En dan hoef je nog niet precies te zijn, maar een bedrijfstak is ook wel duidelijk denk ik.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Heeft de werkgever uitgelegd waarom ze dit allemaal willen weten?
En dan nog, die vragen gaan echt veel te ver. Voor zo'n bedrijf wil ik niet werken.
En indien niet. Waarom vraagt je nichtje niet waarom ze dit willen weten?
Ik zou het iig weigeren in te vullen.
Het enige wat wij kunnen doen, is gissen. Wij maken geen onderdeel uit van de procedure, dus vraag het gewoon aan de betrokkenen. DuoPenotti schreef:Bij bepaalde beroepen gaat het antecedentenonderzoek veel verder dan een simpele VOG.
Maar je hoeft dat niet zelf in te leveren.
Brainless schreef:Als het voor ministerie van veiligheid en justitie en/of als beveiliging in de zware sector (bv justitiële instantie) willen ze wel graag weten of je gevoelig kan zijn voor omkopen.
Dus willen ze weten of je genoeg geld hebt om rond te komen.
DuoPenotti schreef:Omdat het financiële voor jou wellicht niet zo van belang is.
Bij jou is denk ik meer van belang of je geen bommen gaat leggen/smokkelen.

Sunnda schreef:Ik was gewoon benieuwd of de nieuwsgierigheid van werkgevers wel ergens aan banden is gelegd.
Ze kunnen wel je pincode vragen, maar neem toch aan dat ergens staat dat dit niet mag.
En interesse in iemands financien lijken mij meer dan prima.
Maar invullen wat je autoverzkering, wegenbelasting, zorgverzekering en hobby kost lijkt me idioot.
xSwanHeart schreef:Mijn vriend werkt bij de politie en daar zijn deze vragen standaard onderdeel van de screeningprocedure. Hij moest zelfs mijn inkomen en uitgaven opgeven...
Sunnda schreef:xSwanHeart schreef:Mijn vriend werkt bij de politie en daar zijn deze vragen standaard onderdeel van de screeningprocedure. Hij moest zelfs mijn inkomen en uitgaven opgeven...
Mijn vriend werkt ook bij de politie en heeft hier nog nooit van gehoord.
Die had ik al gevraagd want zit er dicht tegen aan.
Is het bij de politie ook echt met autoverzekering, belastingen e.d?
Brainless schreef:Barbabientje schreef:ja financieel doorgelicht, als in schulden ed.. Maar precies te weten waar wel percentage van jouw salaris naar toe gaat is echt totaal nutteloos om te weten mi.
Nee dat is absoluut niet nutteloos, ze willen weten of je rond kan komen om minder gevoelig te zijn voor omkopen/zware druk.
speurneusc schreef:Sunnda schreef:Ivm een functie in de sector veiligheid wordt ik net gebeld door mijn nichtje.
Haar is verzocht een compleet overzicht te geven aan haar toekomstige werkgever waar ze haar geld aan besteed.
Wat er zoal in het lijstje staat:
-hypotheek
-gas/water/licht
-autoverzeringen
-spaargeld
-hobby's
En dan nog zeker 25 onderwerpen.
Mag dit zomaar?
Dat ze geen mensen met schulden willen snap ik, maar vind dit wel heel extreem.
nee dit mogen ze niet, waar jij je geld aan uitgeeft is jouw zaak al geef je het weg. In het kader criminaliteit doet politie een onderzoek, of je bv strafblad hebt, voor je werkpas.
Voor sommige jobs in de beveiliging, bv als jouw werkgever de overheid als klant heeft, of het leger of bv koninklijk huis dan kom je in een andere klasse wat betreft achtergrond onderzoek, maar dat hoef je alleen op te geven aan de onderzoeker en heeft je werkgever weer niets mee te maken, alleen met het eindoordeel van de onderzoeker. Aan hem zal je financieel gezien wel wat dingen moeten kunnen overleggen en onderbouwen, maar dat gaat zeker niet zover dat je je hele salaris uitgave volledig moet benoemen, dan is vaste lasten, aflossingen centraal. En wat jij aan je hobby etc uitgeeft is niet eens belangrijk.
. Ik weet niet of je er verder iets tegen kan doen Noukie schreef:senna21 schreef:Zelfs al mag een werkgever dit weten, ook dan moet het nog steeds agv-proof worden gedaan
Even mailtje met een A4tje is dat geen zins
Precies, dan moet het gewoon via een VGB lopen. En ja, de A en B screening daarvan gaan wel ver. Maar ook weer niet zo ver als de voorbeelden van ts.