Spiritueel begaafd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:36

Gewoon wat minder op hakken lopen, TS.
Dan is je koppie dichter bij de aarde.

Iedereen wil zich/haarzelf speciaal voelen, maar blijf wel met je voetjes op de grond.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:38

Photograph schreef:
Ben gewoon benieuwd of er iets achter die dromen zitten, vind het heel teleurstellend dat mensen dan gelijk komen vertellen dat ik naar de huisarts moet. Maar ik had het inderdaad nog niet aangegeven waarom ik zo benieuwd ben naar spirualiteit dus dat is de reden. Ik zie geen gekke dingen

Daar heb je boeken en google voor.
Ik droom al sinds ik me kan herinneren over gemaskerde mannen met vuurwapens in een loods die in de fik vliegt. En dat mn tanden zonder reden uit mn mond vallen. Steeds iets in die trent en droom zelfs soms over een bepaald huis dat ik nog nooit in het echt heb gezien.
Dromen zijn super interessant en zouden iets kunnen zeggen over je persoonlijkheid. Het zegt iets over je angsten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:39

purny schreef:
Photograph schreef:
Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!

Zo duur is het niet hoor vanaf den haag

Woont ze niet in de omgeving van Arnhem dan?

Maar spirituele winkels heb je door het hele land. Met workshops en alles erbij.
Misschien een idee daar eens te kijken in die wnkels.

purny

Re: Spiritueel begaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:40

In haar profiel staat den haah, dus ik neem aan den haag

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:41

musiqolog schreef:
Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

1) De bijbel zegt niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ook niet dat de aarde plat is. In de bijbel staat al heel veel jaren dat deze rond is en "aan niets hangt" (Job 26:7) Nog voordat mensen dat uberhaupt konden weten. En de Bijbel geeft ook een correcte beschrijving van de vorm van de aarde. Zo wordt er gesproken over „het rond der aarde” of „globe” (Jesaja 40:22; Douay Version).
De bijbel beschrijft natuurwetten (zonder dat daar nog een wetenschappelijke basis voor was) (Job 36:27, 28; Prediker 1:7; Jesaja 55:10; Amos 9:6).
Een goede hygiëne is een bescherming voor de gezondheid. De Wet die aan het volk Israël werd gegeven, bepaalde dat ze zich moesten wassen nadat ze een lijk hadden aangeraakt, dat iemand met een besmettelijke ziekte in quarantaine moest en dat ze zich op een veilige manier van uitwerpselen moesten ontdoen (Leviticus 11:28; 13:1-5; Deuteronomium 23:13). In een tijd de Egyptenaren open wonden behandelden onder andere door er een mengsel met menselijke uitwerpselen op te smeren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:55

Photograph schreef:
Shaggy09 schreef:
Heb jij ouders waar je dingen mee kan bespreken? Je topics vallen me ook altijd op.

Tuurlijk heb ik ouders waar ik dingen mee bespreek, maar ik zie me ouders niet zovaak aangezien ze werk hebben waar ze vaak weg zijn. Maar dit soort dingen bespreek ik niet met me ouders omdat zij er persoonlijk niet in geloven

Oké. Ja je opent nogal voor iedere scheet een topic dus ik vroeg het me even af.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:57

Ts, je twijfelt aan jezelf. Zo heb je twijfels over je gewicht, je neus. Je tanden..

Onzekerheden/spanningen zijn heel vervelend en kunnen zorgen voor bijzondere uiteenlopende dromen.

Er komt een dag dat je die onzekerheden wat sneller achter je kunt laten.

Dus ik zou zelf niet zo snel meegaan in het paranormale.

Maar als jij hier naar op zoek wil, is dat natuurlijk je eigen zoektocht! Zo bestaan er ook paranormale boeken en zijn ze misschien ook wel te leen in de Bieb.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:05

Mensen, TS vraagt naar ervaringen en vooral naar een plek waar ze meer te weten kan komen. Er is geen enkele reden om haar af te kraken en zo rottig te bejegenen. Het maakt niet uit of je haar al of niet gelooft; iedereen wil weleens meer over iets weten, heeft ervaringen die hij of zij wil delen; of die lotgenoten zoekt.

Neem anderen, en dus ook TS, net zo serieus als je zelf wilt worden genomen. Of reageer niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:13

Ik snap de bezorgdheid wel.
Voor een vraag over dromen ga je natuurlijk niet naar de huisarts, maar als zo‘n vraag over dromen komt na een topic over hyperventilatie en paniek-achtige aanvallen met hartkloppingen dan is die combinatie wel iets om alert op te zijn.
Hoe gaat dat inmiddels TS? Raak je nog steeds zo van de kaart als je ergens op bezoek gaat?
In je dromen verwerk je een helehoop, ook als het geen paranomale dromen zijn kan het best zinvol zijn om je dromen met iemand te gespreken. Soms kun je dan achterhalen wat je dwars zit.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 21:29

purny schreef:
Photograph schreef:
Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!

Zo duur is het niet hoor vanaf den haag

Niet duur? Volgens mij staat me locatie verkeerd, want ik woon in Arnhem en het kost voor mij €32 euro retourtje

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 21:30

Sizzle schreef:
Ik snap de bezorgdheid wel.
Voor een vraag over dromen ga je natuurlijk niet naar de huisarts, maar als zo‘n vraag over dromen komt na een topic over hyperventilatie en paniek-achtige aanvallen met hartkloppingen dan is die combinatie wel iets om alert op te zijn.
Hoe gaat dat inmiddels TS? Raak je nog steeds zo van de kaart als je ergens op bezoek gaat?
In je dromen verwerk je een helehoop, ook als het geen paranomale dromen zijn kan het best zinvol zijn om je dromen met iemand te gespreken. Soms kun je dan achterhalen wat je dwars zit.

Het heeft niks met de paniekaanvallen etc te maken, ik ben hier namelijk al mee bezig sinds ik 4 ben. En nee, het was echt een weekje dat ii die aanvallen had. Geen idee nog steeds waardoor het is gekomen. Ik wil wel een dromenboekje bij houden! Lijkt me heel interessant

Hevonen schreef:
Mensen, TS vraagt naar ervaringen en vooral naar een plek waar ze meer te weten kan komen. Er is geen enkele reden om haar af te kraken en zo rottig te bejegenen. Het maakt niet uit of je haar al of niet gelooft; iedereen wil weleens meer over iets weten, heeft ervaringen die hij of zij wil delen; of die lotgenoten zoekt.

Neem anderen, en dus ook TS, net zo serieus als je zelf wilt worden genomen. Of reageer niet.

Precies dit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:32

Photograph schreef:
Niet duur? Volgens mij staat me locatie verkeerd, want ik woon in Arnhem en het kost voor mij €32 euro retourtje

Je hebt zelf Den Haag ingevuld op je profiel.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 21:32

Nielojram schreef:
Gewoon wat minder op hakken lopen, TS.
Dan is je koppie dichter bij de aarde.

Iedereen wil zich/haarzelf speciaal voelen, maar blijf wel met je voetjes op de grond.

Hoe banketstaaf opmerkingen kunnen sommigen mensen wel niet maken, bah, zulke hoef ik echt niet in me omgeving. Gadverdamme

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:34

Mag ik je vragen of je niet hoog sensitief bent in plaats van paranormaal?

Kan best zijn dat je veel oppikt. Maar dat het valt onder het sensitieve.

Wellicht eens interessant om dat verschil eens te bekijken?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 21:35

Knert schreef:
Mag ik je vragen of je niet hoog sensitief bent in plaats van paranormaal?

Kan best zijn dat je veel oppikt. Maar dat het valt onder het sensitieve.

Wellicht eens interessant om dat verschil eens te bekijken?

Sensitieve heb ik nog nooit van gehoord, ga het opzoeken!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:36

in belgie ben ik ooit nog naar een spirituele beurs geweest.
die bestaan blijkbaar nog steeds en even google geraadpleegd en er bestaat er allesinds eentje in nederland, mss ook wel meer...
https://paranormaalalternatief.nl/

maar die zullen nu natuurlijk niet doorgaan, maar op zoiets vind je al je antwoorden zonder twijfel....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:37

TS, je was destijds al anderhalve maand aan het wachten op een hartritme kastje, dus doe het niet af als een klein euveltje alsjeblieft.
Hoe dan ook kan dan juist een dromenanalyse heel waardevol zijn om dingen over je eigen wereld te leren.
Ik had vroeger (rond mijn 20e) soms enorme aanvallen van duizeligheid snachts, echt heel heftig, vaak kon ik de dag erna ook niet echt functioneren. Ik ben toen bij een NEI therapeut geweest (het had ook een andere peut kunnen zijn, het ging puur om de mensenkennis en luisterend oor, maar deze was beschikbaar en betaalbaar) en toen bleek al dnel dat het pure opgekropte spanning was door een slechte verstandhouding met mijn vader. Die realisatie was heel belangrijk, het is toen ook helemaal weggegaan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-03-21 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:39

