Mama3 schreef:Ik heb 3 kinderen, vriend eet in zijn restaurant, maar ik zou al blij zijn als 2 van de 3 kinderen 3 soorten groente met plezier eten. Onbekookte wortels, snijbonen gaat nog wel, broccoli een handjevol met afentoe gedoe maar een andere groente krijg ik er ook niet in. Verder eten ze droge rijst, droge bami, droge pasta met kaas, komkommer, paprika en komkommer.
Ik ben allang blij dat de oudste op pasta en rijst na bijna alles lust, dan eten we met z'n tweeën iets anders. Sushi, stamppot, shoarma, sperziebonen, bloemkool etc.
Mijn moeder dacht vroeger ook dat ik een slechte eter was die niets lustte. Blijkt dat ik gewoon haar eten niet lust. Ik kook wel de sterren van de hemel, bedenk ook graag gerechten. Sta soms echt uren te koken en maak alles vers (geen pakjes en zakjes).
Bloemkool kun je bijvoorbeeld heerlijk roosteren en dan maak je er een zachte kerrie-yoghurtdressing bij met blokjes feta. Of wortels lekker glaceren met verse tijm en honing
Mijn man riep ook altijd dat hij geen broccoli en spruitjes lustte, maar eet het beide bij mij tegenwoordig graag. Het is maar wat je ermee doet. En bovenstaande gerechten zijn niet moeilijk en vereisen geen moeilijke kookkunsten.
Ik zou graag artistiek zijn. Goed kunnen schilderen of tekenen. Heb het regelmatig geprobeerd maar helaas, het zit er niet in.