Iets in andermans puincontainer gooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:31

Flying_Angel schreef:
Hoi hoi,

Wij zijn aan het verbouwen en hebben daarvoor een puincontainer gehuurd, niet goedkoop. Nu heeft iemand zijn badkamer verbouwd en de tegels in onze container gegooid, gister lag er ook een kast van iemand in. Ik snap dat je hier weinig aan kan doen, maar ik vind het nogal asociaal. Of stel ik me aan?

Zoiets hebben we hier vorig jaar ook bij de hand gehad. Er lag ineens een halve badkamer extra in onze container.
Dat bleek uiteindelijk van onze eigen aannemer te zijn. Die voerde het afval van zijn kleinere klussen af via de plekken waar toch al een container stond. Scheelde ook dat hij dat heel netjes verrekende verder, maar de eerste keer kijk je toch gek op als je de toiletpot niet herkent en een douchecabine ziet liggen die zeker weten niet uit je eigen huis komt.

In onze vorige buurt zag je overigens ook het omgekeerde. Daar had je meerdere 'mannetjes' die alle bouwcontainers langs gingen om te kijken of ze er nog iets bruikbaars konden vinden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:48

Ik vind het ook ronduit asociaal te noemen. Ik zou ook niet blij zijn als dit bij mij gebeurt. Ik zou alleen niet weten wat je er nu aan kunt doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 01:12

oomens schreef:
Zoiets hebben we hier vorig jaar ook bij de hand gehad. Er lag ineens een halve badkamer extra in onze container.
Dat bleek uiteindelijk van onze eigen aannemer te zijn. Die voerde het afval van zijn kleinere klussen af via de plekken waar toch al een container stond. Scheelde ook dat hij dat heel netjes verrekende verder, maar de eerste keer kijk je toch gek op als je de toiletpot niet herkent en een douchecabine ziet liggen die zeker weten niet uit je eigen huis komt.

In onze vorige buurt zag je overigens ook het omgekeerde. Daar had je meerdere 'mannetjes' die alle bouwcontainers langs gingen om te kijken of ze er nog iets bruikbaars konden vinden.

Toch wel netter als hij dat van tevoren bespreekt.

Wij zttten al op bak 4, maar als iemand die ook vult, kan die dat wel vergoeden, maar als deze vol is, moeten wij weer een nieuwe. Dat is toch duurder dan het vergoeden. Of je moest hem al niet volledig vol krijgen.

Tatyana

Re: Iets in andermans puincontainer gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:33

Even een gewetensvraag. Zo'n container op de openbare weg, moet een vergunning voor zijn aangevraagd. Hebben jullie dat netjes gedaan? Want dat vind ik de andere kant.
Je pikt namelijk een parkeerplaats (en vaak 2) in en zonder vergunning is dat ook behoorlijk asociaal.

Het zomaar storten van je eigen zooi in andermans container uiteraard ook. Zou niet in mij opkomen om te doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:40

Tatyana schreef:
Even een gewetensvraag. Zo'n container op de openbare weg, moet een vergunning voor zijn aangevraagd. Hebben jullie dat netjes gedaan? Want dat vind ik de andere kant.
Je pikt namelijk een parkeerplaats (en vaak 2) in en zonder vergunning is dat ook behoorlijk asociaal.

Dat verschilt per gemeente. Hier moet een vergunning worden aangevraagd als de container langer dan een aantal weken (6 dacht ik) blijft staan.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:49

Tatyana schreef:

Dat is waar maar niet echt relevant hier.
Of ga je wel een badkamer in de container gooien als er geen vergunning is en anders niet? :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:58

Tatyana schreef:

Het zomaar storten van je eigen zooi in andermans container uiteraard ook. Zou niet in mij opkomen om te doen.

