Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Er was eerder een topic over Bokt waarbij ze gifloze rattenvallen gebruikten en die werkten echt als een speer.
Wel heel duur in aanschaf maar je kon ze ook ergens huren.
Het ging om deze val geloof ik: https://www.anticimex.com/nl-nl/onze-di ... g/eko1000/
Isabonny schreef:Cayenne schreef:Er was eerder een topic over Bokt waarbij ze gifloze rattenvallen gebruikten en die werkten echt als een speer.
Wel heel duur in aanschaf maar je kon ze ook ergens huren.
Het ging om deze val geloof ik: https://www.anticimex.com/nl-nl/onze-di ... g/eko1000/
Mooi systeem!
Ik vraag me dan wel af, wat voor vloeistof het is waar de ratten in terecht komen:
Dit onderste compartiment is gevuld met een vloeistof. Hierdoor sterven de gevangen ratten en muizen zonder stress vrijwel direct. De dieren worden door de vloeistof op natuurlijke wijze geconserveerd. Door de uitgekiende techniek en de samenstelling van de vloeistof is dit apparaat absoluut veilig, reukloos en hygiënisch.
Al zijn het vervelende beesten, ik zou het niet leuk vinden als ze erg (lang) moeten lijden. Verdrinkingsdood heeft ook niet mijn voorkeur. Het moet, zoals het met een klapval meestal werkt, snel gedaan zijn.
annibel schreef:Wij hadden ook heeel veel ratten, hebben er een stuk of 15 gevangen met zo’n val die jij ook hebt en pindakaas. De laatste paar waren te slim en kregen we niet te pakken. We hebben nu een kat en sindsdien geen rat meer gezien!
Pandora2 schreef:![]()
Ik heb hier ook 3 poezels rondlopen en de ratten sprongen haast op mijn voeten toen ik 's avonds ging voederen![]()
Tot de kat van de achterbuur hier een paar maanden af en toe komen kamperen is, toen was er plots geen rat meer te zien![]()
Hangt ervan af hoe rat-gezind de kat is vermoed ik
siskeh schreef:Pandora2 schreef:![]()
Ik heb hier ook 3 poezels rondlopen en de ratten sprongen haast op mijn voeten toen ik 's avonds ging voederen![]()
Tot de kat van de achterbuur hier een paar maanden af en toe komen kamperen is, toen was er plots geen rat meer te zien![]()
Zeker waar, niet alles vangt ratten, je moet wel een beetje een stoere kat daarvoor hebben.
Hoeft niet persee een hele grote/zware kat ook te zijn, meer kwestie van karakter en doorzettingsvermogen
siskeh schreef:Pandora2 schreef:![]()
Zeker waar, niet alles vangt ratten, je moet wel een beetje een stoere kat daarvoor hebben.
Hoeft niet persee een hele grote/zware kat ook te zijn, meer kwestie van karakter en doorzettingsvermogen
annibel schreef:siskeh"
[quote="Pandora2 schreef:![]()
Ninx schreef:Nou, ik heb een kapotte afvoer en kapotte elektriciteitskabels..... en op die plekken het poeperige bewijs van ratten...
Na alle gaten en gaatjes dichten met staalwol, overal parfum strooien, en een aantal vangkooien, laat ik nu toch maar een ratten-meneer komen :-(
Ik ben dol op beesten, en mijn veganistisch hart huilt... maar ze breken echt letterlijk de hele tent af. En er is niets te eten voor ze.... nergens. Maar blijkbaar warm en gerieflijk.... :-(
safina schreef:Ninx schreef:Nou, ik heb een kapotte afvoer en kapotte elektriciteitskabels..... en op die plekken het poeperige bewijs van ratten...
Na alle gaten en gaatjes dichten met staalwol, overal parfum strooien, en een aantal vangkooien, laat ik nu toch maar een ratten-meneer komen :-(
Ik ben dol op beesten, en mijn veganistisch hart huilt... maar ze breken echt letterlijk de hele tent af. En er is niets te eten voor ze.... nergens. Maar blijkbaar warm en gerieflijk.... :-(
Misschien toch eens controleren of het riool niet ergens kapot is? Anders blijf je aan de gang.