Welk hoofdkussen heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:44

Ik heb een anatomische van Swiss Sense, allemaal getest met het bed en matras dat ik heb gekocht. Slaapt best prima, alleen dat ik sinds kort ook 2 goedkope kussens van de Jysk op bed heb liggen (gold, medium en synthetische vulling) en sindsdien dagelijks op dat kussen wakker word.

Plukje

Re: Welk hoofdkussen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:53

Ik slaap ook alweer ruim twee jaar op een MLine athletic. Echt fantastisch!! Mijn man koopt iedere paar maanden een nieuw kussen, omdat hij nog steeds geen fijne heeft gevonden, maar al zijn aankopen kunnen niet tegen mijn Athletic op.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 01:08

Ik heb het butterfly gezondheidskussen. Dat is gemaakt van natuurlatex en is iets gevormd (je moet hem even opzoeken om te snappen wat ik bedoel). Hij is er in verschillende verschillende soorten (stevigheid en hoogtes).
Ik vind hem vooral fijn omdat hij zacht is maar ook terug veert en daardoor weer wat stevigheid bied. Enige nadeel vind ik persoonlijk dat mijn mooie kussenslopen er niet omheen passen :D maar wil binnenkort een paar kussenslopen naar de kleermaker brengen om ze naar onze kussens te laten vermaken. Vriendlief heeft een nog raarder gevormd kussen :')

Ik heb er op gelegen bij een beddenzaak en hem online (vanwege blackfriday) besteld.

https://www.lusanna.nl/butterfly-gezond ... 373656e09#

Daar had ik hem. Besteld en hebben ze nu ook korting.
Heb de medium en de harde versie in 12 cm hoogte besteld. Uiteindelijk voor de medium gegaan.

Ik vond het nadeel van de Sylvana kussens dat ik ook echt voelde dat het van synthetisch materiaal was.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:07

Hier ook heel tevreden over silvana. Ik heb als zij-rugs slaper voor de blauwe gekozen.

Vriendlief sliep altijd op zachte ‘plof’ kussens en vouwde in zijn slaap altijd zijn kussens dubbel of deponeerde hem op mijn hoofd. Sinds zijn Sylvana kussen heb ik een rustige slaper naast me en hij zegt zelf ook veel uitgeruster wakker te worden!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:13

Wij hebben beide een mline pillow you. Ik een blauwe, vriend de oranje, die oranje is een cm dikker. Hebben ook beide een mline matras. Beide veel last gehad hiervoor. Vriend van z’n onderrug, schouders, nek. Ik van m’n schouders en zeer oor van het op mijn zij liggen. Ik moest even aan de kussen wennen. Maar beide nergens meer last van gehad.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:17

Ik heb gewoon een Van der Valk kussen, want die waren toen in de actie :') Houdt het al bijna 3 jaar uit, al begint die inmiddels wel wat platter/dunner te worden. Nu ben ik ook niet echt een moeilijke slaper te noemen, slaapt gewoon nog steeds prima.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:29

Hier Butterfly kussens, de medium variant

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 00:29

Wij hebben Emma kussens op ons waterbed. Bevalt prima!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 01:26

klubbsporre van ikea

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:16

Voor de mensen die een Emma hebben, wat voor kussensloop heb je er bij? Die van mijn dekbedovertrek passen niet (de standaard maat)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:25

Ik gebruik een normale kussensloop. Is die zeker te groot? Je hoeft bij de Emmakussens trouwens niet perse een hoes te gebruiken. De hoes van het kussen zelf is ook wasbaar. Dat is namelijk ook zo met het matras :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:31

Floemii schreef:
Hier ook heel tevreden over silvana. Ik heb als zij-rugs slaper voor de blauwe gekozen.

Vriendlief sliep altijd op zachte ‘plof’ kussens en vouwde in zijn slaap altijd zijn kussens dubbel of deponeerde hem op mijn hoofd. Sinds zijn Sylvana kussen heb ik een rustige slaper naast me en hij zegt zelf ook veel uitgeruster wakker te worden!

Ik ben echt een zij-buik slaper en wil die sylvana ook gaan uitproberen,ik hoor echt van iedereen goede ervaringen daarmee. Nu nog ff uitvinden welke
Ik vouw trouwens ook alles dubbel en soms word ik er zo gek van dan gooi ik het kussen maar weg en slaap ik zonder iets

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:33

Maureen95 schreef:
Ik gebruik een normale kussensloop. Is die zeker te groot? Je hoeft bij de Emmakussens trouwens niet perse een hoes te gebruiken. De hoes van het kussen zelf is ook wasbaar. Dat is namelijk ook zo met het matras :)

Nee het kussen is te breed. Heb al geprobeerd hem er in te proppen, maar dat wil niet lukken

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:34

Oh wat apart! Bij mij zijn de slopen juist te groot. :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:59

Ja de lengte wel, maar in de breedte zijn ze dus te smal. En dat terwijl het gewoon standaard slopen zijn. Misschien zijn ze gekrompen ofzo, we wassen het beddengoed altijd op 90 graden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:10

Wij hebben een waterbed, ik had een water kussen, onderlaag is water en kan je harder of zachter vullen.