Bij ons stond de container gewoon op ons eigen terrein. Je weet toch niet of die van TS op de openbare weg staat?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:07

Volgens mij staat die van TS op openbaar terrein. En dan is het nog steeds asociaal maar beter te begrijpen als je parkeerplaats ingepikt wordt ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:11

Ligt er ook weer aan, sommige plekken is het vechten om een paarkeerplaats, maar er bestaan ook nog plaatsen waar er altijd plek over is.
Dan is het minder aso daar een container neer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:14

Hij staat inderdaad op 1 parkeervak. Dus openbare weg, geeft alsnog niet het recht om je zooi erin te mikken. Het is niet zo dat auto’s nu niet kunnen parkeren want de straat is omringd met parkeerterrein waar serieus altijd genoeg plek is aangezien iedereen de auto gewoon op de stoep neerzet voor eugen huis.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:19

Heel asociaal om gewoon je afval in andermans container te gooien. Vragen of er nog ruimte is, prima, maar niet zelf storten. Wij hebben vorig jaar een container gehad voor de badkamer. Wij hadden het puin zelf opgeslagen zodat we het in één keer in de container konden doen zodat die in een paar dagen tijd weer weg was. Dit ook met oog op dat we in een doodlopende straat zitten waar geen vrachtwagen kan komen en de gemeente aangaf dat de container op een parkeerplek moest komen. Om de buren niet onnodig te belasten heeft het ding er nog geen week gestaan (en onze eigen auto elders ;) ). Vervolgens kregen we een klagende buurman dat de container al weg was want hij had er ook wel zijn puin in willen gooien. :+

Overigens dekten wij het ook af met een zeil, nodigt al minder uit tot storten als je dag eerst los moet knopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:52

Fitzroy schreef:
Volgens mij staat die van TS op openbaar terrein. En dan is het nog steeds asociaal maar beter te begrijpen als je parkeerplaats ingepikt wordt ;)

Hoezo is het dan beter te begrijpen? Wat heeft parkeerplaats inpikken, nu te maken met dat je puin dumpt in een andermans gehuurde container?

En so what als er een parkeerplaats is ingepikt. Dan parkeer je toch verderop? Hier zijn ze nu bezig met riolering. Waardoor sommige hun auto niet in hun eigen straat parkeren.

Met als gevolg dat ze maar bij ons voorthuis gaan parkeren. Hoeven ze niet zo ver te lopen. Met als gevolg dat wij wel een eindje moeten lopen.

Kun je 2 dingen doen. Je eraan ergenen of de situatie gewoon accepteren en eindje wandelen :D aangezien wij geen aso's willen zijn om de auto maar bij de ander voor de deur te parkeren :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:58

maar is die parkeerplaats voor jullie deur van jullie zelf dan Maranta?
Overigens maakt het aanvragen van een vergunning geen verschil met het 'inpikken' van een parkeerplaats :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:08

Het is nu eenmaal zo dat die dingen vaak op een parkeerplaats moeten staan in een woonwijk. Betekent niet dat je dan maar geen puin container mag laten komen of dat dat aso is. Zorg dat hij niet te lang staat en een andere simpele oplossing bij parkeernood is je eigen auto zolang wat verderop te plaatsen. Dan voelen je buren er niets van.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:56

Bij ons kan een container op onze oprit staan.
Maar dan nog heb je mensen die het gebruiken voor hun afval.
En openbare plek of niet, je blijft er vanaf als het niet van jou is.

Buurman verderop in de straat had een container staan en die was niet vol.
Zag bij ons 2 deuren staan die naar de stort moesten en bood aan om het in zijn container te doen.
Dat hebben we gedaan. Gelijk daarna plek van de container geveegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:08

Kinke schreef:
maar is die parkeerplaats voor jullie deur van jullie zelf dan Maranta?
Overigens maakt het aanvragen van een vergunning geen verschil met het 'inpikken' van een parkeerplaats :D

Nee maar gemeente wil er wel boa's op afsturen omdat het niet de bedoeling is, dat ze bij ons voor parkeren. Parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de bewoners van het hofje + bezoek.

