Hollands pakketje, wat moet er in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Hollands pakketje, wat moet er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:37

Geen idee hoe het precies zit met hongarije maar ik ben toevallig op het moment aan het wachten op een pakketje van mijn ouders (ik woon in Frankrijk).

Met zo ver ik weet daarin deze keer:
hagelslag
koffiemelk
stroopwafels
paprika chips van lays (al kunnen we dat sinds kort hier 40 km vandaan bij een mega supermarkt wel krijgen)
sportlife kauwgom
gehakt kruiden

En mijn ouders kennende zullen er nog wel meer heerlijke dingen in zitten :D

Wat ze normaal ook mee nemen als ze deze kant op komen of ik in NL ben is:
Heinz curry
calve mayonaise
calve pindakaas
oude kaas
Curry pasta's
Kruidenbussen voor vlees (gehakt en kip vooral)
Soms ook wat kruiden pakjes voor bami/nasi/spagetti/kip madras enz
Ketjap (zoete)
Sambal
Bamie

Pepernoten wanneer ze er zijn en ehh dat is het denk ik wel.

Pindasaus zie ik hier vaker voorbij komen. Ik maak die zelf met de calve pindakaas en melk O:)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:54

XxLiEsJuHhxX schreef:
Pindasaus zie ik hier vaker voorbij komen. Ik maak die zelf met de calve pindakaas en melk O:)

Yep, ik ook, maar voelt altijd ook wel weer ´zonde´ van de pindakaas, haha!
Maar ik heb geluk, 60 km verderop is een nieuw marokkaans winkeltje en deze verkoopt 4 liter emmers pindakaas _/-\o_ :')

Oh, en ik ken ook mensen hier die het van scratch met pinda´s maken, schijnt niet moeilijk te zijn!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 20:52

Het pakje is vandaag aangekomen bij mijn vader *\o/*. Hij was er super blij mee, alleen de pindakaas had niet gehoeven :').
Maar jullie allemaal onwijs bedankt voor de tips! Het pakket was uiteindelijk 10,3kg aan gewicht.

Citaat:
Vanaf het moment dat ik wist dat je me een "pakketje" wilde sturen was ik erg nieuwsgierig wat het zal zijn.
Op de dag dat je het pakketje aan de post hebt meegegeven heb de reis kunnen volgen, zie een kopie hiervan in de bijlage. De omvang en het gewicht waren mi dus snel bekend.
We zijn er direct op aangevallen en de kleine stroopwafels zijn al bijna op.
Pasen wordt extra feestelijk met alle eitjes, als ze het halen.

Meer nog dan het pakket zelf is hoe mij dit emotioneel heeft geraakt en nog raakt. Jouw briefje en jouw hele actie maakte voor mij helder hoe hard het is om een lange tijd niet naar jullie te kunnen gaan. Tot nu toe heb ik dit kunnen relativeren dat het tijdelijk is en kijk ik uit naar het moment dat ik weer kan reizen.
Door zo rationeel met de situatie om te gaan zijn mijn gevoelens aardig op de achtergrond geraakt maar zijn vandaag in alle hevigheid boven gekomen. Dank je hiervoor vanuit het diepst van mijn hart. Ik ben weer even geen zombie meer.

De eerste vaccinatie prik heb ik al gehaden de tweede komt waarschijnlijk op 13 april. Een eerste stap naar bevrijding. En als het reizen binnen Europa voor gevaccineerde mensen mogelijk wordt kan ik nog voor de zomervakantie komen. Is mijn grote wens.