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:02

Sizzle schreef:
TS, je was destijds al anderhalve maand aan het wachten op een hartritme kastje, dus doe het niet af als een klein euveltje alsjeblieft.
Hoe dan ook kan dan juist een dromenanalyse heel waardevol zijn om dingen over je eigen wereld te leren.
Ik had vroeger (rond mijn 20e) soms enorme aanvallen van duizeligheid snachts, echt heel heftig, vaak kon ik de dag erna ook niet echt functioneren. Ik ben toen bij een NEI therapeut geweest (het had ook een andere peut kunnen zijn, het ging puur om de mensenkennis en luisterend oor, maar deze was beschikbaar en betaalbaar) en toen bleek al dnel dat het pure opgekropte spanning was door een slechte verstandhouding met mijn vader. Die realisatie was heel belangrijk, het is toen ook helemaal weggegaan.

Heb het hartkastje al gehad en er was niks aan de hand met mijn hart.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:03

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:12

Ik heb op blz 2 gereageerd met tips jammer dat je daar overheen leest

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:26

Gillbo schreef:
Ik heb op blz 2 gereageerd met tips jammer dat je daar overheen leest

Heb het gelezen! Ga onderzoek doen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:15

Ga eerst eens goed aarden sta stevig op de grond dat is belangrijk. Sluit ook iedere ochtend je aura goed af zo dat er geen energie van anderen bij je binnen komen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:37

Ik geloof dus niet in een god.. Ik geloof wel dat er iets is. Wat dat iets is.. geen idee?

Nu mijn ervaring is dat de mensen die daadwerkelijk een gave hebben elkaar op een of andere manier wel vinden. Zo beweren mensen al jaren dat ik ook een of andere gave heb en ik word dus steeds door vreemde mensen op straat aangesproken hierover. Heel gek.. Of ik die gave heb geen idee maar er zijn me al een aantal keren dingen verteld die een vreemde gewoon niet kan weten.

Dus TS, ik denk als je echt een of andere gave zou hebben dat je dit niet kan leren of afdwingen. Ik ga mee bij een voorganger van me, er wordt veel misbruik gemaakt van jonge of zoekende mensen. Ze geven bakken met geld uit voor niks. Laat het gewoon op je af komen en tijd brengt raad. Zeker ook niet ernaar gaan leven! Beide voeten in het hier en nu houden dat is naar mijn mening heeeel belangrijk als het om dit soort onderwerpen gaat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:47

Babootje schreef:
musiqolog schreef:
Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

1) De bijbel zegt niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ook niet dat de aarde plat is. In de bijbel staat al heel veel jaren dat deze rond is en "aan niets hangt" (Job 26:7) Nog voordat mensen dat uberhaupt konden weten. En de Bijbel geeft ook een correcte beschrijving van de vorm van de aarde. Zo wordt er gesproken over „het rond der aarde” of „globe” (Jesaja 40:22; Douay Version).
De bijbel beschrijft natuurwetten (zonder dat daar nog een wetenschappelijke basis voor was) (Job 36:27, 28; Prediker 1:7; Jesaja 55:10; Amos 9:6).
Een goede hygiëne is een bescherming voor de gezondheid. De Wet die aan het volk Israël werd gegeven, bepaalde dat ze zich moesten wassen nadat ze een lijk hadden aangeraakt, dat iemand met een besmettelijke ziekte in quarantaine moest en dat ze zich op een veilige manier van uitwerpselen moesten ontdoen (Leviticus 11:28; 13:1-5; Deuteronomium 23:13). In een tijd de Egyptenaren open wonden behandelden onder andere door er een mengsel met menselijke uitwerpselen op te smeren.

Ja, de bijbel is overduidelijk de bron van alle wetenschap.

TS, probeer een beetje met beide voeten op de grond te blijven. Je bent op een leeftijd dat je je gemakkelijk kunt verliezen in dit soort zaken. Ik snap je interesse, die had ik ook toen ik iets jonger was dan jij nu. Ging vanzelf weer over. Maar zorg dat je niet geobsedeerd raakt, dat kan ook gemakkelijk gebeuren op jouw leeftijd m.b.t. (vermeend) spirituele zaken, en dat is echt niet gezond.