Alleen wij hebben iets van leven en laten leven. Zo zou ik ook niet moeilijk dan als er wekenlang een puincontainer op 1 van de parkeerplaatsen zou staan. En het zou dan helemaal niet in mij opkomen om er ook iets in te gooien.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:10

Heel frustrerend als dit gebeurt! En aso. Wij hebben het ook gehad tijdens onze verbouwing. Iemand had even het oude vieze tapijt van zijn hele woning in onze puincontainer gedumpt. Textiel mag niet bij puin. Dus we hebben dat tapijt er zelf uit moeten vissen en apart afvoeren. Wenste de persoon die dit had gedaan een leven lang hondepoep aan z’n schoenen op z’n nieuwe vloer....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:22

Bloedirritant

Wij hebben een buur die het dN nog wel netjes vraagt (denk je)
Waarna wij zeggen
“We gaan eerst zelf vullen, als we plek over hebben aan het eind van de rit
Dan roepen we wel even “
En dan flikkert ie het er alsnog Zo in als we niet opletten :roll:

Waarna ik het er gewoon weer ernaast kieper

Maar ja, gebeurt idd best vaak
En nee, je stelt je niet aan, tis aso

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:49

fokfanaat schreef:
erg aso, ik heb het ook andersom gehad, een container op eigen erf, waar allerlei dingen uit verdwenen waren, mensen die gewoon onze oprit opgaan om zaken uit een container te halen....

Haha dit deden ze bij ons ook, maar dat boeide me niet je betaald bij ons toch op gewicht.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:52

Iets uit de container halen lijkt mij ook geen probleem, scheelt alleen maar ruimte en gewicht

Erin gooien is wel aso, gebeurt hier in de buurt als iemand een container neerzet. Woon in een nieuwbouwwijk die nog in opbouw is dus soms vind je ook ergens een stapel stenen die iemand niet meer wilt of bergen zand en onkruid als mensen de tuin doen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:19

Uit de container halen heb ik ook ervaring mee... brrrr een gebruikte oude sanibroyeur :r binnen een paar uur was die verdwenen.

En zelf heb ik wel eens aangebeld bij mensen of ik wat uit de container mocht halen.
Wij hadden extreme verzakking in de poort achter het huurhuis. Behoorlijke gaten onder de tegels vanwege weggespoeld grond. Sommige plekken gevaarlijk en met zand kon ik elke maand blijven vullen.
Toen ik een container met bakstenen erin zag kon ik het niet laten om te vragen of ik een paar tassen vol mocht laden om bij ons onderstaande de tegels te dumpen.

Eerst flink wat grof spul en daarna waren ze zo lief om wat fijner puin alvast in big shoppers te doen zodat ik het alleen maar in hoefde te laden.

Bij elkaar toch een big shopper of 10 aan stenen en puin meegenomen :=

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:29

Noeps schreef:
CairnTerrier schreef:
Ik zou het er uit halen en op straat zetten. De groeten!

Ik zou er ook een briefje met die tekst oppakken :D

:j Heb ik ook gedaan toen het bij ons gebeurde. Gewoon ernaast gezet en briefje erop.

Ons puin paste maar net in de container, zal je net hebben dat ze hem niet meenemen omdat de kast van iemand van de hoek van de straat erbij ligt. Geen idee wie het was, maar ze hebben het uiteindelijk zelf wel weer weggehaald.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:01

Heel herkenbaar! Al hebben ze hier nog geen kasten etc. Erin gegooid, maar wel kleiner vuil.

Maar, hier inmiddels al tich containers verder en ze halen er ook van alles uit hier en dat vind ik eigenlijk we prima. Is net een kleine kringloop tegenover ons huis. Loopt maar af en aan om te kijken of er nog iets boeiends in is en er gaat regelmatig wat mee :=