Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:08

Hutcherson schreef:
Lindaonline schreef:
Jouw vriend zal voor altijd verbonden blijven aan zijn ex via dit kindje. Ook na haar 18-de... denk aan haar diploma uitreiking, haar trouwdag, wanneer ze kinderen krijgt en je vriend opa wordt, verjaardagen waar de ex van jouw vriend ook bij aanwezig zal zijn. Voor dit kindje zijn jullie haar gezin met twee verschillende voordeuren. De verhoudingen onderling moeten dus goed zijn. Investeer in een goede relatie met elkaar, omdat je met z'n drieën dit kindje opvoed... ook jij.

Sta je hiervoor open, ga je positief dit proces in... dan kan het evt. slagen.

dit hoeft helemaal niet waar te zijn. Sommige vaders zien niets van dat alles bij hun kind.

Mee eens. Daarom moet je er als ouders en stiefouders alles aan doen om de verhoudingen onderling goed te houden. Vanaf het moment dat de baby er is hoort zij centraal te staan. Het welzijn van het kind. Helaas zie je maar al te vaak dat dit niet gebeurt. Neemt niet weg dat iedereen naar zijn eigen (beperkte) rol moet kijken wanneer het fout gaat. Weeg dus voor jezelf af of je iets positiefs kunt bijdragen aan de opvoeding van dit kind. Weet je van te voren al dat je dat niet kunt uit bijv. jaloezie (ik noem maar een voorbeeld), begin er dan niet aan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:10

Ik snap dat je er ondersteboven van bent en dat het enorm pijn doet. Je hebt dit gisteravond/nacht geschreven. Vaak ziet het er de volgende dag al weer anders uit.
Helpen de reacties je een beetje?

Je relatie verandert van twee personen naar twee personen en een baby en een ex. Dat is iets totaal anders dan waar je aan begon. Niemand dan jullie twee kan bepalen of jullie relatie stand houdt met deze baby erbij. En dat hoef je ook niet op stel en sprong te beslissen. Laat het even bezinken, geef het tijd, het antwoord komt vanzelf.
:(:)

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:17

BaileyMix schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ja leuk, met zo iemand ga je misschien niet daten. Dus op voorhand vind je dat niet ideaal.

Hier IS echter al een relatie. En is dit een situatie die zich voordoet terwijl er dus al een relatie is. Dat maakt het wat mij betreft wel anders.

Nauwelijks, nog maar super kort. Negen maanden geleden vond hij blijkbaar zijn ex nog leuk genoeg om er onveilige seks mee te hebben. Daarom dus, beter érg goed nadenken of je hier energie in wil gaan steken. Je toekomst verandert drastisch.
Uiteindelijk is dat aan TO en ik heb meer vrouwen in de loop der jaren wel akkoord zien gaan met schadelijke situaties uit naam der liefde.

Knap dat jij zo snel weet dat dit het gevolg is van onveilige seks :Y)

TS : maar eens goed nadenken wat jullie beide willen en vooral wat voor jou realistisch/haalbaar is!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:23

Das meestal wel de oorzaak.

De seks was blijkbaar niet beschermd tenslotte.

Misschien wel zodanig bedoeld en gehandeld (beschermd dus), maar effectief gezien achteraf was het deze ronde dus wel onveilig.... :+

AfricanLady

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 13:48

Bedankt voor alle reacties.
Ik ben nu niet thuis maar ik zal straks even uitgebreid reageren.
Ik sta versteld van de hoeveelheid reacties dus ik zal even globaal op de antwoorden die hetzelfde zijn reageren alvast heel erg bedankt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:56

anjali schreef:
Een kind verwekken kan iedereen. Vader word je door een kind te verzorgen ,beschermen en vooral lief te hebben.

En het is niet aan de moeder om te beslissen of de verwekker wel of niet de kans krijgt een vader te zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:19

AfricanLady schreef:
Bedankt voor alle reacties.
Ik ben nu niet thuis maar ik zal straks even uitgebreid reageren.
Ik sta versteld van de hoeveelheid reacties dus ik zal even globaal op de antwoorden die hetzelfde zijn reageren alvast heel erg bedankt.

