Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:50

Ik ben met koken ongeduldig, inspiratieloos en kan niet meerdere pannen tegelijk in de gaten houden :')

We zijn nu begonnen met HelloFresh en dat pakt goed uit. Recept volgen en tadaaaa :Y)
Heb inmiddels ook geleerd om, wanneer ik even geen overzicht meer heb, het vuur op een laag pitje te zetten. Zo kan ik nadenken zonder dat alles aanbrandt :')

Echt goed kunnen dansen lijkt mij tof :))
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 08-02-21 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Re: Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:52

Zingen.. of hardlopen. Beide vind ik super leuk maar lukt voor geen meter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:52

tita schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach wat is koken? Ik kan eten klaarmaken ja. Als het moet. Ik vind er alleen geen reet aan en doe het dus ook niet veel. Maar gewoon pasta maken of stamppot of aardappels, vlees, groente is niet zo moeilijk. Maar liever doe ik het niet en bak ik een ei op brood, haal ik Chinees of haal ik in de supermarkt een bak nasi.

Maar jij hebt een kind dus ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor fatsoenlijk eten.
Doe je het echt zo weinig?

Ik haat het maar wij eten 3x pw verse groenten

Drie keer maar? Wat eet je dan die andere 4 dagen?

Vraag ik me echt serieus af, wij eten zelf elke dag verse groenten dus ik zie gewoon niet voor me hoe een maaltijd zonder dat er uit ziet.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:03

Zingen, dansen, gitaar spelen, ritme houden }:0 ik heb dus echt geen gevoel of controle over mijn lichaam daarin :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:09

Hier eten we ook 6 uit 7 dagen goed en gezond avondeten. Tegenwoordig zelfs met gourmet eet ik veel groenvoer.
Waar ik echt goed in zou willen zijn is afvallen O:)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:15

Genoeg dingen die ik nog zou willen, maar paardrijden (met minder angst), zingen zonder vals te klinken (en instrument bespelen) zou ik wel heel leuk vinden. Noten lezen kan ik prima, maar een deurkreuk heeft meer ritmegevoel dan ik (en nee, dat is helaas niet sarcastisch :+)

Koken kan ik daarentegen prima. Mijn vader heeft ook moeten leren nadat mijn moeder overleden was, en wat zijn meest gemaakte fouten waren: gas te hoog, te grote pit, weglopen/gaan lezen, zijn zintuigen niet gebruiken.

Bij koken inderdaad het gas liever te laag dan te hoog, liever een kleine pit dan een grote. Gebruik je zintuigen, als het geluid uit de keuken ineens verandert (dan moet je gaan kijken), als je je eten begint te ruiken (ga kijken) en proef regelmatig. Dit wordt natuurlijk wel makkelijker als je er naast blijft staan, maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit gedaan. Mijn moeder hamerde er bij ons wel in dat je bij koken ook vooral je oren moet gebruiken :D

En dingen als stoofschotels/römertopf zijn ideaal. Gebruikte ik graag toen ik studeerde. In een pauze snel alles in de topf doen, in de oven en na minstens 2 uur pas er weer uit. Dan was ik klaar met leren en hoefde ik niet op te letten. Mijn favoriet uit de römertopf waren toen aardappels met broccoli en een kippenpoot met kerrie. De kip was mooi gaar en krokant, en het vet met kerrie en wat water maakte dan een lekkere jus erbij :9

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:19

Ik las ooit een treffend stukje over dingen leren. Vaak zeggen mensen "ik wil leren xxxx" maar eigenlijk wil je het niet leren. Je wil het kúnnen. Dat is een terugkerend onderwerp hier :+

Ik heb een heel muzikaal gehoor maar heb het nog nooit kunnen omzetten naar een instrument, helaas. Zou dat wel graag willen.

Oh en creatiever zijn. Ik heb het laten versloffen en nu kan ik niet meer echt tekenen/schilderen terwijl ik er wel ooit aanleg voor leek te hebben. Maar te ongeduldig.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:34

MizzMontana schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach wat is koken? Ik kan eten klaarmaken ja. Als het moet. Ik vind er alleen geen reet aan en doe het dus ook niet veel. Maar gewoon pasta maken of stamppot of aardappels, vlees, groente is niet zo moeilijk. Maar liever doe ik het niet en bak ik een ei op brood, haal ik Chinees of haal ik in de supermarkt een bak nasi.

Maar jij hebt een kind dus ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor fatsoenlijk eten.
Doe je het echt zo weinig?

Drie keer maar? Wat eet je dan die andere 4 dagen?

Vraag ik me echt serieus af, wij eten zelf elke dag verse groenten dus ik zie gewoon niet voor me hoe een maaltijd zonder dat er uit ziet.

Ik heb 3 kinderen, vriend eet in zijn restaurant, maar ik zou al blij zijn als 2 van de 3 kinderen 3 soorten groente met plezier eten. Onbekookte wortels, snijbonen gaat nog wel, broccoli een handjevol met afentoe gedoe maar een andere groente krijg ik er ook niet in. Verder eten ze droge rijst, droge bami, droge pasta met kaas, komkommer, paprika en komkommer.

Ik ben allang blij dat de oudste op pasta en rijst na bijna alles lust, dan eten we met z'n tweeën iets anders. Sushi, stamppot, shoarma, sperziebonen, bloemkool etc.

Ik mocht maar 2 quotes in dit bericht zetten, dus heb een mix gemaakt van de quotes, wist niet hoe ik het anders doen moest. Excuses wanneer ik berichten mogelijk door elkaar heb gehaald.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:39

Echt koken, maar dan echt koken, met plezier, voedzaam en lekker. Dat kan ik echt niet en gaat ook nooit iets worden.

Ik heb engelengeduld met mijn 3 kinderen, maar voor koken, knutselen, een knoop aanzetten etc. Dat kan ik dus echt niet, daar heb ik echt het geduld niet voor.

En voor mezelf opkomen, daar ben ik niet goed in, maar lukt nu met hulp van een psych steeds beter. Daarheen gaan was stap 1

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:43

Naaien, knopen aanzetten... Wel een poging gedaan, maar gelukkig hebben we hier tegenwoordig het Repaircafé waar vrijwilligers tegen betaling van materialen zulke dingen netjes maken *\o/* *\o/*

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:01

Mazida schreef:
Naaien, knopen aanzetten... Wel een poging gedaan, maar gelukkig hebben we hier tegenwoordig het Repaircafé waar vrijwilligers tegen betaling van materialen zulke dingen netjes maken *\o/* *\o/*

Ik dacht vroeger ook: laat mijn moeder dat maar doen, aangezien het een paar keer mislukt was. Maar het geheim is best wel simpel: neem een stuk draad dat voor je gevoel overdreven lang is en zet die knoop met een stuk of 88 steken vast (oké, iets minder is ook goed, maar veel meer dan voor je gevoel nodig is). Een knoop heeft vier gaatjes: door alle vier moet je een keer of vier, vijf heen gaan. Dan blijft hij echt wel zitten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:09

Koken kan ik wwl, gewoon normale kost niet teveel gekkigheid. En doe dan vaak ook tussendoor de vaatwasser uitruimen enzo.

Klussen... Dat kan ik helaas niet ik zou zo graag wat handiger zijn maar ben blij als ik zonder op mijn duim te slaan een spijker met de hamer ergens in kan slaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:19

In het hoofdstuk niet belangrijke dingen: ik zou echt graag richtingsgevoel willen hebben. Heerlijk lijkt me dat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 06:47

Sintara schreef:
In het hoofdstuk niet belangrijke dingen: ik zou echt graag richtingsgevoel willen hebben. Heerlijk lijkt me dat

Oeh ja en na 1x ergens geweest te zijn “gewoon” de weg onthouden.
Het lukt mij niet... Pas na een paar keer en dan moet alles niet te veel op elkaar lijken anders duurt het nog veel langer :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:04

Het lijkt me zo tof om sporten zoals freerunnen te kunnen... Maar dat vind mijn lichaam niet leuk :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:26

Ineke2 schreef:
Sintara schreef:

Oeh ja en na 1x ergens geweest te zijn “gewoon” de weg onthouden.
Het lukt mij niet... Pas na een paar keer en dan moet alles niet te veel op elkaar lijken anders duurt het nog veel langer :+

Ja mijn vader en broertje zijn een soort postduiven, weten altijd waar ze zijn ten opzichte van iets anders. Broertje had dat al toen hij 2 jaar oud was! Nou, ik kan gerust verdwalen als ze het blauwe huis waar ik altijd rechtsaf moet slaan wit verven :+ Google maps was made for me

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:35

Ik wil gewoon iets echt goed kunnen.

Ik kan alles waar ik aan begin uiteindelijk een beetje beter dan gemiddeld. Best lekker koken, bakken, kan leuk zingen, een beetje gitaar spelen, naaien, tekenen, dansen, heb nog nooit in m'n leven iets gedaan wat ik echt niet kon.

Maar alles hangt zo rond een 7 of een 7,5. Leuk, maar niet goed.

Ik zou dolgraag echt een talent hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:44

Urielle schreef:
Ik wil gewoon iets echt goed kunnen.

Ik kan alles waar ik aan begin uiteindelijk een beetje beter dan gemiddeld. Best lekker koken, bakken, kan leuk zingen, een beetje gitaar spelen, naaien, tekenen, dansen, heb nog nooit in m'n leven iets gedaan wat ik echt niet kon.

Maar alles hangt zo rond een 7 of een 7,5. Leuk, maar niet goed.

Ik zou dolgraag echt een talent hebben.

:knuffel: Aguttie. Maar jij kan al meer dingen dan ik kan. Ik zou al blij zijn als ik een beetje kon naaien/haken maar ik kan met moeite een knoop aanzetten. Jij kan van veel dingen een beetje. Dat is ook superfijn. Ik wou dat ik dat kon. Want je kan wel een talent hebben maar er is meer voor nodig om dat talent tot uiting te laten komen, allerlei randvoorwaarden. Dan kan je maar beter veel dingen een beetje kunnen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:52

Mama3 schreef:
Ik heb 3 kinderen, vriend eet in zijn restaurant, maar ik zou al blij zijn als 2 van de 3 kinderen 3 soorten groente met plezier eten. Onbekookte wortels, snijbonen gaat nog wel, broccoli een handjevol met afentoe gedoe maar een andere groente krijg ik er ook niet in. Verder eten ze droge rijst, droge bami, droge pasta met kaas, komkommer, paprika en komkommer.

Ik ben allang blij dat de oudste op pasta en rijst na bijna alles lust, dan eten we met z'n tweeën iets anders. Sushi, stamppot, shoarma, sperziebonen, bloemkool etc.

Mijn moeder dacht vroeger ook dat ik een slechte eter was die niets lustte. Blijkt dat ik gewoon haar eten niet lust. Ik kook wel de sterren van de hemel, bedenk ook graag gerechten. Sta soms echt uren te koken en maak alles vers (geen pakjes en zakjes).

Bloemkool kun je bijvoorbeeld heerlijk roosteren en dan maak je er een zachte kerrie-yoghurtdressing bij met blokjes feta. Of wortels lekker glaceren met verse tijm en honing <3 Mijn man riep ook altijd dat hij geen broccoli en spruitjes lustte, maar eet het beide bij mij tegenwoordig graag. Het is maar wat je ermee doet. En bovenstaande gerechten zijn niet moeilijk en vereisen geen moeilijke kookkunsten.

Ik zou graag artistiek zijn. Goed kunnen schilderen of tekenen. Heb het regelmatig geprobeerd maar helaas, het zit er niet in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:07

Goed kunnen klussen en technisch inzicht hebben.
Als er ook maar het minste mis gaat met mijn laptop geef ik het op. De handleiding van de oven lezen..ik ben na twee bladzijden gestopt.
Mijn sporthorloge goed installeren..hij ging bijna het raam uit. Ik ben zo onhandig met zulke dingen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:13

Koken kan ik volgens mijn collega's en vrienden goed. Ik geef er zelfs 2 kookles :+
Ikzelf vind dat ik prima kan koken maar ik kan geen hoogstandje maken (oke, geen keukenruimte voor, geen zin in mijn uppie het te doen)

Ik zou graag wat handiger willen zijn in klussen. Ik kan prima assisteren. Maar zelf een boormachine enz. hanteren? Dat is wachten totdat ik mijn eigen hand vast stroef...
Daar in tegen hou ik van werken met een kettingzaag :x Of hout kloven met de hand. 8)7

Wat ik echt heel graag zou willen leren is muziek maken. Ik heb 0,0 ritme gevoel.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:31

Wandelen. Ik zou zo graag weer kunnen wandelen, maar heb twee kapotte enkels en elke stap is pijnlijk. Op oneffen grond kan ik sowieso helemaal niet lopen. Ik ben eigenlijk nooit jaloers, maar wel op mensen die gewoon kunnen lopen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:40

KHA arm koken is wel een kunst soms, er zijn veeeel recepten te vinden maar lang niet alles is smaakvol.

Ik kan dus wel koken, en lekker ook. Kook 2x per week KHA arm omdat een vriendin dan mee eet en die is aan het afvallen.

Rendang vlees bijvoorbeeld is prima te maken, moet je wel een avond van te voren doen (moet 3a4 uur stoven) maar kan je niets aan verprutsen.
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... me-rendang

Dag er na boontjes en bloemkoolrijst er bij maken en klaar. Heerlijk!

Ik maak hem zelfs als er geen KHA arm gegeten wordt, dan wel met gewone rijst.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:49

Ik zou graag zoveel kunnen, maar helaas... Ik vind veel te veel dingen leuk om ze ook echt allemaal de volle 100% te kunnen geven.
Dus ik speel een heel klein beetje gitaar, kan een beetje tekenen, rijd een beetje dressuur, kook een beetje, doe een beetje aan rotsklimmen, een beetje aan wandeltochten, een beetje vanalles en eigenlijk kan ik niets :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:52

Ik zou klussen zo graag leuk willen vinden. Ik vind het heerlijk om te bedenken wat ik in huis aan ga passen, of hoe ik iets ga doen, maar als ik er 3 minuten mee bezig ben dan voel ik me puur ellendig en wil ik ermee stoppen :'). Mijn vriend wil een huis gaan bouwen ooit en ik weet nu al niet hoe ik dat ga overleven.