We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:41

Ladybird schreef:
Heb je een idee vanaf wanneer het zaterdag begint (in het noorden)?

Ben ik ook benieuwd na! Moet morgenmiddag naar Valthermond vanuit Twente. En daarna weer terug

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:42

Ik maak me al druk dat ik dit weekend gewoon mn paarden moet voeren en verzorgen. Heb wel al jaren een sleetje klaar staan voor achter de oudste. Tuig om en lol maken. En leuk voor mn jonkie. Die heeft in zn leven 3 vlokjes gezien tot nu toe. Die zal het wel gaaf vinden. Fototoestel mee. Moet toch erheen om te voeren. Maandag wel werk maar eventueel zeg ik die even af als de wegen weer besmeeuwd of glad zijn

Freekieee

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:44

Ik ben niet zo goed in kaart kijken, maar hoe zit dit in gelderland ? Hoop zo dat t mee gaat vallen maar we gaan het zien :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:46

Eerst zien, dan geloven. Er is al zó vaak schitzooi voorspeld wat achteraf reuze mee viel... (denk aan zomerse onweersbuien, vaak vallen die reuze mee, paar klappenen thats it. Ik ben vaak niet op de juiste plek op de juiste tijd...)

Ik woon net onder Bergen Op Zoom, de kaartjes geven hier niet veel zooi. Begint waarschijnlijk wat meer naar het oosten, bij Breda.

Beetje sneeuw zou echter wél leuk zijn!

Voor de zekerheid ga ik straks wel ff een zakje strooizout en wat extra zakken haardhout halen. En morgen even goed boodschappen doen voor de zekerheid.

De autodeuren smeer ik straks al in met een rubberstick, mocht ik met de auto weg moeten ivm een hond die ziek wordt ofzo, dan kom ik er tenminste in ipv dat de deuren vast gevroren zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:51

Als de ijzel maar wegblijft. Ijzel en sneeuw is echt een nare combinatie. Maar goed, eerst maar zien.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:53

Ik ben benieuwd, in 2007 (als ik mij nu niet vergiss) hadden wij het hier plotseling , rond om Apeldoorn behoorlijk te pakken.
Kan mij nog herinneren: moest een collega van Ermelo naar Elspeet brengen... hadden slappe 2 uur nodig.. en terug naar Garderen nog eens een uur ( gelukkig toen een dikke Nissan Patrol) ...
Manlief de kids uit Apeldoorn ophalen... om 4 uit Ermelo vertrokken om half 10 waren ze eindelijk thuis...

Kan mij haast niet voorstellen dat het weer zo erg wordt...

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:54

Ik vind het ook wel spannend. Ga al jaren met OV naar het werk maar moet dan eerst nog een kwartier met de auto naar het station. Nu met corona zit ik maandags altijd op kantoor voor het bemannen van de telefoon en ga ik ook met de auto. Ben eigenlijk dus al een aantal jaar niet gewend om met gladheid etc auto te rijden dus mocht het echt drama gaan worden qua weer zie ik daar wel heel erg tegen op.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:00

sasja0705 schreef:
Ik ben benieuwd, in 2007 (als ik mij nu niet vergiss) hadden wij het hier plotseling , rond om Apeldoorn behoorlijk te pakken.
Kan mij nog herinneren: moest een collega van Ermelo naar Elspeet brengen... hadden slappe 2 uur nodig.. en terug naar Garderen nog eens een uur ( gelukkig toen een dikke Nissan Patrol) ...
Manlief de kids uit Apeldoorn ophalen... om 4 uit Ermelo vertrokken om half 10 waren ze eindelijk thuis...

Kan mij haast niet voorstellen dat het weer zo erg wordt...

Ik denk zelfs dat het 2005 was. Ik woonde toen nog in Haaksbergen en daar hebben we 3 dagen zonder stroom gezeten door de sneeuwval. Dat was toen landelijk nieuws. Mooie tijden <3

Voor nu gaan we het wel zien. Nederlanders zeggen altijd een nuchter volkje te zijn, maar zodra er maar 1 vlok sneeuw voorspeld wordt schieten we met z'n allen enorm in de stress.

Heb voor dit weekend een Kia Sorento 4x4 en een Volvo V70 als vervoer, dus eventueel door de sneeuw ploeteren gaat wel goed komen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:01

Ik woon in het paarse gebied. IK zie er naar uit. Nog wel ff goed boodschappen doen straks.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:25

Ik zal half Bokt wel over me heen krijgen, maar ik hoop dat er een heel pak valt en het lekker gaat vriezen. Heerlijk. Zal m'n laarzen even invetten en lekker door de sneeuw ploeteren.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:29

Cookies schreef:
Ik zal half Bokt wel over me heen krijgen, maar ik hoop dat er een heel pak valt en het lekker gaat vriezen. Heerlijk. Zal m'n laarzen even invetten en lekker door de sneeuw ploeteren.