Kan me voorstellen dat het ontzettend heftig is en mijn reacties over 'wegwezen' misschien wat te hard zijn nu. Daarvoor excuses als dat nu teveel voor je is, ik hoop dat je je gedachtes een beetje op een rijtje kan krijgen :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:21

Zo, dat is schrikken inderdaad. Ik denk dat het misschien nog wel het allermoeilijkste is dat jij er eigenlijk buiten staat, zij hebben een verleden samen en nu dus ook een toekomst op het moment dat je vriend besluit om actief te zijn in het leven van zijn kind. En jij staat erbij en kijkt er naar.

Ik kan me goed voorstellen dat je je erg buitengesloten voelt, want dit is iets wat zij vooral samen moeten gaan overleggen en overdenken.

Toch, op het moment dat hij van niets wist, en daar ga ik voor het gemak gewoon vanuit, word hij er net zo goed in mee getrokken. Hij vind jou leuk, hij is nu samen met jou. Hij is niet voor niets niet meer bij haar en stond dus ook gewoon open voor een nieuwe liefde: jij. Daaraan leidt ik toch af dat hij het heeft afgesloten met haar.

Of de baby dit dan echt in de weg zal staan, dat vraag ik me af. Ze waren uit elkaar, het was klaar.

Het is aan hem wat hij wil, of actief een rol in het leven van de baby wil spelen of niet. Enorm moeilijk voor hem. En aan de hand van wat hij wil, moet jij kijken wat jij wilt.

Wat een situatie joh.. en wat bizar dat ze nu pas om de hoek komt dat ze zwanger van hem was.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:42

mylittlejoy schreef:
anjali schreef:
Een kind verwekken kan iedereen. Vader word je door een kind te verzorgen ,beschermen en vooral lief te hebben.

En het is niet aan de moeder om te beslissen of de verwekker wel of niet de kans krijgt een vader te zijn.

Uuuh ja dat is het dus wel tenzij er bij het aangeven van het kind bij de gemeente een document ondertekend wordt dat beide ouders evenveel gezag hebben.

Maar als dit niet besproken is en niet bepaald is heeft de moeder in de eerste plaats altijd alleen het ouderlijk gezag. En zal de vader het alleen gezag van de moeder moeten aanvechten.

Of de vader de kinderen nou erkend heeft of niet staat daar los van.
In dit geval heeft de jonge man het kind nog niet erkend en geen ouderlijk gezag dus theoretisch gezien kan zij doen en laten wat ze wil. Als hij een vaderschapstest doet betekend dat nog steeds niet dat hij automatisch het kind erkend en ook niet dat hij ouderlijk gezag krijgt. Moeder moet hem dat gunnen of de rechter moet het hem toewijzen.

Sterker nog als de vader wel de verwekker is. En dat blijkt uit de dna test. Kan de moeder wel allimentatie eisen. Maar tegelijkertijd weigeren om hem het kind te laten zien als zij daar geen zin in heeft.

Zolang er geen tussenkomst van een rechter of een officieel document is. Is wat de vrouw bepaald wet wbt de kinderen...

Pas op met die vaderschapstest dus. Als hij nu zegt dat het niet van hem is.Kan ze niks.
Maar als hij wel de vader blijkt. Dan kan ze hem helemaal leegtrekken mentaal. En gedeeltelijk financieel.. Het is aan hem of hij dat risico wil lopen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:54

zorro schreef:
Zo, dat is schrikken inderdaad. Ik denk dat het misschien nog wel het allermoeilijkste is dat jij er eigenlijk buiten staat, zij hebben een verleden samen en nu dus ook een toekomst op het moment dat je vriend besluit om actief te zijn in het leven van zijn kind.

Wie wil nou een vent die niet voor zijn kind kiest.. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:02

fiehie schreef:
BaileyMix schreef:

Nauwelijks, nog maar super kort. Negen maanden geleden vond hij blijkbaar zijn ex nog leuk genoeg om er onveilige seks mee te hebben. Daarom dus, beter érg goed nadenken of je hier energie in wil gaan steken. Je toekomst verandert drastisch.
Uiteindelijk is dat aan TO en ik heb meer vrouwen in de loop der jaren wel akkoord zien gaan met schadelijke situaties uit naam der liefde.

Knap dat jij zo snel weet dat dit het gevolg is van onveilige seks :Y)

Nja, kinderen komen van seks en blijkbaar waren ze niet heel secuur met de voorbehoedsmiddelen...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:04

@absolem: ik bedoelde niet juridisch gezien. Het is helaas wettelijk gezien zo dat de moeder moet meewerken aan gelijke rechten voor de vader.

Maar er werd aangehaald dat vader zijn wat anders is dan biologisch verwekker van het kind zijn. Daarop bedoelde ik toe te voegen dat de moeder niet zelf zou moeten mogen beslissen dat een vader die voor zijn kind wil zorgen daar de kans niet toe krijgt.

Overigens heel erg oppassen met erkenning en dit pas doen na een vaderschapstest waaruit het blijkt. Erkenning is niet zo makkelijk terug te draaien.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:11

mylittlejoy schreef:
@absolem: ik bedoelde niet juridisch gezien. Het is helaas wettelijk gezien zo dat de moeder moet meewerken aan gelijke rechten voor de vader.

Maar er werd aangehaald dat vader zijn wat anders is dan biologisch verwekker van het kind zijn. Daarop bedoelde ik toe te voegen dat de moeder niet zelf zou moeten mogen beslissen dat een vader die voor zijn kind wil zorgen daar de kans niet toe krijgt.

Overigens heel erg oppassen met erkenning en dit pas doen na een vaderschapstest waaruit het blijkt. Erkenning is niet zo makkelijk terug te draaien.

Oh zo ja oké. In die optiek geef ik je helemaal gelijk.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:15

Ja, ten eerste ook voor hem waardeloos als hij echt de vader blijkt te zijn. En dat je dat dan even krijgt te horen wanneer het kind er al is. Ik weet niet of dit al iets over de ex zegt (dingen moeten op haar manier). Als het echt zijn kind is dan zul jij inderdaad zijn kant uit moeten verhuizen, kom je in een leven terecht waarin hij altijd een ex heft die in zijn leven is én je begint je leven al met een kind van een ander.

Dan denk ik, je hebt pas sinds november een relatie. Dat is 4 maanden waarin je beide aan de andere kant van het land woont en er corona is wat vrij reizen lastig maakt. Het is aan jou of die 4 maanden relatie op afstand zó leuk waren dat de rest allemaal geen issue is voor je.

Sterkte ermee, ik snap best dat het een klap is voor je. In een prille relatie al meteen je vriend moeten delen met een baby is zwaar. Zeker als het niet jouw baby is. Hij zal veel tijd kwijt zijn aan zijn kind, wat logisch is, maar die tijd kan hij niet besteden aan samen met jou dingen doen. En die zijn juist zo belangrijk als je net samen bent om elkaar echt te leren kennen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:19

Wow, dat is heftig. Ik snap dat je dit even moet laten bezinken en dat denken over de vele mogelijke toekomstscenario's wat tijd neemt.

Ineens is je vriend geen vrijgezel zonder kinderen meer maar een potentiële vader van het kind van een andere vrouw. Het woord "potentieel" gebruik ik hier bewust. Gezien het voortraject, waarin hij 9 maanden lang niet geïnformeerd is over het feit dat hij vader zou worden en hij pas 2 a 3 weken na de geboorte van het kind is geïnformeerd, maakt voor mij duidelijk dat de moeder blijkbaar pas na de geboorte heeft bedacht dat je vriend misschien een vaderrol op zich zou willen nemen. Naar de redenen hiervoor kunnen wij alleen maar raden en we kunnen daarbij uitgaan van zowel positieve als negatieve redenen.

Dat je vriend daadwerkelijk de vaderrol op zich zal nemen is een aanname. Waarom zou hij? Omdat hij per ongeluk de verwekker is? Emotioneel gezien is het zijn kind nog niet, daar heeft de moeder voor gezorgd. Misschien is hij de verwekker helemaal niet, maar is dat iemand anders. Dat zou ik als potentiële vader eerst willen weten.

Ongeacht of je vriend de vader van het kind is, hij zal in overleg moeten gaan met de moeder over hoe zij beiden de toekomst zien. Of zij wil dat hij een rol in het leven van het kind zal spelen. Of hij wil dat hij een rol in het leven van het kind zal spelen. Als het antwoord daarop "ja" is, vervolgens hoe die rol er dan uit zal zien. En dat kan vele vormen krijgen.

