De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:22

Texas02 schreef:
Fitzroy schreef:
Texas01 is anders wel het prototype van een wappie :+
Vul de bingokaart maar in:
‘Bedriegers in Den Haag’
‘Hetzelfde als de griep’
‘Doe zelf onderzoek’
‘Veel gevallen waar het misgegaan is bij vaccineren’

Sorry, maar dan heb je de feiten niet helemaal helder.

Niet? Wat klopt er niet dan? Plus, ik zei dezelfde cijfers als van de griep, is wat anders.. Dat de griep verdwenen is heb ik ook niet verzonnen, dat hebben ze zelfs in het nieuws gezegd.. En ik zie die gasten in Den Haag al jaren als bedriegers, ze liegen immers altijd de hele boel bij elkaar.. Dat is een persoonlijke mening, dat is volgens mij nog altijd toegestaan. Graag zie ik de cijfers waaruit blijkt dat het anders is, of bewijs van dat het toch niet zo vaak misgaat oid.. ;)

En Bingo! Nee, griep is niet verdwenen.

Niet laten inenten vind ik (let wel vind ik, dat is een mening, geen feit) dom. Covid is een nare ziekte (let wel, is. Dat is een feit, geen mening).
Laat je je niet inenten? Prima, dat is jouw keuze. Ik laat het wel doen. Ook prima. Mijn keuze.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 01-06-21 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:22

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:23

Bellatrix schreef:
Ik had op FB gezet dat ik mijn 1e vaccinatie ging halen. Fijne reacties gekregen maar er was 1 persoon die dit dus allemaal onzin vind en dat ik er steriel van word en dood aan ga. En dat het zetten van deze prikken strafbaar is en ga zo maar door. Prima dat zij zo denkt hoor, is haar goed recht maar het is ook mijn goed recht om wel de vaccinatie te nemen.

Op zich heeft ze denk ik gelijk. Ik vermoed (maar dat dat is een vermoeden en nog niet bevestigd door enig wetenschappelijk experiment) dat eenieder die tegen Covid-19 wordt geent, uiteindelijk sterft. Dus ja, uiteindelijk ga je er toch dood aan.

Aan niet enten waarschijnlijk ook.

:+

rien10

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:25

Mooi toch? Pro vaccers, allemaal steriel, planten ze zich niet meer voort en gaan uiteindelijk dood. Anti vaxxers zullen hier blij mee moeten zijn. :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:26

janderegelaa schreef:
Dinopino schreef:
Ann_moi wat is er voor jouw niet rationeel aan? En waarom is dat voor jou zo belangrijk. Je vroeg toch ook niet ervoor aan iedereen of die aan mazelen was ingeeent. Dat is toch ieder zijn eigen Keuze.
Die Koe(muh) tanten zijn die echt op wetenschap gebaseerd? Wanneer men niet eens het virus zelf kan aantonen, hoe moet je dan variaties daarvan aantonen. Zijn over 7 miljard mensen die zich niet laten inenten echt zo gevaarlijk?

Ieder zijn keuze wel of niet ingeeent, laat dat toch geen onderwerp zijn. Er is meer in het leven dan een prikkie:-). Toen in 2018 de griepepidemie tijdens de kerst was. Waarbij in Zuid-Duitsland de mensen niet meer opgenomen konden worden in de ziekenhuizen en de gangen vol lagen en operaties werden uitgesteld. Heb jij je toen druk gemaakt wie er wel of niet was ingeent?

Laat dit geen onderwerp zijn, je kunt echt nog wel leuke dingen doen. Sterker nog in de meeste landen laten zich de mensen ook niet inenten, daarom zijn er her en der nog zo veel voorraden over en worden inentingsstations afgebouwd. Ieder zijn keuze en ieder in zijn waarde laten. Helaas verwijten sommige die zich inenten degene die zich niet inenten en zoals je de reactie van Janderegela ziet, gaat dat niet op een leuke manier. Ik heb me nooit laten inenten en niemand heeft ooit door mij de griep of de mazelen gekregen. Leven en laten leven.

Als mensen zoals jij dan ook geen aanspraak maken op een IC bedje vind ik het prima.

Ehm hallo... dat heb jij niet voor een ander te beslissen... wat een belachelijke reactie.

Wie geen gordel draagt en een ongeval heeft, mag ook niet behandeld?
Wiens fietslicht niet werkt en daardoor in het donker op de stoep beland moet daar maar blijven liggen met een gebroken rib/pols?
En dat zijn zelfs nog dingen die verplicht zijn, het vaccin is dat gewoon niet. Voorlopig heeft dat hetzelfde statuut als een griepvaccin. Mensen met de griep worden ook gewoon behandeld indien nodig, ongeacht vaccin, en dat is voor corona net zo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:26

janderegelaa schreef:
[
Als mensen zoals jij dan ook geen aanspraak maken op een IC bedje vind ik het prima.

