Ibbel schreef:Mensen die altijd te laat zijn, denken altijd dat er meer minuten in een uur gaan. Daar is onderzoek naar gedaan, die schatten gewoon echt altijd de tijd dat iets duurt verkeerd in.
Ik had zo'n leidinggevende. Moesten we naar Maastricht, naar het College van Bestuur van het Academisch Ziekenhuis. Hij dacht gewoon dat je vanuit Wassenaar in anderhalf uur naar Maastricht kon rijden.
Ik wéét dat ik er vanuit mijn woonplaats ongeveer 2 uur over doe. Dus ik vertrek 2,5 uur van te voren, vanwege files rond Eindhoven en bij Maastricht zelf.
Uiteraard was ik er op tijd en meneer SMS't een kwartier voor tijd 'dat-ie er aan komt'. Ik heb 5 minuten voor de afspraak een berichtje gestuurd dat ik me ging melden bij het secretariaat ("roep maar als je er bent, dan komt iemand je wel halen"). No way dat ik op hem ging wachten zodat we sámen te laat zouden zijn.
Hij was uiteindelijk 20 minuten te laat. En dat was dan een directeur voor een belangrijke afspraak...
Ik snap dat dus ook totaal niet. Je gaat af voor zowel de belangrijke figuren waar je die afspraak mee hebt als voor je ondergeschikte (wat nog stommer is)
Dit snap ik oprecht niet. Google maps berekent precies hoe lang een rit duurt, hoe kun je dan alsnog niet op tijd vertrekken? Ik neem toch aan dat iedereen zijn/haar route minimaal een dag van tevoren checkt? Of ben ik nu heel optimistisch
.
De enige keren dat ik te laat ben geweest was door externe factoren, een ongeluk gebeurd, dus file of een vertraging met de trein oid.