Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:02

Doubtless schreef:
Doef schreef:

Ik ben geopereerd, heb pas na het herstel mogen opmeten welke maat ik nu heb en dat is een heel andere maat... Oude bh's dragen zijn dan wel een dingetje.

Dan koop je nu ff 2 goedkope bhs en ga je daarna lekker bij de primark inslaan?

Seriously, ik snap niet dat jij/mensen hier een topic voor open. First world problems van de bovenste plank.

Kan het iets vriendelijker? >;)

Ze geeft toch aan dat ze geopereerd is, dan is het wel heel handig als je borsten de juiste ondersteuning krijgen. Pandemie en first world problems daar buiten gelaten.

TS zou bij de verkeerde bh pijn kunnen hebben.

Ga lekker ergens anders zeuren.

moyra

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:09

Zo moet ik een puntenslijper hebben :=
Echt niet dat ik meer verzendkosten ga betalen dat dat het product kost 8)7

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:12

moyra schreef:

Nou, dit is gewoon ook een dingetje. Voor kleine dingen die je normaal zo even in de winkel haalt, moet je nu verzendkosten betalen die niet opwegen tegen de prijs van het product.

En daar mag je naar mijn mening best wat van vinden zonder dat het meteen als een first world problem bestempeld wordt.

Heb je de supermarkt geprobeerd?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:15

_San87_ schreef:
Nou, dit is gewoon ook een dingetje. Voor kleine dingen die je normaal zo even in de winkel haalt, moet je nu verzendkosten betalen die niet opwegen tegen de prijs van het product.

En daar mag je naar mijn mening best wat van vinden zonder dat het meteen als een first world problem bestempeld wordt.

Maar ook voor een puntenslijper moet toch gewoon een bezorger betaald worden? En benzine? Etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:18

Ik laat vaak een hoop ivm de verzendkosten hoor. Niet dat ze niet terecht zijn, is snap waar ze vandaan komen maar soms teveel voor het product.
Even aanbellen bij je buren voor een puntenslijper?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:19

Hebben ze bij AH of Jumbo geen puntenslijper? Of lenen bij iemand anders. Wij hebben er een stuk of 7 :+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:21

_San87_ schreef:
moyra schreef:

Heb je de supermarkt geprobeerd?

Nog niet.
Ik loop morgen even naar de boekhandel, meen mij te herinneren dat er een telefoonnummer op de deur hing, dan kunnen ze het wellicht thuisbezorgen :roll: (vanuit mijn raam kijk ik notabene op het winkelcentrum).
Als dat niet het geval is kijk ik of ik er 1 van iemand in mijn omgeving kan lenen.
De supermarkten draaien genoeg omzet en wacht dan liever tot ik een boekhandel kan steunen (met een bespottelijk lage aankoop, maar in hun geval is het momenteel iedere cent is er 1)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:26

Natuurlijk, maar het voelt te zot dat je dat uberhaupt moet laten bezorgen, juist vanwege de brandstof etc. De supermarkt heeft vaak best wel een aantal van dit soort spullen overigens. Ik heb daar toen voor op kantoor eens wat artikelen gekocht zodat ik het gewoon in mijn la had liggen in plaats van naar de gemeenschappelijke plaats toe moest.

@Onali: als je goede ondersteuning nodig hebt, dan ga je niet bij de Primark beha's kopen. Nu vind ik het op zich een prima onderwerp voor op bokt, maar dat het een beetje als gezeur gezien wordt, snap ik ook.

Tot nu toe zelf nog weinig dingen tegen gekomen die duidelijk duurder waren. De meeste dingen zijn bij de action e.d. van dusdanig lage kwaliteit/breekbaar dat het al snel voordeliger is om het van goede kwaliteit te kopen en er dan lang mee te doen, in plaats van goedkoop en regelmatig vervangen. Ik was er een tijdje terug toch voor gezwicht bij de action, omdat ik bakken van 120L wilde hebben, maar bij één van de eerste keren gebruik zette ik de bovenste bak wat te hard neer (i.p.v. neer laten zijgen gewoon neerzetten) en klapte hij half door de deksel van de onderste bak heen. Bij goede kwaliteit spullen heb ik dat eigenlijk nooit. Dus nu toch maar op zoek naar zulke grote bakken van A-kwaliteit. Dat kost dan wel 3-4x zoveel, maar gaat dan ook tig keer zo lang mee. En ik probeer zo min mogelijk mee te werken aan een wegwerkmaatschappij, dus prul voor even probeer ik te voorkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:29

moyra schreef:

Misschien bij de supermarkt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:34

purny schreef:
moyra schreef:

Misschien bij de supermarkt?

