Tattoos met een betekenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:55

Suzywuzy schreef:
marley93 schreef:
Een puntkomma of een vlinder zou ik dus niet eens een heel gek idee vinden als je dat echt graag wil, TS. Een puntkomma is klein, en vlinders zijn vaak ook niet hele massieve tattoos. Mocht je er niet meer happy mee zijn, kun je altijd nog voor een coverup gaan. :)

Daarzo dacht ik ook al aan, wel slim maar met een cover up moet je wel een goede artiest vinden met een goed ontwerp

Maar als je tegelijk met je ontwerp ook al na moet denken of het eventueel geschikt is voor cover up.. zou ik toch nog langer na denken over het ontwerp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:06

Suzywuzy schreef:
marley93 schreef:
Een puntkomma of een vlinder zou ik dus niet eens een heel gek idee vinden als je dat echt graag wil, TS. Een puntkomma is klein, en vlinders zijn vaak ook niet hele massieve tattoos. Mocht je er niet meer happy mee zijn, kun je altijd nog voor een coverup gaan. :)

Daarzo dacht ik ook al aan, wel slim maar met een cover up moet je wel een goede artiest vinden met een goed ontwerp

Maar als je tegelijk met je ontwerp ook al na moet denken of het eventueel geschikt is voor cover up.. zou ik toch nog langer na denken over het ontwerp[/quote]
Haha ja, ik heb me erin verdiept maar vindt het ontwerp niet meer leuk en dat is ook geschrapt. Zelfde als de vlinder. Ik wil meer wat "mij" is maar met een betekenis. Op het moment wil ik pas later een tattoo zetten, dit ook ivm men huidige opleiding (juridische dienstverlening). Ik zie het dan wel!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:30

Onali schreef:
Nu een ; laten zetten met het idee Dat kan ik laten coveren is toch vreemd.

Dan is de essentie van het zetten toch onnozel?

Nou ja, ik kan me voorstellen dat je over bijvoorbeeld 5 jaar niet meer zo blij bent om steeds te worden herinnerd aan het feit dat je zo'n periode hebt gehad.
Plus, ik ben zelf een vrij impulsief persoon, dus het idee van een mogelijke coverup is voor mij zo slecht nog niet. :Y)

future_vet

Re: Tattoos met een betekenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:38

Ik heb niet alles gelezen maar mijn tip is vooral schets een ontwerp en leg dit een jaar in de kast: wil je dit na een jaar nog steeds dan heb je er goed over nagedacht.

Ik heb mijn eerste op 17de gezet. Een infinity teken met dream erin. Afgezaagd maar wel voor mij van grote betekenis.
Inmiddels is die tattoo uitgebreid met mijn kat en pioenrozen erom. Dus de bovenkant van m’n rug is vol en ben 25.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:36

Met mijn 15de heb ik een tattoo tussen mijn schouderbladen, onder mijn nek laten zetten. Een hart met een kruisje eronder. Ik ben er nog steeds heel blij mee en ik ben 15 jaar verder.

Met mijn 19de heb ik een vlinder met mijn initialen laten zetten op mijn bovenarm. Voor vrijheid en met mijn initialen omdat het voor mij en mijn leven staat. Ik kwam toen uit het ziekenhuis ivm mijn eetstoornis.

Nu wil ik binnenkort mijn paard op mijn onderarm laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:11

Melvern schreef:
Met mijn 15de heb ik een tattoo tussen mijn schouderbladen, onder mijn nek laten zetten. Een hart met een kruisje eronder. Ik ben er nog steeds heel blij mee en ik ben 15 jaar verder.

Met mijn 19de heb ik een vlinder met mijn initialen laten zetten op mijn bovenarm. Voor vrijheid en met mijn initialen omdat het voor mij en mijn leven staat. Ik kwam toen uit het ziekenhuis ivm mijn eetstoornis.

Nu wil ik binnenkort mijn paard op mijn onderarm laten zetten.

Wat een mooie betekenissen, fijn dat je het ziekenhuis uit bent!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:54

Een tattoo kan ook subtiel een levensverhaal vertellen. Op een manier die alleen jij weet en voor de rest van de mensen een mooi plaatje is.

Zelf ga ik op een onopvallende plek een blue brindle Akita laten zetten. Voorbeeld foto gebruik ik mijn eigen blue brindle voor. Haar naam is Olivia.

Bij akita tattoos worden veelal Japanse kersen bloesem gebruikt. Ikzelf ga voor groen gras.

