Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:24

Mindim schreef:
Dorine92 schreef:
Je gaat mij niet vertellen dat je, voor een “levensgevaarlijke pandemie” (een “absolute noodsituatie” dus, voor het geval je nog niet genoeg naar het 8 uur journaal en Jinek hebt gekeken), in een JAAR tijd er niet in kan slagen om met een gestructureerd plan noodpersoneel op te leiden. Het is niet zo dat noodpersoneel per se ook alles moet weten over huidaandoeningen, een hersenoperatie kan uitvoeren, of weet hoe je aambeien verhelpt. Als je zo creatief bent om de marechaussee in te zetten ter versterking van de politie, moet het ook wel lukken om een noodplan op te zetten voor coronazorg, zodat reguliere zorg gewoon kan doorgaan. Het pertinent weigeren om in te zetten op meer zorgcapaciteit, dát kost pas veel levens
En ja dan ben ik zwaar verontwaardigd dat ze er wél in een paar dagen tijd in slagen om overal politie en politiehulpjes vandaan trekken

Naar ik begrijp is er vooral een tekort aan IC zusters. Daar leer je jaren voor, dat is niet binnen een paar maanden aangeleerd. Het moet wel verantwoord gebeuren.
Verder is je toon erg vervelend.

Ik vind de toon van Dorine niet vervelend. Het is gewoon een ander beeld van de situatie, en dat beeld kunnen wij aanvullen met onze kennis en ervaringen ;) Net zoals ik van Dorine leer hoe andere mensen tegen capaciteit aan kunnen kijken, en wie weet zit er in zo'n verhaal juist een goed idee verstopt om het probleem aan te pakken.
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 24-01-21 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:24

Wat ik me opeens bedenk, wordt het niet extreem glad nu? Normaal rijden auto’s dat zout wel een beetje los maar als het nu vriest zal het ‘s ochtends wel flink glibberen worden!

Hier ligt namelijk een hele laag sneeuw.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:27

Ik woon aan een 80km/u weg, maar het is heeeeeerlijk rustig, laatste wat ik gezien heb was een strooiauto even voor 21.00.
Van mij mag het zo blijven :D

Ook met schoolgaande jeugd met boomboxen om/voor 7.00 doordeweeks (wordt het niet tijd dat koptelefoons weer helemaal hip worden?). Die kan ik ook gerust missen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:28

Kookaburra schreef:
Ik vind de toon van Dorine niet vervelend. Het is gewoon een ander beeld van de situatie, en dat beeld kunnen wij aanvullen met onze kennis en ervaringen ;) Net zoals ik van Dorine leer hoe andere mensen tegen capaciteit aan kunnen kijken, en wie weet zit er in zo'n verhaal juist een goed idee verstopt om het probleem aan te pakken.

Gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:28

Dorine92 schreef:
Het pertinent weigeren om in te zetten op meer zorgcapaciteit, dát kost pas veel levens
En ja dan ben ik zwaar verontwaardigd dat ze er wél in een paar dagen tijd in slagen om overal politie en politiehulpjes vandaan trekken

Ze zijn al maanden bezig personeel aan te trekken.. overal wordt reclame gemaakt voor opleidingen en of mensen weer terug de zorg in te krijgen.
Maar het effect ervan duurt nog wel even voordat alle mensen zijn opgeleid.

En dat laatste staat helemaal los van de zorg.
Ook bij de politie is ontzettend bezuinigd op blauw op straat.
En politie trek je ook niet zomaar overal vandaan.. die worden weggehaald uit gebieden waar ze denken ze minder nodig te hebben.
Dan krijg je dus zoals hier dat als je de politie nodig hebt ze (de ene auto die 's avonds rijdt) 30 minuten verderop zijn.
Hoezo vind jij het een probleem dat je nu meer politie/ME op straat ziet?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:32

@sureido, interessante opmerking inderdaad. Hier is het altijd rustig. Als ik dan zie hoe glad het hier blijft na het strooien...

