Van “I love you so much” naar foetsie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:30

Ik snap echt niet waarom mensen zo doorgaan op die inschrijving. Als je t moet doen met de informatie van TS en die man is 5 jaar werkzaam bij een bedrijf dat een Nederlandse werkgever is, dan "suggereert" haar verhaal dat er inmiddels al lang het een en ander geregeld moet zijn voor die man. Waar woont hij anders de hele tijd? En hij ontvangt een salaris van zijn werkgever dus tenzij jullie doelen op een toeslag van het UWV die aanvult op zijn salaris tot het sociaal minimum, over wat voor uitkering hebben jullie het? Er zijn zoveel procedures voor buitenslands werkenden in Nederland en als deze man kansarm hierin was, dan zag zijn situatie er na 5 jaren wel even anders uit.

Of ben ik de enige die het júist niet raar vind dat de ex júist nu met zulke acties zou kunnen komen als hij net samenwoont met een nieuwe vriendin? Situatie van oh oliebol just got real en hij gaat verder, dat moet ik voorkomen. Ik vind de timing alles behalve raar, juist heel logisch eigenlijk.

Wat ik verder over zo'n situatie of man denk doet er niet toe en heeft TS ook niets aan.
Veel sterkte en wijsheid TS. Probeer afleiding te zoeken en een uitschrijvingsverzoek bij de Gemeente in te zetten vanaf maandag. Als hij weg is heb je er geen baat bij dat hij ingeschreven staat. Denk er ook voor jezelf om of dit misschien gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je huurtoeslag en check je toeslagen pagina met je digid.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 13:31

Noukie schreef:
Vervelende situatie ts, sterkte.
Zijn motieven en beweegredenen kan ik niks over zeggen als buitenstaander, maar voor jou is het sowieso rot.

Mbt uitschrijven van jouw adres, dat gaat nog wel een traject worden vrees ik: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 9AF0FDE%7D

Dit had ik inderdaad ook gevonden. Hopelijk is de adreswijziging nog niet rond en kan hij geannuleerd worden. Heb namelijk ook nog geen brief van de gemeente ontvangen.
Zo niet hoop ik dat hij contact opneemt zodat hij zichzelf uit kan schrijven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:45

Hollyleaves schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen zo doorgaan op die inschrijving. Als je t moet doen met de informatie van TS en die man is 5 jaar werkzaam bij een bedrijf dat een Nederlandse werkgever is, dan "suggereert" haar verhaal dat er inmiddels al lang het een en ander geregeld moet zijn voor die man. Waar woont hij anders de hele tijd? En hij ontvangt een salaris van zijn werkgever dus tenzij jullie doelen op een toeslag van het UWV die aanvult op zijn salaris tot het sociaal minimum, over wat voor uitkering hebben jullie het? Er zijn zoveel procedures voor buitenslands werkenden in Nederland en als deze man kansarm hierin was, dan zag zijn situatie er na 5 jaren wel even anders uit.

Of ben ik de enige die het júist niet raar vind dat de ex júist nu met zulke acties zou kunnen komen als hij net samenwoont met een nieuwe vriendin? Situatie van oh oliebol just got real en hij gaat verder, dat moet ik voorkomen. Ik vind de timing alles behalve raar, juist heel logisch eigenlijk.

Wat ik verder over zo'n situatie of man denk doet er niet toe en heeft TS ook niets aan.
Veel sterkte en wijsheid TS. Probeer afleiding te zoeken en een uitschrijvingsverzoek bij de Gemeente in te zetten vanaf maandag. Als hij weg is heb je er geen baat bij dat hij ingeschreven staat. Denk er ook voor jezelf om of dit misschien gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je huurtoeslag en check je toeslagen pagina met je digid.

Zolang hij in NL ingeschreven is en niet werkt (hij zal zijn werk vast opzeggen als hij vertrekt) heeft hij recht op een en ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:55

996981 schreef:
Hollyleaves schreef:

Zolang hij in NL ingeschreven is en niet werkt (hij zal zijn werk vast opzeggen als hij vertrekt) heeft hij recht op een en ander.
Je logica klopt echt van geen kanten.
Óf hij stond al die tijd al ingeschreven, dan had hij TS niet nodig gehad voor eventuele financiële steun van de overheid. Óf hij stond niet ingeschreven, werkte zwart, heeft geen audit trail van zijn activiteiten, en dan heeft hij ook nergens recht op.

