Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:26

Ik hoop dat er snel duidelijkheid over rij examens komt, moet woensdag voor mn BE... Ik was al zenuwachtig en dit helpt er niet aan mee...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:26

Ladygiroc schreef:
Ben benieuwd vanavond.. heb het wel te doen met de minder bedeelden. Die kunnen niet vooruit inslaan. Ik heb zelfs niet eens tijd om te hamsteren.

Wat zou je in vredesnaam moeten inslaan dan?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:27

Fitzroy schreef:
DHZ-zaken vind ik wel bijzonder, evenals tuincentra. Juist daar is het hartstikke druk nu. Ik kan het me niet voorstellen.

De IKEA snap ik als ze die dicht doen. (Al zou er wél een kerstcadeautje voor mij vandaan moeten komen, dat gaat helaas niet door dan)

Maar de bouwmarkt dicht? Dat gaat echt een hoop onrust geven! Juist omdat nu zoveel mensen aan het klussen zijn geslagen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:28

Mijn auto moet voor 6 januari gekeurd worden... Ga zo maar de garage bellen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:28

MarlindeRooz schreef:
Ladygiroc schreef:
Ben benieuwd vanavond.. heb het wel te doen met de minder bedeelden. Die kunnen niet vooruit inslaan. Ik heb zelfs niet eens tijd om te hamsteren.

Maandverband bijvoorbeeld?

Ik ga vanmiddag maar even goed inslaan bij het Kruidvat....

Normaal koop ik dat pas als ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden, (pil doorslikken dus naar 3x per jaar ofzo) nu dus maar even voordat de Kruidvat dicht moet.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:29

Dierenwinkels blijven wel open denk ik, ik werk een paar uurtjes per week in een dierenwinkel er is vorige keer ook geen 1x in beeld gekomen dat we dicht moesten. Alleen leveringen lopen vertraging op omdat mensen gaan hamsteren, wat totaal niet nodig is. Daardoor veroorzaak je juist problemen..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:29

mvdende schreef:

Normaal koop ik dat pas als ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden, (pil doorslikken dus naar 3x per jaar ofzo) nu dus maar even voordat de Kruidvat dicht moet.

Dat verkopen ze ook in de supermarkt.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:30

Ik ben vooral benieuwd naar sporten en scholen, verder maak ik me weinig druk ergens over, supermarkt is gewoon open, rest is online wel te verkrijgen....

Foaly

mvdende schreef:

Alleen is de Kruidvat een essentiele winkel die gewoon openblijft. Voordat je gaat hamsteren, wat dus echt niet de bedoeling is :=

Danielleeee_

Ik werk in een winkel die eten verkoopt, maar totáál niet essentieel (kruidnoten enzo). Ben bang dat ik na vandaag geen werk meer heb :')

Kookaburra

minka schreef:
Dierenwinkels zijn toch niet perse noodzakelijk, behalve als je levend voer geeft misschien. Anders kan alles online worden besteld toch?

Je mag er niet vanuit gaan dat iedereen online kan bestellen. Immers zijn er veel laaggeletterden in Nederland, veel mensen die niet kunnen internetbankieren door bewindvoering, veel oudere mensen die uberhaupt niet weten dat er online bankieren bestaat... ;)
Noodzakelijke goederen moeten voor iedereen beschikbaar zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:31

Kookaburra schreef:
minka schreef:
Dierenwinkels zijn toch niet perse noodzakelijk, behalve als je levend voer geeft misschien. Anders kan alles online worden besteld toch?

Je mag er niet vanuit gaan dat iedereen online kan bestellen. Immers zijn er veel laaggeletterden in Nederland, veel mensen die niet kunnen internetbankieren door bewindvoering, veel oudere mensen die uberhaupt niet weten dat er online bankieren bestaat... ;)
Noodzakelijke goederen moeten voor iedereen beschikbaar zijn.

Als het moet dan is dierenvoer ook in de supermarkt te krijgen. Natuurlijk niet echt handig. Maar dierenwinkels blijven gewoon open. Ik heb sowieso altijd van alles genoeg op voorraad want ik heb een hekel aan "zonder" zitten en per se naar de winkel moeten. Gewoon omdat ik op vrijdag/zaterdag/zondag liever de stad mijd.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 14-12-20 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:31

MarlindeRooz schreef:
Ladygiroc schreef:

Lees hier al kattengrit etc

Als ik de tijd had had ik dat bijvoorbeeld ook extra gehaald omdat ik eigenlijk merk van jumper gebruik. En zo heeft een ieder wel iets wat je zomaar kan missen als het niet voor handen is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:32

saskiaojan schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar sporten en scholen, verder maak ik me weinig druk ergens over, supermarkt is gewoon open, rest is online wel te verkrijgen....

