Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
[***] schreef:_Denise_ schreef:Klopt, maar er wordt niet meer op gehandhaaft. Of mondkapje onder je kin laten bungelen zoals de helft van de reizigers hier moet meetellen.
Er wordt nog steeds gehandhaafd. Ik heb nog steeds iedere reis een hoop discussies omdat ik (met goede reden en bewijs) een faceshield draag in plaats van een mondkapje. Bussen rijden me zelfs regelmatig voorbij bij de halte als ze mijn faceshield zien.
Misschien verschilt het per regio?
AmyII schreef:Er word inderdaad nog steeds gehandhaaft omdat het de mondkapjesplicht pas vandaag opgeheven wordt. Daarbij blijft de mondkapjesplicht gelden in het OV, dus zal daar gehandhaafd blijven worden.
Dat bussen jou voorbijrijden terwijl jij met je faceshield staat te wachten vind ik echter not done, hoewel ik me kan voorstellen dat ook busschauffeurs de discussie in hun bus zat zijn.
Weet je wat het is, dan zal jij die ene persoon zijn die (terecht) een faceshield draagt, zij worden ook aangekeken op iemand die zonder mondkapje de bus in komt. En hoe vaak moeten ze niet in discussie met notiore weigeraars? Maar nogmaals: het is ‘kl ö te’ dat ze jou passeren, want de goeden mogen imo niet lijden onder de slechten.
Sheran schreef:Ik hou hem op. Maar ik vind het wel prettig om gewoon toch even in een tankstation te kunnen afrekenen als ik hem vergeten ben ofzo, of buiten bij de bloemenzaak toch even te kunnen afrekenen
En compleet nutteloos.. Seltje schreef:Aangezien ik in een ziekenhuis werk blijft het mondkapje nog wel even aan. Ik erger me er ook helemaal niet aan. Als je het ding correct op zet dampt je bril niet aan.

MarlindeRooz schreef:Seltje schreef:Aangezien ik in een ziekenhuis werk blijft het mondkapje nog wel even aan. Ik erger me er ook helemaal niet aan. Als je het ding correct op zet dampt je bril niet aan.
Fout dat werkt niet voor iedereen zo. Dus ik heb daarom lenzen genomen.
Net heerlijk zonder mondkapje boodschappen gedaan en zo lekker werken. Kan ik mensen die eten bestellen tenminste verstaan!