Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:36

Utixo schreef:
Ik durf het filmpje niet te kijken uit angst dat ik erger ben.

Mijn zadelkast is trouwens wel geordend, mijn stallen zijn brandschoon en mijn gangetje altijd aangeveegd. Mijn tuig is als nieuw, na het rijden gaat het schoongemaakt de kast in.

Daardoor heb ik geen tijd voor het huishouden.

Haha, dit heeeel herkenbaar. Stallen en hokken beesten tip top in orde. Rest……
In najaar komt er echt een hulp in huishouding :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:36

Femke_Tweety schreef:
Fitzroy schreef:
Haha, hier ook. Daardoor ervaar ik wel altijd stress voor er visite komt. Dan moet ik als een wervelwind opruimen en poetsen.

Maar de dagen erna zijn fijn...

Alles relatief netjes :') :j

precies... daarom vind ik het ook fijn dat we de verjaardagen een beetje gespreid over het jaar hebben, dan wordt er in ieder geval zo vaak echt goed opgeruimd haha..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:37

Als mijn bus opgeruimd is; "Nu houd ik hem echt netjes!!" 1 Dag later heeft de hond het speciale kleed alweer van de bank af gekregen, is ze alweer begonnen aan mijn volle flessen water, waardoor het plastic overal ligt. Pre-Corona leende ik mijn bus met regelmaat uit aan vrienden met een band. Dan moest ik hem wel opruimen en schoonmaken.

Het is nu mooi weer, prachtig weer in hem even op te ruimen. Helaas staat hij op stal. Jammer. Misschien morgen.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 24-05-21 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Daar heb je gelijk in, Femke. Het geeft ook altijd wel een voldaan gevoel als het netjes is.

Ik zit nu al weken tegen een klusje aan te hikken. Ik moet mijn Tubble-bad nog schoonmaken en opbergen omdat ik ‘s zomers toch niet in bad ga. Je wilt niet weten hoe vaak ik het leeggelopen bad al versleept heb tussen de douche en de hal :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Amber_anne schreef:
Moet ook bekennen dat ik vaak ook denk oh dat doe ik zo wel en dan gebeurt het niet

Jep, dit!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:38

Huishouden? Heb je daar een vertaling van ? :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:48

bigone schreef:
Huishouden? Heb je daar een vertaling van ? :D

Huishatelijk werk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:15

Gisteren visite gehad, tafel leeggeruimd op de trommels na.
Vandaag de salontafel...
Dus ik herken het wel!
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:17

Zou bij mij geen twee minuten liggen, en dan hebben de honden de bordjes afgelikt, het papier versnipperd en de afstandbedieningen bij wijze van kluif mee naar hun mand genomen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:21

Handig zo’n hond!

Wonen op 27m2 helpt ook om dingen weg te doen en het netjes te houden. Hoewel ik de afwas áltijd laat staan (wel netjes afgespoeld en opgestapeld). Tevens staan er hier 2 tassen met dingen voor op Vinted / naar de kringloop. Al maanden. :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:27

Ik heb dit vooral met de was, de kleding wordt wel uit de wasmachine gehaald en opgehangen en vervolgens komt het gevouwen in de wasmand. Het is dat we maar 1 wasmand hebben waardoor ik alles weer in de kast leg als ik wil gaan wassen anders leefden wij uit de wasmand. _O-

Verder hou ik het hier wel redelijk opgeruimd, behalve de slaapkamer dan, maar die is nog niet af. Het helpt misschien ook dat ik zelf poetsvrouw ben, maar ik wil mijn huis graag een beetje netjes houden.

Ik sta overigens ook gerust om 12 uur 's nachts nog de was op te hangen wegens vergeten of de afwas te doen omdat ik er eerder geen zin in had. O:)

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:31

De lampen die het niet doen, het uit de wasmand leven en overal mandjes met rommel komen me erug bekend voor :P

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:36

O, wat vreselijk :') Ik zou gek worden als ik zo zou leven... rommel in huis is een bende in je hoofd, zeg ik altijd.

