Wat vinden jullie van de maatregelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:46

Ik heb dus helemaal niet het idee dat ik minder prikkels binnenkrijg en juist de dingen die ik normaliter doe om te "ontprikkelen" (lange wandelingen maken, wandelen in het donker etc.) gaan nu allemaal niet. :+ Waar ik voorheen rustig met alleen m'n tas of een mandje door de supermarkt liep en me overal tussendoor kon wurmen, moet ik nu veel meer opletten met een winkelwagentje, en juist het constante opletten of ik wel genoeg afstand houd kost me onwijs veel energie. Daarnaast zit ik de hele dag in stadsgeluiden zonder dat ik daaraan kan ontsnappen en die prikkels kan vervangen door prikkels die zorgen voor mentale stimulans in plaats van mentale uitputting. Ik denk dat het enige moment waarop ik echt aanzienlijk minder geprikkeld werd, was toen ik vorig jaar over een (bij hoge uitzondering) lege M25 naar Dover reed en vervolgens van Calais naar de Mayenne over compleet uitgestorven Franse snelwegen. Verder ben ik eerder permanent overprikkeld. :')

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:54

Mer1980 schreef:
Ik vind het vreselijk, onze bedrijven gaan zwaar gebukt de 'steunmaatregelen' dekken nog geen fractie en heel veel is niet uit te leggen. Wij mogen wel bruiloften doen, zonder catering, maar wel uitvaarten met catering?

Heel veel horeca had het TOP voor elkaar, nu zie je mensen rijen dik met mooi weer bij de afhaal staan en rondom overal maar zitten bij elkaar en hangen, dat kan gewoon netjes op 1,5 meter op een terras.

Mondkapjes werken niet, niemand gebruikt die dingen op de juiste manier, overal worden opgefrommelde lapjes stof vandaan gevist en 90% belandt in de natuur, het is om te janken.

Ieder initiatief vanuit ons of andere horeca wordt de kop in gedrukt, we kunnen nu alles testen, KHN stekt sneltesten voor onder de euro beschikbaar aan alle horeca bedrijven, maar de overheid doet moeilijk, ook al kunnen we nu 100% veilig.

Avondklok heeft nooit het gewenste effect gehad er wordt nauwelijks gehandhaafd en nu opeens kan het wel naar 22:00 uur? Terwijl Rutte aangaf dat er dan geen effect meer is. Nu opeens weer wel?

Buiten verspreid het niet? Maar iedereen moet binnen blijven? Sporten wordt verboden, mensen worden ongezond, bouwen geen weerstand meer op?

De supermarkten lopen bom en bom vol en de winkels mogen er maar 2 per 50m2? Doe dat dan ook in de supermarkt. Maak daar ook tijdslots voor ofzo, want zo dweil je met de kraan open. Ik vind het een schande.

Waarom worden er zoveel gehandicapten en ouderen eerst geënt terwijl 80% van de mensen in het ZH 55+ dikke mannen zijn (bron: Gommers). Doe eerst de echte doelgroep!

Het kan gewoon niet meer gewoon zo. De neveneffecten in de zorg gaan gigantisch worden door de vele kankerpatiënten die te laat ondekt zijn, evenals hartpatiënten die verwaarloosd worden, complicaties van uitgestelde behandelingen, die slachtoffers gaan de zorg nog veel en veel meer ellende opleveren door deze idioterie.

Dit kan anders. bescherm de zwakkeren, maak daar tijdslots voor en laat de rest met maatregelen een stuk losser. Met sneltesten kun je best naar de kroeg, restaurant, bioscoop etc.

Nee ik ben geen corona ontkenner, ik lig helaas zelf ziek thuis met Corona. Ja ben aan de medicijnen. En ja ik heb het geluk dat ik er weer bovenop kom, maar mijn oma heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt vorig jaar door de eenzaamheid. Er is ook een andere kant mensen! Ben echt woest al een jaar.... en kan er helemaal niets aan doen.....

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:12

Yv_ schreef:
Voor de mensen die het lekker vinden: kan ik er vanuit gaan dat jullie NIET alleen wonen?

Ik, dus wel alleenwonend, heb de meeste maatregelen fluitend ondergaan. Het was even balen om niet wekelijks een bbq met de vriendengroep te hebben en het was even raar om maar met 5 mensen binnen te zitten met oud en nieuw ipv een grote groep buiten bij de vuurtonnen. Maar niets ernstigs en het kleine gezelschap had ook wel weer iets knus. En qua rest? Sja, met facetime en een enkel bezoekje per dag ging het eigenlijk ook wel prima. Uit eten gaan mis ik ontzettend, maar ik ben er ondertussen achter dat 2x per níét week uit eten gaan me na een jaar nieuwe meubels heeft opgeleverd :D. Zo heb ik ongeveer bij alle nadelen wel een paar voordelen kunnen vinden. Leuk? Absoluut niet. Maar zeker mee te leven :j.

