Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 09:45

luuntje schreef:
Misschien Stekeligheden van de Consumentenbond eens mailen.
Die krijgen nog weleens iets voor elkaar.

Maar wat enorm slecht.

Ik ga er vanavond eens naar kijken!

We hebben na ons telefoontje gisteren nog een antwoord gekregen via de mail. DPD heeft het pakket inderdaad als vermist opgegeven en betaald Witjesverzendhuis daarom terug.

Nu willen ze echter ons pas uitbetalen wanneer we onze aangifte intrekken. Dit willen we echter niet doen, want wie zegt dat we dan ons geld wel terugkrijgen.

We hebben ACM nog even gebeld, maar die zeggen zelf dat het heel lang duurt voordat er bij hun iets met de klachten gedaan wordt en raden ons aan om het zelf op te lossen. We hebben wel deze mail doorgestuurd naar hen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:21

Joy_Mennings schreef:
luuntje schreef:
Misschien Stekeligheden van de Consumentenbond eens mailen.
Die krijgen nog weleens iets voor elkaar.

Maar wat enorm slecht.

Ik ga er vanavond eens naar kijken!

We hebben na ons telefoontje gisteren nog een antwoord gekregen via de mail. DPD heeft het pakket inderdaad als vermist opgegeven en betaald Witjesverzendhuis daarom terug.

Nu willen ze echter ons pas uitbetalen wanneer we onze aangifte intrekken. Dit willen we echter niet doen, want wie zegt dat we dan ons geld wel terugkrijgen.

We hebben ACM nog even gebeld, maar die zeggen zelf dat het heel lang duurt voordat er bij hun iets met de klachten gedaan wordt en raden ons aan om het zelf op te lossen. We hebben wel deze mail doorgestuurd naar hen.

Dat klinkt meer als diefstal dan. Zou eens met de politie bellen of die iets kunnen adviseren.
Anders nog een aangifte er bovenop knallen.. Zijn ze nou helemaal!

BigOne

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:26

Aangifte intrekken prima maar eerst bedrag op rekening.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:47

Een aangifte bij de politie kán je niet eens intrekken, je kan hoogstens de OvJ een verzoek sturen om niet tot vervolging over te gaan, tenzij het een klachtdelict zoals smaad, laster of stalking betreft (daar gelden andere regels voor). Oplichting (art. 326) is voor zo ver ik weet geen klachtdelict. Zelfs al zou je daarmee akkoord gaan, kan je je aangifte niet meer intrekken.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 17:54

bigone schreef:
Aangifte intrekken prima maar eerst bedrag op rekening.

Dat vinden wij dus ook, maar dat willen ze niet doen. We hebben er weinig vertrouwen in, dat wanneer wij de klacht in zouden trekken we ook daadwerkelijk het geld krijgen. Het duurt nu al zo lang...

Eva_de_Beer schreef:
Een aangifte bij de politie kán je niet eens intrekken, je kan hoogstens de OvJ een verzoek sturen om niet tot vervolging over te gaan, tenzij het een klachtdelict zoals smaad, laster of stalking betreft (daar gelden andere regels voor). Oplichting (art. 326) is voor zo ver ik weet geen klachtdelict. Zelfs al zou je daarmee akkoord gaan, kan je je aangifte niet meer intrekken.

Oh, dat wisten we niet eens :') Niet dat het verschil maakt, want we willen sowieso de aangifte niet voordat we het geld op de rekening hebben intrekken

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:20

Vajramani schreef:
Rennie89 schreef:
Of dpd er nou een zooitje van maakt of niet, het bedrijf hoort gewoon het geld te retourneren.

maar om het te claimen bij DPD hebben ze wel een niet ontvangen verklaring nodig. En als ze nu geld terug geven dan kunnen ze 9 van de 10 keer fluiten naar die verklaring.
Even afgezien of er nu wel of geen track en trace is hoor.

Dit is een perfect verdedigbaar argument mits men nog over een acceptabele tijdsperiode kan spreken. Wanneer het een bestelling van januari betreft en we zitten nu midden mei, dan zou het de webshop sieren om zelf het financiële risico te nemen, maar dit niet bij de klant te laten liggen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:52

Gini schreef:
Dit is een perfect verdedigbaar argument mits men nog over een acceptabele tijdsperiode kan spreken. Wanneer het een bestelling van januari betreft en we zitten nu midden mei, dan zou het de webshop sieren om zelf het financiële risico te nemen, maar dit niet bij de klant te laten liggen.

De verklaring is uiteindelijk ingeleverd en DPD gaat geld terugstorten, echter krijgen wij ons geld niet zolang de aangifte open staat. Ze willen dus eigenlijk twee keer geld vangen voor een product.

We gaan morgen of volgende week bellen met de politie wat we het beste kunnen doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:18

Oef ja, helemaal niet netjes op deze manier. Ik snap niet dat webshops hier zo moeilijk over doen. Ergens calculeer je dergelijk verlies toch in in je bedrijfsvoering? En als het te vaak voorkomt, tja, dan is het misschien eens tijd om je koerierdienst te herbekijken. Maar goed, TS, daar ben jij niks mee. Ik vind het alleen heel jammer dat ze het zo lang uitrekken dat ze eigenlijk hopen dat klanten het gewoon opgeven.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 14:14

Weer even een update....net te horen gekregen dat de politie niks met de aangifte gaat doen. Witjesverzendhuis komt er dus lekker mee weg en vangt twee keer de kosten van het product. Wij hebben namelijk ons geld nog steeds niet teruggekregen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:23

heb je geen contact adres dan? Ik zou gewoon langs gaan met een paar grote gasten, belachelijk dit joh

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 14:25

BarbaraNova schreef:
heb je geen contact adres dan? Ik zou gewoon langs gaan met een paar grote gasten, belachelijk dit joh

Die is er wel, maar het is 3u enkele reis...en ik verwacht niet dat mijn ouders zin hebben om zoveel extra benzine op te rijden voor dit product.