Dit is een zelfde soort uitspraak als dat ruiters die zonder cap vallen of rokers die ziek worden “ eigen schuld dikke bult, maar niet aankloppen voor medische behandeling “ wat nergens op slaat.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:27

Ik heb ook jarenlang de pil geslikt, volgensmij is dat veel meer rotzooi voor je lichaam dus kom maar door met die prik :') Er zijn altijd risico's, net als bij alle medicatie en vaccinaties, de kans er op is alleen nihil.

Iedereen mag zijn eigen ding kiezen, wat ik alleen vooral jammer vindt is dat er veel onwaarheden worden verspreid. 'Hoe kan het er nou zo snel zijn, nooit dat dat veilig is..' Er is echt genoeg info te vinden hierover (als je even alle fakenews websites vermijd).

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:33

Ik laat me niet vaccineren en gelukkig onze hele familie niet.
De hele familie denkt er hetzelfde over.
We zijn allemaal super gezond, sporten veel en komen veel buiten. We vertrouwen op ons immuunsysteem.
De prikken zijn nog in een jonge fase en de lange termijn bijwerkingen zijn niet bekend. Er zijn in onze familie hartkwalen (erfelijk) en een hoge cholesterol (ook erfelijk) bekend en nadat wel meerdere malen hebben vernomen dat er bloedproppen kunnen voortkomen uit de enting, weten we nu zeker dat we hem overslaan.
Mocht de prik over jaren uit de testfase komen, misschien wordt het dan anders
Voor nu is dit ons standpunt.

En het zou fijn zijn als iedereen in zijn waarde gelaten wordt en niet direct als Wappie wordt neergezet.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:35

Waarom zou je je in godsnaam laten inspuiten met iets wat nauwelijks onderzocht is, met gentherapie (en nee dat is geen onzin, staat op een site van de overheid) als je goed gezond bent. Mijn zwager is doodziek geweest van de enting, mijn vriend kreeg een gigantisch zware epileptische aanval direct na de enting. Mijn zwager nam het omdat hij het moest voor zijn werk, mijn vriend omdat hij solidair wilde zijn met de zorg, voor wie alle genomen maatregelen bedoeld want de zorg moest ontlast worden. Corona bestaat al 60 jaar en blijft ook. Als je pech hebt ga je er dood aan, net als aan de griep. Maar 98% van de mensen gaat er niet dood aan, wordt zelfs niet tot weinig ziek. Ik snap werkelijk niet hoe je je kunt laten inspuiten met gentherapie, dus niet een vaccin zoals bijvoorbeeld het griepvaccin = een verzwakte vorm van het virus, maar gentherapie. Ik ben geen antivaxxer, maar als je een beetje nadenkt doe je dit niet... Mijn mening.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:38

Rocamor schreef:
Bellatrix schreef:
Ik had op FB gezet dat ik mijn 1e vaccinatie ging halen. Fijne reacties gekregen maar er was 1 persoon die dit dus allemaal onzin vind en dat ik er steriel van word en dood aan ga. En dat het zetten van deze prikken strafbaar is en ga zo maar door. Prima dat zij zo denkt hoor, is haar goed recht maar het is ook mijn goed recht om wel de vaccinatie te nemen.

Op zich heeft ze denk ik gelijk. Ik vermoed (maar dat dat is een vermoeden en nog niet bevestigd door enig wetenschappelijk experiment) dat eenieder die tegen Covid-19 wordt geent, uiteindelijk sterft. Dus ja, uiteindelijk ga je er toch dood aan.

Aan niet enten waarschijnlijk ook.

:+

@Bellatrix: ik las dat inderdaad vanmorgen. Maar van diegene heb ik al vaker dingen gelezen waarvan ik dacht die heeft ze niet allemaal op een rijtje :+
Ik ben afgelopen zondag geprikt, met Janssen, en voel me prima. Gister een dag iets hangerig geweest maar that's it.

