HELP! Ik word gestalkt, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:09

Even advocaat van de duivel, @Photograph, je weet heel zeker dat je vriend ook geen contact meer met haar heeft?

marleen_88

Re: HELP! Ik word gestalkt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:57

Wat een vreemde adviezen worden hier gegeven.
Ik zie dat de TS minderjarig is; enige juiste advies is mijn inziens. Schakel je ouders in zorg dat zij jou bijstaan. Succes.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:41

Heel eerlijk gezegd zou ik er een prove detective op zetten als ik gestalkt zou worden.
Ik ken het scenario van stalken goed en weet dat negeren niet werkt.
Het voedt alleen maar tot groot groter grootst en nog meer input.
Logboek aanleggen is nooit voldoende. Zeker als er slechts screenshots zijn want dat is niet voldoende bewijs. Zelfs als stalker strafblad heeft bewijst dat niet zijn/haar betrokkenheid. Je zult echt activiteiten moeten gaan tracken net als wat die prive detectives kunnen doormiddel van een linkje op de telefoon van potentieel stalker alle activiteiten traceren en daar screenshots van maken. Pas dan ga je serieus bewijs opbouwen.

En leuk hoor, nieuw nummer nemen, geen Facebook etc meer... Kennis ging uit nood verhuizen naar anoniem adres. Niemand wist waar ze heen ging. Verhuurder was op de hoogte en heeft alles anoniem gehouden (geen naambordje etc) voordat kennis in nieuwe woning zat kreeg ze al fotos dat ze wisten waar ze zat.

Politie kan niks doen, rechter kan geen misdaad vinden ondanks alle bewijsstukken en crimineel verleden, familie kan niks. Het is constant angst.

Nu gaat het in dit geval om een boos exvriendinnetje en zijn jullie volgens mij allemaal minderjarig? Vandaar dat ik zei: ga gewoon eens bij haar langs als je zeker weet dat zij het is. Confronteren, laten schrikken. Bedreigen hoeft niet (mag wel, tenzij het wordt opgenomen anders is jouw naam haas) maar de feiten vertellen en kijken wat reactie is is wel interessant.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:07

Ik ben ook jaren gestalkt. Niet via telefoon, maar met cadeautjes aan de deur, die er altijd hingen als ik thuis kwam. Denk dan aan een my little pony omdat hij wist dat ik paard reed. Met briefjes er bij waaruit bleek dat hij exact wist wat ik deed en wanneer ik thuis was. Doodeng. Ik leefde op een gegeven moment met de ramen dicht.

Tot hij een keer tekst op een briefje schreef waaruit ik kon afleiden dat het mijn buurman was. Ik had alle spullen en briefjes bewaard op aanraden van de politie. Ik heb alles bij elkaar in een zak gestopt en een afspraak bij de wijkagent gemaakt. Hele verhaal gedaan. Zij zijn gaan praten met de buurman en toen was het over. Buurman was overigens veel ouder.

Maar ik zou zeker melding doen bij de politie in jouw geval. Zij kunnen je vertellen wat je moet doen. Ga er samen met je ouders en vriend heen en doe je verhaal met al het bewijs wat je hebt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:11

Stoppen met social media of eigenlijk anti social media want zo sociaal is het niet.
Nieuw telefoonnummer nemen en selectief afgeven.

Praat erover met je ouders, ga praten met de wijkagent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:31

Ik zou dit aan jouw ouders melden en aangifte doen bij de politie.
Vooral niet zelf langsgaan bij haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:37

Hutcherson schreef:
Nu gaat het in dit geval om een boos exvriendinnetje en zijn jullie volgens mij allemaal minderjarig? Vandaar dat ik zei: ga gewoon eens bij haar langs als je zeker weet dat zij het is. Confronteren, laten schrikken. Bedreigen hoeft niet (mag wel, tenzij het wordt opgenomen anders is jouw naam haas) maar de feiten vertellen en kijken wat reactie is is wel interessant.

Interessant? Als ik TS mag geloven heeft die meid mensen neergestoken, waarom zou je haar willen provoceren?

Je berichten in dit topic zijn uiterst vreemd. Privé detective? Rechter kan niks doen?

Zo stoer om een zestienjarige bang te maken.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:16

Bah, nare situatie.
Licht in ieder geval je ouders in en eventueel ook de ouders van je vriend. Dan kan je samen met hen bespreken of jullie naar de politie willen stappen. Het beste negeer je haar zo veel mogelijk, waarschijnlijk is ieder woord wat jullie zeggen alleen maar olie op het vuur. Bewaar wel alle berichten zodat jullie het wanneer nodig aan de politie kunnen laten zien. O, en negeer alsjeblieft alles wat Hutcherson zegt, dat is echt het slechtst mogelijke advies.
Mag ik vragen hoe oud je vriend is? Heel eerlijk gezegd zou ik me ook een klein beetje vraagtekens stellen bij m’n vriend als hij een messenzwaaiende ex heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:02

Tts, hoe is het nu?