Ik ben echt het tegenovergestelde. Alles is altijd heel netjes, opgeruimd en schoon thuis. Poetsen en opruimen vind ik dan ook serieus leuk om te doen en heb dan ook een schema wanneer wat schoongemaakt moet worden :D Na elk gebruikt glas/bord/bestek ruim ik in de vaatwasser, rommella heb ik niet en de kasten zijn netjes gestreken, gevouwen én gesorteerd. Bed is netjes opgemaakt en wc- en doucheruimte zijn schoon en netjes.

En nee, ik heb geen tijd te veel... :o

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:08

Zadelkast en stal altijd heel netjes gehouden.
Mijn salontafel lag ook altijd zo vol totdat mijn huidige hond groter werd. Niks kan ik daarop laten liggen of het wordt vakkundig gesloopt.
Eettafel werd toen de rommeltafel, ik eet momenteel toch alleen dus altijd wel een plekje te vinden.
Helaas of juist goed komt ze daar tegenwoordig ook bij de meeste dingen en vorige week bleek ze er ineens op te staan. Die wordt nu dus ook netjes opgeruimd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:09

Wat een taddekken zijn jullie...
Kan mij er werkelijk niets bij voorstellen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:10

Taddekken?

Ibbel

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:11

Een tad-doek of tod-doek. Haags voor vaatdoek.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:12

Tabbes zeiden we in Rotterdam ook wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:14

Taddik = smeerpoets, vuile vrouw. :+
Wat een compliment !

Mijn moeder zei het vroeger ook wel eens als ik zat te knoeien. “Vieze taddik”

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:19

Tja, dat je totaal niet huishoudelijk bent betekend natuurlijk niet dat je vast aan de vloer of de toiletbril plakt wanneer je bij ons op bezoek komt. Sanitair is spic en span, vloer word elke dag geveegd( dieren) en eens per week gedweild. Maar de ramen ? Wanneer de zon er op staat en ik denk oei, dan kom ik wel eens in beweging maar kijk ik eerst of we ook regen krijgen :D en verder, is het een gezellige rommel , een huis moet in geleefd kunnen worden. O ja, planten doe ik ook heel lang mee. En de vaatwasser is mijn beste vriend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:22

Nielojram schreef:

Denk je dat Petrus aan de hemelpoort gaat vragen of je wel goed schoongemaakt hebt :))
Ik vind schoonmaken echt zonde van mijn tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:23

Ik ben atheïst, maar doe er al jaren niet meer aan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:27

Nielojram schreef:

Zou wel even in de gaten houden dat het bij de meeste mensen echt geen onwil is. Ik had (voor corona) naast mijn 40-urige werkweek + 10 uur reistijd in de week gewoon geen mentale energie meer over 's avonds, en ik kon in het weekend ook wel leukere dingen verzinnen dan schoonmaken. Dus nee, mijn huis was niet schoon en ja, daar baalde ik af en toe ook van (als ik weer eens twee weken oude pastaresten uit een pan stond te bikken bijvoorbeeld, of wanneer mijn sokken zover heen waren dat ze bijna zelf in de wasmachine sprongen := )

Mensen doen soms alsof het huishouden heel simpel is, 'even de borden omspoelen, even een stofzuiger door het huis halen', maar voor sommigen (en dat zijn er best wel wat, blijkt uit dit topic) ligt dat toch echt anders. Hetzijn door tijdgebrek, energiegebrek, of domweg andere prioriteiten. Ik vind het dan niet heel netjes (see what I did there :+ ) om iedereen in dit topic die zich daarin herkent dan maar af te doen als 'taddeken'.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:38

Maar, opruimen en schoonmaken is toch ook zo gebeurd? Tenminste, wel als je het wekelijks bijhoudt :)) We hebben een groot huis, werken veel en ja, het is niet altijd aantrekkelijk om in de avonduren of weekend op te ruimen of schoon te maken, maar op de één of andere manier ervaar ik echt: een schoon en opgeruimd huis is een rustig/leeg hoofd *\o/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:46

Ach dames als het mooi weer is ga dan alsjeblieft paardrijden ipv huishouden. Het huishouden blijft wel liggen, je paard kan zomaar een blessure krijgen en dan is het zomaar over. Bij mijn paard is het gelukkig goedgekomen, nu grijp ik elke kans die ik krijg. :D