Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mews schreef:Ik vind dat naakt zijn best wat normaler mag worden. Even omkleden op het strand bijvoorbeeld lijkt me echt niet iets geks.
Mews schreef:Ik vind dat naakt zijn best wat normaler mag worden. Even omkleden op het strand bijvoorbeeld lijkt me echt niet iets geks.
Nu zien we toch vooral "perfecte" lichamen in reclame of op TV, dat is denk ik eerder waar de onzekerheid en behoefte aan validatie voor fysiek uiterlijk vandaan komt dan naaktheid an sich. Ik denk dat het juist heel bevrijdend zou zijn en goed voor het (fysieke) zelfbeeld van mensen als naakt zijn normaler zou zijn, en als het niet meer direct geassocieerd wordt met seks of schaamte.
Toffeltje schreef:Mews schreef:Ik vind dat naakt zijn best wat normaler mag worden. Even omkleden op het strand bijvoorbeeld lijkt me echt niet iets geks.
Nu zien we toch vooral "perfecte" lichamen in reclame of op TV, dat is denk ik eerder waar de onzekerheid en behoefte aan validatie voor fysiek uiterlijk vandaan komt dan naaktheid an sich. Ik denk dat het juist heel bevrijdend zou zijn en goed voor het (fysieke) zelfbeeld van mensen als naakt zijn normaler zou zijn, en als het niet meer direct geassocieerd wordt met seks of schaamte.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Vooral voor jongeren lijkt het mij heel gevaarlijk om vooral 'perfecte' naakte lijven te zien. Daardoor krijg je al snel een hekel aan je eigen lijf.
Toffeltje schreef:En blijkbaar wordt je door sommigen als een slechte ouder gezien als je je kind naakt laat rondlopen. Ik vind het juist belangrijk om mijn kind zonder preutsheid op te voeden. Ik denk namelijk dat veel problemen rond seksualiteit met preutsheid en schaamte te maken hebben.
Elisa2 schreef:Imo ligt de focus teveel op uiterlijk, zeker bij vrouwen..kijk eens naar een willekeurige reclame en je wordt gek van de schoonheidsproducten of verleidelijke kleding die aangeboden wordt. Het lijkt alsof je als vrouw alleen maar mee telt als je er perfect uit ziet daar worden mensen onzeker van.
Ik heb het niet over mezelf, ben gezegend met een mooi figuur, goed in verhouding en een leuk koppie.
Ik keek laatst een docu waar dit over ging, jonge meiden met veel psygische problemen omdat ze allemaal wordt geleerd al van jongs af aan dat ze een prinses moeten zijn om mee te tellen. Ze moeten allemaal de mooiste en de knapste zijn om aandacht te krijgen. Dat begint al in kindertekenfilms en gaat zo hun hele leven door.
Dus ipv dat meisjes geleerd wordt dat ze goed zijn zoals ze zijn, dat ze hun talenten het beste kunnen ontwikkelen etc ligt de nadruk alleen maar op het uiterlijk.
Mentale stoornissen kunnen zo ontstaan, eetproblemen etc.
Zeker jonge meisjes die opgroeien zijn enorm ontvankelijk voor de (sociale) media waar je tegenwoordig mee dood gegooid wordt. Apps als instagram e.d. helpen ook niet.
LiselotZorro schreef:Yv_ schreef:Wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van die kinderen die zonder badkleding op het strand lopen? Dat vind ik dus echt not done. Niet perse om het naakt, maar wel om de bescherming van dat kind.
Verschrikkelijk. Ik snap geworden niet waarom die kinderen in hun blote reet moeten lopen.
Zelf ben ik niet heel preuts, maar ik vind niet dat je zomaar te pas en te onpas naakt hoeft te zijn. Ik douche bijvoorbeeld liever in een hokje, maar als dat er niet is dan is het maar zo. Ik ga echt niet moeilijk doen met badkleding oid.
In het geval van big brother snap ik het helemaal niet. Je geilt er wel op om de aandacht van heel het land op je te hebben, laat er zelfs je kinderen voor in de steek, maar een blote kont onder de douche kan dan kennelijk weer niet.
