Twee weken lang elke dag een boete?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:58

Iedere verkeersdeelnemer word geacht de regels te kennen, ik dacht gaat niet op helaas. Sneu geld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:16

Brainless schreef:
Als het binnen de bebouwde kom is en er staan geen 60 borden geldt gewoon 50 als limiet.
Ook al is de weg ingericht als een 80 of 100 km weg.

Zeker, maar sommige dingen zijn verwarrend, ook al kloppen ze theoretisch. Ik noemde al de bordjes die ineens waren weggehaald - dat zie je niet want op die manier werken je hersenen gewoon niet. Maar ook de bebouwde kom wordt nog wel eens opgerekt naar plekken waar geen huis staat. En waarbij het argument ook niet is dat 50 de juiste snelheid is, maar vooral dat er veel te hard gereden wordt, en als iemand met 100 over een 50-weg knalt kun je het rijbewijs innemen, terwijl met 100 over een 70-weg je alleen maar een boete geeft die niet zoveel indruk maakt.

Heel verwarrend, en soms jammer als er dus mensen zijn die iets boven de 50 rijden op een weg die prima geschikt is om 70 te rijden, waar ook geen geluidsoverlast of fijnstof meespeelt, die wel de boete krijgen, die eigenlijk is bedoeld om het te hard rijden van ver boven de 70 mee te ontmoedigen.

Ik tel vooral mijn zegeningen dat Utrecht als gemeente daar niet graag misbruik van wil maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:02

Shadow0 schreef:
Ik tel vooral mijn zegeningen dat Utrecht als gemeente daar niet graag misbruik van wil maken.

:')
Dan kom je zeker niet vaak op de Atoomweg?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:14

Nee, eigenlijk niet. Is het daar wel erg? Ken de situatie totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:29

mvdende schreef:
Tip: rijdt eens met Google Maps en kijk wat het verschil in snelheid is tussen de km teller van de auto én Google Maps.

Ik weet dat mijn teller tussen de 5 en 10km naar beneden afwijkt.

Rijdt ik nét onder de 60 op de teller, is het 50 op Google Maps.

Dus zolang ik strak op mijn auto teller blijf rijden, heb ik geen boete aan mn broek.
Ik zou eerder op mijn snelheidsmeter kijken dan op mijn kilometerteller, maar dat ben ik. :=

purny schreef:
Mkango schreef:
Ze kreeg die boete pas nadat ze er twee weken lang elke dag te hard reed, dat heeft niets te maken met een ezel en een steen (één steen, geen twee - het gaat er juist om dat het dier zich niet aan dezelfde steen stoot :)) ).

Nou nee, ze is pas 50 gaan rijden toen ze de boete in huis kreeg. Lijkt mij dat daar een paar dagen/weken overheen gaan?
Ja, maar als zij oprecht in de veronderstelling was dat ze daar 60 mocht rijden, is het nogal logisch dat ze zich pas realiseerde dat ze daar 50 mag toen die boete op de mat viel.

Voor onze meest Roomse "er staan toch borden"-predikers: er zijn zat plekken waar helemaal geen borden staan en hoewel je het in principe aan de wegopbouw ook moet kunnen zien, gaat die vlieger ook niet altijd op. Zo mocht je bij ons in de buurt ook jarenlang "maar" 60 rijden op een weg die de belijning van een 80-weg had en waar alleen bij de afslag vanaf de provinciale weg een bord stond. Kwam jij uit een zijweg, dan zag je dus helemaal geen borden staan (behalve dat je bij de kruisingen 50 moest).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:34

Shadow0 schreef:
Heel verwarrend, en soms jammer als er dus mensen zijn die iets boven de 50 rijden op een weg die prima geschikt is om 70 te rijden, waar ook geen geluidsoverlast of fijnstof meespeelt, die wel de boete krijgen, die eigenlijk is bedoeld om het te hard rijden van ver boven de 70 mee te ontmoedigen.

