Slapende kindjes op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Re: Slapende kindjes op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:07

Hier trek ik de deuren ook dicht en zie ik ze de volgende ochtend weer hoor. De oudste (4) blijft goed onder z’n dekbed liggen zonder vreemde slaaphoudingen. De jongste (1,5) slaapt met een slaapzak en ook altijd in een normale houding. Ik breng ze in principe zelf lekker naar bed, dus veel geknuffeld en gekust voor het slapen gaan.
Niks mis mee, mijn ouders kwamen ook nooit meer kijken als we eenmaal sliepen.
Beide kids slapen trouwens diep hoor, kan van alles doen op hun kamers, zolang we maar niet gaan fluisteren...

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:24

Ons zoontje (morgen 14 maand) heeft 10 maand heel slecht geslapen, dus nee, ik durf niet meer naar binnen haha! Ik geniet ervan dat hij nu doorslaapt, wil het niet jinxen :+ kijk wel altijd nog even op de babyfoon voor ik naar boven ga <3

Maar hij slaapt in een slaapzak in een ledikant, misschien scheelt dat ook wel! En z’n knuffels gooit hij er uit voor hij gaat slapen :')

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:27

Ja, elke avond even checken of ze goed liggen etc. Ze wennen eraan hoor, de jongste werd in zn 1e jaar wakker maar daarna niet meer. Maar ook al worden ze wakker, kus geven en doorslapen. No problem

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:32

Ik kijk ook iedere avond voordat ik zelf ga slapen. Nachtlampje van de oudste zet ik dan uit. De jongste van nu 6 slaapt pas sinds een tijdje door, maar ook die krijgt nog een nachtkus voordat ik ga slapen. Stelt haar vaak gerust ook, dat ze dat weet dat ik nog een keer langs kom. Hier geen piepende deuren trouwens :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:41

Ik kijk altijd even ‘s avonds voor ik zelf ga slapen :j

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:52

Moestuin schreef:
Ik mag blij zijn als wij onopgemerkt bovenaan de trap geraken :') Dus never nooit niet dat wij nog even een kus kunnen geven. _O-

Dit had ik met onze oudste ook nooit gedacht. Maar ze is nu 3 en heb haar gisteravond voor het eerst een kus kunnen geven voor het slapen gaan. <3 Ze werd werkelijk van álles wakker vanaf dat ze baby was. Als ze sliep kon ik nog niet naar de wc want dan werd ze wakker. Ze bleek gewoon heel gevoelig te zijn voor prikkels en is super alert, en nu ze ouder wordt weet ze hier beter mee om te gaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:23

Onze dochter van 2 wordt ook wakker hoor. “Mama ook pyjamyja aan?” zegt ze nog wel eens, maar als ik zeg ‘ga maar lekker slapen’ dan draait ze zich wel weer om. Ik doe het trouwens ook puur omdat ik het heerlijk vind haar zo te zien. <3
Mijn man checkt echt ademhaling zegt hij, maar dat kun je ook door een kiertje van de deur kijken of op de babyfoon, dus dat zijn smoesjes van hem. :)) als ze trouwens random savonds wakker wordt gaan wij er niet heen, tenzij er nood is natuurlijk.

Ik vraag me dan meer af hoe het kan dat kinderen van haar leeftijd niet meer in een slaapzak liggen, onze dochter kan echt nog niet met een dekentje overweg dus ik stop haar altijd nog even in.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:27

Ik trek altijd de deur dicht. Hebben nog een camera ondanks dat ze 4 is. Hierop kijk ik altijd even of ze nog goed ligt en anders trek ik het dekbed nog even goed voor wij gaan slapen. Meestal slaapt ze dan heel diep en wordt niet wakker ervan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:27

Ik kijk altijd even als ik zelf naar bed ga.
Mijn dochter (bijna 7) slaapt al sinds ze 6 maanden oud is klokje rond en wordt echt niet wakker van wat dan ook behalve voor wc.
Soms ligt ze omgedraaid in bed en dan kan ik haar gewoon oppakken en weer terug leggen zonder wakker te worden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 09:58

@Giolli, ze slaapt al een tijdje in een groot bed, zonder slaapzak, onder donsdeken en met ook een potje op de kamer. Lukt prima en bv haar oudere zus was nog vroeger hiermee.
Eens ze zindelijk worden ‘s nachts moeten ze toch ook uit bed kunnen voor als ze pipi moeten doen?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:02

Haha nee hoor! Hier blijft ook de deur dicht tenzij de jongste (net 1) een keer de boel bij elkaar krijst s nachts, maar ga echt niet voor ieder geluid de deur uit. De oudste (3) komt er zelf uit als hij moet plassen s nachts en verder blijft ook hij lekker op z’n eigen kamer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:11

tengeltje11 schreef:
@Giolli, ze slaapt al een tijdje in een groot bed, zonder slaapzak, onder donsdeken en met ook een potje op de kamer. Lukt prima en bv haar oudere zus was nog vroeger hiermee.
Eens ze zindelijk worden ‘s nachts moeten ze toch ook uit bed kunnen voor als ze pipi moeten doen?

Zeker. :j Hier is ze nog niet zindelijk hoor. Smorgens gaat ze op het potje om te plassen sinds kort maar verder zijn we nog niet. Ik bedoelde ook meer dat ze nog niet zelf de dekens over zich heen trekt.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:15

Ik ga ook altijd nog even bij de kinderen kijken voor ik zelf naar bed ga. Ze zijn net drie en bijna vijf en goede slapers.
Laatst was midden in de nacht de brandmelder kei hard aan het piepen (batterij leeg?) op de kamer van de jongste en ze sliep gewoon door.
Bij de jongste ben ik per ongeluk thuis bevallen en de oudste heeft door alle herrie en toestanden doorgeslapen. Mijn man had haar hele kamer overhoop gehaald om doeken te zoeken.
Ze vinden het allebei heerlijk in bed en komen er nooit uit. Potje staat naast het bed dus ze hoeven de kamer ook niet af.
Onze oppas heeft wel eens gevraagd of we wel kinderen hebben :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:15

Dat met die deken lukt hier met 7 jaar nog steeds niet hoor :D
Ik heb dat allang opgegeven, gewoon lange pyama aan en klaar, sterven doet ze heus niet van wat frisse voeten. Ik leg de deken er wel 1x extra op als ik zelf ga slapen maar verder niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:17

Onze dochter ligt onder een verzwaringsdeken omdat ze erg onrustig kan zijn ‘s nachts. Al merken we helaas niet echt het verschil waar we op hadden gehoopt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:18

rockwitch schreef:
Onze dochter ligt onder een verzwaringsdeken omdat ze erg onrustig kan zijn ‘s nachts. Al merken we helaas niet echt het verschil waar we op hadden gehoopt.

Wat balen zeg. Hier dus echt grote verschillen bij beide kinderen.