Het echte verhaal wat er dan achter zit? Olivia ( ook wel olijf genoemd; een boom die oersterk is maar eisen heeft. ) is een hond die altijd trouw op mij wacht als ik uit het ziekenhuis kom en mij nooit alleen laat. Het groene gras is een verwijzing naar al het groen op de muren en de vloer van ‘ mijn ‘ ziekenhuis. Het is een verwijzing naar dat je alles kunt doorstaan als je maar de juiste mensen/wezens naast je hebt staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:22

StonedRomy schreef:
Een tattoo kan ook subtiel een levensverhaal vertellen. Op een manier die alleen jij weet en voor de rest van de mensen een mooi plaatje is.

Zelf ga ik op een onopvallende plek een blue brindle Akita laten zetten. Voorbeeld foto gebruik ik mijn eigen blue brindle voor. Haar naam is Olivia.

Bij akita tattoos worden veelal Japanse kersen bloesem gebruikt. Ikzelf ga voor groen gras.

Het echte verhaal wat er dan achter zit? Olivia ( ook wel olijf genoemd; een boom die oersterk is maar eisen heeft. ) is een hond die altijd trouw op mij wacht als ik uit het ziekenhuis kom en mij nooit alleen laat. Het groene gras is een verwijzing naar al het groen op de muren en de vloer van ‘ mijn ‘ ziekenhuis. Het is een verwijzing naar dat je alles kunt doorstaan als je maar de juiste mensen/wezens naast je hebt staan.

Wow <3 Wat is die goed bedacht zeg!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 01:47

Je kan ook het plaatje als plak tattoo laten zetten en een tijdje dragen en naar kijken. Zelfs als je het bij wijze van met stift doet/laat doen, verdwijnt het ook wel weer en heb je toch even een indruk.

Ik wist al heel lang dat ik een tattoo wilde. pas rond mn 25e de eerste laten zetten met een vriendin en absoluut niet tevreden over de kwaliteit. Dan was ik 25, maar vertrouwde op anderen met tattoo's en had zelf geen kennis van kwaliteit..

Die wil ik laten coveren, maar aan de andere kant is hij voor mn zoon gezet en vind ik het qua symbolisch wel mooi.
Een andere heb ik samen met mijn inmiddels overleden broer gezet. Die vond ik ook iets tegenvallen achteraf, maar ik zou er niet snel iets mee doen. We hadden dezelfde en dat is me ook wat waard.

Dan heb ik nog een tattoo samen met mijn man ipv trouwringen en samen met mn zoon en moeder een tattoo ter nagedachtenis aan mn broer.

Ik heb nog wel wensen, want zo gaat dat vaak wel. Ik zet niet zomaar wat, omdat ik nog wel behoefte heb aan tattoo's om een reden.

Onze zoon wilde ook altijd al een tattoo en kreeg van ons een soort tegoed bon toen hij 18 was. We hadden het vaak over ideeën gehad, maar wel altijd de voor-en nadelen besproken, met name over de plek en wat je wel of niet wil laten zien.

Na de eerste, had hij toch wel vrij snel een 2e en 3e. Eentje vond hij toch tegenvallen en heeft hij al na een jaar laten coveren. Was bij die ook niet moeilijk.
Het plaatje wat hij mooi vond en in zijn hoofd had, kwam als tattoo en op je arm gewoon anders uit. Dat kan. Ik vond het geen mooi plaatje, maar nooit gezegd.

Tattoo artiest is wel een fijne man en zet niet zomaar iets, dus hem valt niks te verwijten verder. Is ook iemand die de spelling wel checkt bijvoorbeeld.

Leeftijd zegt niet alles. De een denkt beter en langer na over een tattoo dan de ander. En ook volwassenen hebben soms spijt achteraf.

Een punt komma, kan je heel makkelijk verbergen onder kleding en evt later coveren. Maar met dat soort dingen is het wel iets wat je vaker ziet en mensen al op oordelen, Iets meer persoonlijk, zoals bijv een stukje tekst is misschien ook mooi om over na te denken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:14

Ik heb 'hope' in het elvish op mijn ribben (net onder de bh-band) staan.
Hope is ook een afkorting: hold on, pain ends.
Bewust ook op die plek, ondanks dat hij maar klein is omdat het iets is wat niet iedereen hoeft te zien van mij.

Ik heb daarnaast nog 4 tattoos waarvan ik er een wil laten coveren en in één (een zin) wil ik de ; verwerken door een puntje boven de komma te laten zetten.
Al mijn tattoos hebben voor mij wel betekenis, al durf ik ook gerust een tattoo zonder (specifieke) betekenis te laten zetten. :)