Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Noukie schreef:Vervelende situatie ts, sterkte.
Zijn motieven en beweegredenen kan ik niks over zeggen als buitenstaander, maar voor jou is het sowieso rot.
Mbt uitschrijven van jouw adres, dat gaat nog wel een traject worden vrees ik: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 9AF0FDE%7D
Hollyleaves schreef:Ik snap echt niet waarom mensen zo doorgaan op die inschrijving. Als je t moet doen met de informatie van TS en die man is 5 jaar werkzaam bij een bedrijf dat een Nederlandse werkgever is, dan "suggereert" haar verhaal dat er inmiddels al lang het een en ander geregeld moet zijn voor die man. Waar woont hij anders de hele tijd? En hij ontvangt een salaris van zijn werkgever dus tenzij jullie doelen op een toeslag van het UWV die aanvult op zijn salaris tot het sociaal minimum, over wat voor uitkering hebben jullie het? Er zijn zoveel procedures voor buitenslands werkenden in Nederland en als deze man kansarm hierin was, dan zag zijn situatie er na 5 jaren wel even anders uit.
Of ben ik de enige die het júist niet raar vind dat de ex júist nu met zulke acties zou kunnen komen als hij net samenwoont met een nieuwe vriendin? Situatie van oh oliebol just got real en hij gaat verder, dat moet ik voorkomen. Ik vind de timing alles behalve raar, juist heel logisch eigenlijk.
Wat ik verder over zo'n situatie of man denk doet er niet toe en heeft TS ook niets aan.
Veel sterkte en wijsheid TS. Probeer afleiding te zoeken en een uitschrijvingsverzoek bij de Gemeente in te zetten vanaf maandag. Als hij weg is heb je er geen baat bij dat hij ingeschreven staat. Denk er ook voor jezelf om of dit misschien gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je huurtoeslag en check je toeslagen pagina met je digid.
996981 schreef:Je logica klopt echt van geen kanten.Hollyleaves schreef:Ik snap echt niet waarom mensen zo doorgaan op die inschrijving. Als je t moet doen met de informatie van TS en die man is 5 jaar werkzaam bij een bedrijf dat een Nederlandse werkgever is, dan "suggereert" haar verhaal dat er inmiddels al lang het een en ander geregeld moet zijn voor die man. Waar woont hij anders de hele tijd? En hij ontvangt een salaris van zijn werkgever dus tenzij jullie doelen op een toeslag van het UWV die aanvult op zijn salaris tot het sociaal minimum, over wat voor uitkering hebben jullie het? Er zijn zoveel procedures voor buitenslands werkenden in Nederland en als deze man kansarm hierin was, dan zag zijn situatie er na 5 jaren wel even anders uit.
Of ben ik de enige die het júist niet raar vind dat de ex júist nu met zulke acties zou kunnen komen als hij net samenwoont met een nieuwe vriendin? Situatie van oh oliebol just got real en hij gaat verder, dat moet ik voorkomen. Ik vind de timing alles behalve raar, juist heel logisch eigenlijk.
Wat ik verder over zo'n situatie of man denk doet er niet toe en heeft TS ook niets aan.
Veel sterkte en wijsheid TS. Probeer afleiding te zoeken en een uitschrijvingsverzoek bij de Gemeente in te zetten vanaf maandag. Als hij weg is heb je er geen baat bij dat hij ingeschreven staat. Denk er ook voor jezelf om of dit misschien gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je huurtoeslag en check je toeslagen pagina met je digid.
Zolang hij in NL ingeschreven is en niet werkt (hij zal zijn werk vast opzeggen als hij vertrekt) heeft hij recht op een en ander.
Mkango schreef:996981 schreef:Je logica klopt echt van geen kanten.
Zolang hij in NL ingeschreven is en niet werkt (hij zal zijn werk vast opzeggen als hij vertrekt) heeft hij recht op een en ander.
Óf hij stond al die tijd al ingeschreven, dan had hij TS niet nodig gehad voor eventuele financiële steun van de overheid. Óf hij stond niet ingeschreven, werkte zwart, heeft geen audit trail van zijn activiteiten, en dan heeft hij ook nergens recht op.
Jij bent, naar ik aanneem, in Nederland geboren. Dan is alles van wieg tot graf voor je geregeld en hoef je je nergens zorgen over te maken wat betreft je rechten, maar als je vanuit het buitenland komt, is het écht niet zo dat jij overal recht op hebt zodra je in de GBA staat.
996981 schreef:Maar als je de boel wilt tillen, dan zorg je dat het waterdicht is. Dat is dit bij lange na niet. Ik denk dat hij meer kans had gehad als hij bij zijn werkgever ingeschreven was blijven staan (ik neem aan dat die niet achter ieder personeelslid aan gaan rennen wat dat aangaat), of zich in had laten schrijven bij een shady vriend. Zo vreselijk strikt is de controle nou ook weer niet - als ik had gewild, had ik me waarschijnlijk bij m'n ouders ingeschreven kunnen laten staan in de periode dat ik in het buitenland was, en was er geen haan geweest die ernaar gekraaid had.Ik kan me zo voorstellen dat je verblijfplaats gekoppeld kan zijn aan waar je werkt. Stop je met werken bij een bedrijf, mag je (logischerwijs) ook niet meer wonen in de door het bedrijf gefaciliteerde verblijfplaats
Dan is ergens anders inschrijven dus wel degelijk van belang.
Mkango schreef:996981 schreef:Maar als je de boel wilt tillen, dan zorg je dat het waterdicht is. Dat is dit bij lange na niet. Ik denk dat hij meer kans had gehad als hij bij zijn werkgever ingeschreven was blijven staan (ik neem aan dat die niet achter ieder personeelslid aan gaan rennen wat dat aangaat), of zich in had laten schrijven bij een shady vriend. Zo vreselijk strikt is de controle nou ook weer niet - als ik had gewild, had ik me waarschijnlijk bij m'n ouders ingeschreven kunnen laten staan in de periode dat ik in het buitenland was, en was er geen haan geweest die ernaar gekraaid had.Ik kan me zo voorstellen dat je verblijfplaats gekoppeld kan zijn aan waar je werkt. Stop je met werken bij een bedrijf, mag je (logischerwijs) ook niet meer wonen in de door het bedrijf gefaciliteerde verblijfplaats
Dan is ergens anders inschrijven dus wel degelijk van belang.

Roodvos schreef:Wat een ontzettende k** situatie TS.
Toen afgelopen zomer mijn relatie stuk liep zei een vriendin tegen mij: "het gaat niet om wat je zegt, het gaat om wat je doet".
En wat hij nu gedaan heeft is je glashard in de steek laten. Het is niet zo dat hij in een uurtje terug is in Litouwen. Hij had best even een kwartier de tijd kunnen nemen om je te vertellen wat er aan de hand is en waarom hij terug moet naar Litouwen. En dat hij nog contact met je opneemt (of niet).
Ik zou zeggen uithuilen, hem uitschrijven bij de gemeente, jezelf bij elkaar rapen en door. Iemand die zo op je ziel trapt is je niet waard.
_Ekenna schreef:Zojuist een nieuwe Facebook status gezien (screenshots doorgestuurd door gemeenschappelijke vrienden). Hij is sinds vandaag verloofd met z’n “ex”.. ik ga helemaal kapot. Hoe kan iemand zo zijn