Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Noor schreef:- Optie 1: alles op 1 hoop.
Voordeel: lekker ‘makkelijk’.
Nadeel: Mocht de relatie niet goed gaan, is dit dan wel verstandig?
Betaal je dan eigenlijk ook mee aan je eigen cadeaus bv?
loez schreef:Nu heeft hij sinds 2 jaar een eigen bedrijf en daarin doet hij puur alles voor zichzelf. Dus als dingen voor zijn race auto nodig zijn dan is dat ook vanuit zijn bedrijf. Dus dat managet hij allemaal zelf.
.
. verootjoo schreef:Wij hebben optie 1. Zijn in GvG getrouwd.
Wij zijn samen een gezin, een huishouden dus alle inkomsten zijn van ons samen, ongeacht wie er meer of minder werkt en alle uitgaven zijn ook van ons samen.
Werkt het beste voor ons, en ‘jouw geld, mijn geld’ vind ik altijd zo maf in een gezamenlijk huishouden.

Maartje1990 schreef:Wat is dat voor een rare onzin. mijn ouders hadden enkel een gezamenlijke rekening, toen mijn moeder overleed kon mijn vader nog gewoon bij de rekening hoor.
GDG schreef:Noor schreef:Mijn ‘dus’ slaat op onze situatie. EN NOGMAALS WE ZIJN NIET IN GVG GETROUWD, MAAR IN BGVG
Je kunt wel gaan schreeuwen, maar je topic slaat gewoon nergens op (verdiep je eens in de materie). Jullie zin in (b)GvG getrouwd dus is er geen eigen (je zegt het nota bene zelf!). DUS gooi het op één hoop en hou op met een niet bestaand dilemma.
pumpina schreef:Ik zweer bij optie 3, of je nou wel of geen kinderen hebt. Ik beslis graag zelf of ik dat dure paar schoenen wel of niet koop bijv, en ik zou me bezwaard voelen als ik dat dan van de gezamenlijke rekening zou betalen (het 'beperkt' me dan dus in mijn vrijheid, zo ervaar ik het) of dat ik het steeds eerst zou moeten overleggen (heel vermoeiend).