Mwah... kom vaak in Utrecht zelf voor mijn werk en ook vaak met mijn paard, en daar hebben ze ook wel van die tricky stukken hoor :P

Maar ik denk dat Gemeente Den Haag wel wint :+
Vooral bij op en afritten van de snelwegen...
Daar mag je; 100, 80, 50, 100, 50 op ongeveer 2 kilometer lang.
En meteen overal een kastje waar het terug gaat naar een lager aantal km :Y)
Vooral bij Den Haag zuid zag je ze continu flitsen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:35

Als je het aantal kilometers op je kilometerteller deelt door je totaal gereden tijd dan weet je precies hoe hard je gereden hebt! :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:39

c_alsemgeest schreef:
Shadow0 schreef:

Mwah... kom vaak in Utrecht zelf voor mijn werk en ook vaak met mijn paard, en daar hebben ze ook wel van die tricky stukken hoor :P

Maar ik denk dat Gemeente Den Haag wel wint :+
Vooral bij op en afritten van de snelwegen...
Daar mag je; 100, 80, 50, 100, 50 op ongeveer 2 kilometer lang.
En meteen overal een kastje waar het terug gaat naar een lager aantal km :Y)
Vooral bij Den Haag zuid zag je ze continu flitsen.

Bij Den Haag zuid heb ik inderdaad die boetes gehad uit mn nachtdienst :+ heerlijk daar haha. Rijd daar elke dag :P maar dan die flitspalen , niet door flitsers want ik let wel op als ik daar rijd lol. Bij die palen reageerde ik gewoon veel te laat, maar dat is echt dat stukje zombie na nachtdienst zijn. Zie ze daar idd vaak genoeg ter hoogte van de hornbach flitsen, ook erasmusweg

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:41

Ik denk dat je er zeker goed aan doet om bezwaar te maken. Gewoon om uit te leggen waarom jij daar 60 reed. Probeer fotos van de weg aan te leveren en ik vind het argument van 'de kans krijgen om mijn gedrag te veranderen' eigenlijk wel draagvlak hebben. Het idee achter een boete is dat je je gedrag veranderd (of de staatskas te spekken bij doorgewinterde wegmisbruikers die het erom doen). Maar ik denk dat TS echt dacht dat ze daar 60 km/h mocht. Als de boete dan 2 weken later op de mat valt is dat echt schrikken. Zeker omdat je weet dat de rest nog moet komen inclusief die bij de werkgever van je partner. Dat zal even wanhopig voelen. Duidelijk dat TS geen doorgewinterde snelheidsmaniak is.

Ik denk dat het kans van slagen heeft, afhankelijk van wie je tegenover je krijgt. Maar zou het zeker proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:44

Sheran schreef:
Als je het aantal kilometers op je kilometerteller deelt door je totaal gereden tijd dan weet je precies hoe hard je gereden hebt! :')
Maar bereken je dat dan in m/s of boetes/week? O:)
Sorry.

Maar inderdaad, TS, ik zou sowieso bezwaar aantekenen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als iemand van geen/nauwelijks boetes naar dagelijks een boete gaat, en daarna weer naar vrijwel 0, ziet dat er ook wel heel anders uit dan wanneer iemand bezwaar aantekent die er elke maand wel 10 op de deurmat krijgt van plekken waar heel goed staat aangegeven hoe hard je mag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:46

Ik had het laatst ook in Nederland. Ingericht als 80 km. weg en geen bord dat je maar 60 km. mocht.

In België mag je buiten de bebouwde kom 70 km. en dat zit er zo ingebakken bij mij dat ik ook maar 70 km. reed.

Stomverbaasd was ik toen de boete op de mat viel.
Ik heb het via verkeersboete.nl aangevochten en gewonnen omdat ik met geen mogelijkheid kon weten dat ik blijkbaar harder reed dan mocht.

Het valt dus te proberen als de situatie echt onduidelijk is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:09

Shadow0 schreef:
Nee, eigenlijk niet. Is het daar wel erg? Ken de situatie totaal niet.

