Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:17

Divers woont volgens mij niet in Nederland dus daar zullen wel andere regels gelden?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:18

kerstavond lekker samen aan de sushi.
1e kerstdag naar stal, lekker rijden en avond eten bij vrienden.
2e kerstdag naar stal en lekker samen thuis. Normaal ben ik alle dagen gewoon thuis, ga nergens naar toe en ontvang niemand (behalve dan lekker met mijn paard aan de gang). Dus is echt uitzonderlijk dat we nu bij vrienden eten. Dus doe in deze corona tijd eigenlijk meer buiten de deur dan anders. We willen soms ook nog wel een filmpje pakken met kerst maar dat kan dus niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:19

Alleen :+
Ouders zijn dood, 3 grootouders zijn dood, de 4de doet geen moeite om contact te houden, kon het niet eens opbrengen naar de crematie te gaan van mijn moeder, welke meer dan 35 jaar een relatie had met haar zoon.

1ste kerstdag moet ik werken op stal, gezellig met een collega. Hopelijk ben ik 20.30 thuis. Dan heb ik een kaas/worst plankje in de planning.
2de kerstdag ben ik vrij en ga ik lekker gourmetten. Ja, in mijn uppie. Lekker de bijzettafel aanschuiven aan de bank. Vol zetten, goede actie film op (waarschijnlijk 1tje met meerdere delen) en dan genieten van lekker eten en goede films.

Oud en nieuw is nog niet helemaal duidelijk maar in ieder geval werk ik nieuwjaarsdag en eet ik oudjaarsdag een vis buffet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:20

Kerst zoals altijd (alleen thuis met mjammies), O&N is wel afgelast -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:21

Carol_Beer schreef:
Gewoon, gezellig afspreken met elkaar, het is tevens een advies en geen verplichting :D Iedereen verdient het wel om samen de feestdagen door te brengen na zo'n moeilijk jaar
Tweedekerstdag breng ik vooral met mn paard door, hopelijk sneeuwt t dan voor n leuke winter rit :o

Je hebt het nieuws de afgelopen tijd niet gevolgd en weet niet wat lockdown betekent?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:24

Carol_Beer schreef:
Gewoon, gezellig afspreken met elkaar, het is tevens een advies en geen verplichting :D Iedereen verdient het wel om samen de feestdagen door te brengen na zo'n moeilijk jaar
Tweedekerstdag breng ik vooral met mn paard door, hopelijk sneeuwt t dan voor n leuke winter rit :o

Hé, is je ban nu al verlopen?

Hier gaan we een wandelingetje maken met schoonzusje op de ene dag, en op de andere dag eten bij m'n ouders. Verder gaan we 's avonds online met de hele schoonfamilie even kletsen en een kaarsje aansteken voor schoonmoeder die dit jaar is overleden, en daarna een online escaperoom doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:24

Natuurlijk verdient iedereen het om kerst samen te vieren. Maar het is gewoon niet verstandig nu en daarom vieren veel mensen kerst nu gewoon anders. Als iedereen zo egoistosch denk, zitten we nog langer in lockdown.

Al ben ik wel van mening dat het aantal besmettingen deels ook oploopt doordat iedereen zich laat testen, zelfs zonder klachten. De test heeft nog altijd een afwijking en geeft niet aan of je corona hebt, maar of je afweer aan de slag is.
Maar dat is geen discussie voor hier denk ik.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:27

Carol_Beer schreef:

Precies, ik ga me ook niet aan die max drie houden hoor. 'Gezellig' alle kerstdagen doorbrengen met een heleboel patiënten en collega's. Achter de deuren van de corona-unit durven die BOA's toch niet te controleren. :Y)

@Zertab: als de vele besmettingen enkel door het vele testen zouden komen zou je verwachten dat het percentage pos testen wat zou dalen. Alleen is dat niet het geval, percentage is zelfs weer wat gestegen bleek gisteren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:28

Kerstavond ga ik naar mijn ouders en komen broer en schoonzus ook.
Eerste kerstdag komen mijn ouders bij mij voor een spelletje oid en tweede kerstdag ga ik naar vrienden. Alles binnen de coronaregels, toch zie ik dan alles bij elkaar best wat mensen. Dat laatste vind ik wel lastig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:29

Astorga schreef:
Carol_Beer schreef:

Precies, ik ga me ook niet aan die max drie houden hoor. 'Gezellig' alle kerstdagen doorbrengen met een heleboel patiënten en collega's. Achter de deuren van de corona-unit durven die BOA's toch niet te controleren. :Y)

@Zertab: als de vele besmettingen enkel door het vele testen zouden komen zou je verwachten dat het percentage pos testen wat zou dalen. Alleen is dat niet het geval, percentage is zelfs weer wat gestegen bleek gisteren.

Daarom zeg ik ook deels doordat iedereen zich massaal laat testen. ;) Maar ik denk ook dat de tijd van het jaar meespeelt, omdat mensen nu veel meer binnen zitten dan van de zomer. En mensen corona moe zijn en zich niet allemaal meer aan de maatregelen houden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:30

Vriend en ik gaan 1 dag naar schoonouders en andere dag naar mijn moeder :)

Regel-proof en toch nog wat gezelligheid

Oudjaar weten we nog niet. Denk op de bank samen met een filmpje

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:32

Astorga schreef:
Carol_Beer schreef:

Haha Astorga :Y)

Hele fijne dagen. Hopelijk toch wat gezelligheid op je werk. En respect _/-\o_ :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:32

Grotendeels op werk. :+
Donderdag tot 1 uur werken, dan naar stal en daarna uitgebreid eten met mijn ouders en broer.

Vrijdag, zaterdag en zondag allemaal de gehele dag werken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:34

Wij hebben de boel opgesplitst.

Mijn ouders komen hier kerstavond en mijn schoonouders 1e Kerstdag.

2e kerstdag en de 27e zijn heerlijk voor ons zelf, mountainbiken en paardrijden vermoed ik.

Ik ben de 29e jarig maar dan komen alleen mijn ouders en wij treffen mijn schoonouders 1 januari, als ze dan wat voor mijn verjaardag willen moeten ze dat dan maar doen.

Oud en nieuw met z'n twee.

Ik heb al nooit zo'n behoefte aan al die verplichtingen en vind dit zat. Broers en zussen zien wij dus helemaal niet met de Kerst, het zij zo. Mis alleen mijn neefje en nichtje, maar goed dat is dan maar zo. Het is maar 1 jaar he.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:35

1e Kerstdag ga ik gourmetten bij een vriendin en 2e Kerstdag vier ik met mijn familie.
Door omstandigheden woon ik weer bij mijn vader, waar mijn broertje en zusje ook wonen. Er komen daarnaast 3 bezoekers (vaders vriendin, broer en schoonzus) en 3 kinderen (baby, 4 jaar en 7 jaar). Toevallig dat het zo gelopen is, anders hadden we het niet met zijn "allen" kunnen vieren. 3e Kerstdag ga ik even langs mijn opa en oma.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:38

ik ben gewoon alleen thuis, heb de koelkast echt helemaal propvol lekker eten zitten en er staan 3 flessen drank klaar.

ik kom de dagen wel door _O-

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:40

Valt me op dat iedereen het alleen over die drie gasten heeft. Maar je moet wel de anderhalve meter kunnen waarborgen. Als dat niet kan, mogen er alsnog geen 3 gasten komen.
Hoe gaan jullie daarmee om? Komen er extra tafels, zodat iedereen uit elkaar kan zitten tijdens het eten? (oprechte vraag)

Ik ben misschien een party-poeper, maar ik heb in mijn nabije omgeving gezien hoe snel de besmettingen gaan als er maar 1 iemand binnenloopt met Corona. Dat is echt niet grappig.
Ook gezien wat de gevolgen kunnen zijn, variërend van kortdurend ziek, tot na een jaar nog niet hersteld van de rest-klachten, tot zelfs aan corona overleden.

Wij gaan dus alleen bij mijn ouders lunchen, waar alleen ik, mijn partner en onze baby zijn. Alle andere verplichtingen hebben wij afgezegd.
Wij gaan dus elke dag een 3-gangen diner maken voor onszelf :D

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:44

Kerstavond alleen, eerste kerstdag samen met mijn broer naar mijn ouders (zus en zwager gaan de volgende dag), tweede kerstdag ook weer alleen.
Echt top, maarja, volgend jaar weer beter hopelijk.
Denk dat ik maar wat flessen wijn en lekkere hapjes voor mezelf insla.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:47

Spoekie wij hebben een groot huis en kunnen aan tafel zo ver uit elkaar zitten dat we die 1.5 mtr kunnen waarborgen, anders zou ik het ook niet doen.

Gelijk ook de reden dat ouders en schoonouders hier komen ipv wij naar hen gaan.

Ik sta de 25e in de ochtend wel weer het huis te poetsen hoor, voor mezelf niet, maar wel voor de oude lui zeg maar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:48

Kaatastrof schreef:
Ik ga terug naar mijn gezin. Ik ben momenteel opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis maar wij mogen gelukkig 1 keer overnachten met de feestdagen (1x met Kerst en 1x met Oud- en nieuw). Ik ben bijna een maand niet thuis geweest dus het gaat voor mij heel spannend zijn, maar anderzijds kijk ik er ook wel wat naar uit.

Ik volg je topic hierover. Maar heel fijn dat je naar huis kunt met de feestdagen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:51

Wij kunnen de 1,5 meter net waarborgen dan, scheelt wel dat er 2 koppels zijn die geen 1,5 meter van elkaar hoeven te houden.
En we hebben nog een corona test gepland staan voor morgen, dan weten wij in ieder geval dat we het bezoek niet kunnen besmetten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:55

Hier komt enkel mijn tante op kerstdag, op kerstavond, nieuwjaarsavond en dag is hey gewoon onder ons gezin.
Je mag hier maar 1 persoon uitnodigen en avondklok.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:58

Ik vier kerstavond thuis met m'n gezin. Kerstdag ga ik 's avonds naar m'n vriend.
Voor de rest ben ik vol op aan het studeren voor mijn examens in januari dus het overgrote deel van m'n tijd gaat daar naartoe.

Oud&nieuw spendeer ik ook bij m'n vriend. Gewoon met pizza en een film :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:59

Normaal.vieren wij 1e Kerstdag met mijn vader en mijn zus haar gezin.
2e Kerstdag is er altijd een groot kerstconcours bij ons op stal en gaan we 's middags kijken en eten we daar of gaan we naar een restaurant.
Nu komen alleen allebei mijn dochters, 1 schoonzoon en kleinkind 1e Kerstdag bij ons.
2e Kerstdag even naar stal, dan naar mijn vader wat drinken en 's avonds komt 1 dochter eten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:00

Ik heb gisteren al kerst gevierd met m'n ouders _O-
Vrijdag ga ik uitgebreid koken met m'n vriend. We zouden zaterdag met een aantal vrienden gaan eten maar dat hebben we even opgeschoven. We zijn (deels) nog studenten, kerstdiners in februari zijn heel gebruikelijk :)) kan gewoon! (En alles is tenminste verkrijgbaar in de winkels :') )