En @Rocamor: _O-

Verder heb ook ik de pil jarenlang geslikt, en heb ik jaren gerookt. De sigaret is al een paar jaar vervangen door een damper, waarvan de effecten op lange termijn ook niet bekend zijn. Het is zoals het is. Ik woon praktisch naast de Tata steel en zou volgens de krantenberichten doodziek moeten zijn of worden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan kan zo'n vaccin er ook nog wel bij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:42

hahahatsjoe schreef:
Waarom zou je je in godsnaam laten inspuiten met iets wat nauwelijks onderzocht is, met gentherapie (en nee dat is geen onzin, staat op een site van de overheid) als je goed gezond bent. Mijn zwager is doodziek geweest van de enting, mijn vriend kreeg een gigantisch zware epileptische aanval direct na de enting. Mijn zwager nam het omdat hij het moest voor zijn werk, mijn vriend omdat hij solidair wilde zijn met de zorg, voor wie alle genomen maatregelen bedoeld want de zorg moest ontlast worden. Corona bestaat al 60 jaar en blijft ook. Als je pech hebt ga je er dood aan, net als aan de griep. Maar 98% van de mensen gaat er niet dood aan, wordt zelfs niet tot weinig ziek. Ik snap werkelijk niet hoe je je kunt laten inspuiten met gentherapie, dus niet een vaccin zoals bijvoorbeeld het griepvaccin = een verzwakte vorm van het virus, maar gentherapie. Ik ben geen antivaxxer, maar als je een beetje nadenkt doe je dit niet... Mijn mening.

Er zijn verschillende vaccins tegen corona op de markt (en dus niet meer in de testfase). Er zijn vector vaccins, rna vaccins, en klassieke vaccins :j .
Laatst bijgewerkt door Sintara op 01-06-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:44

LaPluche schreef:
We zijn allemaal super gezond, sporten veel en komen veel buiten. We vertrouwen op ons immuunsysteem.

Dat deed een kennis van mij ook. Jonge vent, militair, top fit, leeft altijd gezond, was zelden ziek. Kreeg corona, 3 weken ziekenhuis waarvan een paar dagen IC. Dat is nu een maand of 4 geleden en hij kan nog steeds niet meer dan 500m lopen en is dan bekaf en buiten adem.
Zelf leef ik niet bijzonder gezond, gewoon normaal. Heb wat overgewicht, astma en nooit een bijster goede weerstand gehad. Ik heb het nog niet gehad.
Nee, dat wil niet zeggen dat hij moet gaan vaccineren. Maar om even aan te geven dat het coronavirus rare dingen doet met gezonde mensen.
En dat is voor mij een reden om te enten. Want ik wil niet ziek worden. Heb al eens in het ziekenhuis gelegen door een longontsteking door een verkoudheid/griep. Ik wil er niet aan denken wat corona met mij doet. En verbaas mij er serieus over dat ik het nog niet heb gehad, of wel heb gehad en niet gemerkt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:45

hahahatsjoe schreef:

Dan neem je toch Jansen? Dat is gewoon een ouderwets vector vaccin op een verzwakt griepvirus. Alleen Pfizer en Moderna zijn mRNA.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:47

[
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 08-03-25 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:48

Sintara schreef:
Er zijn verschillende vaccins tegen corona op de markt (en dus niet meer in de testfase). Er zijn dna vaccins, rna vaccins, en klassieke vaccins :j .

De laatste trial loopt af eind 2023. De vaccins die nu op de markt zijn, zijn goedgekeurd onder noodprocedure.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het slechte vaccins zijn. Voor de goede verstandhouding. :D

Ik ben wel benieuwd welke van de covid-vaccins die nu voorhanden zijn een klassiek vaccin is ?

Sintara

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:51

Vector vaccins zijn zo klassiek als maar kan, hetzelfde principe als de allereerste vaccins.
Jansen en astra zenica zijn beide vector vaccins

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:53

Letsdunit schreef:
Sintara schreef:
hahahatsjoe schreef:

Er zijn verschillende vaccins tegen corona op de markt (en dus niet meer in de testfase). Er zijn dna vaccins, rna vaccins, en klassieke vaccins :j .

Maar je mag niet kiezen welke je krijgt.. Mijn oproep zal denk ik deze week komen en ik twijfel nog enorm.

Je kan allang plannen, gister konden de mensen uit 1980 al plannen..

Ik ben wel gevaccineerd, zonder enige twijfel en we hebben zelfs taart gehaald voor na de prik.
Ik heb zoveel gezonde en jonge mensen zien inkakken van covid en een aantal zelfs onder mijn handen dood zien gaan dat ik geen seconde getwijfeld heb

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:54

Daihyo schreef:
Dat deed een kennis van mij ook. Jonge vent, militair, top fit, leeft altijd gezond, was zelden ziek. Kreeg corona, 3 weken ziekenhuis waarvan een paar dagen IC. Dat is nu een maand of 4 geleden en hij kan nog steeds niet meer dan 500m lopen en is dan bekaf en buiten adem.

Dat is vervelend voor hem, zo zijn er wel meer mensen die erg ziek zijn geworden.
Ook van de vaccinatie en hier zelfs aan zijn overleden.
Als jij je wil laten enten dan is dat jouw keuze. ;)

Wij hebben ervoor gekozen ons niet te laten enten. En gaan dit in de nabije toekomst ook niet doen.
Leven en laten leven

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:55

Sintara schreef:
Vector vaccins zijn zo klassiek als maar kan, hetzelfde principe als de allereerste vaccins.

