"Wegwerpauto"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:44

Ik heb jaren een (wat nieuwere) Daihatsu Cuore gereden. Ondanks dat ik normaal een hekel heb aan kleine auto's rijden, vond ik dit een prima wagen. Ze zijn degelijk, goedkoop in de wegenbelasting, best ruim en als er iets kapot gaat is de reparatie meestal een stuk goedkoper dan bij andere merken auto's.

Ik zou in elk geval ver weg blijven van de Franse merken (heb al verschillende Franse occasions gehad en niets dan problemen. Zelfs mijn gloednieuwe Peugeot 2008 werd dit jaar defect afgeleverd en stond vervolgens weken bij de dealer met een raadselachtig probleem. Met japanners en koreanen zoals Toyota en Daihatsu zit je vaak wel wat betrouwbaarder.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:53

Als ik mijn twee centjes mag aanbieden zou ik ook DIRECT die Micra van de vorige pagina ophalen. Ik heb zelf een x aantal jaar een fijne starlet gereden, 1.3 wel, want ik wilde wel vooruit :') En ik mis dat autootje nog steeds. Niet comfortabel genoeg voor echt lange afstanden die ik voor mn werk moet rijden (+- 300KM snelweg) maar i-de-aal voor alle andere ritjes. De Nissan Micra was echt mijn tweede optie als ik geen fijne starlet kon vinden omdat ze ook onverwoestbaar zijn. Nu heb ik een Suzuki swift uit een later bouwjaar (2006) en het ding blijft een beetje modderen. Maar omdat ik veel zelf/bijna alles zelf doe kan ik de meeste kosten fijn opvangen zo.

xMarieke

Re: "Wegwerpauto"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:41

Al mijn auto's voldoen hieraan. Eerste was een Peugeot 205 uit 1997 gekocht in 2013 voor €700 in 2016 verkocht (ivm 2e kindje op komst) voor €500 en rijdt nu nog steeds. De koppakking lekte een beetje maar is niks aan gedaan. Hoge kilometerstand is geen probleem, die auto's zijn vaak ook beter onderhouden en je bent zelf niet van plan er superveel mee te rijden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:28

succes ts

wat mij geadviseerd werd was in te letten of er net groot onderhoud is geweest.
of dat het er aan zit te komen. als de distributieriem vervangen moet worden, ben je weer wat centjes kwijt.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 13:42

Bedankt voor de vele reacties! Iets teveel om op iedereen te reageren.

Las iets over vragen voor een bedrijfswagen: ik ben pas een maand in dienst, en daarbij als leerling ook nog. Als alles goed blijft gaan zal ik uiteindelijk waarschijnlijk wel een busje krijgen, maar dat is voorlopig echt nog niet aan de orde :)

Ik lees vooral lovende reacties over Aziaten, en wisselende reacties over Westerse merken. Denk dat ik dan ook maar ga selecteren op Japanse/Koreaanse merken :)

Auto waar ik bij ben wezen kijken was een Cuore trouwens, afgezien van het olieprobleem was hij verder erg netjes.

Autootjes aanbieden mag, maar ik zit in de kring Almelo/Enschede/Hengelo, daarbuiten ga ik niet kijken ;)

Degene die wel een betrouwbare handelaar wist in Hengelo, kan je mij een pb sturen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:48

Rije schreef:
Enige waar je bij een Micra rekening mee moet houden is een eventuele kapotte luchtmassameter. Maar that's it!

Hier pijnlijk duidelijk geworden, mijn micra'tje heb ik twee jaar mee gereden, tot die plots begon terug te zakken, of gewoon uitsloeg (terwijl je 90 reed bv)
Uiteindelijk 800 euro kosten aan gedaan en geeindigd met auto die niet meer reed, verkocht voor 400 euro. Jaren later te weten gekomen dat het die LLM was die voor een prikje kon vervangen worden ...
En de garage die hem herstelde was officiële nissan dealer...
Dat micra'tje van de vorige pagina zou ik dus ook direct halen. Als het hetzelfde type is als de mijne is het ook met distributieketting, dus daar geen zorgen over.

MAar verder was dat een top bakje. De mazda 323F dat ik gereden heb was ook top.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:04

Fillis schreef:
Bedankt voor de vele reacties! Iets teveel om op iedereen te reageren.

Las iets over vragen voor een bedrijfswagen: ik ben pas een maand in dienst, en daarbij als leerling ook nog. Als alles goed blijft gaan zal ik uiteindelijk waarschijnlijk wel een busje krijgen, maar dat is voorlopig echt nog niet aan de orde :)

Ik lees vooral lovende reacties over Aziaten, en wisselende reacties over Westerse merken. Denk dat ik dan ook maar ga selecteren op Japanse/Koreaanse merken :)

Auto waar ik bij ben wezen kijken was een Cuore trouwens, afgezien van het olieprobleem was hij verder erg netjes.

Autootjes aanbieden mag, maar ik zit in de kring Almelo/Enschede/Hengelo, daarbuiten ga ik niet kijken ;)

Degene die wel een betrouwbare handelaar wist in Hengelo, kan je mij een pb sturen?

Ik stuur je een pb

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:38

Op plaats 3 Suzuki Alto, 2 Toyota Starlet maar dat wordt voor € 1000 wel 20 jaar oud, of als ie iets meer benzine mag gebruiken de absolute plaats 1 Lada Kalina en die zijn misschien 15 jaar oud, aanbod beperkt een paar in NL en dan rij je nog 10 jaar in.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 21-05-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:39

Starlet! Kan je bijna geen miskoop aan doen.
Of anders iets anders Japans inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:52

Mijn ouders hebben al vaker via hun vaste garage een goedkope tweede auto aangeschaft. Als je dus al een fijne 'buurtgarage' hebt, dan zou ik ze toch gewoon een keer bellen :j Zij bieden misschien online en in de showroom alleen auto's van 2500+ aan, maar krijgen ook de oude bakkies via de inruil binnen. Als je al klant bent is de kans ook groter dat je een nette deal krijgt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:21

Op mp staat een hele leuke nette uitziende groene Starlet te koop.
Niet eens zo heel ver weg vanwaar je zoekt.
Nieuwe apk bij aflevering.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:26

Altos micras cuores.

Meestal prima simpele goedkope 'hij redt het nog wel ff' auto's.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:36

Ik heb een superfijne Turkse garagist. Als je daar aan komt zou je zo omdraaien gezien de rommel op het terrein, maar het is een eerlijke vent.

Heb daar anderhalf jaar geleden een oude Alto gekocht, voor 800 euro die hij had opgeknapt. Afgelopen APK 2 nieuwe banden. Rijdt nog steeds als een zonnetje. Was eigenlijk bedoeld als overbrugging maar ik hou hem mooi nog even bij.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:50

Ik rij nu 4 jaar in mijn Cuore, heerlijk fel ding, kost geen drol. Hij had bijna 200.000 op de teller toen we 'm kochten maar altijd goed onderhouden geweest.
We zijn nu aan het kijken voor een luxere auto ivm meer werk-km's maar mijn kleine racemonster blijft.

We zijn er zelfs mee in Hongarije en Polen geweest.