Maar ik lag er niet meer lekker op, ondertussen 6 kussens verder en ik log nog niet echt lekker.

Het probleem is dat je in een waterbed wat weg zakt dus normale kussens worden dan te hoog.

Ik heb nu een waar je de vulling uit kan halen en ik slaap redelijk nu.

Maar misschien bestel ik wel weer een waterkussen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:34

Heb ook tig kussens geprobeerd, lig nu alweer jaren heerlijk op een donzen kussen ( van Ikea ) is er in twee varianten, ik heb de dikkere, mijn man de dunnere

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:53

Ik ga denk ik ook weer een poging wagen. De Silvana wil ik wel proberen, de rode of oranje. (zacht en niet zo heel dik dus) En wellicht het Emma kussen want slaap ook heerlijk op mijn Emma bed. Ik zie dat er twee Emma kussens zijn. Ik vermoed dat het Cloud kussen het meest zacht is...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:55

Ik merk dat mijn voorkeur wel zij en rug slapen zijn, en ik wil een “ vol” kussen dat niet snel inzakt.
Tips? Niet iets heel hards, maar dus niet zo’n zacht indeuk ding, alleen m’n hoofd mag er een beetje inzakken maar wel dat ie volume houdt

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:34

Cinderella orthoflex medium stevig.
Ik had last van tintelende handen s nachts na aanschaf van dit kussen bijna niet meer.Ik slaap wel aan de niet neksteun kant.Dus als ik het eventueel opnieuw zou aanschaffen dan misschien zonder die losse neksteun( kan er overigens ook uitgehaald worden).Het is een groot kussen daar moest ik aan wennen maar het slaapt heel fijn.
Ik ben meestal een zij slaper soms rug.O ja en ik ben groot,dus lange nek en brede schouders dat kan ook verschil maken qua lig comfort.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:37

CCCCC schreef:
Ik heb een Silvana, echt fantastisch. Vaak te koop bij de beddenspeciaalzaak, BeterBed verkoopt ze ook! Ik heb één van de meest zachte omdat ik een buikslaper ben, maar ze kunnen je bij bijvoorbeeld Beterbed prima adviseren.

Ik ook. Ik heb de fluorine (blauwe) die is wat harder. Vaak hebben ze bij goede beddenzaken probeerkussens om te testen wat echt fijn ligt in combinatie met jouw matras. Best fijn bij een kussen van €100.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 07:20

Ik ben ook aan een nieuw kussen toe. Mijn huidige kussen is erg ingezakt. Aangezien ik ook ernstige nek en schouderklachten heb denk ik aan een kussen met neksteun. Ik ben een zijslaper. Bij Silvana kom ik via het keuzemenu uit op de SILVANA SUPPORT FLUORINE SYNTHETISCH MEDIUM-STEVIG HOOFDKUSSEN, dus die kan ik proberen. Maar is dit kussen ook aanpasbaar?

En dan het Emma kussen, heeft die ook een neksteun?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:34

Ik sliep eerder op een tempur vlinderkussen. Nu de M line Athletic aan het proberen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:53

Oh wat een drama die hoofdkussens. Ik heb vanalles geprobeerd, maar zonder succes. Totdat ik mijn Tempur vlinderkussen ontdekte. Wat een top ding!

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:15

Hier de blauwe Silvana een paar jaar gehad. Als buik-zij-rug-en-alles-daartussenin-slaper + hypermobiel nooit op de steunkant kunnen slapen. Wel heb ik een paar jaar prima op de niet-steunkant geslapen.

Inmiddels twee kussens op elkaar in gebruik. Ik vond de Silvana ineens te laag. Ik denk niet dat hij ingezakt is, hij ziet er nog steeds perfect uit. Maar ik denk dat mijn behoefte veranderd is.

Eigenlijk zou ik opnieuw opzoek moeten want waar ik nu op slaap is ook miet ideaal. Maar de prijzen, de zoektocht en de teleurstelling als zo’n duur kussen het toch niet blijkt te zijn houden me tegen.
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 06-06-21 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt