Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
want ik wist binnen een dag wie er links en rechts naast me én boven me woonden. Zij spraken mijn moeder aan of zij sprak hen aan, en vervolgens werd ik erbij gehaald om kennis te maken. Ik woonde er toen nog niet eens officieel. 
maar met nieuwe bewoners gaat het kennismaken toch steeds vrij vlot. Gewoon spontaan tijdens het verhuizen, of als je tegelijk thuiskomt en praktisch naast elkaar bij de voordeur staat, of als je tegelijk de container buitenzet. Ik verwacht iig nooit dat ze bij me komen aanbellen en ik heb dat zelf dus ook nooit gedaan. Blijkbaar gaat het hier allemaal spontaan genoeg.
Ik woon in een pand met 2 andere huurders. Verder kom ik nooit buren tegen want we zitten op een hoek tussen winkelpanden in.
Art_Ificious schreef:De ene buur zien we vaker omdat hun haag ook bij ons staat (op de grens) en 2x per jaar gesnoeid wordt door de buurman. Wij helpen wel met snoeisel op te ruimen want het zijn oudere mensen en vind het wel zo netjes om dan te helpen.
maar vond het wel zo netjes me zelf voor te stellen als nieuwe bewoner
ravellie schreef:Ik vind het persoonlijk erg onbeschoft als je ergens gaat wonen, en je niet voorstelt ( op wat voor manier dan ook) bij de buren.
Toen mijn man en ik ons huis kochten hebben we zelf bij beiden buren aangebeld en ons netjes voorgesteld.
Met de hoekburen hebben we af en toe contact, zijn wat op zichzelf.
Met de andere buren leuk contact.
Joanne1997 schreef:Toevallig dit topic, heb twee weken terug een appartement gekocht en deel ik de hal en lift met een buurvrouw.
Omdat ik er nu nog niet woon, niet zo veel daar ben en we ook nog met Corona te maken hebben, heb ik direct een kaartje bij haar in de bus gedaan om me voor te stellen. Heb ook mijn telefoonnummer er bij gezet voor het geval ze vragen oid heeft.
Heb hier echter helemaal niets op teruggehoord en heb haar ook nog niet in het echt ontmoetmaar vond het wel zo netjes me zelf voor te stellen als nieuwe bewoner