_mexx_lady_ schreef:Ammehoela! Menig ingenieur/ICT is nog jaloers op die setup!
Jouw thuiswerkplek nog steeds in progress of al een mooie setup bij elkaar gespaard?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bagheera_206 schreef:Dat is een serieus covid-work-from-home-survival-station.
_mexx_lady_ schreef:Nog altijd work in progress. Er zijn even wat financiële bumpers tussen gekomen die prioriteit hebben.
Maar, het komt er zeker een keer!
blubblabhoi schreef:Ik ben ook op zoek naar een andere werkplek. Met name nog de twijfel of ik een groot scherm koop waar ik Windows op draai, of dat ik over ga op een Mac. Ik heb ook een MacBook dus het lijkt me wel mooi dat dit samenwerkt. Iemand hier ervaring mee? Of met het koppelen van een beeldscherm aan een MacBook?
Bagheera_206 schreef:Haha! Functioneel beheerder in de gehandicaptenzorg, maar foto & video is hobby. Beetje uit de hand gelopen hobby.Beide schermen hebben DP + HDMI. 2x HDMI hangt aan laptop van het werk en 2x DP hangt aan mijn privé rekenbeestje. Dat zwarte torentje aan rechterkant. Zo hoef ik zo min mogelijk kabels om te hangen als ik wissel van werk naar privé en andersom. Ik heb (nog) geen KVM switch.
blubblabhoi schreef:Ik ben ook op zoek naar een andere werkplek. Met name nog de twijfel of ik een groot scherm koop waar ik Windows op draai, of dat ik over ga op een Mac. Ik heb ook een MacBook dus het lijkt me wel mooi dat dit samenwerkt. Iemand hier ervaring mee? Of met het koppelen van een beeldscherm aan een MacBook?
MarliesV schreef:Vriendlief heeft zowel een ultriwide/curved screen met daarnaast nog een losse.
ikke schreef:Bagheera_206 schreef:Haha! Functioneel beheerder in de gehandicaptenzorg, maar foto & video is hobby. Beetje uit de hand gelopen hobby.Beide schermen hebben DP + HDMI. 2x HDMI hangt aan laptop van het werk en 2x DP hangt aan mijn privé rekenbeestje. Dat zwarte torentje aan rechterkant. Zo hoef ik zo min mogelijk kabels om te hangen als ik wissel van werk naar privé en andersom. Ik heb (nog) geen KVM switch.
Dat heb ik nu met een scherm, maar wil dat inderdaad ook met twee schermen.
Wat gebruik jij voor koppeling? Zowel de werklaptop als de privécomputer beschikken niet over een direkte aansluiting voor twee schermen.
Werklaptop kan het wel; we hebben die opstelling op kantoor, maar niet elke set werkt met deze laptop, heb ik gemerkt.
Bagheera_206 schreef:ikke schreef:Dat heb ik nu met een scherm, maar wil dat inderdaad ook met twee schermen.
Wat gebruik jij voor koppeling? Zowel de werklaptop als de privécomputer beschikken niet over een direkte aansluiting voor twee schermen.
Werklaptop kan het wel; we hebben die opstelling op kantoor, maar niet elke set werkt met deze laptop, heb ik gemerkt.
Ah... Hier heeft het rekenbeestje 3x DP + 1x HDMI dus daar hangen 2 DP kabels in. Mijn werklaptop heeft 1x HDMI en 1x USB-C. Dus heb zo een USB-C verloopstukje wat van USB-C naar HDMI en USB gaat. Dus daar hangen 2 HDMI kabels aan.
In monitor 1 zit mijn muis en toetsenbord en in monitor 2 zit mijn webcam en vergaderbolletje. Het enige wat ik dus om moet zetten zijn de 2 USB kabels van mijn monitors.