De grote ommekeer kwam voor mij echter op het moment dat de avondklok in ging. Alleen wonen in deze tijd is best pittig en als ik me nu weleens alleen voelde, ging ik 's avonds even een bakkie doen bij mijn ouders. Dat werd me dus ook ontnomen en hoewel het in de praktijk toch eigenlijk wel prima blijkt te gaan, blijf ik het een achterlijke maatregel vinden. Sinds de avondklok zijn de cijfers niet zo hoog geweest, maar ze blijven er maar aan volhouden. Ik zie er werkelijkwaar geen voordelen in en vind het écht een te grote belasting op de vrijgezelle alleenwonenden die gewoon een 40-urige werkweek hebben. Ik heb gelukkig een vriend die na zijn werk nog weleens hierheen komt en blijft slapen, maar anders zou ik me toch wel heel, heel erg alleen hebben gevoeld denk ik.

Ik woon al 10 jaar alleen. Sinds mijn man overleden is.
Mijn ouders zijn er niet meer en heb enkel nog wat ooms en tantes aan de andere kant van het land wonen.
Ik heb de paarden aan huis, doe dus alles zelf. Ik probeer het huishouden wat bij te houden, doe boodschappen, maak elke dag vers eten en ga af en toe ook werken. :+

Aangezien een dag maar 24u heeft, is mijn levensritme eigenlijk niet anders dan voor corona.

Dus ja, ik vind het nog steeds fijn omdat er nu veel meer kalmte en rust in de wereld is :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:27

Ik kan normaal wel voors en tegens vinden. Maar momenteel overheersen de tegens en ben ik het goed zat.

Voor mij persoonlijk: Het thuiswerken lukt voor geen meter momenteel, mijn revalidatie met m'n knie loopt stroef omdat ik niet naar de fysio sport mag, dat kost mij nu klauwen met geld omdat het dus als fysio behandeling moet. Hierdoor helaas minder frequent dan zou moeten. De trouwerij van m'n zus staat voor de 2e keer op losse schroeven. En dat je niet zo naar een winkel kunt is echt gruwelijk irritant. Ik wil wat gaan klussen maar mijn ervaring is dat je tijdens wel eens even snel een ander schroefje nodig hebt en dat kun je nu dus NIET even gaan halen. En doordat alles dicht is, knalt iedereen logischerwijs de natuur in wat een heel hoop nadelen voor de natuur en drukte met zich mee brengt. Dus nee. Ik ervaar het momenteel niet meer positief.

De eerste lock down vorig jaar vond ik wel een verademing. Geen verkeer, geen mensen, geen vliegtuigen.... Maar dat is nu wel anders.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:41

Goof schreef:
Dorine92 schreef:
Ik was het al tijdens lockdown 1 niet eens met de maatregelen, dus behalve afstand houden tot mensen die bang zijn en mensen waarvan ik het niet weet hoe ze erover denken, hou ik me helemaal nergens aan. Geen mondkapjes en geen avondklok, wel feestjes en knuffelen. Hierdoor is mijn leven redelijk zoals het was, behalve dan dat ik continu “illegaal” bezig ben, dat er minder keuze is qua feestjes, en dat uit eten en bios en shoppen enz niet kan.
Ik zie hoeveel schade de maatregelen aanrichten en daarom ben ik ze spuugzat. Als je gewoon gericht risicogroepen beschermt is er niks aan de hand.

Ondanks dat ik dus helemaal klaar ben met die maatregelen kan ik me hier totaal niet in vinden en vind ik het ronduit asociaal.
De situatie is nu eenmaal zou en noem me het braafste jongetje van de klas, maar ik houd me wel netjes aan de regels.

Ik vind het asociaal dat ik mijn leven niet normaal zou mogen leiden vanwege een zooitje onbewezen maatregelen. Die afstand tot kwetsbaren en onbekenden, prima. Daarna houdt het voor mij op. Dat een ander wil dat ik mijn leven vergooi, dat is asociaal. Net als jeugd opsluiten en hun sociale ontwikkeling verstoren, mensen en kinderen extreem bang maken, en medische experimenten uitvoeren op de halve wereldbevolking inclusief kinderen (die helemaal niet ziek worden van corona).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:11

Dorine92 schreef:
Als je gewoon gericht risicogroepen beschermt is er niks aan de hand.

Jup....

Gematigder consumeren, minder vliegen, kritisch kijken naar de voksgezondheid en een kleinere veestapel met het oog op meer van deze zoonosen vind ik een gunstig bij-effect.

Maar ik denk dat alle maatregelen meer schade aanrichten dan ze aan schade voorkomen.....

Verder vind ik het juist drukker.... nou ja, buiten dan. Voorheen deden die mensen blijkbaar andere dingen. Nu struikel je over de hoofden buiten....

hahahatsjoe

Re: Wat vinden jullie van de maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:03

Wat Dorine 92 en Ninx zeggen.