Mindim schreef:
Kookaburra schreef:

Gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben ;)

Dat is zeker waar ;)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 07:07

Hier is het sinds het begin van de lockdown/horeca sluiting al stil. Maar het is normaal gesproken ook best stil. Ik woon in een dorpje onder de rook van Schiphol.
Ik werk ook op Schiphol en moet vaak s nachts op weg naar werk. De meeste mensen die je dan tegen komt zijn dan ook op weg naar werk, of komen thuis van werk. Dat was vanmorgen niet anders. Vooral rond de luchthaven zie je nog gewoon auto's rijden en niet veel minder als anders.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 08:17

sureido schreef:
Wat ik me opeens bedenk, wordt het niet extreem glad nu? Normaal rijden auto’s dat zout wel een beetje los maar als het nu vriest zal het ‘s ochtends wel flink glibberen worden!

Hier ligt namelijk een hele laag sneeuw.

Ik vond het voor me nachtdienst erg glad ben benieuwd zometeen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 08:46

Dorine92 schreef:
Siersma schreef:
Hier is t altijd wel rustig na 22 uur. Maar nu valt het echt op als er een auto langs rijd. Wel al 2x politieauto langs gereden. Die zien we normaal 1x per week ofzo

Ik vind dat erg bijzonder... hoe er overal politie vandaan getoverd wordt in een paar dagen tijd, terwijl na een JAAR de zorgcapaciteit nog altijd even laag is. Duidelijk waar de prioriteiten van deze niet-regering liggen

Toevallig weet ik dat er in augustus en Jan op 3 locaties nieuwe opleiding is gestart deze mensen krijgen 3-5 weken rollen spel en gaan daarna als boa jaar de straat op.
We spreken hier over meer dan 1000 banen extra

Maartje1990

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:22

Ik reed gisteravond om kwart over 1, na mijn avonddienst, hoopvol rond met mijn werkgevers verklaring op zak. Helaas niet aangehouden. Verder enkel 1 andefe auto gezien en 2 bussen. Maar meestal is het sowieso niet meer druk qua verkeer dan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:33

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het heerlijk vind. Wij wonen vlakbij de A2 en heb gisteren even staan luisteren hoe stil het was!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:13

Mindim schreef:
Het enige wat ik hoor is een uil, net zoveel als anders.
<3 gaaf, vind ik zo mooi.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:16

Hier reden ook best nog veel auto's voorbij, wij zitten aan een doorlopende N weg. Geen idee of het dan werkende mensen zijn, dat hoop ik dan maar, maar ben er bang voor dat er hier niet veel verschil met normaal was..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:19

Hier bij ons ( belgie ) was het in het begin van de nachtklok ( ja, wij hebben geen avondklok :D )ook nog relatief druk.
Na een paar dagen werd het rustiger en nu na zoveel weken is er gewoon vanaf 22u haast niks van verkeer meer.
Alsof sommige mensen even tijd nodig hebben om het te begrijpen :=

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:20

Misschien werkt dat idd zo Pandora2, we gaan het zien!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:24

Bij ons is het net zo rustig als normaal. Wel kwam er heel regelmatig een erg irritante brommer midden in de nacht door onze straat waar iedereen wakker van wordt. Zou mooi zijn als die ook binnen blijft, maar dat is waarschijnlijk zo'n figuur die zich nergens iets van aan trekt, want in onze straat mocht die sowieso al niet komen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:31

pien_2010 schreef:
Geniet ervan...wij horen vrijwel nooit geluid, er is hier geen straatverlichting behalve de maan en de sterren en dat is zo fijn!
Dus geniet ervan....