Niet willen dat mensen de blote kont van je man zien vind ik vooral verschrikkelijk bekrompen en sneu.
trustHim schreef:ik denk dat ik niet direct heel preuts ben, als iemand mijn tatoeage op mijn gereconstrueerde borst wil zien heb ik daar over algemeen vrij weinig problemen mee. Uiteraard niet aan jan en alleman en sinds mijn relatie eigenlijk zeer zelden aan mannen. in ondergoed loop ik ook rustig rond bij vrijwel iedereen. Maar zoals bij bb het douchen zou ik ook wel iets moeite mee hebben, dat hoeft van mij niet heel nl en België te zien, mijn huisgenoten zou ik met de vrouwen uiteindelijk niet zo een moeite hebben
superpony schreef:Uiterlijk is al eeuwen een ding. Ook voeger had je plaatjes van vrouwen met wespen tailles etc.
Huertecilla schreef:superpony schreef:Uiterlijk is al eeuwen een ding. Ook voeger had je plaatjes van vrouwen met wespen tailles etc.
Nog vroegerder had je Peter Paul Rubens..![]()
Over wel/niet slank/volslank wel/niet bloot als wel/niet slechte invloed dat geldt mbt ALLES. Van merkkleding, roken, alcohol, plastic borsten, noem maar op. Imo een taak van ouders en andere opvoeders om het grut daarmee om leren gaan.
We worden allemaal bloot geboren en de rest is opvoeding/cultuur.
Dat bloot en sex zo vaak bij/door elkaar gehaald worden ook.
Zou/zouden beiden veel normaler/vrijer moeten zijn doch dat zíjn ze in onze cultuur nu eenmaal niet.
Dat maakt dat enige aanpassing bij de modale norm in het publiek wel zo sociaal is.
Ook in het kader van eigenbelang is het vaak verstandig; mijn ene lief leeft van administratieve diensten waarvoor ze de klanten vrijwel uitsluitend via sociale media wint. Haar fantástiche blootfotos, hoe artistiek ook gemaakt door een internatinaal prijswinnende fotograaf beter niet op het net.
superpony schreef:Dat vroeg ik me laatst af. Ik zag Fred v Leer mee gaan naar een tattoo shop waar een vrouw een tattoo kreeg na het verwijderen van haar borsten. Ze lag daar topless en kwam duidelijk in beeld. Ik heb daar zelf echt geen problemen mee en misschien was het expres.
Maar normaliter zie je vrouwen met blote borsten niet snel zo vol in beeld en vraag me af of het dan opeens zo anders is, als een vrouw haar borsten kwijt is.
Het kwam op mij een beetje dubbel over.
Maar wel alle respect verder, want het moet kunnen.
superpony schreef:Elisa2 schreef:Imo ligt de focus teveel op uiterlijk, zeker bij vrouwen..kijk eens naar een willekeurige reclame en je wordt gek van de schoonheidsproducten of verleidelijke kleding die aangeboden wordt. Het lijkt alsof je als vrouw alleen maar mee telt als je er perfect uit ziet daar worden mensen onzeker van.
Ik heb het niet over mezelf, ben gezegend met een mooi figuur, goed in verhouding en een leuk koppie.
Ik keek laatst een docu waar dit over ging, jonge meiden met veel psygische problemen omdat ze allemaal wordt geleerd al van jongs af aan dat ze een prinses moeten zijn om mee te tellen. Ze moeten allemaal de mooiste en de knapste zijn om aandacht te krijgen. Dat begint al in kindertekenfilms en gaat zo hun hele leven door.
Dus ipv dat meisjes geleerd wordt dat ze goed zijn zoals ze zijn, dat ze hun talenten het beste kunnen ontwikkelen etc ligt de nadruk alleen maar op het uiterlijk.
Mentale stoornissen kunnen zo ontstaan, eetproblemen etc.
Zeker jonge meisjes die opgroeien zijn enorm ontvankelijk voor de (sociale) media waar je tegenwoordig mee dood gegooid wordt. Apps als instagram e.d. helpen ook niet.
