wél bent vergeten. :+

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:13

Aangezien ik in een ziekenhuis werk blijft het mondkapje nog wel even aan. Ik erger me er ook helemaal niet aan. Als je het ding correct op zet dampt je bril niet aan.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:30

Bij mij gaat ie zeker ook af. Ik was daar eigenlijk al een beetje mee begonnen, maar nu kan ik het iig zonder schuldgevoel doen! Heel blij mee *\o/*

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:37

Lekker af! Vanochtend zonder mondkapje het bedrijf binnen gelopen waar ik cursus heb, heerlijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:40

Zeker af!
Onding :') En compleet nutteloos..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:58

Voorlopig moet ik nog. We wonen in Spanje en daar gaan ze vandaag alleen buiten af. Binnen blijven ze voorlopig verplicht, alleen in verzorgingstehuizen etc. en bijvoorbeeld politie- en brandweerkorpsen waar 80 procent volledig gevaccineerd is, mogen ze af. Buiten ben je verplicht een mondkapjes bij je te dragen. Want waar 1,5 m niet gewaarborgd kan worden, moet het alsnog op.

We gaan over vier weken naar Nederland. Mijn man is dan ook volledig gevaccineerd, plus allebei de extra twee weken. Dan gaat het wat mij betreft af, behalve als mensen waar ik bij in de buurt kom (visite of zo) er om zouden vragen omdat ze kwetsbaar zijn. Dan zet ik hem probleemloos weer op.

Ik heb trouwens tegenwoordig FFP2-kapjes waar op de verpakking staat dat ze helpen tegen het beslaan van je bril en het is nog waar ook!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:59

Seltje schreef:
Aangezien ik in een ziekenhuis werk blijft het mondkapje nog wel even aan. Ik erger me er ook helemaal niet aan. Als je het ding correct op zet dampt je bril niet aan.

Fout dat werkt niet voor iedereen zo. Dus ik heb daarom lenzen genomen. :+

Net heerlijk zonder mondkapje boodschappen gedaan en zo lekker werken. Kan ik mensen die eten bestellen tenminste verstaan!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:04

Ik denk dat ik m in de supermarkt nog even op houd. Die mensen gaan allemaal net iets te graag in je nek staan hijgen %) Voor de rest lekker af :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:21

Zit nu bij de zwemles van mijn zoon en wat heerlijk om dat zonder mondkapje te kunnen doen. Weet alleen niet maandag op mijn werk of we ze nog op moeten. Werk bij de vaccinaties bij de ggd dus ik heb het vage vermoeden dat we ze op moeten laten.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:22

Hier gaat ie ook af. Alleen de FFP2 kapjes werken en die heb ik niet, dus heeft het voor mij geen enkele toegevoegde waarde ze te dragen. Ondingen zijn het. Ik heb de mazzel dat er een AH XL bij mij in de buurt is, met heel brede gangpaden. Zelfs als het druk is kun je er gemakkelijk afstand houden wat iedereen over het algemeen daar ook goed doet, dus zal hem ook daar niet opzetten. Vind het letterlijk en figuurlijk een verademing dat de verplichting bijna overal vervalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:23

MarlindeRooz schreef:
Seltje schreef:

Fout dat werkt niet voor iedereen zo. Dus ik heb daarom lenzen genomen. :+

Net heerlijk zonder mondkapje boodschappen gedaan en zo lekker werken. Kan ik mensen die eten bestellen tenminste verstaan!

Bij het FFP2 kapje besloeg mijn bril niet.
Bij de flut dingen wel. Hoe ik ze ook opzette.