Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Heb je in dat geval niet de mogelijkheid een nieuwe iq-test te doen zodat je wellicht daarna wel geholpen kan worden door deze instantie?
Wpaard schreef:Goof schreef:Heb je in dat geval niet de mogelijkheid een nieuwe iq-test te doen zodat je wellicht daarna wel geholpen kan worden door deze instantie?
Sorry maar waarom? Ik ben depressief, ben er niet helemaal bij door de vele trauma's. Daarom ben ik zo boos en teleurgesteld waarom ze naar de iq kijken. Echte getraumatiseerde mensen hebben toch geen beste iq..?!?!
verootjoo schreef:Jeetje... is het zo slecht gesteld met de GGZ
Als je dat zelf kon regelen had je het al wel gedaan hè... wat ontzettend naar dat je zo aan je lot wordt overgelaten.
Heb je eigenlijk begeleiding/ambulante zorg of woon je begeleid?
Lestrange01 schreef:Goof schreef:Heb je in dat geval niet de mogelijkheid een nieuwe iq-test te doen zodat je wellicht daarna wel geholpen kan worden door deze instantie?
Dat kan niet, je mag maar 1 keer in de 2 jaar een test laten doen anders is hij niet geldig.
. _MG schreef:In welke regio woon je Wpaard? Wellicht kan ik met je mee kijken naar een geschikte behandelplek waar je wel terecht kunt. Houd hierbij wel ook rekening met wachttijd. Dat is nl. tegenwoordig wel een ding in dr ggz.
_MG schreef:verootjoo schreef:Jeetje... is het zo slecht gesteld met de GGZ
Als je dat zelf kon regelen had je het al wel gedaan hè... wat ontzettend naar dat je zo aan je lot wordt overgelaten.
Heb je eigenlijk begeleiding/ambulante zorg of woon je begeleid?
Dit heeft niets met de gesteldheid van de GGZ te maken. Binnen de ggz worden behandelingen aangeboden waarvoor een bepaald functioneringsniveau noodzakelijk is om een behandeling te laten slagen. Wanneer een IQ test goed afgenomen is, geeft deze een duidelijke en reële inschatting van het functioneringsniveau. Zit men hier dus onder is het ook een vorm van zelfbescherming om iemand niet te overvragen binnen behandeling (heeft nl averechts effect).
Wanneer iemand een trauma heeft, soms ook al op jonge leeftijd, kan dit leidden tot een aantasting van de ontwikkeling van hersenstructuren waardoor functies die tijdens een IQ test getest worden, vertekend gemeten worden. Het zou dus zinvol zijn een nieuw neuropsychologisch onderzoek te doen om je functioneringsniveau vast te stellen en te zien wat haalbaar is qua therapie.
Ts, ik wil jou sowieso heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies en alle andere nare dingen die jou overkomen zijn.

en vooral heel erg dankbaar hiervoor. Maar ze mogen ook weten dat je ook heel erg gelukkig was met de komst van Milan en er gewoon heel erg veel verdriet van hebt en dat dit tijd kost.