Ja, maar ik vraag waar het nou werkelijk aan ligt?
Uiterlijk is al eeuwen een ding. Ook voeger had je plaatjes van vrouwen met wespen tailles etc.
Het gaat erom of het effect heeft op mensen en waarom? Ik ben een hele normale tiener en puber geweest met vriendinnen, vriendjes en uitgaan. Ik was te mager en had geen borsten. Maar het heeft me nog nooit kunnen schelen wat mensen van me vonden.
Het probleem is dat mensen zich teveel aantrekken van alles. Er wordt ook veel aandacht besteed tegenwoordig aan het niet perfect zijn. Size+ modellen zijn heel normaal, Barbie moest aangepast worden etc.
Mijn man is klein en slank. Werd vroeger smurf genoemd en er werd echt veel geplaagd onderling. En nog...........Bijna 50 en er wordt nog steeds onderling geplaagd. Ook naar degene waar hij 2 of 3x in past. Maar ze worden er echt niet anders van.
Het gaat erom waarom iemand het zich zo aantrekt en daar zo een last van heeft, want dat hoeft echt niet. Al zie je alleen maar mooie, perfecte mensen, hoeft dat echt geen invloed te hebben.
Elisa2 schreef:Vroeger had je nog niet zoveel tv en internet als nu, in de jaren 80/90 is dit begonnen op de TV en sinds de komst van het internet vertienvoudigt. De hele opvoeding is anders tegenwoordig met werkende ouders e.d en de invloed van (sociale) media veel groter.
Het helpt ook niet inderdaad dat naaktheid enorm geseksualiseerd wordt.
Absolem schreef:Ja nou ik was ook heel onzeker over mezelf als tiener zijnde hoor.
Maar als ik straks m'n beeb heb en ik zit even niet in de gelegenheid om een rustig afgezonderd plekje op te zoeken trek ik gewoon m'n tet naar buiten ongeacht de meningen. Voedertijd moet gewoon gebeuren.
Wat betreft decolleté tonen. Of korte rokjes.. Als je het lichaam er voor hebt denk ik, flaunt it girl! Kan een mooie zelfverzekerde meid best waarderen. Ook al ben ik zelf een vrouw en gewoon hetero.
Ander verhaal wordt het wanneer iemand echt te dik is en het er onsmakelijk als een geplet worstje uit ziet. Of benen vol spat aderen ofzo heeft.betekend niet dat plus-sized dames niks mogen laten zien. Maar het is wel afhankelijk van hoe ze zich kleden.
Uitgezonderd is dan het strand. Iedereen ongeacht lichaamstype of kwaaltjes of imperfecties moet gewoon met een veilig gevoel naar het strand kunnen.
KarenQ schreef:Absolem schreef:Ja nou ik was ook heel onzeker over mezelf als tiener zijnde hoor.
Maar als ik straks m'n beeb heb en ik zit even niet in de gelegenheid om een rustig afgezonderd plekje op te zoeken trek ik gewoon m'n tet naar buiten ongeacht de meningen. Voedertijd moet gewoon gebeuren.
Wat betreft decolleté tonen. Of korte rokjes.. Als je het lichaam er voor hebt denk ik, flaunt it girl! Kan een mooie zelfverzekerde meid best waarderen. Ook al ben ik zelf een vrouw en gewoon hetero.
Ander verhaal wordt het wanneer iemand echt te dik is en het er onsmakelijk als een geplet worstje uit ziet. Of benen vol spat aderen ofzo heeft.betekend niet dat plus-sized dames niks mogen laten zien. Maar het is wel afhankelijk van hoe ze zich kleden.
Uitgezonderd is dan het strand. Iedereen ongeacht lichaamstype of kwaaltjes of imperfecties moet gewoon met een veilig gevoel naar het strand kunnen.
Iemand die te dik is of spataderen heeft moet zich ook gewoon kunnen kleden hoe ze willen, zolang het op een bepaalde plek gepast is. Sowieso geldt voor iedereen dat je met de omstandigheden rekening houdt als je kleding uitkiest. Of je nu dik, dun, normaal, paars, kort, lang, raar bent.