Crisissituatie in Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:57

Nou wat mij betreft mogen de acties niet streng genoeg zijn momenteel. Het is duidelijk dat Nederlanders heel goed zijn in het idee van een krijgen een vinger en nemen de hele hand.

Ik werk zelf in een horeca zaak die nu delicatessen winkel, koffiezaak en broodjeszaak in 1 is geworden. De zon scheen vandaag, er was streek markt en ik heb non stop klanten gehad. Allemaal voor to go, maar zodra ze 2 stappen naar buiten doen staan ze gewoon midden in de stad. Iedereen nam lekker de tijd om weer even goed met elkaar bij te kletsen. Ja sommige wel op 1,5 meter afstand van elkaar, maar daardoor konden anderen mensen weer niet op afstand passeren. En iedereen maar zeggen goh ik hoop voor jullie dat er snel versoepeling komt. Ik heb echt op een bepaald moment gezegd dat gaat er niet komen als mensen zodra de zon schijnt met zijn allen lekker naar de stad gaan. Onbegrijpelijk. Echt veel en veel te vol en te druk. Kan er nog steeds niet over uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:42

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 12:56

Hahaha vakantie boeken, beter even niks boeken en afwachten. Misschien dat een kampeervakantie in eigen land nog het hoogst haalbare is dit voorjaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:59

Cowgirl schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1818448 ... ng-cijfers

Dat het langer word is wel duidelijk.
Echter als ik de krant verder naar beneden scroll staat er een artikel over waar je rekening mee moet houden als je een vakantie gaat boeken.

-O-
Lijkt me een schot voor open doel: gewoon niet doen. :roll: Iedere malloot die nu een vakantie gaat boeken en vervolgens die vakantie geannuleerd ziet worden, verspeelt mijns inziens iedere recht op compensatie. Als niet op vakantie gaan in het buitenland het ergste is wat die mensen kan overkomen momenteel, gaat het goed genoeg met ze.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:03

Eens, Mikango.
Nog een jaartje niet naar het buitenland, of hooguit een weekje in eigen land op pad is prima te doen.
Als ik mijn baan houd en mijn geliefden gezond blijven, dan is dat al heel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:14

Jij illustreert ook heel mooi wat er mis is met de mindset van de mensen die er zo'n drama van maken. In plaats van, net als jij, te kijken naar wat ze wél hebben: een baan, gezondheid etc. kijken ze liever naar wat ze niet hebben: materiële zaken en luxe. Dan heb je het imo gewoon niet begrepen en heb je imo ook je prioriteiten niet op orde. := En natuurlijk is balen van dingen ook helemaal prima, maar de draaaaaaaama die mensen schoppen omdat ze één of twee jaar niet op vakantie kunnen, daar heb ik écht geen medelijden mee, dat ligt echt aan henzelf en aan hun eigen mindset (zeg ik als nomade die al de kriebels krijgt als ze een huurcontract van 6 maanden moet afsluiten). :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:06

Arabesk schreef:
Hahaha vakantie boeken, beter even niks boeken en afwachten. Misschien dat een kampeervakantie in eigen land nog het hoogst haalbare is dit voorjaar.

Wij hebben de kalender van onze gîte expres gesloten, want ik heb nog vouchers van vorig jaar en ik wil niet weer al die terug stortingen doen en overboekingen. We zien wel hoe het gaat dit jaar en waarschijnlijk gaan we op zijn vroegst net als afgelopen jaar 15 juni voor het buitenland open. Een vriendin van mij die ook de kalender had dichtgegooid, had een week van te voren alles opengegooid en zat ook totaal vol.
Mensen komen juist graag hier naar toe omdat wij zo afgelegen zitten, ze een eigen gîte hebben, in een streek die nog steeds niet geraakt is door covid. Dus we hebben vorig jaar vooral veel oude bekende gasten gehad <3

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 14:06

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:08

Afschuwelijk, een ander woord heb ik er niet voor!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 20:55

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/11/de ... m=20210111

Hopeloos....
We mogen van geluk spreken dat we hier al een lockdown hadden en het is te hopen dat Nederland snapt dat de lockdown verlengd moet worden. Ik vrees dat sommigen niet zien wat de ernst is tot de lijken langs de weg liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:15