Kortom, eerst zal er gecommuniceerd moeten worden over toekomstverwachtingen. Niet alleen tussen de biologische ouders, maar ook tussen de TS en haar vriend. Welke rol kan en wil zij spelen? Dit is hét moment om dat te bespreken. Misschien is de uitkomst dat jullie samen verder willen en kunnen, misschien is de uitkomst dat jullie niet samen verder willen en kunnen. Dat is geheel aan jullie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:45

dakplaat schreef:
zorro schreef:
Zo, dat is schrikken inderdaad. Ik denk dat het misschien nog wel het allermoeilijkste is dat jij er eigenlijk buiten staat, zij hebben een verleden samen en nu dus ook een toekomst op het moment dat je vriend besluit om actief te zijn in het leven van zijn kind.

Cognitief level 4 max 5... Geloof me, ze zijn er en ze beschermen die mannen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 15:59

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties.
Het zijn er zoveel dus ik zal proberen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden en op te reageren.

Het klopt dat we inderdaad best kort (14 november 2020) bij elkaar zijn.
Toch zijn we best dicht bij elkaar gegroeid en zijn we heel open naar elkaar.
We hebben beide een vrij moeilijk verleden gehad en daardoor zijn we in een korte periode dicht naar elkaar toe gegroeid.
Bijna elk weekend zijn we wel bij elkaar geweest en ben ik laatst ruim een week bij hem geweest.

Omdat we zo ver bij elkaar wonen zou ik in de toekomst ook naar Limburg verhuizen.
Ik ben namelijk na mijn studie van plan een eigen trimsalon te starten en dus mijn eigen inkomsten te genereren
Ik weet dat ik in een vreemde omgeving terecht zou komen maar ik kan heel goed mijn eigen boontjes doppen wat dat betreft.

Ik heb een slechte nacht gehad en vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn buurvrouw wat ook een goede vriendin is.

Mijn vriend is sinds 10 mei vorig jaar uit elkaar met z'n ex en ze is 15 januari dit jaar bevallen van een meisje.
Hij heeft zelf al voorgesteld om een vaderschapstest te gaan doen.
Hij wil het meisje niet zonder vader laten opgroeien en z'n ex wil hem haar ook laten zien.
Ik wil hem ook niet bij haar weghouden.

Ik weet dat als ik met hem verder ga er altijd een derde persoon in ons leven zal zijn.

Ik vertrouw hem volledig maar haar voor geen meter.
Zo heeft ze vorige week nog tegen hem gezegd dat ze hem terug wil en gisteren nog dat ze niet tussen ons wil zitten.

Ik wil dit echt stap voor stap gaan bekijken want ik wil hem eigenlijk niet kwijt.

Ook weet ik dat ik hem gezegd dat ik zat te wachten tot er iets fout ging.
Maar dat was meer vanuit het punt dat alles in mijn leven altijd fout ging en hij het enige in mijn leven was dat echt goed ging en positief was.
Hij was het enige waar ik mijzelf kan zijn en waar ik mijn rust kan vinden en als hij bij mij is ik zonder medicijnen gewoon kan slapen en ik mij rustig voel.
Ik heb eind 2019 een burnout gehad en was er net wat uit toen ik hem leerde kennen en mijn opleiding starte en ben nu gewoon bang voor weer zo periode.
Dit is natuurlijk geen excuus om er geen punt achter te zetten mocht het nodig zijn als dit beter zou zijn.

Het eerste wat we nu gaan doen is een test laten doen.
Ik snap dat vele van jullie het zouden beëindigen.
Heel erg bedankt voor de reacties mocht ik een vraag over het hoofd hebben gezien sorrie laat het mij aub weten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:03

Ik zou er einde relatie in zien. Ik heb geen behoefte aan drama van een ander, zeker niet na zo'n korte relatie. Wat is nu drie maand?

Je lijkt me een ontzettend lieve meid, je kunt echt wel een leuke relatie zonder gedoe krijgen AL. Echt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:05

Heel veel sterkte AL :(:)

Eerst maar eens een vaderschapstest inderdaad :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:09

Nabster schreef:
Ik zou er einde relatie in zien. Ik heb geen behoefte aan drama van een ander, zeker niet na zo'n korte relatie. Wat is nu drie maand?

Je lijkt me een ontzettend lieve meid, je kunt echt wel een leuke relatie zonder gedoe krijgen AL. Echt.

Maar uit haar woorden blijkt toch dat ze al een fijne relatie heeft? Weghollen kan altijd nog, en Ts, gezien de omschrijving van zijn ex kan hij er maar zo bewust zijn ingeluisd.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:10

Hutcherson schreef:
dakplaat schreef:

Cognitief level 4 max 5... Geloof me, ze zijn er en ze beschermen die mannen.

