Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Photograph schreef:Ben gewoon benieuwd of er iets achter die dromen zitten, vind het heel teleurstellend dat mensen dan gelijk komen vertellen dat ik naar de huisarts moet. Maar ik had het inderdaad nog niet aangegeven waarom ik zo benieuwd ben naar spirualiteit dus dat is de reden. Ik zie geen gekke dingen
purny schreef:Photograph schreef:Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!
Zo duur is het niet hoor vanaf den haag
musiqolog schreef:Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.
Photograph schreef:Shaggy09 schreef:Heb jij ouders waar je dingen mee kan bespreken? Je topics vallen me ook altijd op.
Tuurlijk heb ik ouders waar ik dingen mee bespreek, maar ik zie me ouders niet zovaak aangezien ze werk hebben waar ze vaak weg zijn. Maar dit soort dingen bespreek ik niet met me ouders omdat zij er persoonlijk niet in geloven
purny schreef:Photograph schreef:Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!
Zo duur is het niet hoor vanaf den haag
Sizzle schreef:Ik snap de bezorgdheid wel.
Voor een vraag over dromen ga je natuurlijk niet naar de huisarts, maar als zo‘n vraag over dromen komt na een topic over hyperventilatie en paniek-achtige aanvallen met hartkloppingen dan is die combinatie wel iets om alert op te zijn.
Hoe gaat dat inmiddels TS? Raak je nog steeds zo van de kaart als je ergens op bezoek gaat?
In je dromen verwerk je een helehoop, ook als het geen paranomale dromen zijn kan het best zinvol zijn om je dromen met iemand te gespreken. Soms kun je dan achterhalen wat je dwars zit.
Hevonen schreef:Mensen, TS vraagt naar ervaringen en vooral naar een plek waar ze meer te weten kan komen. Er is geen enkele reden om haar af te kraken en zo rottig te bejegenen. Het maakt niet uit of je haar al of niet gelooft; iedereen wil weleens meer over iets weten, heeft ervaringen die hij of zij wil delen; of die lotgenoten zoekt.
Neem anderen, en dus ook TS, net zo serieus als je zelf wilt worden genomen. Of reageer niet.
Nielojram schreef:Gewoon wat minder op hakken lopen, TS.
Dan is je koppie dichter bij de aarde.
Iedereen wil zich/haarzelf speciaal voelen, maar blijf wel met je voetjes op de grond.
Sizzle schreef:TS, je was destijds al anderhalve maand aan het wachten op een hartritme kastje, dus doe het niet af als een klein euveltje alsjeblieft.
Hoe dan ook kan dan juist een dromenanalyse heel waardevol zijn om dingen over je eigen wereld te leren.
Ik had vroeger (rond mijn 20e) soms enorme aanvallen van duizeligheid snachts, echt heel heftig, vaak kon ik de dag erna ook niet echt functioneren. Ik ben toen bij een NEI therapeut geweest (het had ook een andere peut kunnen zijn, het ging puur om de mensenkennis en luisterend oor, maar deze was beschikbaar en betaalbaar) en toen bleek al dnel dat het pure opgekropte spanning was door een slechte verstandhouding met mijn vader. Die realisatie was heel belangrijk, het is toen ook helemaal weggegaan.
Jessix schreef:Hi TS, ik denk dat je beter kan praten op een spiritueel forum. Daar zijn er genoeg van.
https://www.google.com/search?q=spiritu ... e&ie=UTF-8
Daar vindt je vast mensen die je verder kunnen helpen met je vragen.
Babootje schreef:musiqolog schreef:Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.
1) De bijbel zegt niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ook niet dat de aarde plat is. In de bijbel staat al heel veel jaren dat deze rond is en "aan niets hangt" (Job 26:7) Nog voordat mensen dat uberhaupt konden weten. En de Bijbel geeft ook een correcte beschrijving van de vorm van de aarde. Zo wordt er gesproken over „het rond der aarde” of „globe” (Jesaja 40:22; Douay Version).
De bijbel beschrijft natuurwetten (zonder dat daar nog een wetenschappelijke basis voor was) (Job 36:27, 28; Prediker 1:7; Jesaja 55:10; Amos 9:6).
Een goede hygiëne is een bescherming voor de gezondheid. De Wet die aan het volk Israël werd gegeven, bepaalde dat ze zich moesten wassen nadat ze een lijk hadden aangeraakt, dat iemand met een besmettelijke ziekte in quarantaine moest en dat ze zich op een veilige manier van uitwerpselen moesten ontdoen (Leviticus 11:28; 13:1-5; Deuteronomium 23:13). In een tijd de Egyptenaren open wonden behandelden onder andere door er een mengsel met menselijke uitwerpselen op te smeren.