Een vriendin van mij promoveert aan Cambridge, maar die mag, nu ze in Nederland is, de rest van haar term ook niet meer terug naar Cam van de universiteit. Geloof dat binnen haar college iets van 50 mensen besmet zijn of zo.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad voor een bedrijf in Norwich, maar echt no way dat ik daar nu of binnen een paar weken al naartoe verhuis. :') Gelukkig werken ze nu allemaal remote en ze leken niet per se te willen dat ik volgende week op de stoep sta - ik wacht liever even af tot het weer wat rustiger is daar. Bovendien wil ik niet weer in dezelfde situatie zitten als vorig jaar in Bristol, waar ik niemand kende en bijna vijf maanden helemaal alleen in een appartementje gezeten heb met als enige vorm van sociaal contact de supermarktmedewerkers. :')

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:24

Arabesk schreef:
Dramatisch

https://nos.nl/artikel/2363912-britse-c ... demie.html

Ambulances die 9 uur moesten wachten....

Echt heel heftig dit. Die ambulances zijn dan ook niet meer beschikbaar voor andere gevallen. Dan staat zo een groot deel vd voertuigen vast. Nachtmerrie!!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:51

Pff heftig
Ik hoop dat het in NL niet zover gaat komen :n
Ik kan niet thuis werken, aan de ene kant ben ik daar heel blij om, andere kant loop ik een risico ( werk in de beveiliging op een azc).
Sommige mensen krijg je niet aan het verstand dat een mondkapje verplicht is, houden geen afstand, incidenten, noem maar op....

En inderdaad het verkeer, in maart heel weinig verkeer, en nu ... hopeloos

Mijn vriend zit sinds vandaag in kopenhagen voor het werk. Hij moest negatief zijn om te kunnen gaan. Negatief als hij terug reist. Volgens hem hoefde hij niet in qaurantaine bij terug komst %) Nou daar was ik het niet mee eens, ik heb hem gezegd dat hij niet mijn huis inkomt,. hebben er goed woorden over gehad omdat het volgens de RIVM toch niet hoefde ivm zijn werk. Ik was de boeman volgens hem. Nouja jammer dan, mijn gezondheid gaat voor, ik wil mijn ouders ook af en toe een keer op kunnen gaan zoeken.
Kwam straks een stuk tegen over vliegtuigen en corona, dat is een goede besmettingshaard.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:24

Nou Arabesk, jij zei in het begin dat hier legervoertuigen door de straten zouden gaan rijden... en dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Dat is iets anders dan dat mensen vonden 'dat het wel mee zou vallen'...

Het creeren van paniek is ook een kunst hoor.

Ik lees hier in dit topic dat Engeland ook voor Covid hun zorg niet op orde had. Dat er al eerder langere wachtrijen waren voor ambulances...

Gaan we dan echt zeggen 'ik hou mn hart vast voor Nederland'...? Dit is dan toch niet te vergelijken?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:06

Ik vind het best beangstigend. Vooral omdat er nog zoveel wordt geroepen (hier in NL) dat er geen problemen zijn. Gisteren nog een filmpje op FB over de drukte met griep x aantal jaren terug... Mensen vergeten dat dat zonder maatregelen was en dat wij in hetzelfde schuitje zitten nu MET maatregelen. En dat het toen paar weken was, en nu al bijna een jaar bezig is. Ik vind het een naar idee dat door de druk op de zorg, gewone zorg niet meer zo vanzelfsprekend is. Ik vond dat in maart al naar, maar nu ook. En als je dan naar UK kijkt, moet je er niet aan denken dat dat hier ook zo kan gaan worden. Met de instelling van mensen vrees ik er echt voor.

Ik snap echt niet dat de mensen die zo fel tegen de maatregelen zijn 'omdat corona niet boeiend is' niet verder kijken dan onze grenzen. Denken dat de regering dit doet om ons "mak" te krijgen. Denken ze nou echt dat het allemaal een show is, en dat wat in de omringende landen ook in scene is gezet ofzo? Ik kan er slecht met mijn hoofd bij.

Ik hoop van harte dat wij niet in zo'n situatie komen als in London. En hoop dat het daar snel ook beter gaat verlopen.

