Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kana schreef:Ik zou mijn kinderen dat nooit aan doen.
Heb het jaren lang zelf moeten doen op de middelbare, ik heb nu nog steeds daardoor een broertje dood aan fietsen.
Naast dat het gewoon niet leuk was, om (voornamelijk)alleen te doen zorgde het er ook voor dat ik minder spontaan mee kon met klasgenoten.
. Ik moest vroeger een km of 7/8 geloof ik. Vond het vreselijk als het regende, maar eigenlijk was het toch ook wel hartstikke gezellig. We hadden een soort van riedeltje, degene die het verst weg woonde vertrok uiteraard als eerst, fietste een paar straten om om een ander op te halen, dan kwamen ze langs mij en op de weg naar school haalden we er nog een stuk of 4/5 op. Hartstikke gezellig! 
. Wat mij sowieso leuk lijkt is als je als ouders je interesseert in het proces (wat je naar mijn idee al doet door nu zo na te denken) en bijv. de route eens samen met ze gaat fietsen. En weet je al iets of dat er meer mensen zijn in die omgeving die deze route fietsen? Dat er een fietsgroep oid bestaat? Alhoewel dat soms ook afwachten is, ik kwam er bijv. op een gegeven moment achter dat 15 min van mijn huis vandaan iemand anders kon aanhaken en dat was toch wel gezellig. Cioccolato schreef:Luxe met elektrische fiets!
Ik ging altijd met de bus en toen ik 16 werd met de scooter. En de winter nog met de bus. Met slecht weer werd ik zelfs naar de halte gebracht, dat is denk ik 10 minuten mer de auto. Of ik ging met de scooter naar de bushalte toe.
DuoPenotti schreef:Cioccolato schreef:Luxe met elektrische fiets!
Ik ging altijd met de bus en toen ik 16 werd met de scooter. En de winter nog met de bus. Met slecht weer werd ik zelfs naar de halte gebracht, dat is denk ik 10 minuten mer de auto. Of ik ging met de scooter naar de bushalte toe.
Hoe kun jij nu zeggen dat een elektrische fiets luxe is als je zelf geen meter fietste?![]()
Hier reed geen bus, dus die optie was er niet.
Ook de elfstedentocht jaren braaf gefietst en dan kwam je op school en kreeg je te horen dat je de eerste 2 uur ijsvrij was, maar dat hoorde alleen de kinderen die dichtbij woonde bij de regionale omroep, die verder weg woonden waren dan al onderweg
Shadow0 schreef:En ik denk dat het al veel scheelt als ze weten dat ze met een lekke band (bv) makkelijk hulp kunnen vragen en niet uren naar huis moeten lopen.