Idd ben ook benieuwd of we nog naar de vereniging kunnen voor menles

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:32

Je kan maandverband beter hamsteren bij de AH, die hebben het in de bonus deze week :D

Maar ik vermoed dat drogisterijen gewoon open blijven.

Ik hoop alleen dat ik mag blijven lessen, we waren net zo goed op weg.

Anoniem

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:34

Sommige mensen hebben echt een bijzondere kijk op essentieel. En hamsteren, serieus.. denken er echt nog steeds mensen dat dat een goed idee is? Juist door hamsteren krijg je problemen. De levering van producten valt geen maand stil hoor..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:35

Jongens, echt waar. Al die dingen die je niet kunt missen, daarvan blijven de winkels gewoon open. Dat is het hele idee achter 'alle NIET-essentiele winkels gaan dicht'. Dus tenzij je echt niet zonder nieuwe kerstballen, HOME-letters of spijkerbroeken kunt, zou ik me nog geen zorgen maken. Het is ruk, maar al dit 'ik ga dit en dat nog even halen want ik heb het echt nodig' zorgde in maart dus voor die hamsterchaos. Laten we dat alsjeblieft niet nog een keer gaan herhalen :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:36

Maandverband en tampons ga ik niet hamsteren. Ik ga überhaupt niet hamsteren, want alles is gewoon nog te krijgen (al dan niet online). Ik haal vandaag alleen kattengrit bij, omdat ik dat toch al moest hebben én ze nogal gehecht zijn aan hun kattengrit :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:36

Ik heb op moment geen broek meer zonder gat. Lekker boeiend, het is niet dat we nog ergens heen mogen. Huisbroek aan en klaar. En anders lang leve het wonderlijke internet. Is vast wel een broek te vinden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:37

Foaly schreef:
Dus tenzij je echt niet zonder nieuwe kerstballen, HOME-letters of spijkerbroeken kunt, zou ik me nog geen zorgen maken.

Hier heb ik erg om gelachen :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:38

De bedoeling was dat we in de vakantie zouden gaan klussen. Maar dan moeten de karwei en praxis en consorten wel open zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:39

idinn schreef:
Ik heb op moment geen broek meer zonder gat. Lekker boeiend, het is niet dat we nog ergens heen mogen. Huisbroek aan en klaar. En anders lang leve het wonderlijke internet. Is vast wel een broek te vinden.

Ik moet ook nog een nieuwe broek eigenlijk, want ik moet wel de deur uit / werken / met de trein nog. :') Maar die bestel ik na de kerst wel online haha.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:40

Ik was gisteren even benieuwd wat er in Duitsland wordt verstaan onder 'essentiële winkels'. Van België wist ik het van de eerste lockdown, maar van Duitsland niet. Zie ik dit erbij staan:

Citaat:
...Weihnachtsbaumverkauf...

Daar moest ik toch ook wel een beetje om grinniken. <|-

https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-101.html

Overigens staat daar ook 'Tierbedarf' in het rijtje. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat in NL ook echt nog wel diervoeder verkrijgbaar zal zijn. Desnoods idd telefonisch of online bestellen en op een afgesproken tijdstip ophalen, zoals je dat ook met afhaalmaaltijden doet. Daar is volgens mij best een mouw aan te passen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:44

als je kijkt naar België en Duitsland, dan mogen verkopers van diervoeders gewoon open blijven en zelfs garages en fietsenmakers, maar in België staan ook ook doe-het-zelf zaken, boekwinkels en plantenwinkels bvb nog op de lijst van winkels die gewoon open mogen blijven. Ben benieuwd in hoeverre NL hierin mee gaat. Nederland is over het algemeen toch wat gematigder, dus mss dat net zoals in België ook de boekwinkels en plantenwinkels nog mogen open blijven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:45

Mijn laatste klusmaterialen had ik al laten reserveren dit weekend. Die worden vanmiddag opgehaald. Ik zit midden in een dringend noodzakelijke isolatie klus. En misgrijpen is naast lastig voor sommige dingen ook niet best. Speciale tape die nodig is om naden af te dichten. Als die op is kan er warme lucht wegkruipen en vochtproblemen en schimmels veroorzaken. Liever niet.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor bouwbedrijven oplossen, die kopen best vaak bij grotere bouwmarkten hun materialen. Die kunnen lastig tegen hun klant zeggem sorry me stoppen er voorlopig mee als je dak er half afligt of zo. -O-