Maar dat zijn wel de vaccins met het allermeest problemen, in sommige landen nu zelfs verboden. Dus gekende technologie wil niet altijd zeggen dat de bijwerkingen en effecten op lange termijn gekend zijn.

In belgie mag je idd niet kiezen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:56

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Mijn beste vriendin laat zich niet vaccineren, ik wel. Hebben er geen ruzie om, vinden elkaar nog steeds lief en gaan elkaar niet uit de weg.

Ergens las ik dat iemand schreef dat je er steriel van zou worden, helemaal prima, hoef ik ook geen hormonen meer :+

Als ik de bijsluiters lees van de medicatie die ik heb geslikt zou ik mogelijk al heel vaak doodziek zijn geweest of overleden. Dus ik ben niet zo bang voor bijwerkingen. Maar dat ik mijn mening, mijn gedachte.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:59

Alleen tijd voor een korte reactie nu, dus ik beperk me even tot dit: ik zag hier iemand zeggen 'niemand heeft door mij corona/griep/x gekregen'. Ook op sm is dat een veelgebruikt argument. Maar, dat is toch een drogreden eerste klas?! Hoe kun je nu zéker weten dat niemand iets van jou heeft gehad? Jij kan iets bij je dragen zonder dat je daar zelf ook maar enig effect van merkt. Maar dat dametje wat op de bushalte op het bankje naast je heeft zitten wachten op de bus, misschien met meer dan 1,5 meter afstand maar wel met de wind mee, kan doodziek geworden zijn omdat ze nét een aerosol te veel heeft ingeademd en jij zal daar niks van merken/horen/meekrijgen want jij kent haar niet. En, dichter bij huis, misschien is een kennis of een vriend die je net bezocht had wel verkouden geworden nadat je weg was, maar omdat het 'maar een verkoudheid' was heb je er gewoon nooit iets over gehoord.

Je kan echt nooit zeggen dat er nooit iemand ziek is geworden van jou. Dat kun je echt niet weten!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:59

Daihyo schreef:
LaPluche schreef:

Zelf leef ik niet bijzonder gezond, gewoon normaal. Heb wat overgewicht, astma en nooit een bijster goede weerstand gehad. Ik heb het nog niet gehad.
Nee, dat wil niet zeggen dat hij moet gaan vaccineren. Maar om even aan te geven dat het coronavirus rare dingen doet met gezonde mensen.
[knip].

Dit ja :j

Gezonde mensen die nu een jaar later nog niet op het oude niveau zijn.
Die ik ken hadden niet eens in het ziekenhuis gelegen.

Op de ic heb ik veel verhalen gehoord van familie over de patient.
Niets obesitas en weet ik veel, gezonde mensen, midden in het leven en dan op de ic belanden.
Ook mensen die zich schuldig voelde, want de regels werden nageleefd, maar niet helemaal, want wij zijn gezond, in het ziekenhuis liggen alleen dikke mensen en mensen met ander onderliggend lijden.
Tot dat...

Ik moet ook wel zeggen dat ik eerst ook niet dacht dat het zo erg was hoor, dacht ook dat het gezonde mensen niet overkwam.
Tot je dan elke week de verhalen hoort op de IC.
Sinds dien ben ik wel pro prik.

Maar ik heb ook een erg goede kennis die het niet wil.
Haar man ook niet.
Geen wappie verhalen, maar ze willen het gewoon niet.
Ook goed, ik ga ze niet overhalen. Het is een keuze die ieder voor zich mag maken.
Maar ze mogen wel beseffen omdat andere wel inenten, hun ook de vrijheid terug krijgen in de samenleving.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:02

LaPluche schreef:
Daihyo schreef:

Dat is vervelend voor hem, zo zijn er wel meer mensen die erg ziek zijn geworden.

Wij hebben ervoor gekozen ons niet te laten enten. En gaan dit in de nabije toekomst ook niet doen.
Leven en laten leven

Heb je daar een bron van? Ik ben daar oprecht benieuwd naar. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:03

Sintara schreef:

Ah oké, je bedoelt die vector vaccins.
Daarvan begrijp ik niet hoe het komt dat er nu problemen mee zijn die voordien onbekend waren als het al zo'n lang gebruikt procédé is.
Dan had dit toch probleemloos kunnen vermeden worden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:04

LaPluche schreef:
Daihyo schreef:

Leven en laten leven

Er zijn 222 gevallen gemeld van trombose op 35 miljoen entingen met Astra Zeneca. Terwijl 13 procent van de mensen Corona krijgen. Dat is op 35 miljoen mensen ongeveer 4,5 miljoen Corona patienten.