blubblabhoi schreef:@_Nancy: die zelfbescherming is er inderdaad. Mijn ex en ik hadden dit huis gelukkig nog niet heel erg lang, dus ik hoefde hem niet heel veel geld te betalen. Alsnog is het financieel zuur. Zuurder vond ik nog de tijd die je nog aan elkaar vast zit om dingen te regelen, daar ging bij mij en m'n ex een jaar overheen, dat is mentaal slopend. Ook omdat we naar uit elkaar gingen.
Daarom ben ik geen fan van het idee alles gelijk op een hoop te gooien, dat vind ik een optie als we wat langer samen zijn. Tuurlijk ga je er vanuit dat je samen oud kan worden, maar je kunt niet voorspellen wat de toekomst doet, dat kwam bij m'n ex ook onverwacht, daarom wacht ik daar liever nog even mee.
Mijn vriend krijgt zeker wel inbreng, ik wil het echt ons huis maken.![]()
Maar het blijft een feit dat ik ontzettend veel geld in dit huis heb gestoken en daarom heel voorzichtig er mee ben.
Volledig terecht. Zeker gezien de situatie waar je uit komt.
Er zal door beide wat water bij de wijn gedaan moeten worden.
Ik zou zeker hetgeen wat jullie afspraken notarieel vast laten leggen, maar volgens mij was je dat ook al van plan?
Zijn kant blijft toch wel de kant die aan het kortste eind trekt, is mijn gevoel.
Dit soort zaken, zijn net zo stom om over na te denken als een testament. Wat gebeurt er als je dood gaat? De vragen die we toen hadden gekregen, zijn echt te gek voor woorden, maar ja.. Het zijn allemaal potentiële scenario's. Dus je moet er even over nadenken.
Je wilt er niet over nadenken en het lijkt/is allemaal nog een ver van je bed show. Maar hoe rot is het als je ervoor komt te staan en er niets (goed) is geregeld?
Nadenken/Overleggen, vastleggen en wegstoppen in de kast tot het ooit of nooit een keer nodig is.

Heel eerlijk..
Ik zou niet willen samenwonen in een koophuis wat niet (gedeeltelijk) van mij is, maar waar ik wel overal aan mag/moet meebetalen.
Dan zou ik liever niet samenwonen en mijn eigen huurwoning houden.
Dit was namelijk ook een van mijn voorwaarde voor het opzeggen van mijn huurwoning..
Prima, maar dan wil ik ook wel eigenaar zijn van het huis waar we in gaan wonen. Want ik wil niet niets hebben, wanneer het fout gaat.