Heerlijk hè! Hier buiten af ook geen straatverlichting o.i.d. Echt sterren kijken en indien nodig met zaklamp op pad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:33

Vind het heel fijn, in de avond was het al veel rustiger doordat er bijna geen vliegtuigen overkwamen en nu de auto’s ook nog weg, heerlijk. Mag wel zo blijven na Corona .
En blij dat ik niet in Urk woon. Wat een gemeente, eigen regels blijkbaar en positief in het nieuws komen is er nog niet bij geweest de afgelopen maanden. Feesten, rellen, vuurwerk, brandstichting, vernielingen. Daar sta je dan met je christelijke signatuur. Wat zal de gewone burger zich daar schamen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-01-21 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:38

Hier is het net zo rustig als altijd en daarom wonen we hier ook. :D Moet er niet aan denken dat je normaal gesproken overal geluiden hoort.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:41

Ik heb bij mijn ouders trouwens geen verschil gemerkt aangezien er nog 2 huizen in onze straat staan en het verder dood loopt naar het bos :Y) maar ik ben benieuwd vanavond in m’n studentenstad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:42

Geen enkele malloot vannacht met knetterende uitlaat. Lekker geslapen.

Ook al verdubbel je de IC capaciteit of verdriedubbel je het dan nog kun je de samenleving niet open gooien. Het virus is exponentieel dus een verdubbeling van je IC capaciteit geeft een week uitstel. Zie Duitsland, met viermaal zoveel IC bedden, ook een lockdown.

Maar dat lijkt er niet in te willen.
Eigen mening mag, maar dan wel onderbouwd met feiten. Meningen die onderbouwd zijn met leugens zijn gevaarlijk. Kijk maar naar de VS, dat leidt tot disruptie. Fvd is om die reden gevaarlijk, omdat ze met hun leugens ontwrichtend werken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:01

Arabesk schreef:

Ook al verdubbel je de IC capaciteit of verdriedubbel je het dan nog kun je de samenleving niet open gooien. Het virus is exponentieel dus een verdubbeling van je IC capaciteit geeft een week uitstel. Zie Duitsland, met viermaal zoveel IC bedden, ook een lockdown.

Eigen mening mag, maar dan wel onderbouwd met feiten. Meningen die onderbouwd zijn met leugens zijn gevaarlijk. Kijk maar naar de VS, dat leidt tot disruptie. Fvd is om die reden gevaarlijk, omdat ze met hun leugens ontwrichtend werken.

Ik kan volgen wat je zegt, maar je Duitsland argument is niet echt een goed argument aangezien Duitsland ook 4 keer zoveel inwoners heeft. :Y) dus imo logisch dat ze ook 4 keer meer IC bedden hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:14

Dld heeft sowieso per hoofd van de bevolking meer IC capaciteit dat wij, dus niet alleen meer in absolute getallen (wat logisch is) maar ook procentueel. Komt ook omdat hun opname beleid anders is als hier. Even kort gezegd.

Wij hebben niet echt iets gemerkt van de avondklok. Wel is het idee/gevoel dat je er niet zomaar uit mag apart. Niet dat we er normaal vaak uitgaan, maar simpelweg het idee dat het niet mag. We wonen in een woonerf, enige verkeer wat we in de avond hebben is bezoek dat weg rijdt (nu dus niet) of mensen die zelf nog thuiskomen. En in de zomermaanden spelende kinderen tot laat, maar voor die spelende kinderen is het sowieso te koud nu in de avond :brr:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:17

Arabesk schreef:

Ik wacht nog steeds de mening van de overheid onderbouwd met feiten af.. want vooralsnog is er geen enkel bewijs dat mondkapjes en avondklokken werken. Bovendien.. als die maatregelen zouden werken, dan zouden enkel de wappies nog corona hebben.
Ook hoeft het niet zo te zijn dat viermaal zoveel “besmettingen” ook viermaal zoveel IC patiënten geeft. Als het virus rondgaat onder gezonde jonge mensen die er niet ziek van worden, is er niks aan de hand.
Leuk ook dat je leugens noemt.. we hebben Rutte enz natuurlijk nog op geen enkele leugen kunnen betrappen

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:21

Alsjeblieft voer de discussie ergens anders, er zijn tientallen corona discussie topics. Dit topic gaat daar niet over!