O help, rattenoverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

Wat een gedoe om van de ratten af te komen, wij zijn blij dat onze weg is. Nergens bang voor, street-smart die beesten en zo brutaal... heel stiekem daarom ook wel een beetje guitig, onze rat leverde zelfs inspiratie voor een boekje in progress;
Afbeelding

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 12:22

Cayenne schreef:
Er was eerder een topic over Bokt waarbij ze gifloze rattenvallen gebruikten en die werkten echt als een speer.
Wel heel duur in aanschaf maar je kon ze ook ergens huren.
Het ging om deze val geloof ik: https://www.anticimex.com/nl-nl/onze-di ... g/eko1000/

Mooi systeem!
Ik vraag me dan wel af, wat voor vloeistof het is waar de ratten in terecht komen:
Dit onderste compartiment is gevuld met een vloeistof. Hierdoor sterven de gevangen ratten en muizen zonder stress vrijwel direct. De dieren worden door de vloeistof op natuurlijke wijze geconserveerd. Door de uitgekiende techniek en de samenstelling van de vloeistof is dit apparaat absoluut veilig, reukloos en hygiënisch.

Al zijn het vervelende beesten, ik zou het niet leuk vinden als ze erg (lang) moeten lijden. Verdrinkingsdood heeft ook niet mijn voorkeur. Het moet, zoals het met een klapval meestal werkt, snel gedaan zijn.

Anoniem

Re: O help, rattenoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:06

Kennissen van mij maken hun klapvallen vast. Anders verdwijnen ze met rat en al. Dus ook dat is blijkbaar niet altijd "in één keer dood".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:11

Isabonny schreef:
Cayenne schreef:
Er was eerder een topic over Bokt waarbij ze gifloze rattenvallen gebruikten en die werkten echt als een speer.
Wel heel duur in aanschaf maar je kon ze ook ergens huren.
Het ging om deze val geloof ik: https://www.anticimex.com/nl-nl/onze-di ... g/eko1000/

Mooi systeem!
Ik vraag me dan wel af, wat voor vloeistof het is waar de ratten in terecht komen:
Dit onderste compartiment is gevuld met een vloeistof. Hierdoor sterven de gevangen ratten en muizen zonder stress vrijwel direct. De dieren worden door de vloeistof op natuurlijke wijze geconserveerd. Door de uitgekiende techniek en de samenstelling van de vloeistof is dit apparaat absoluut veilig, reukloos en hygiënisch.

Al zijn het vervelende beesten, ik zou het niet leuk vinden als ze erg (lang) moeten lijden. Verdrinkingsdood heeft ook niet mijn voorkeur. Het moet, zoals het met een klapval meestal werkt, snel gedaan zijn.

Daar was ik ook benieuwd naar dus ik heb het even gegoogled.
Ik kwam hier op uit: https://www.ekomille.it/en/product/ekofix-100-en/

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:20

Ha manlief heeft de tip met parfum (aftershave) uitgevoerd, nu is de kat boos want zijn slaapschuur stinkt }:)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:39

Och jee, arme kat! ja er zijn maar weinig dieren die zich niks aantrekken van zo’n sterke geur. Daarom werkt het ook zo goed :o

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:43

safina schreef:
Kennissen van mij maken hun klapvallen vast. Anders verdwijnen ze met rat en al. Dus ook dat is blijkbaar niet altijd "in één keer dood".

Ander ratten "ruimen " hun dode soortgenoot ook op dus anders met val en al mee gesleept richting hol

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:24

Wij hadden ook heeel veel ratten, hebben er een stuk of 15 gevangen met zo’n val die jij ook hebt en pindakaas. De laatste paar waren te slim en kregen we niet te pakken. We hebben nu een kat en sindsdien geen rat meer gezien!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:52

annibel schreef:
Wij hadden ook heeel veel ratten, hebben er een stuk of 15 gevangen met zo’n val die jij ook hebt en pindakaas. De laatste paar waren te slim en kregen we niet te pakken. We hebben nu een kat en sindsdien geen rat meer gezien!

Er lopen hier zeker 5 - 10 katten rond van de buren. Als ik ze zie begroet ik ze: "hoi, ga je lekker ratjes vangen!?". Maar vooralsnog zie ik ze af en toe met een muisje van het land afkomen en ik verdenk de ratten ervan dat ze met opgestoken middelvingers een feessie aan het bouwen zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:19

:D
Ik heb hier ook 3 poezels rondlopen en de ratten sprongen haast op mijn voeten toen ik 's avonds ging voederen :+

Tot de kat van de achterbuur hier een paar maanden af en toe komen kamperen is, toen was er plots geen rat meer te zien }>

Hangt ervan af hoe rat-gezind de kat is vermoed ik :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:28

Pandora2 schreef:
Ik heb hier ook 3 poezels rondlopen en de ratten sprongen haast op mijn voeten toen ik 's avonds ging voederen :+

Tot de kat van de achterbuur hier een paar maanden af en toe komen kamperen is, toen was er plots geen rat meer te zien }>

Zeker waar, niet alles vangt ratten, je moet wel een beetje een stoere kat daarvoor hebben.
Hoeft niet persee een hele grote/zware kat ook te zijn, meer kwestie van karakter en doorzettingsvermogen :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:34

Met 5-10 verschillende katten moet er toch eentje een rattenvanger zijn.

Stond net in de stal en hoorde alweer krgkrgkrg, dus er knaagt weer zo'n kreng ergens.

Morgen de kooien maar weer eens verzetten

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:07

siskeh schreef:
Pandora2 schreef:

Zeker waar, niet alles vangt ratten, je moet wel een beetje een stoere kat daarvoor hebben.
Hoeft niet persee een hele grote/zware kat ook te zijn, meer kwestie van karakter en doorzettingsvermogen :+

Klopt ik heb een kleine kat, maar ze vangt van alles.. zelfs een keer een konijn |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:16

siskeh schreef:
Pandora2 schreef:

De mijne is meestal zelfs te lui om muizen te vangen. Zo heel af en toe wordt ie wakker en dan vangt hij er eens eentje, maar het grootste deel van de tijd hebben de muizen dolle pret terwijl hij in dezelfde ruimte ligt te slapen. :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:15

annibel schreef:
siskeh"
[quote="Pandora2 schreef:

Klopt ik heb een kleine kat, maar ze vangt van alles.. zelfs een keer een konijn |([/quote]

Konijnen vangen ze hier heel veel ( zijn er nog veel meer) maar dat is makkelijker als een rat ( die is veel gemener)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:39

Ik ben stiekem wel blij dat mijn katten nooit ratten gevangen hebben. Alles wat ze vangen nemen ze namelijk mee naar binnen, om het hier in de woonkamer los te laten. Ook die konijnen ja. Daarom hebben de dames nu huisarrest. Het werd teveel.

Als er een rat in mijn huis is durf ik hier echt niet meer te slapen, te ademen, te werken, te eten, te zijn. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:56

Wij hadden ooit een Jack Russel op stal die ook ratten ving.
En die kraakte dan ook alle botten in het lijfje :r Ik kan me dat geluid nog steeds levendig voor de geest halen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:16

Nou, ik heb een kapotte afvoer en kapotte elektriciteitskabels..... en op die plekken het poeperige bewijs van ratten...
Na alle gaten en gaatjes dichten met staalwol, overal parfum strooien, en een aantal vangkooien, laat ik nu toch maar een ratten-meneer komen :-(

Ik ben dol op beesten, en mijn veganistisch hart huilt... maar ze breken echt letterlijk de hele tent af. En er is niets te eten voor ze.... nergens. Maar blijkbaar warm en gerieflijk.... :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:23

Ninx schreef:
Nou, ik heb een kapotte afvoer en kapotte elektriciteitskabels..... en op die plekken het poeperige bewijs van ratten...
Na alle gaten en gaatjes dichten met staalwol, overal parfum strooien, en een aantal vangkooien, laat ik nu toch maar een ratten-meneer komen :-(

Ik ben dol op beesten, en mijn veganistisch hart huilt... maar ze breken echt letterlijk de hele tent af. En er is niets te eten voor ze.... nergens. Maar blijkbaar warm en gerieflijk.... :-(

Misschien toch eens controleren of het riool niet ergens kapot is? Anders blijf je aan de gang.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:24

Dat is wel heftig Ninx.. Ik zou ook bang zijn voor brandgevaar.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:36

safina schreef:
Ninx schreef:

Misschien toch eens controleren of het riool niet ergens kapot is? Anders blijf je aan de gang.

Dat is een punt... het lijkt begonnen te zijn toen ze de rioolpijp die naast mijn huis liep hebben opgezocht om hem aan te sluiten/ door te trekken naar een nieuw toilet in de schuur.
Althans, ik vind dat wel opvallend.
We wonen in een natuurgebied, dus je bent gewend aan veel beesten... bovendien een oude boerderij.
Maar dit gaat wel erg ver. Zojuist bleek de vriezer ook kapot..... maar toch niet kapot... ook dat stopcontact is doodeenvoudig overleden :-(

Beetje eng ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:52

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:03

Ze lopen echt in rioolbuizen had wel eens gehoord bij huizen dat daar iets stuk was en die beesten de wc in kwamen, en of andere klep is dan stuk.

De val meeslepen ken ik ook van hiet.

Wij hebben ongedierte bedrijf laten komen. Daarna geen last meer gehad.

Ik zag ze overdag gewoon wegschieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:39

Christiene schreef:
Ze lopen echt in rioolbuizen had wel eens gehoord bij huizen dat daar iets stuk was en die beesten de wc in kwamen, en of andere klep is dan stuk.

Ja, dat ze dan zo je WC-pot uitkomen...heb ik ook wel eens gehoord.
De gedachte alleen al... |( |( |(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:24

In mijn jeugd woonde ik in Rotterdam Schiebroek. En ja, ze kwamen door de wc pot omhoog. Een regelrechte plaag.