Edit: ik begrijp dat zonder corona het daar ook al overvol was en veel problemen waren nu ik in het topic lees. Ik heb mij zelf daar niet in verdiept, maar geeft wel wat meer vertrouwen omdat het in NL dan wel wat beter geregeld lijkt te zijn. Ik hoop dat we het kunnen blijven dragen. De dalende cijfers geven wel wat meer vertrouwen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:15

Arabesk schreef:
Dramatisch

Ik kijk dat programma geregeld over de ambulancedienst van Londen, en het gebeurd daar al met regelmaat dat ambulances tot 6 u buiten met een patiënt staan te wachten, voor de covid al, ambulances rijden daar echt voor alles , de zorg zit daar echt anders in elkaar dan hier.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:16

Ja klopt, nu bijv voor een jong meisje die benauwd is. Waarom gaan die ouders zelf niet met haar naar de eerste hulp?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:19

Geen idee, als je hier voor een ambulance belt moet er echt wel iets aan de hand zijn, anders komen ze niet. Zo zijn we natuurlijk ook wel opgevoed, als je een beetje kan mag je zelf zorgen dat je naar de huisartsenpost of eh van ziekenhuis komt. Maar waar ze in dit programma allemaal voor gestuurd worden ... Ik snap wel dat er problemen onstaan

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:25

maar ook hier zijn er (te) vaak opname- of presentatiestops waardoor ambulances naar een andere regio moeten om een patiënt weg te brengen. En in deze tijd is een opname-/presentatiestop echt geen uitzondering meer hoor. En als het in alle regio's druk blijft krijg je vanzelf de beelden als in UK; dan kunnen de ambu's de patiënten niet kwijt en ze kunnen ze niet op de stoep neerleggen he. Dus hoewel het nog niet zover is als in UK kunnen ambu's hier soms ook de patiënten niet kwijt in het regionale ziekenhuis, lijkt me geen rocket science om te bedenken wat er gebeurd als dat in meerdere regio's gebeurd..

Overigens bellen mensen hier ook 112 voor de meest rare dingen alleen worden die eruit gefilterd op de meldkamer en die mensen worden dan doorverbonden naar de huisarts(enpost) maar op het moment dat mensen bellen en hun adres noemen gaat er wel al een ambu rijden die dan later weer teruggehaald word als het geen ambulance inzet blijkt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:30

JA net belde er ook iemand die een dode eend zag drijven in een sloot. Of de ambulance er niet wat aan kon doen, haha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:35

Dat programma verbaast me sowieso altijd. Laatst iemand die niet mee wil met de ambu en dat ze daar dan 3 uur mee gaan onderhandelen. Terwijl ondertussen tig mensen aan het wachten zijn op hulp.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:08

knollentuin schreef:
Arabesk schreef:
Dramatisch

Ik kijk dat programma geregeld over de ambulancedienst van Londen, en het gebeurd daar al met regelmaat dat ambulances tot 6 u buiten met een patiënt staan te wachten, voor de covid al, ambulances rijden daar echt voor alles , de zorg zit daar echt anders in elkaar dan hier.

Klopt, daar bellen ze voor een sneetje of een klein banketstaaf dingetje al de ambulance en die komen nog ook! Terwijl die mensen makkelijk zelf naar een huisarts kunnen daarmee.
Of die irritante mensen Die blijven bellen...uit eenzaamheid

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:16

Popstra schreef:
knollentuin schreef:
Arabesk schreef:
Dramatisch

Klopt, daar bellen ze voor een sneetje of een klein banketstaaf dingetje al de ambulance en die komen nog ook! Terwijl die mensen makkelijk zelf naar een huisarts kunnen daarmee.
Of die irritante mensen Die blijven bellen...uit eenzaamheid

En jij denkt dat we in NL geen veelbellers hebben? In onze regio is er een die in een dienst soms wel 50x belt, en schreeuwen, dreigen om van het balkon te springen (heeft geen balkon) maar aan de telefoon is het dan wel een gok om er niemand heen te sturen, je weet het maar nooit hè. En als er 100x voor niks een ambu is geweest en de 101e x stuur je niks en er gebeurd wel iets.. Dan wijzen ze naar de falende hulpverlening

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:28

Euh.... dat is volgens mij nogal offtopic?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:32

Ik kijk nog steeds, en nu hebben ze het over een eh die maar met 7 mensen draait ipv 14!!!! Op een normale doordeweekse dag. Ddaar schrik ik echt van. Ik kan me niet voorstellen dat dat snel in NL gebeurt?
En er zijn in deze regio 65 ambu teams die wachten in een ziekenhuis.

Dan is het dus niet zo gek dat de zorg daar zo overhoop ligt.
Laatst bijgewerkt door Earth op 12-01-21 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt