Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mazida schreef:Die discussie ben ik al met haar aangegaan, maar dan is haar slotconclusie dat mijn 3-jarige al de baas is en dat ik haar bewust opvoed als jongen om mijn tegen oma in te gaan. En tegelijkertijd blijft het mijn moeder, zij past ook weleens op en dan wil ze het liefst met mijn dochters een soort van pronken in de mooie jurken in het dorp, ik heb al gezegd dat de kinderen geen poppen zijn.
Mazida schreef:Oma is een autoritair persoon en het is niet altijd makkelijk daar tegen in te gaan. Ik vind het ook moeilijk om haar teleur te stellen. Heb mijn dochter voorgesteld alleen een jurk aan te trekken als we naar oma gaan maar dan is het schreeuwen. Oma is overigens wel gelovig, maar is rooms-katholiek, daar mogen dames gewoon broeken dragen, dus daar ligt het niet aan.
ik stuur met betrekking tot weer en gelegenheid en verder is het aan hun. Shae schreef:Mazida schreef:En tegelijkertijd blijft het mijn moeder, zij past ook weleens op en dan wil ze het liefst met mijn dochters een soort van pronken in de mooie jurken in het dorp, ik heb al gezegd dat de kinderen geen poppen zijn.
![]()
Hoe reageert je moeder als je uitlegt dat ze geen poppen zijn?
Zwemmen was het helemaal voor mij. Nielojram schreef:Ik verbaas mij over de respectloosheid naar de moeder van de TS.
Het is wel je moeder..Misschien plaatsen jullie kinderen ook dit soort berichten op fora over enkele jaren..
Vooralsnog lijkt het mij een probleem in communicatie wat al langer speelt, en nu bij de TS de druppel heeft laten overlopen.
Hopelijk kom je eruit met je moeder. Bokt daargelaten.
bigone schreef:Precies. En schermen met termen als ondankbaar omdat iemand aangeeft dat je ongevraagde cadeaus niet in de smaak vallen/niet gebruikt worden, vind ik beneden alle peil. Dat is zo smerig manipulatief.Kind walst nergens overheen maar oma wel. Dat kun je tactisch oplossen door haar te sturen in een richting die je dochter ook leuk vind of je kunt het gewoon recht voor z’n raap zeggen. En dat laatste heeft Ts moeite mee. Heeft niets met disrespect te maken, oma weet niet beter, ma weet niet beter en dochter gaat gewoon haar eigen gang. En het probleem zit niet bij de kleine meid maar bij ma die alles maar op z’n beloop liet van haar ma. En nu komt dat als een boomerang terug. Persoonlijk vind ik dat anderen, dus ook grootouders zich niet te bemoeien hebben met wat kinderen en hun ouders doen. Verwennen is prima, daar zijn het grootouders voor, vaak hebben ze voor hun gevoel hun eigen kinderen weinig kunnen geven en vinden ze het nu vaak des te leuker. Maar dat mag nooit op een dwingende manier gaan en zeker niet begeleid met commentaar.
luuntje schreef:Oma’s moet je soms ook opvoeden.
Mijn moeder gaf ik alle spullen (speelgoed en snoep) gewoon terug.
Wij vonden het niet nodig dat zoon altijd maar alles kreeg. Ons kind, wij beslisten.
Je bent moeder, kom op voor jezelf en je dochter.
Jij kan dat.
Mkango schreef:Nielojram schreef:Ik verbaas mij over de respectloosheid naar de moeder van de TS.
Het is wel je moeder..Misschien plaatsen jullie kinderen ook dit soort berichten op fora over enkele jaren..
Vooralsnog lijkt het mij een probleem in communicatie wat al langer speelt, en nu bij de TS de druppel heeft laten overlopen.
Niet elke ouder is even fantastisch. “Het is wel je moeder” vind ik altijd zo’n dooddoener. Succesvol seks hebben en er een baby uit werken, betekent niet dat je automatisch op een voetstuk gezet hoeft te worden of “recht” hebt op iedereens volste respect en onderdanigheid. Je dochter en kleindochter zoveel druk opleggen voor zoiets stompzinnigs als jurkjes, vind ik veel respectlozer dan tips vragen hoe je daar als dochter mee moet omgaan.
Mkango schreef:Nielojram schreef:Ik verbaas mij over de respectloosheid naar de moeder van de TS.
Niet elke ouder is even fantastisch. “Het is wel je moeder” vind ik altijd zo’n dooddoener. Succesvol seks hebben en er een baby uit werken, betekent niet dat je automatisch op een voetstuk gezet hoeft te worden of “recht” hebt op iedereens volste respect en onderdanigheid. Je dochter en kleindochter zoveel druk opleggen voor zoiets stompzinnigs als jurkjes, vind ik veel respectlozer dan tips vragen hoe je daar als dochter mee moet omgaan.
ik ben het volledig met je eens.
dan was een spijkerbroekkie en trui toch wel gewenst maar verder heeft ze me nooit jurkjes aangesmeerd. Inmiddels draag ik ze wel eens en ik ben geen jongen geworden.