Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Buuk schreef:Vuurvleugels, dat je je eigen afval moet afvoeren, zullen de meeste hier het ook helemaal mee eens zijn.
Simpel omdat we dieren hebben en wat beter nadenken over bepaalde zaken. Zoals welke schade een plastic tas in de wei aan een paardenmaag kan brengen..
Je hebt echter van die mensen die zal het hun anus oxideren zeg maar...als zijzelf er maar nergens last van hebben.
Op het moment dat er in milieu straten een betaling gevraagd werd, zagen we hier in de polders het afval gedumpt worden waar je echt bang van wordt...5 vuilniszakken, matrassen, stoelen etc recht uit een auto van de dijk geflikkerd, echt je verzint het niet als weldenkend mens.
Dus ondanks je eigen verantwoordelijkheid, denk ik toch dat afvalplaatsen beter- meer aangeboden zouden moeten worden. Een soort van `met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak voor dummies`
Mand schreef:LWDaisy schreef:Ik heb ooit wel zo'n meeneem-asbak gehad, maar die dingen sluiten niet volledig waardoor je met de geur blijft zitten, én ze worden loeiheet, waardoor ik ofwel mijn handen ofwel mijn jaszak/handtas bijna verbrand. Nee bedankt.
Een deel hier van is echt puur luiheid. Stop gewoon een boterhamzakje in je jaszak en doe hem daar in. Doe ik ook. Over dat je jas stinkt hoef je je geen zorgen te maken hoor, die stinkt sowieso al naar rook, net zoals je haar, handen en adem
Giolli schreef:Dit vond ik altijd wel een oplossing.![]()
Misschien ook wat voor jou, Mand? Zo heb je altijd je mini-asbak bij je.
KLIK
Cookies schreef:Mand schreef:Een deel hier van is echt puur luiheid. Stop gewoon een boterhamzakje in je jaszak en doe hem daar in. Doe ik ook. Over dat je jas stinkt hoef je je geen zorgen te maken hoor, die stinkt sowieso al naar rook, net zoals je haar, handen en adem
Ja, ik ben er verbaasd van dat rokers dat een dingetje vinden. Je stinkt toch helemaal alverschrikkelijk. Soms gaan ze hier eerst buiten roken en daarna komen ze even een praatje maken op m'n kantoor. Je gaat echt over je nek.
Cookies schreef:Mand schreef:
Een deel hier van is echt puur luiheid. Stop gewoon een boterhamzakje in je jaszak en doe hem daar in. Doe ik ook. Over dat je jas stinkt hoef je je geen zorgen te maken hoor, die stinkt sowieso al naar rook, net zoals je haar, handen en adem
Ja, ik ben er verbaasd van dat rokers dat een dingetje vinden. Je stinkt toch helemaal alverschrikkelijk. Soms gaan ze hier eerst buiten roken en daarna komen ze even een praatje maken op m'n kantoor. Je gaat echt over je nek.
Blue_Eyes schreef:dromertje2 schreef:Op t moment zie ik hier op de grond in de buurt, inclusief mijn oprit meer mondmaskers dan sigarettenpeuken liggen.
Beide even irritant.
Dat klinkt voor mij als 'ja maar hullie doen het ook en dat is erger'. Nou... het moet allebei niet.

Citaat:DE ROMMELIGE WAARHEID OVER HET SIGARETTENFILTER
Op een universiteit in de VS deden ze een proefje: ze lieten vissen zwemmen in water waar 24 uur sigarettenpeuken in gedobberd hadden (één filter per liter). Na een paar dagen was de helft van de vissen dood.
Roodvos schreef:Oordeel zelf:Citaat:DE ROMMELIGE WAARHEID OVER HET SIGARETTENFILTER
Op een universiteit in de VS deden ze een proefje: ze lieten vissen zwemmen in water waar 24 uur sigarettenpeuken in gedobberd hadden (één filter per liter). Na een paar dagen was de helft van de vissen dood.
Bron: https://www.plasticsoupfoundation.org/2 ... tenfilter/
LWDaisy schreef:Ik ben een roker.
Ik gooi mijn peuken ook op straat ja. Ik steek die dingen niet in mijn zak, dat stinkt ontzettend hard. Ik rook overigens nooit in/vlak naast een bushok, vind ik aso naar niet-rokers toe.
Indien ik een plas water in de buurt heb, doe ik mijn peuk daarin uit, en gooi ik hem in een vuilbak, als die voorhanden is.
Op stal ben ik één van de weinige rokers. Ik doe daar mijn peuk altijd uit in water, en gooi die in mijn asbak, die ik in mijn kast heb staan. Als de asbak vol is, gooi ik die leeg in een zakje, dat bind ik dicht en gooi ik in de vuilbak. Nog nooit klachten gehad op die manier. Ik rook op stal ook enkel op de beton, nooit binnen of in de buurt van hooi/stro/stallen. Stel je voor zeg.
Ik heb ooit wel zo'n meeneem-asbak gehad, maar die dingen sluiten niet volledig waardoor je met de geur blijft zitten, én ze worden loeiheet, waardoor ik ofwel mijn handen ofwel mijn jaszak/handtas bijna verbrand. Nee bedankt.
In de buurt van zand graaf ik een putje met mijn schoen en gooi ik de peuk daar in. Niet in iemands tuin oid natuurlijk![]()
Ik ben me zéér bewust van brandgevaar, en zal hier altijd heel erg op letten. De asbak van de auto legen wij thuis, niet in vuilbakken langs de straat (kan je trouwens een boete voor krijgen).
Als roker zijnde probeer ik zo veel mogelijk rekening te houden met omstaanders ed, maar ik zal mijn sigaret er niet voor laten. Indien er asbakken voorzien zijn, zal ik die ook altijd gebruiken. Indien niet, zoek ik een andere oplossing, zoals een vuilbak. Is die er niet.. ja, dan belandt de peuk toch echt op straat. Helemaal uitgetrapt, want ik wil geen fikkie-stook veroorzaken.
Dan vind ik verpakkingen van sigaretten, of blikjes drinken oid op straat veel storender, die hou ik wel gewoon in mijn jaszak/handtas tot ik een vuilbak vind of thuis ben. Maar zo'n uitgeduwde peuk stinkt daar echt veel te hard voor, sorry. Een peuk op straat is vies, ja, maar een niet-goed-uitgeduwde peuk in een vuilbak of in de bosjes is veel erger. De straten worden tenminste nog schoon gemaakt, in tegenstelling tot bospaadjes ed. Daar graaf ik ze in.
"Vroeger" was het ook gewoon heel normaal om je peuk op straat te gooien, daar kraaide geen haan naar. Ik zit er niks mee in om mijn peuk nog 100m verder mee te nemen, maar als er dan echt niks staat (asbak, vuilbak oid) zal ze toch de grond op gaan. Niet om aso te doen, maar gewoon omdat er verder niks voorhanden is.
Waar ik vroeger woonde, kon je heerlijk gaan wandelen, met of zonder hond. Hoeveel zakjes poep je daar tegen kwam, niet normaal. Of misschien toch wel... Want hoewel het zeer gegeerd wandelgebied was, was daar geen ene vuilbak te vinden. Wie wilt er nou 3km met een zak poep rondlopen? Geef de mensen de middelen, en ze zullen ze wel gebruiken. Maar dan moeten de middelen er wel zijn natuurlijk. Bossen en heides genoeg waar ze dit wél doen.