Thuiswerkplek: 2schermen of ultriwide/curved

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:29

_mexx_lady_ schreef:
Ammehoela! Menig ingenieur/ICT is nog jaloers op die setup!

Jouw thuiswerkplek nog steeds in progress of al een mooie setup bij elkaar gespaard?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:40

Bagheera_206 schreef:
Dat is een serieus covid-work-from-home-survival-station. :wow:

Haha, ja he? Maar ja, in plaats van stad en land af te reizen (binnen en buiten Europa) moet bijna alles nu online. Ik heb mijn eigen bedrijf en werk voor grote trainings organisaties. Dan moet je wel serieus spul hebben, ook om goede kwaliteit te kunnen leveren.

Gelukkig hebben ze sinds ruim een maand ook een glasfiber aansluiting zodat ons internet van 3 Mb/sec, naar 900 Mb/sec gegaan is! EN dat op het Franse platteland ! ;-)

_mexx_lady_

Re: Thuiswerkplek: 2schermen of ultriwide/curved

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 14:58

Nog altijd work in progress. Er zijn even wat financiële bumpers tussen gekomen die prioriteit hebben.
Maar, het komt er zeker een keer!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:02

_mexx_lady_ schreef:
Nog altijd work in progress. Er zijn even wat financiële bumpers tussen gekomen die prioriteit hebben.
Maar, het komt er zeker een keer!

Dat is balen zeg! Stom geld ook altijd... -O-

Ik heb ook maar een Razer muisje besteld. := _O- Wel die gewone simpele draadloze hoor. De Orochi v2.

Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 24-05-21 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 15:08

Ach, vakantiegeld komt eraan en vakantie zit er toch niet in <<)
Maar dan gaat de keuze tussen een goede koffiemachine (inclusief cappuccino functie and preferable met bonen die ik niet apart hoef te malen of ja, mijn set-up.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:12

Maar goede koffie hoort ook thuis in je covid-work-from-home-survival-station! :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 15:18

Kijk, wij begrijpen elkaar! Dus als je daar nog suggesties voor hebt haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:24

Ik heb destijds een Jura gekocht. Ik heb hem inmiddels al een jaar of 10. Zo een kleintje. De Ena5. Sowieso zijn de meeste apparaten van Jura wel prima hoor. +:)+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:42

Met warm weer hebben twee grote 27" monitors een nadeel. _O-

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:48

:')

Gamen is dan ook wel een dingetje, PC staat onder m'n bureau, dus daar loopt de temperatuur dan ook wel wat op :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:12

Sinds een paar weken een nieuw rekenbeestje. {:} Het gaat weer als de brandweer.

Oud rekenbeestje trok 360 graden foto's en 4K filmpjes niet echt meer. :=

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:43

Sodeju wat een opstelling :~
Wat voor werk doe je ook alweer?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:42

Haha! Functioneel beheerder in de gehandicaptenzorg, maar foto & video is hobby. Beetje uit de hand gelopen hobby. _O- Beide schermen hebben DP + HDMI. 2x HDMI hangt aan laptop van het werk en 2x DP hangt aan mijn privé rekenbeestje. Dat zwarte torentje aan rechterkant. Zo hoef ik zo min mogelijk kabels om te hangen als ik wissel van werk naar privé en andersom. Ik heb (nog) geen KVM switch.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:40

Ik ben ook op zoek naar een andere werkplek. Met name nog de twijfel of ik een groot scherm koop waar ik Windows op draai, of dat ik over ga op een Mac. Ik heb ook een MacBook dus het lijkt me wel mooi dat dit samenwerkt. Iemand hier ervaring mee? Of met het koppelen van een beeldscherm aan een MacBook? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:01

Geloof dat je prima 1 of 2 schermen kunt koppelen aan je appel.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:06

Mooi topic! Ik wil ook een nieuwe opstelling, ben recent weer aan een studie begonnen die ook deels vanuit huis gaat zijn uiteindelijk. Twijfel nog een beetje tussen Ultrawide en 2 schermen. Hebben jullie de schermen op een standaard of op een steun?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:24

Ik heb nu 1 scherm van mezelf (standaard) en 1 van het werk (arm), voorkeur is hier beide op 1 arm, vind dat het meest ideaal.
Dan heb ik de laptop er ook nog open onder staan (voor Teams/Webex meetingen ed)

