Mindim schreef:Dorine92 schreef:Je gaat mij niet vertellen dat je, voor een “levensgevaarlijke pandemie” (een “absolute noodsituatie” dus, voor het geval je nog niet genoeg naar het 8 uur journaal en Jinek hebt gekeken), in een JAAR tijd er niet in kan slagen om met een gestructureerd plan noodpersoneel op te leiden. Het is niet zo dat noodpersoneel per se ook alles moet weten over huidaandoeningen, een hersenoperatie kan uitvoeren, of weet hoe je aambeien verhelpt. Als je zo creatief bent om de marechaussee in te zetten ter versterking van de politie, moet het ook wel lukken om een noodplan op te zetten voor coronazorg, zodat reguliere zorg gewoon kan doorgaan. Het pertinent weigeren om in te zetten op meer zorgcapaciteit, dát kost pas veel levens
En ja dan ben ik zwaar verontwaardigd dat ze er wél in een paar dagen tijd in slagen om overal politie en politiehulpjes vandaan trekken
Naar ik begrijp is er vooral een tekort aan IC zusters. Daar leer je jaren voor, dat is niet binnen een paar maanden aangeleerd. Het moet wel verantwoord gebeuren.
Verder is je toon erg vervelend.
Ik vind de toon van Dorine niet vervelend. Het is gewoon een ander beeld van de situatie, en dat beeld kunnen wij aanvullen met onze kennis en ervaringen
Net zoals ik van Dorine leer hoe andere mensen tegen capaciteit aan kunnen kijken, en wie weet zit er in zo'n verhaal juist een goed idee verstopt om het probleem aan te pakken.
gaaf, vind ik zo mooi.
maar ik ben benieuwd vanavond in m’n studentenstad.