Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meisje_ schreef:Ik ben verhuisd naar mijn man, toen samen ons koophuis gekocht.
Heb nooit buiten mijn dorp gewoond, ben dat ook niet van plan
Mijn man heeft een aantal jaar (voor mijn tijd) buiten het dorp/in stad gewoond maar ‘ons’ dorp blijft toch de voorkeur.
Voor 90% van onze vrienden geld hetzelfde. Hier geboren en getogen!
Als we al uit dit huis verhuizen word het naar Bonaire. Dat was de plek waar wij ons samen direct thuis voelden
leeslampje schreef:@ meisje_: wat mooi dat het gros van jouw omgeving daar geboren en getogen is. Ik krijg er helemaal een warm en vertrouwd gevoel bij.
Het roept ook wel de vraag op... hoe goed zou ik zelf aarden op een plek waar 90% van de inwoners geboren en getogen is? Zou ik me dan een buitenstaander, nieuwkomer voelen? Vragen, vragen
Ann_moi schreef:Ik zou er zelf nooit voor kiezen om precies in het midden van families te wonen omdat je dan nooit even spontaan langs kan. Mochten we over een paar jaar oosterlijker willen wonen, dan zorgen we dat we dicht bij mijn familie zouden gaan zitten.
Kana schreef:Ann_moi schreef:Ik zou er zelf nooit voor kiezen om precies in het midden van families te wonen omdat je dan nooit even spontaan langs kan. Mochten we over een paar jaar oosterlijker willen wonen, dan zorgen we dat we dicht bij mijn familie zouden gaan zitten.
Ja dat blijkt haha! Maar ja hoe kies je bij welke familie je gaat wonen![]()
Sizzle schreef:Ik voel me nu echt een eenzame nomade als ik jullie keuzes lees. Het is bij mij nooit zo in me opgekomen om echt een vaste plek te kiezen, maar wij hebben dan ook geen koophuis.
Sizzle schreef:Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik me soms wel afvraag of we onze dochter geen schade doen met een grote afstand met familie, maar ik wil mezelf ook niet ongelukkig maken om dan daar te gaan wonen en er dan over 15 jaar achterkomen dat ze zelf ook geen „familiebeestje“ is.
Sizzle schreef:Ik voel me nu echt een eenzame nomade als ik jullie keuzes lees. Het is bij mij nooit zo in me opgekomen om echt een vaste plek te kiezen, maar wij hebben dan ook geen koophuis.
Prairy schreef:Maar als jij/jullie gelukkig bent zo, waarom zou je dat dan veranderen?