Gekste waar je om moest huilen tijdens ongesteld zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:40

Is huilen zwak dan? Omdat mannen het niet doen? Alle mannelijke eigenschappen zijn goed en die van vrouwen hysterisch zwak en stom?

Vrouwen zijn hysterisch en labiel en mannen lekker nuchter en stabiel? Denk het niet. Dit is dus seksisme en het product van de maatschappij waardoor je gevormd wordt.

Ik vind veel mannen gevoelloze botte horken, niet nuchter en stabiel. Veel mannen kúnnen niet eens meer huilen omdat ze zo verknipt zijn door de maatschappij.

Hier kan ik dus niet tegen :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:48

BaileyMix schreef:
Is huilen zwak dan? Omdat mannen het niet doen? Alle mannelijke eigenschappen zijn goed en die van vrouwen hysterisch zwak en stom?

Vrouwen zijn hysterisch en labiel en mannen lekker nuchter en stabiel? Denk het niet. Dit is dus seksisme en het product van de maatschappij waardoor je gevormd wordt.

Ik vind veel mannen gevoelloze botte horken, niet nuchter en stabiel. Veel mannen kúnnen niet eens meer huilen omdat ze zo verknipt zijn door de maatschappij.

Hier kan ik dus niet tegen :+

Zeg het dan niet als je er niet tegen kan. :+

Ik heb dit iig niet gezegd. Huilen is niet zwak. Maar: ik ben ongesteld en dus ga ik zitten janken omdat een watje zacht aanvoelt, vind ik aansteleritus en jezelf niet kunnen beheersen.

En ik ken trouwens zat mannen die prima in staat zijn hun emoties te uitten. Maar het leeuwendeel doet dat goddank niet omdat dat bij hun hormonen schijnt te horen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 06:21

Hier een partner die dus niet zo makkelijk kan huilen.. en hij is serieus jaloers op hoe makkelijk ik jank. Hij zou willen dat hij zijn emoties er eens lekker uit kan gooien op die manier. En dat heeft niets met gevoel uiten te maken, dat kan hij verder prima. Alleen een potje janken kan hij niet...

Ik vind het knap dat jij tot tien kan tellen en het in kan houden. Ik zou willen dat ik dat kon, want het is echt niet fijn om om niks te moeten janken...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:30

Peperkroket schreef:
Omdat ik m'n bed op wilde maken maar m'n deken dubbel zat in het dekbedovertrek en het me niet lukte om het normaal te krijgen.

Dat levert me ook buiten de menstruatie wel eens een mental breakdown op :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:37

JustMe8484 schreef:
Om alles, om niks...
Mijn vriend vind het heel grappig om uit het niets tegen de kinderen te zeggen, op een hele lieve toon: ik kan mama laten huilen. Mama ga eens huilen. Ah komop ga maar huilen, het mag echt. Toe maar.
En hoppa, daar zit ik te janken.

Wauw, daar zou ik dus supergiftig van worden, niveau 'dit doe je nog één keer want daarna kun je alleen nog met een rietje eten-pissig'.
Misschien zelfs wel buiten de menstruatie om.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:38

Palmera schreef:
Ik haak hier even op in. Sorry, maar wie in janken uitbarst om iets zinloos omdat ze ongesteld is doet dat omdat ze dat zelf wil. Het zichzelf toestaat.
Ik ben ook ongesteld, compleet met PMS, hoe graag ik ook zou janken en gillen: ik ben eem volwassen vrouw en ik ga echt mijn hormonen niet voor mij laten bepalen. Tot 10 tellen en desnoods gaan hardlopen. Maar dat gehuil omdat ik ongesteld ben, mooi niet. Niemand in mijn omgeving hoeft mee te genieten van mijn hormonen.

Ik sta echt helemaal perplex van dit topic, nooit gedacht dat sommige vrouwen zichzelf dit soort menstruatie aanstellerij toestaan.

Ik zal er ongetwijfeld een aantal op hun tenen trappen, maar ik kan hier echt niet tegen. Iedere vrouw is vaak zat ongesteld in haar leven, het zou toch wat zijn als we allemaal brullend op de vloer gaan liggen? Wat dachten jullie van vrouwen in minder gunstige situaties? Oorlogen ofzo? Zouden die zich ook zo aanstellen?
Maar ondertussen wél net zoveel willen verdienen als een man! Moet je zien wat er met het salaris van een man gebeurd als hij 5 dagen per maand gaat zitten janken!

Echt, sorry, ik kan hier zo niet tegen hè.

Als je er niet tegen kan, klik dan het topic weg.
Zo bizar, mensen die zich niet kunnen beheersen en anderen moeten bekritiseren omdat ze dingen lezen die ze niet aanstaan. Dat je jezelf toestaat hier zo opgewonden van te raken zeg...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:50

Zijn hier ook mensen die de pil slikken en zo emotioneel worden?
Ik word heel soms wel emotioneel van sommige dingen, zoals dat ik op de bank zit te kijken naar een programma voor kinderen en dan moet huilen (ook als het totaal niet zielig is) :+ Maar dat komt zelden voor, ik denk omdat ik de pil slik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:56

Palmera schreef:
Ik haak hier even op in. Sorry, maar wie in janken uitbarst om iets zinloos omdat ze ongesteld is doet dat omdat ze dat zelf wil. Het zichzelf toestaat.
Ik ben ook ongesteld, compleet met PMS, hoe graag ik ook zou janken en gillen: ik ben eem volwassen vrouw en ik ga echt mijn hormonen niet voor mij laten bepalen. Tot 10 tellen en desnoods gaan hardlopen. Maar dat gehuil omdat ik ongesteld ben, mooi niet. Niemand in mijn omgeving hoeft mee te genieten van mijn hormonen.

Ik sta echt helemaal perplex van dit topic, nooit gedacht dat sommige vrouwen zichzelf dit soort menstruatie aanstellerij toestaan.

Ik zal er ongetwijfeld een aantal op hun tenen trappen, maar ik kan hier echt niet tegen. Iedere vrouw is vaak zat ongesteld in haar leven, het zou toch wat zijn als we allemaal brullend op de vloer gaan liggen? Wat dachten jullie van vrouwen in minder gunstige situaties? Oorlogen ofzo? Zouden die zich ook zo aanstellen?
Maar ondertussen wél net zoveel willen verdienen als een man! Moet je zien wat er met het salaris van een man gebeurd als hij 5 dagen per maand gaat zitten janken!

Ik denk dat jouw hormoonlevels gewoon binnen een bepaalde normaalwaarde vallen waardoor je je emoties kunt blijven hanteren. En dat je daar heel blij mee mag zijn maar jezelf niet boven anderen verheven hoeft te voelen.

Bij mannen zie je die verschillen terug in testosteron en dat heeft bij een overmaat weer andere ongewenste kenmerken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:57

Danielleeee_ schreef:
Ik word heel soms wel emotioneel van sommige dingen, zoals dat ik op de bank zit te kijken naar een programma voor kinderen en dan moet huilen (ook als het totaal niet zielig is) :+ Maar dat komt zelden voor, ik denk omdat ik de pil slik.

Dat kan. Ik kreeg van de pil moodswings en nu op de Mirena ben ik wat traag, depri en jankerig ten opzichte van normaal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:05

Palmera schreef:
Dilan93 schreef:
Wij vrouwen moeten ermee dealen, omdat wij sterk genoeg zijn om het te overleven :))

Wauw, gezellige reactie ook. Ben je ongesteld ofzo

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:10

Danielleeee_ schreef:

Van de pil kreeg ik vooral heel erge stemmingswisselingen. Dus daar ben ik jaren geleden mee gestopt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:41

@palmera,
Ik huil niet, maar kan wel stikchagrijnig worden. Daardoor reageer ik wel eens kattig op mensen waarna ik me schuldig voel. "Want het is vanuit mij oneerlijk om zo tegen die persoon te doen".
Als ik het mentaal zou kunnen, had ik mijn reacties sowieso gestopt. Ik ben een mens die erg sociaal gericht is, en kattig zijn tegen mensen past niet in dat plaatje. En ik baal er dus ook serieus van als ik uitviel.

Gebeurt niet elke maand. Zeker niet, maar af en toe... Dan gebeurt het zelfs als een koekje breekt ;)

Maar valt dat bij jou er ook onder?

Ik kan me zo voorstellen dat wat ik heb, andere dames hebben met huilen. En ja, wel door hormonen.

silvericathy

Re: Gekste waar je om moest huilen tijdens ongesteld zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:49

Oew, ik heb nog een leuke.....

Had op het werk mijn enigszins vaste taperoller waar ook mijn naam opstond. Er was alleen iets afgebroken maar dat was al heel lang, en ik herkende hem daar dus aan als ik hem moest pakken uit het rek.

Had een collega de opdracht gekregen om alle kapotte taperollers te maken door kapotte onderdelen te vervangen.

Hij had dus ook het afgebroken stukje van die van mij hersteld.
Heb serieus moeten janken toen :+
En daarna de rest van de week "boos" geweest op mijn taperoller omdat die weer heel was. _O- _O- arme collega die de lading eerst over zich heen kreeg :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:27

Blijkbaar heb jij er dus geen last van en gaan hormonen niet met je aan de gang Palmera. :') Want soms kan je dat gewoon niet inhouden.

Ik hoef overigens eigenlijk nooit te huilen als ik ongesteld ben. Merk vaak het verschil niet eens. Heel af en toe als er wat gebeurt en dan valt het ook niet in te houden. (Zegt iemand die nooit huilt omdat ik dat lastig vind). Dus dat zegt genoeg dat het heel af en toe als dat gebeurt niet in te houden is.

Dus dat jij zegt dat aanstellerij is, dan heb jij dat, wat heel veel bokkers hier hebben, blijkbaar nog nooit gehad, dat dat ineens opkomt en gebeurt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:29

Ik tikte voor het douchen met mijn blote heup de wasbak aan en dat was heel koud. :z

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:34

Amado7 schreef:
Blijkbaar heb jij er dus geen last van en gaan hormonen niet met je aan de gang Palmera. :') Want soms kan je dat gewoon niet inhouden.

Ik hoef overigens eigenlijk nooit te huilen als ik ongesteld ben. Merk vaak het verschil niet eens. Heel af en toe als er wat gebeurt en dan valt het ook niet in te houden. (Zegt iemand die nooit huilt omdat ik dat lastig vind). Dus dat zegt genoeg dat het heel af en toe als dat gebeurt niet in te houden is.

Dus dat jij zegt dat aanstellerij is, dan heb jij dat, wat heel veel bokkers hier hebben, blijkbaar nog nooit gehad, dat dat ineens opkomt en gebeurt.

Het gebeurt bij mij ook niet out of the blue hoor. En als ik echt moeite doe, zou ik het denk ik wel in kunnen houden.

Maar als ik thuis op de bank zit met een film, dan zie ik geen reden om het binnen te houden.

Ga bvb ook niet in het openbaar dingen opzoeken die een gevoelige snaar raken. En tijdens gesprekken over werk barst ik ook niet spontaan in huilen uit. Zo werkt dat dan ook weer niet bij mij :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:38

@palmera als je niks aardigs kan zeggen....
Fijn dat jou hormoonhuishouding perfect is en jij ook perfect bent tijdens je menstruatie. Genoeg andere topics om te gaan kletsen :evaw:

Terug on topic.
Ik ga hier echt stuk om jullie redenen (ondanks dat het niet grappig is eigenlijk :+ ).

Bij mij kan het dan ook echt alles zijn. Meestal kan ik het wel inhouden als ik onder de mensen ben maar als ik ook nog eens moe ben...

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:40

Toen ik de allereerste keer ongesteld moest worden (en het dus niet wist wat het was en het dus ook niet kon relativeren) moest ik huilen toen ik als laatste thuis wegging, moest afsluiten en het huis moest achterlaten. Ik ben huilend weggegaan :Y)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:41

Danielleeee_ schreef:

Yep! Haha, maarja, nu heb ik vast geen kans om net zoveel te gaan verdienen als mijn vriend...... :+ :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:44

Benthhh schreef:
Toen ik de allereerste keer ongesteld moest worden (en het dus niet wist wat het was en het dus ook niet kon relativeren) moest ik huilen toen ik als laatste thuis wegging, moest afsluiten en het huis moest achterlaten. Ik ben huilend weggegaan :Y)

Ik was nog vrij jong bij de eerste menstruatie. Ook nog nooit over gehad met ouders ofzo.

Dus ik in paniek gebruld naar mn moeder, omdat er 'bloed uit me kwam'. :')
Geloof dat dit niet direct met hormonen te maken had

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:53

Huilen niet... maar kan wel enorm kwaad worden :')
Nu ik zwanger ben jank ik wel heel snel my lord :') :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:55

Dilan nee dat klopt. Maar de keren dat ik huil is het plotseling als er iets gebeurt. Voor ik het weet ben je al in tranen. Dus dan kost het wel echt moeite om dat in te houden.

Maar ik snap Palmera gewoon niet helemaal. Waarom zou je, zeker als je alleen bent, alle moeite doen om het in te houden omdat je het aanstellerij vind ? Laat het lekker gaan, so be it. Lucht alleen maar op om vervolgens te denken en te lachen dat je om zulke onzin heb gehuild. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:58

Ik ben echt verbaasd over dit topic, ik merk echt helemaal niets aan mezelf als ik ongesteld ben. Ik word er echt niet anders van.. Die emotionele drama's thank god niet voor mij :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:59

Amado7 schreef:
Dilan nee dat klopt. Maar de keren dat ik huil is het plotseling als er iets gebeurt. Voor ik het weet ben je al in tranen. Dus dan kost het wel echt moeite om dat in te houden.

Maar ik snap Palmera gewoon niet helemaal. Waarom zou je, zeker als je alleen bent, alle moeite doen om het in te houden omdat je het aanstellerij vind ? Laat het lekker gaan, so be it. Lucht alleen maar op om vervolgens te denken en te lachen dat je om zulke onzin heb gehuild. :+

Haha ja precies.

Achteraf denk ik ook echt 'was dit nou nodig?'

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:59

Storm schreef:
Ik huil dan keihard bij de film Babe (dat varkentje)

Daar huil ik sowieso bij :D