Vriendlief heeft zowel een ultriwide/curved screen met daarnaast nog een losse.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:32

blubblabhoi schreef:
Ik ben ook op zoek naar een andere werkplek. Met name nog de twijfel of ik een groot scherm koop waar ik Windows op draai, of dat ik over ga op een Mac. Ik heb ook een MacBook dus het lijkt me wel mooi dat dit samenwerkt. Iemand hier ervaring mee? Of met het koppelen van een beeldscherm aan een MacBook? :)

Ik had er 2 en na even pielen werkte dat prima aan mijn Mac.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:20

Bagheera_206 schreef:
Haha! Functioneel beheerder in de gehandicaptenzorg, maar foto & video is hobby. Beetje uit de hand gelopen hobby. _O- Beide schermen hebben DP + HDMI. 2x HDMI hangt aan laptop van het werk en 2x DP hangt aan mijn privé rekenbeestje. Dat zwarte torentje aan rechterkant. Zo hoef ik zo min mogelijk kabels om te hangen als ik wissel van werk naar privé en andersom. Ik heb (nog) geen KVM switch.

Dat heb ik nu met een scherm, maar wil dat inderdaad ook met twee schermen.

Wat gebruik jij voor koppeling? Zowel de werklaptop als de privécomputer beschikken niet over een direkte aansluiting voor twee schermen.

Werklaptop kan het wel; we hebben die opstelling op kantoor, maar niet elke set werkt met deze laptop, heb ik gemerkt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:13

blubblabhoi schreef:

Werkt prima met Mac :j
Als je even in de berichten terug kijkt zie je mijn opstelling met de iMac.
En met de Macbook werk ik ook regelmatig met tweede scherm of met de ipad als tweede scherm voor onderweg:

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:16

MarliesV schreef:
Vriendlief heeft zowel een ultriwide/curved screen met daarnaast nog een losse.

Daar wil ik ook naartoe als ik verhuisd ben. Ik heb nu de tv anderhalve meter naast m'n bureau aan de muur hangen (hangt aan m'n PC via een HDMI-kabel), maar straks zit ik waarschijnlijk met m'n rug naar de tv. Dan wil ik m'n ultrawide als main scherm gebruiken en een losse monitor ernaast als extra :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:25

blubblabhoi schreef:

Ik heb een curved 35" van LG en daar werk ik op met m'n Mac. Heel soms wil mijn man ook een groot scherm en dan hangt hij zijn Windows laptop er ook zo aan.
Ik heb jaren met 2 losse schermen gewerkt maar ik vind dit xxl scherm echt super werken, wil nooit meer anders.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:18

ikke schreef:
Bagheera_206 schreef:

Wat gebruik jij voor koppeling? Zowel de werklaptop als de privécomputer beschikken niet over een direkte aansluiting voor twee schermen.

Werklaptop kan het wel; we hebben die opstelling op kantoor, maar niet elke set werkt met deze laptop, heb ik gemerkt.

Ah... Hier heeft het rekenbeestje 3x DP + 1x HDMI dus daar hangen 2 DP kabels in. Mijn werklaptop heeft 1x HDMI en 1x USB-C. Dus heb zo een USB-C verloopstukje wat van USB-C naar HDMI en USB gaat. Dus daar hangen 2 HDMI kabels aan.

In monitor 1 zit mijn muis en toetsenbord en in monitor 2 zit mijn webcam en vergaderbolletje. Het enige wat ik dus om moet zetten zijn de 2 USB kabels van mijn monitors.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:30

Bagheera_206 schreef:
ikke schreef:

Ah... Hier heeft het rekenbeestje 3x DP + 1x HDMI dus daar hangen 2 DP kabels in. Mijn werklaptop heeft 1x HDMI en 1x USB-C. Dus heb zo een USB-C verloopstukje wat van USB-C naar HDMI en USB gaat. Dus daar hangen 2 HDMI kabels aan.

In monitor 1 zit mijn muis en toetsenbord en in monitor 2 zit mijn webcam en vergaderbolletje. Het enige wat ik dus om moet zetten zijn de 2 USB kabels van mijn monitors.

Ah, dat heb ik dus niet. Moet ik op zoek naar iets dat werkt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:29

Wat voor aansluitingen hebben jouw PC en werklaptop dan? Meeste PC's hebben wel aansluiting voor twee schermen. Heeft jouw laptop ook geen mini-DP of USB-C als 2e uitgang? :=