Jij bent, naar ik aanneem, in Nederland geboren. Dan is alles van wieg tot graf voor je geregeld en hoef je je nergens zorgen over te maken wat betreft je rechten, maar als je vanuit het buitenland komt, is het écht niet zo dat jij overal recht op hebt zodra je in de GBA staat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:59

Mkango schreef:
996981 schreef:

Je logica klopt echt van geen kanten.
Óf hij stond al die tijd al ingeschreven, dan had hij TS niet nodig gehad voor eventuele financiële steun van de overheid. Óf hij stond niet ingeschreven, werkte zwart, heeft geen audit trail van zijn activiteiten, en dan heeft hij ook nergens recht op.

Jij bent, naar ik aanneem, in Nederland geboren. Dan is alles van wieg tot graf voor je geregeld en hoef je je nergens zorgen over te maken wat betreft je rechten, maar als je vanuit het buitenland komt, is het écht niet zo dat jij overal recht op hebt zodra je in de GBA staat.

Ik kan me zo voorstellen dat je verblijfplaats gekoppeld kan zijn aan waar je werkt. Stop je met werken bij een bedrijf, mag je (logischerwijs) ook niet meer wonen in de door het bedrijf gefaciliteerde verblijfplaats

Dan is ergens anders inschrijven dus wel degelijk van belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:09

996981 schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je verblijfplaats gekoppeld kan zijn aan waar je werkt. Stop je met werken bij een bedrijf, mag je (logischerwijs) ook niet meer wonen in de door het bedrijf gefaciliteerde verblijfplaats

Maar als je de boel wilt tillen, dan zorg je dat het waterdicht is. Dat is dit bij lange na niet. Ik denk dat hij meer kans had gehad als hij bij zijn werkgever ingeschreven was blijven staan (ik neem aan dat die niet achter ieder personeelslid aan gaan rennen wat dat aangaat), of zich in had laten schrijven bij een shady vriend. Zo vreselijk strikt is de controle nou ook weer niet - als ik had gewild, had ik me waarschijnlijk bij m'n ouders ingeschreven kunnen laten staan in de periode dat ik in het buitenland was, en was er geen haan geweest die ernaar gekraaid had.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:11

Mkango schreef:
996981 schreef:

Maar als je de boel wilt tillen, dan zorg je dat het waterdicht is. Dat is dit bij lange na niet. Ik denk dat hij meer kans had gehad als hij bij zijn werkgever ingeschreven was blijven staan (ik neem aan dat die niet achter ieder personeelslid aan gaan rennen wat dat aangaat), of zich in had laten schrijven bij een shady vriend. Zo vreselijk strikt is de controle nou ook weer niet - als ik had gewild, had ik me waarschijnlijk bij m'n ouders ingeschreven kunnen laten staan in de periode dat ik in het buitenland was, en was er geen haan geweest die ernaar gekraaid had.

Ik heb het dan ook geopperd als optie, om de TS ervan bewust te maken dat dit het geval zou kúnnen zijn. Niet als absolute waarheid.

Liever te veel gewaarschuwd dan te weinig lijkt me.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:58

Wat een ontzettende k** situatie TS.
Toen afgelopen zomer mijn relatie stuk liep zei een vriendin tegen mij: "het gaat niet om wat je zegt, het gaat om wat je doet".

En wat hij nu gedaan heeft is je glashard in de steek laten. Het is niet zo dat hij in een uurtje terug is in Litouwen. Hij had best even een kwartier de tijd kunnen nemen om je te vertellen wat er aan de hand is en waarom hij terug moet naar Litouwen. En dat hij nog contact met je opneemt (of niet).

Ik zou zeggen uithuilen, hem uitschrijven bij de gemeente, jezelf bij elkaar rapen en door. Iemand die zo op je ziel trapt is je niet waard.

cissy

Re: Van “I love you so much” naar foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:33

Wat een k*t situatie TS, heel veel sterkte!

Zijn werkgever gaat dit ook niet grappig vinden denk ik als hij inderdaad hals over kop is vertrokken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 16:49

Roodvos schreef:
Wat een ontzettende k** situatie TS.
Toen afgelopen zomer mijn relatie stuk liep zei een vriendin tegen mij: "het gaat niet om wat je zegt, het gaat om wat je doet".

En wat hij nu gedaan heeft is je glashard in de steek laten. Het is niet zo dat hij in een uurtje terug is in Litouwen. Hij had best even een kwartier de tijd kunnen nemen om je te vertellen wat er aan de hand is en waarom hij terug moet naar Litouwen. En dat hij nog contact met je opneemt (of niet).