Vooralsnog kunnen we er vanuit gaan dat er geen problemen op cognitief gebied zijn en is het ronduit bizar om te adviseren het kind te ontkennen. Het lijkt wel of men hier vanuit een eigen verstoorde vader-kind relatie reageert en dat maar normaal vindt.
Dit bedoel ik niet specifiek naar jou gericht overigens.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:17

Bedankt voor je update. Wijsheid gewenst voor jullie beiden.

Voor haar, tja zij had het vast ook liever anders gezien. Een pasgeboren baby hebben van de man waar jij nog mee wil samen wil zijn, maar hij is met iemand anders, dat is aardig pittig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:20

Het enige advies wat ik je wil geven is blijf praten met elkaar, over je vragen, over je gevoelens, over wat je dwars zit.

Zolang jouw vriend duidelijk blijft naar zijn ex (dat hij niets meer voor haar voelt) en dat hij toch echt gaat voor jullie relatie zal het vast makkelijker zijn voor hem om afstand te houden naar zijn ex toe.
Je hebt gelijk wat betreft het punt dat er altijd een derde persoon in jullie relatie zal zijn, maar in mijn ogen is dat eigenlijk 4, zijn dochter en zijn ex, hij zal altijd in contact staan met haar om overleg te hebben over hun dochtertje. Zijn dochtertje zal deel uitmaken van zijn en daardoor ook jullie leven. Als ik om me heen kijk naar vrienden welke gescheiden zijn en kinderen hebben gaat het contact met de nieuwe partner eigenlijk heel goed en de kinderen. Die zijn dan wel weer wat ouder dan wat bij jou van toepassing is dat wel. Wellicht maakt de leeftijd het wel makkelijker, een baby kan je tenslotte niet beïnvloeden met nare dingen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:23

Zeker als je het idee hebt dat ze onbetrouwbaar kan zijn laten testen inderdaad.

Daarbij, degenen die aangeven "er verandert toch weinig", besef je hoeveel impact een stiefkind op je eigen relatie en mogelijk gezin heeft? Zelfs als het kind niet bij jullie woont. Denk aan simpele dingen als jouw eigen eerste kind die niet helemaal de eerste/oudste is en al start in een gebroken situatie. Iets wat je met jouw gezin wil ondernemen, waar toch gevoelen van buitensluiten bij kunnen komen kijken (vakanties, feestje etc). Waar je voor jouw gevoel compleet bent met je eigen gezin is dit voor je partner nooit helemaal het geval, maar wanneer het kind van partner er wel bij is kan het voor jezelf voelen als extra aanwezige in jouw kerngezin. Ga je wel sparen voor een studie van je kinderen samen, hij wil ook sparen voor het andere kind wat in feite ook invloed heeft op jouw financiële situatie, wat vind je daar van?

Waar het kind ook zal zijn en hoe jullie eigen leven ook ontwikkeld, het wordt een stuk gecompliceerder op alle vlakken. Daar moet je heel bewust bij stil staan. Je kiest niet voor alleen een babytijd maar ook een pubertijd, studententijd, en misschien zelfs opa en oma tijdperk. Het klinkt misschien allemaal enorm ver gezocht als je zelf geen stiefkinderen hebt, misschien zelfs als je ze wel hebt, maar wees je bewust van de impact en de keuze die je nu maakt. Er is geen goed of fout, maar het is wel van groot belang dat je een keuze maakt waar je volledig achter staat.

Ik heb twee stiefzoons die permanent bij ons wonen, met veel bijkomende problematiek bij zowel henzelf als hun moeder. Bewust voor gekozen toen ik de relatie en het huwelijk met hun vader aan ging, toen ze bij ons kwamen wonen, en nog steeds iedere dag opnieuw want heel vaak gaat het absoluut niet vanzelf en ben ik alles liever kwijt dan rijk. Het is niet onmogelijk maar wel hard werken en veel offers brengen van beide kanten, een samengesteld gezin. Dat moet je kunnen en willen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:28

Goed besluit TS. Neem de tijd en geef je vriend en zijn ex de tijd om alles op een rijtje te zetten en een plan te maken van hoe nu verder. Ik hoop dat het goed uitpakt voor je. Maar als je van hem houdt is het sowieso goed om het een kans te geven.