Nou het is een prachtige brede 2 baansweg door industriegebied heen. En je mag er maar 50.
Het voelt alsof je 30 rijdt als je daar 50 moet. Maar ze staan vaak heel sneaky op een hoekje te flitsen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:50

Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.
Vaak zijn ze te laat met reageren en vervalt de bekeuring.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:53

Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...

Ben benieuwd waar deze kennis/informatie vandaan komt.

LiesxAnne schreef:
Bezwaar maken en daarin aangeven dat je de foto's wilt zijn, nummer flitspaal, etc etc.

Nog zo’n voorbeeld; ben je bekend met het rechtsysteem dat je zulke uitspraken op basis van ervaring of kennis kan doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:15

LiesxAnne schreef:

Ze zijn tegenwoordig een stuk sneller dan 1 a 2 jaar terug.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:29

Brainless schreef:
LiesxAnne schreef:

Ik weet niet of ze te laat zijn, maar dit wordt wel geadviseerd ja. Alleen al het feit dat je er werk van maakt geeft je een kans, omdat er vaak onterecht wordt beboet of ze het niet kunnen bewijzen. En dat laatste is wel nodig.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:37

Courses schreef:
Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...

Ben benieuwd waar deze kennis/informatie vandaan komt.

LiesxAnne schreef:

Nog zo’n voorbeeld; ben je bekend met het rechtsysteem dat je zulke uitspraken op basis van ervaring of kennis kan doen?

Ja

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:30

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:03

Je kunt het altijd proberen, toch? Niet geschoten is altijd mis.

Ik zou er alleen niet te veel op hopen, dat jij het niet wist, is niet hun probleem natuurlijk.
Voor hun ben jij waarschijnlijk gewoon de zoveelste 'hardrijder'.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:31

Brainless schreef:
LiesxAnne schreef:

Foto's kun je zelf allemaal zien tegenwoordig als je inlogt met je DigiD bij het CJIB.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:02

Oh balen TS! Ik heb dat ook eens gehad toen we onze ‘nieuwe’ auto net hadden. Zelfde model als de oude maar dan een paar jaar jonger. Met de oude auto kon ik 90 rijden volgens mijn snelheidsmeter op de ring Amsterdam (op het 80 stuk, trajectcontrole) en met de nieuwe auto eh… niet :+ Zo zonde van het geld! Ik had er in die twee weken 5 keer gereden ofzo dus dat werd nog wel een prijzig geintje.
Ik moet bekennen dat ik ze allemaal ‘gewoon’ betaald heb, ik heb destijds niet eens aan bezwaar tekenen gedacht…

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:53

Zeker bezwaar aantekenen.
Ja heb je nee kun je krijgen.

Een boete is er ook om van te leren.
Ik heb ooit in 3 kwartier 3 boetes op dezelfde plek gehad. Toen werd mij ook geadviseerd om bezwaar aan te tekenen.

Ik heb dat niet gedaan, maar ik jouw geval zou ik het zeker proberen.

Krijg je nee dan heb je wel alles geprobeerd.
Goed onderbouwen waarom het onduidelijk was voor jou.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:52

Je hebt er niks meer aan... Maar download flitsmeister. Hij meld stilstaande voertuigen, files ,snelheden, flitsers, lasercontroles etc. Ideaal!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:42

Ik zou ook bezwaar aantekenen. Ik heb een paar jaar terug mijn brommer terug gekregen nadat deze gestolen was, eigenlijk niet meer te rijden. Ik was nog aan het uitzoeken of het te repareren was en had al een boete te pakken omdat hij niet in de verzekering zat.

Alles netjes uitgelegd en een screenshot toegevoegd met daarin 'bewijs' dat ik meerdere keren had gebeld voor informatie. Bij mij was de boete natuurlijk ook terecht maar ook heel erg zuur gezien de omstandigheden.

Vervolgens nooit meer wat van gehoord en nooit betaald :')

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:51

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt