Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:48

Winged schreef:
Geef mij die testen maar hoor als dat mogelijkheden biedt. Zo erg vond ik die stok in mijn neus niet.

_O- Grappig vind ik dit. Vaccineren geef ik niets o m, ben jaren bloed donor geweest, maar als ik die beelden zie van die stok in die neuzen→ alleen daarom al ben ik super voorzichtig want dat zie ik echt niet zitten := . Erg hé zo'n floepert. Zo verschillend zijn mensen dus.

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:50

Ik heb liever ook niks in m'n neus, doe mij maar 'n vaccin!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:53

Ademtest gaat nog wel even duren gok dat we nog wel even aan die stokjes vast zitten. Het is schijnveiligheid imo, want het is en blijft een momentopname. Ik vind die stokjes echt niet fijn, maar waarschijnlijk ook door mijn besmetting een nare associatie mee nu.

Die prik was ook niet fijn, maar daar hoop ik toch lang profijt van te gaan hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:55

elnienjo schreef:
Ik heb liever ook niks in m'n neus, doe mij maar 'n vaccin!

Ik heb enorme prikangst. als in flauwvallen en al. Dus ik zie wel op tegen het vaccin (en dan moet dat ook nog eens 2x!!). maar als ik aan de beurt ben gaat die prik er ook in. Liever 2x flauwvallen dan ernstig ziek worden zeg maar.

De coronatest vond ik niet heel erg. Niet teveel bij nadenken hoe ver ze dat ding er in steken en niet kijken naar hoe lang die stok is etc :+ Ik heb het plafond van mijn auto mooi zitten bewonderen :))

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:58

Zodra de boel wat vrijer gelaten wordt, kunnen mensen zich niet beheersen.

Zonder strikte regels, naleving en toezicht daarop, krijg je bij bepaalde winkels, zoals bouwmarkten, Ikea, Action, tuincentra Black Friday-achtige toestanden.
Dit probleem zal zich ook voor doen in winkelstraten simpelweg omdat iedereen meent op dat moment naar de winkel te moeten.
In de dorpen en kleine steden zal het probleem misschien minder gaan spelen, veel winkels zijn daar goed bereikbaar vanaf parkeerplaats en openbare weg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:01

Het is toch alleen een momentopname als je tussentijds iemand tegenkomt die Covid heeft?
Want als je covid vrij bent (dus je hebt...euh.. weet ik veel, vier dagen geen mensen gezien, je laat je testen, dan heb je het niet .. ) dan heb je het toch gewoon niet? Of kan het er op een ander moment nog doorheen piepen?
Even ervanuitgaand dat je dus alleen mensen in je directe nabijheid tegenkomt die ook getest zijn en geen Covid hebben, onder dezelfde voorwaarden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:02

Gewoon open doen en richtlijnen. Iedereen wiens achternaam met een a en b begint op maandag bvb , gewoon om de voorkomen dat iedereen meteen weer kilo’s action spul moet inslaan. En winkelen alleen !!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:02

SusanH schreef:
Het is schijnveiligheid imo, want het is en blijft een momentopname.

In mijn beleving is het meer een extra aanvulling. Alle onderdelen, mondkapjes, afstand houden, handschoentjes, handen veel wassen/desinfecteren etc etc zijn op zichzelf staand bij lange na niet genoeg om het virus te bestrijden. Massaal testen ook niet maar het is icm met al die andere dingen wel weer net dat extraatje bovenop de combinatie van bestaande maatregelen wat er weer een aantal mensen, en daarmee kansen om besmet te raken, uitfiltert.
Maar ik snap de gemengde gevoelens erover wel hoor :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:06

bigone schreef:
Gewoon open doen en richtlijnen. Iedereen wiens achternaam met een a en b begint op maandag bvb , gewoon om de voorkomen dat iedereen meteen weer kilo’s action spul moet inslaan. En winkelen alleen !!

Maar ja, als er al zoiets geregeld gaat worden, zal het wel weer een dringend advies zijn.
En ondernemer kan politieagent spelen.
Mensen zijn zo eigenwijs en egocentrisch.

Ik hoor ze al schreeuwen, winkelier heeft het recht niet om mijn naam te checken, privacy, AVG.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:09

Klopt, word ook een puinzooi wat beheersing en gezond verstand is er bij sommigen niet bij. Dat zag je in het begin ook, ik moet naar Ikea want ik heb een wasmand nodig.
Las trouwens dat uit onderzoek in Israël is gebleken dat Pfizer en moderna na 1 prik al 85 % immuniteit geeft, dus prikken met die handel. Liever 85 % dan niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:59

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot testen zo massaal beschikbaar wordt dat we ook zonder klachten kunnen laten testen. Liever 3x per week zo'n stokje in m'n neus dan nog langer in zo'n strenge lockdown zitten.

Hier overigens ook iemand met enorme prikangst. Echt hyperventileren/flauwvallen. Doe wel mee aan het medicijnonderzoek naar het curevac vaccin, puur omdat ik dit belangrijker vind dan mijn eigen angst. Dus ik word, als ik geen placebo krijg, 1 maart al geprikt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:04

Emmaa dat vind ik ongelooflijk dapper! Petje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:05

Haha dank! De motivatie is niet alleen belang hoor, ik krijg er ook geld voor en als ik de placebo krijg, krijg ik aan het einde van het onderzoek alsnog de vaccinate. Daarmee ben ik zoals het er nu uit ziet alsnog royaal eerder aan de beurt dan als ik de vaccinatiestrategie van NL zou afwachten. Voor mij dus een win-win situatie, behalve dan dat ik iets van 5 buisjes bloed moet geven :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:07

Ik vind je een held. Prikken doet mij niets dus dat is gemakkelijk maar ik heb ook medische dingetjes die ik dood eng vind en die moeten.
Jij doet het toch maar je angst overwinnen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:12

Dapper Emma! Heel veel succes alvast.

Ik heb afgelopen zomer 2x een buisje bloed moeten afleveren (mogelijk lyme, maar gelukkig negatief). Gek genoeg vind ik een vaccinatie enger dan bloedprikken _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:14

Ik laat mij al 15 jaar elke maand injecteren met B12, dus ben wel aan naalden gewend.

Een kennis van mij doet ook mee met de CureVac trials. Zij had na de vaccinatie wel wat klachten die erop kunnen duiden dat zij in elk geval het echte spul heeft gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:17

Na ons IVF avontuur doen naalden me ook niet zoveel meer nee :+
Bloed prikken vind ik wel vervelend, maar dat is meer omdat ik super slecht te prikken ben dus dat is gewoon mega gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:20

Lief van jullie jongens!

Bij mij is het (helaas) vooral bloedprikken. Een prik kan ik me nog wel overheen zetten, maar van bloed prikken word ik vaak extreem duizelig omdat ik me super ga hyperfocussen op bloed dat mijn lichaam verlaat. Ik kan mezelf echt aanpraten dat ik dood kan gaan van 1 buisje bloed minder := Het scheelt gelukkig veel als ik mag liggen, en bij zo'n studie ben je zelf in een kamertje 1 op 1 met de verpleegkundige en niet in zo'n ongemakkelijk hok bij de huisarts. Denk dat dat wel veel gaat schelen :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:26

Emmaa_ schreef:
Lief van jullie jongens!

Bij mij is het (helaas) vooral bloedprikken. Een prik kan ik me nog wel overheen zetten, maar van bloed prikken word ik vaak extreem duizelig omdat ik me super ga hyperfocussen op bloed dat mijn lichaam verlaat. Ik kan mezelf echt aanpraten dat ik dood kan gaan van 1 buisje bloed minder := Het scheelt gelukkig veel als ik mag liggen, en bij zo'n studie ben je zelf in een kamertje 1 op 1 met de verpleegkundige en niet in zo'n ongemakkelijk hok bij de huisarts. Denk dat dat wel veel gaat schelen :j

De arm waarin je niet wordt geprikt aanspannen (vuist maken, arm tegen je aan drukken). Rustig doorademen en vooral lekker de andere kant op kijken en praten over alles behalve prikken. Des noods ga je alle lampen of andere dingen tellen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:27

Raar he ik kijk graag als ze bloedprikken, zeg ook welke ader ik het wil hebben.
Maar iedere keer een teleurstelling dat ik geen blauw bloed heb :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:36

Ik heb ook veel bloedprikangst gehad, maar mijn ervaring is wel dat door veeeel doen het echt minder wordt. Ook door zwangerschap, ik moest vaak prikken en daarna door een schildklierprobleem ook nog.
Het is nog steeds mijn hobby niet, maar ik kan nu wel van tevoren rationeel denken dat ik na het prikken het totaal niet eng ga vinden :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:41

Ik heb een angst voor naalden, begin dit jaar moest ik nog een keer bloed laten prikken ter controle.
Ja er was een kleine heling op de parkeerplaats en ik kreeg mijn auto niet meer achteruit. Kijk nu al uit naar die twee prikken voor het vaccin. En vrees dat mijn vader meevragen niet een echte logische optie is.
Wel blij dat je sowieso 15 minuten moet blijven wachten. En ik zal een flesje water en een koek meenemen voor daarna.

Ik kan me nog herinneren dat we toen voor meningokokken naar een sporthal moesten voor die spuit. De spuit zelf wat natuurlijk zo voorbij maar ik was heel zenuwachtig van te voren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:04

Ik heb als klein kind al twee keer een ruggenmergpunctie gehad dus een naaldje in mijn arm vind ik niet zo spannend. Vocht uit je knie laten zuigen met een grote holle naald bij een acute artritus is ook een leuke.. En daarna zoveel prikken gehad. Dus prik proof.

Die wattenstaaf in mijn neus lijkt me vervelender. Ook in mijn keel trouwens. Maar goed, ik ben bereid allemaal te doen als het bijdraagt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:15

Ik vind het wel bijzonder. Privileges voor gevaccineerden vind men te ver gaan ( bijv je mag pas naar een festival als je geënt bent) maar dat testen zien de meesten dus wel zitten. Een sneltest kost rond de 80 euro gemiddeld. Wie mag die kosten gaan dragen? Daarbij, het is schijnveiligheid. Nu wordt een termijn van 48 uur gehanteerd. In 48 uur kan veel gebeuren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:19

Tenzij je daarvoor een sneltest moet doen, dan heb je binnen 15 minuten de uitslag en moet je die zelf betalen.