Ik zou zeggen uithuilen, hem uitschrijven bij de gemeente, jezelf bij elkaar rapen en door. Iemand die zo op je ziel trapt is je niet waard.

Daar heb je helemaal gelijk in!

@ cissy,
Opzich is mijn werkgever het wel gewend dat arbeidsimmigranten zo ineens weg gaan.. (betekent niet dat ze t waarderen) maar hij was er al ruim 6 jaar, en van hem hadden ze het wel als laatst verwacht. Ik heb zojuist contact met m’n werkgever opgenomen zodat ze vervanging kunnen regelen voor morgen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:54

Je schiet er niets mee op, maar ik kan me wel voorstellen dat het je voorlopig nog bezig houdt wat hiervan exact de reden is geweest.

Ik hoop dat je wat steun hebt van je omgeving.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:55

Wat een naar verhaal! Heel veel sterkte! :knuffel:

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 17:10

Zojuist een nieuwe Facebook status gezien (screenshots doorgestuurd door gemeenschappelijke vrienden). Hij is sinds vandaag verloofd met z’n “ex”.. ik ga helemaal kapot. Hoe kan iemand zo zijn ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:13

Och lieve TS, wat een dikke, vette kakzooi voor jou. Met name ook deze laatste update snijdt door je ziel. Ik weet dan ook niet wat ik moet zeggen behalve dat ik je heel veel sterkte en kracht wil toewensen. Weet dat we er hier voor je zijn, al is het maar om je verhaal kwijt te kunnen.
Een heel dikke knuffel voor jou.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:14

_Ekenna schreef:
Zojuist een nieuwe Facebook status gezien (screenshots doorgestuurd door gemeenschappelijke vrienden). Hij is sinds vandaag verloofd met z’n “ex”.. ik ga helemaal kapot. Hoe kan iemand zo zijn ;(

Ah Ts :(:). Hele dikke knuffel voor jou!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:19

_Ekenna schreef:

:knuffel:

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:21

Jemig wat rot. Ik ben keer geghost na een paar dates en dat vond ik al lastig te plaatsen en toen was ik niet eens emotioneel betrokken bij die persoon. Ik ga met Roodvos mee, iemand die je zo op je ziel trapt is je niet waard.

Dikke knuffel voor jou! :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 10-01-21 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:21

Wat een enorme eikel zeg.
Je zei dat de relatie met zijn ex al lang over was maar ik denk dat dat helemaal niet zo was en nooit geweest is.
Hij heeft je waarschijnlijk gewoon 'nodig' gehad voor een verblijf of voor de sex. Ik denk dat hij niet eerlijk naar je geweest is en je gewoon misbruikt heeft.
Ik wil je veel sterkte wensen. Deze kerel is je niet waard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:24

_Ekenna schreef:

Ach meisje.

Nu voelt het nog niet zo maar straks feliciteer je jezelf dat je van deze man af bent.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:25

_Ekenna schreef:

Heb helaas ervaring met hoe sommige mannen kunnen zijn.

Hij is je niet waard. Stertke :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:31

_Ekenna schreef:
Hij is sinds vandaag verloofd met z’n “ex”..

Wat een ongelofelijke l-l!!!
Ik vind dit echt rot voor je, wat moet dat pijn doen. Ik zit me plaatsvervangend kwaad te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:32

Ach jeetje TS... Dan zit er wel wat meer achter als alleen een jaloerse ex...
Wat een enorme l*l!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:35

Overal blokkeren en afscheid nemen, de reden kom je niet achter en zo ja, je schiet er toch niets mee op. Het is een zak, niet omdat hij nu bij zijn ex is maar dat hij jouw op deze manier laat stikken. Je kunt beter boos dan verdrietig zijn, kop op en zeker op je werk met die familie van hem de schijn ophouden. Dat plezier hoef je ze niet te gunnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:39

Ach, wat een ontwikkeling! Die eikel had dus wel degelijk een dubbele agenda.

Heel veel sterkte TS! Dit heb jij echt niet verdiend.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:47

Dat weet je toch helemaal niet of hij een dubbele agenda had? Wat een aannames. Dat het ruk is wat hij gedaan heeft staat buiten kijf.

En @ ts, ik vind het oprecht heel verdrietig voor je. Maar als hij echt van je houd en hij de kans krijgt, misschien laat hij dan nog wel wat horen. Je weet ook niet wat zij heeft gezegd en gedaan(ex). Sterkte...