Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Als het binnen de bebouwde kom is en er staan geen 60 borden geldt gewoon 50 als limiet.
Ook al is de weg ingericht als een 80 of 100 km weg.
mvdende schreef:Ik zou eerder op mijn snelheidsmeter kijken dan op mijn kilometerteller, maar dat ben ik.Tip: rijdt eens met Google Maps en kijk wat het verschil in snelheid is tussen de km teller van de auto én Google Maps.
Ik weet dat mijn teller tussen de 5 en 10km naar beneden afwijkt.
Rijdt ik nét onder de 60 op de teller, is het 50 op Google Maps.
Dus zolang ik strak op mijn auto teller blijf rijden, heb ik geen boete aan mn broek.
purny schreef:Ja, maar als zij oprecht in de veronderstelling was dat ze daar 60 mocht rijden, is het nogal logisch dat ze zich pas realiseerde dat ze daar 50 mag toen die boete op de mat viel.Mkango schreef:Ze kreeg die boete pas nadat ze er twee weken lang elke dag te hard reed, dat heeft niets te maken met een ezel en een steen (één steen, geen twee - het gaat er juist om dat het dier zich niet aan dezelfde steen stoot).
Nou nee, ze is pas 50 gaan rijden toen ze de boete in huis kreeg. Lijkt mij dat daar een paar dagen/weken overheen gaan?
Shadow0 schreef:Heel verwarrend, en soms jammer als er dus mensen zijn die iets boven de 50 rijden op een weg die prima geschikt is om 70 te rijden, waar ook geen geluidsoverlast of fijnstof meespeelt, die wel de boete krijgen, die eigenlijk is bedoeld om het te hard rijden van ver boven de 70 mee te ontmoedigen.
Ik tel vooral mijn zegeningen dat Utrecht als gemeente daar niet graag misbruik van wil maken.
c_alsemgeest schreef:Shadow0 schreef:Heel verwarrend, en soms jammer als er dus mensen zijn die iets boven de 50 rijden op een weg die prima geschikt is om 70 te rijden, waar ook geen geluidsoverlast of fijnstof meespeelt, die wel de boete krijgen, die eigenlijk is bedoeld om het te hard rijden van ver boven de 70 mee te ontmoedigen.
Ik tel vooral mijn zegeningen dat Utrecht als gemeente daar niet graag misbruik van wil maken.
Mwah... kom vaak in Utrecht zelf voor mijn werk en ook vaak met mijn paard, en daar hebben ze ook wel van die tricky stukken hoor
Maar ik denk dat Gemeente Den Haag wel wint
Vooral bij op en afritten van de snelwegen...
Daar mag je; 100, 80, 50, 100, 50 op ongeveer 2 kilometer lang.
En meteen overal een kastje waar het terug gaat naar een lager aantal km
Vooral bij Den Haag zuid zag je ze continu flitsen.
Sheran schreef:Maar bereken je dat dan in m/s of boetes/week?Als je het aantal kilometers op je kilometerteller deelt door je totaal gereden tijd dan weet je precies hoe hard je gereden hebt!
Neon schreef:Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...
LiesxAnne schreef:Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.
Vaak zijn ze te laat met reageren en vervalt de bekeuring.
Brainless schreef:LiesxAnne schreef:Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.
Vaak zijn ze te laat met reageren en vervalt de bekeuring.
Ze zijn tegenwoordig een stuk sneller dan 1 a 2 jaar terug.
Courses schreef:Neon schreef:Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...
Ben benieuwd waar deze kennis/informatie vandaan komt.LiesxAnne schreef:Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.
Vaak zijn ze te laat met reageren en vervalt de bekeuring.
Nog zo’n voorbeeld; ben je bekend met het rechtsysteem dat je zulke uitspraken op basis van ervaring of kennis kan doen?
Brainless schreef:LiesxAnne schreef:Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.
Vaak zijn ze te laat met reageren en vervalt de bekeuring.
Ze zijn tegenwoordig een stuk sneller dan 1 a 2 jaar terug.