Ik ook!!! *\o/*

Zou alleen wel graag nog wat winter kleding willen hebben.. want die heb ik niet kunnen kopen voor de lockdown. De wasmachine heeft ze allemaal stuk gemaakt van vorig jaar dus ik heb niet veel meer. Maar ik ga niet bestellen, dan moeten die arme bezorgers door de sneeuw heen voor mij :(:)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:31

Ik vind het ook wel leuk hoor!
Maar moet wel aan het werk..

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:42

Nabster schreef:
Ik woon in het paarse gebied. IK zie er naar uit. Nog wel ff goed boodschappen doen straks.

Hoop dat je in de stad woont... Ik heb gisteren boodschapjes gedaan en nou, de dorpen hier hebben zich kennelijk op een aanstormende hongerwinter voorbereid want de halve winkel was kaalgevreten :')

Ach, we zien het wel, ik hoop dat de ijzel een beetje meevalt en de sneeuw dan mooi ff blijft liggen, het is al zooo nat overal hier (en de sloten staan al goed vol) -O- Voor de paarden wel fijner als ze in de sneeuw kunnen staan ipv die stijfbevroren paddock.. Beetje jammer dat ik een witte pony heb, die lijkt meteen ZO vies in de sneeuw.. :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:42

Gewoon lekker 86 lagen aan en het is warm genoeg.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:52

Ik moet morgen vanuit Waalwijk (midden Brabant) naar Alphen aan den Rijn (randje noord-zuid Holland). Rond 12 uur weg en om 19 uur weer naar huis.
Beter om te verzetten of zal het nog kunnen?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:57

Hier helemaal voorbereid. :D Volgende week werk ik thuis, de voorraadkast is gevuld en mijn merrie kan eindelijk haar waterdichte winterdekbed om (die ik anderhalf jaar geleden had gekocht maar vorige winter niet heb hoeven te gebruiken).
Hoop alleen dat de stroom niet uitvalt, voor de rest laten we het maar over ons heen komen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:10

Oh wat heb ik er een zin in....

Waterleidingen afsluiten, bronpomp ontkoppelen, alle planten ergens binnen zien te krijgen, met emmers en emmers water zeulen. Paarden die staan te stuiteren omdat ze niet naar buiten kunnen. Lellen van de kippen die bevriezen, etc.etc...

Ja leuk!

Moet nog bijkomen van 12 en 13 jaar geleden..... -O-

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:12

Eerst zien dan geloven.. Nederland met al z’n paniekzaaierij :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:07

:j Boodschappen voor een week in huis
:j 4WD als we er toch uit zouden moeten
:j Sneeuwschuivers handmatig en elektrisch staan klaar
:j Open haard en houtblokken present bij uitval kachel
:j Powerbanks liggen op te laden
:j Snowboots staan klaar

Vergeet ik nog iets? *\%/* *\%/* *\%/*

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:12

Buitenkraan afgesloten?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:14

Cookies schreef:
Buitenkraan afgesloten?

Ja lang geleden al hier, anders was ie al kapot gevroren gok ik :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:22

Ijsmuts met oorkleppen?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:24

Earth schreef:
Omdat ik een waarschuwing voor slecht weer wel op zijn plaat vind, ook namens mijn meteovrienden die zich zorgen maken.

Op mijn plaat ga ik wel denk ik als het glad wordt _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:33

Ijzel is een crime om op de weg te zijn, met welk vervoermiddel dan ook.
Sneeuw kun je bijna altijd goed doorkomen, rustig aan doen .
Met de auto ? Flesje drinken, wat repen om te eten, handschoenen, muts, deken en eventueel rubber laarzen en paar extra sokken. En heel belangrijk, volle tank.
Want kom je door de sneeuwduinen toch vast te staan dan kun je het warm houden, oplader in auto voor je telefoon . En over stuifsneeuw en duinen moet je zeker niet te makkelijk denken, hou er ook rekening mee dat 100 kilometer gewoon drie keer zolang duurt met alleen sneeuw, met duinen en geen schuiver in de buurt sta je gewoon stil.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:48

Britta31 schreef:
Ijsmuts met oorkleppen?

Uiteraard uiteraard, diverse van die oncharmante mutsen die je onder je kin kan dichtknopen en zo'n bolletje bovenop hebben. Handschoenen ook uiteraard en col/sjaal in meervoud :j