Of bij de drogist, voor oogpotloden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit totaal niet in de gaten heb. Ik koop nooit bij die goedkope winkelketens, behalve 1x per jaar heel veel onderbroeken en hemdjes bij Zeeman. Maar dat heb ik juli gedaan. Bij Action ben ik maar 1x binnen geweest en er net zo hard weer uit. :')

Ik kan het meeste nu wel vinden bij supermarkt of drogist. Kleding bestel ik online.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:38

Ik snap je! Ik ben in de laatste 3 maanden 19 kilo afgevallen en loop nu nog in mijn oude kleding. Mc Hammer is er niks bij. Alsof ik een vuilniszak aan mijn kont heb ipv een broek. :')

Dan zit ik te kijken bij diverse kledingwinkels, maar ik durf nog niet om 3 maten kleiner dan vroeger te bestellen, omdat ik ook niet weet hoe de pasvorm is. En ik moet meteen voor 40 euro bestellen.

Dus ik loop nog even in mijn "STOP! Hammertime!!" broek tot de winkels weer open zijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:53

wellicht elkaar even helpen, wie heeft er iets kleins nodig in welke plaats?

Zou daar wel voor open staan, als iemand in mijn regio bv een puntenslijper nodig heeft, gooi ik er graag 1 in de bus, heb er vast nog wel 1 liggen.

broeken ook nog wel wat liggen, zelf wat aangekomen -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:57

Zolang ik maar hard genoeg blijf afvallen, heb ik voor het komende jaar nog genoeg oude broeken die ik nog niet heb weggedaan omdat ik er ooit nog wel in zou gaan passen.

Niets meer aan oude kleding Tallie dat jou zo zou kunnen redden?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:04

mystery1980 schreef:
wellicht elkaar even helpen, wie heeft er iets kleins nodig in welke plaats?

Zou daar wel voor open staan, als iemand in mijn regio bv een puntenslijper nodig heeft, gooi ik er graag 1 in de bus, heb er vast nog wel 1 liggen.

broeken ook nog wel wat liggen, zelf wat aangekomen -O-

Goed idee :j ik woon in de Zaanstreek mocht iemand iets nodig hebben. Ik heb dus een latje nodig, zo rond de 2.70m

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:08

Doef schreef:
cissy schreef:
Zo'n beetje heel NL loopt daar tegen aan. We hebben nou eenmaal een lockdown.

Best wel sneu voor de gezinnen die het niet breed hebben en het moeten hebben van winkels zoals Primark, Action, Zeeman etc... Leuk dat we in een lockdown zitten maar niet alleen ondernemers gaan er onderdoor.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik er geen last hoef te hebben maar anderen duidelijk wel, daarbij vind ik het echt belachelijk hoeveel ik nu betaal voor spullen. bh's, onderbroeken, sokken... Even wat blanco zwarte shirts besteld voor mijn vader, nou ook weer 12 euro per shirt... Waar zijn ze van een euro of 5?

Het is eigenlijk belachelijk hoe goedkoop dit soort zaken zijn. Daar betalen mensen in arme landen een hele zware prijs voor. Primarkt kom ik uit principe al niet. Bagger kwaliteit en dus slecht voor het milieu en uitbuiting van mensen. Dan kan je beter investeren in goede kwaliteit wat 10x langer mee gaat, ben je uiteindelijk goedkoper uit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:08

Ik heb nieuwe schoenen nodig, maar moet echt passen want ben extreem lastig met schoenen. Ik weiger voor +-€2000 online te bestellen. Want met 10 paar schoenen a €250 per stuk.....

En mn pannen zijn ineens versleten.

Ik bestel bijna niets, de verzendkosten kan ik niet missen. Ik heb Bol.com select, dus áls ik iets nodig heb, probeer ik het daar te bestellen, al is het op bol.com wel vaak duurder dan bij de Action ofzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:11

BeeMed schreef:
Doef schreef:

Best wel sneu voor de gezinnen die het niet breed hebben en het moeten hebben van winkels zoals Primark, Action, Zeeman etc... Leuk dat we in een lockdown zitten maar niet alleen ondernemers gaan er onderdoor.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik er geen last hoef te hebben maar anderen duidelijk wel, daarbij vind ik het echt belachelijk hoeveel ik nu betaal voor spullen. bh's, onderbroeken, sokken... Even wat blanco zwarte shirts besteld voor mijn vader, nou ook weer 12 euro per shirt... Waar zijn ze van een euro of 5?

Het is eigenlijk belachelijk hoe goedkoop dit soort zaken zijn. Daar betalen mensen in arme landen een hele zware prijs voor. Primarkt kom ik uit principe al niet. Bagger kwaliteit en dus slecht voor het milieu en uitbuiting van mensen. Dan kan je beter investeren in goede kwaliteit wat 10x langer mee gaat, ben je uiteindelijk goedkoper uit.

Een HEMA bh is inderdaad 3x duurder dan een Primark bh. €3 of €10 maar een HEMA bh gaat echt niet 3x zo lang mee hoor! Mijn Primark bhs houden het ongeveer 1 jaar vol, die van de Hema misschien 2 jaar, max...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:12

Autumnn schreef:
Goed idee :j ik woon in de Zaanstreek mocht iemand iets nodig hebben. Ik heb dus een latje nodig, zo rond de 2.70m

Wat voor latje heb je nodig? Wij hebben nog het een en ander aan resthout maar weet niet of we de 2.70 aan 1 stuk redden :+ woon ook in de Zaanstreek

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:19

BeeMed schreef:

Nou ja, zo bagger vind ik kwaliteit van oa primark en ali dus helemaal niet :o Gaat ook gewoon jaren mee hier, en niet bepaald veel langer of korter dan een shirt van 30+ euro. Slecht voor het milieu en mensen blijft het nauurlijk wel, zal ik niet ontkennen.

Hier koop ik een hoop spul wat even kan wachten en in NL nu gewoon te duur is om te krijgen via aliexpress :o En bij andere spullen idd vragen in de omgeving wie wat voor je over heeft of dingen van vrienden lenen.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:24

Ik heb hier in rotsterhaule ,friesland (of haskerhorne, gescheiden ouders) noch wel kleding paardenspullen spelletjes en noch wel meer! Stuur maar een pbtje hoor!
Of Roep maar wat je nodig heb , heb het misschien wel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:28

BeeMed schreef:

Klopt, wat jij hier goedkoop koopt is iemand anders de dupe van.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:29

moonsparkle schreef:
Paardenfan25 schreef:
Hier is de jumbo heeel veel duurder geworden. Echt bizar voor een kleine dorpsjumbo.

Ja ik ben wel benieuwd hoeveel die prijzen zijn gestegen, veel bedrijven gaan failliet, meer mensen zonder inkomen en de supermarkt prijzen lijken inderdaad te stijgen.

Ah ik dacht ook dat het aan mij lag, maar gelukkig niet dus. Het viel me op dat bij de Jumbo (en vast ook andere supermarkten) prijzen zijn gestegen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:32

Jessix schreef:
BeeMed schreef:

Klopt, wat jij hier goedkoop koopt is iemand anders de dupe van.

Prijs is niet automatisch gelijk aan beter/slechter qua milieu en arbeidsomstandigheden.
Helaas is het wel zo dat (kwaliteits)producten uit eigen regio voor de mensen in die regio eigenlijk onbetaalbaar zijn en dat is een wereldwijd fenomeen als gevolg van globalisatie. Ik kijk dus liever naar hoe lang gaat het mee, want hoeveelheid materialen is net zo goed een factor als hoe en door wie het gemaakt is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:34

Het is niet dat een Only broek of een van de primark slechter zijn dan een G-star broek. Al die merken brengen schade toe. Er zijn ook mensen die broeken (ongeacht het merk) met een jaar kapot lopen. Ga ik geen 150 euro voor betalen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:45

MarlindeRooz schreef:
Heel bokt kan wel opgedoekt worden als ik de reacties zo lees. Lekker makkelijk praten vanuit een luxe positie. Met nog je volledige inkomen en geen financiële zorgen. Dan is 30 euro extra niet zoveel. Maar inleven is lastig. Het kan natuurlijk altijd erger, dan mag niemand ooit meer klagen want je kan áltijd wel iets ergers bedenken natuurlijk.

Ik snap je wel TS, ik koop nu regelmatig iets via VINTED. Misschien daar eens kijken.

Ik kan uit de post van TS niet opmaken dat zij geen volledig inkomen meer heeft en zich op financieel vlak zorgen maakt (ze zegt volgens mij zelfs dat ze best extra kan betalen). Ik begrijp het heel goed dat je een topic zou openen als je zoals Supertje 60% van je inkomen kwijt bent. En ik begrijp heel goed dat je baalt wanneer je producten die je nodig hebt (zoals een latje) online niet kunt kopen. Of wanneer de bezorgkosten de aanschafkosten overstijgen. Of wanneer je normaal mestzakken voor 2 euro koopt en daar nu ineens een tientje aan kwijt bent. Maar als ik het bericht van TS lees dan vind ik het inderdaad gezeur, omdat je online gewoon een bh kunt bestellen. Het zou m.i. helpen als we onze misère een beetje in perspectief plaatsen, gezien er op dit moment veel ergere dingen gebeuren (zoals je inkomen verliezen). Natuurlijk mag je klagen, maar soms moet je je afvragen of het nodig is.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 29-01-21 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt