Wat doe je als je thuis komt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:53

Ligt er aan welke dienst ik heb gehad.

Als ik een vroege dienst heb gehad dan kleed ik me thuis om en dan ga ik lekker relaxen. Meestal ga ik serie kijken vanuit m'n bed :P
Soms ga ik uit mijn vroege dienst langs stal, in dat geval is het kijken hoe laat we eten en of ik nog kan douchen voor het eten of niet.

Bij een late dienst is het uniform uit, make-up eraf en neerstorten in bed :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:03

Voor corona kwam ik thuis via de achterdeur, kleedde ik me om in de gang en stapte de voordeur weer uit. Was maar paar minuten thuis. Dan naar stal door en savons rond 20/20:30 gaan eten als ik thuis kwam. Huishouden etc deed ik alleen in weekend.

Nu is er geen thuiskomen, want ben al thuis. Wel ga ik rond 4 naar stal en ben rond 7 thuis, dan kloffie aan en koken. Indien oven gerecht:tijdens bereiden snel douchen. Indien fornuis douche ik na het eten.

Huishouden bewaar ik voor weekend of doe even snel overdag wat tussendoor mijn werk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:16

Ik werk 4 dagen in de week van 06u tot 15u. Direct naar mn ouders om de hond op te halen. Dan direct naar t bos of fietsen met de hond of andere leuke dingen doen.
Vaak een uurtje weg. Half 5 thuis ongeveer. Dan vaak de was machine aan doen. Daarna eten maken, eten en opruimen etc. Vaak toilet schoonmaken en de kleinere dingen.

Die ene dag dat ik vrij ben doe ik alles in huis.

Als ik late dienst heb van 15u tot 23u dan komt mijn lieve mama mij helpen :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:18

Al dat omgekleed, ik doe dat nooit, hou gewoon aan waar ik overdag in werk, als ik de avond thuis ben.

Hier vast ritme.
Thuis rond 17.00 uur, dan ga ik koken en eten we tussen 17.30-18.00 uur.
Na het eten het journaal en 1 Vandaag kijken samen op de bank en daarna of daarvoor opruimen en de keuken aan kant maken.

De avonden verschilt, stal om te longeren/rijden, sporten (nu thuis op zolder), wasje draaien, stuk wandelen met partner, bakkie koffie met een vriendin, even niets/op de bank.
Qua huishouden doe ik door de week dus was/strijk/vouwen en soms de stofzuiger er door. Het echte aflappen/schoonmaken doe ik op zaterdag.
Tijdje geprobeerd op woensdagavond maar dat stuitte op verzet bij mijn wederhelft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:29

Sem_ schreef:
Barbabientje schreef:
BH uit :+

Joggingbroek aan. :Y)

Dit valt onder met het minimale een grote lach bij iemand veroorzaken. :')

Exact hetzelfde hier. Ik pak ook wat te snacken erbij

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:30

Elin_ schreef:
Sem_ schreef:
Barbabientje schreef:

Joggingbroek aan. :Y)

Dit valt onder met het minimale een grote lach bij iemand veroorzaken. :')

Exact hetzelfde hier. Ik pak ook wat te snacken erbij

En haar omhoog _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:44

BH uit en kruippak aan, heerlijk dan ben ik thuis :')

Captain

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:03

Ik [***] vanuit huis, tot 17:00 dan begin ik met koken eten we rond 17:30/18:00 en soms gaan we dan nog even een stukje wandelen maar heel vaak ook gewoon op de bank chillen. :')

Huishouden doe ik op mijn vrije dag, doordeweeks stofzuigt m'n vriend nog wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:07

Ik werk onregelmatig. Dus dat verschilt nogal met welke dienst ik heb. Als ik dagdienst heb, eerst kopje thee. Als ik late dienst heb, glaasje fris, nog even iets eten want vaak heb ik trek, en dan nog even tv kijken.

MarlindeRooz

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:10

Ik studeer thuis... Maar normaal gesproken doe ik mijn schoenen uit, sleutel aan het rekje, tas uitpakken. En dan eten maken + de keuken opruimen. Daarna of naar vriendinnen, sporten, studeren of lekker op de bank hangen. Als ik werk ben ik om 20:30 thuis en dan ga ik douchen en op de bank liggen met vriendje.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:47

Bij mij hangt het ervan af welke dienst ik heb.
Bij een dagdienst, vanuit het werk de jongste van school of opvang halen,gauw boodschappen,eenmaal thuis de andere 3 kinderen begroeten mits ze al thuis zijn, hond uitlaten, koken, eten,pony's binnen zetten en voeren ( staan aan huis),brood voor de volgende dag smeren,grote wandeling met de hond, jongste onder de douche helpen (douche aanzetten) de drie anderen zijn daar zelfstandiger in.

Rond 19u gaat de jongste naar bed, ik wil dan mits het nodig is nog wel eens was aanzetten ( never ending story in een 6 persoons huishouden), eventueel was opvouwen. Rond half 8 ben ik vaak wel klaar en ga ik tv kijken.

Na een late dienst: bruis ik altijd van de energie en alles waar ik mij dan aan stoor dat ruim ik dan op, rondje met de hond, wat drinken en dan altijd weer te laat naar bed en daar de volgende ochtend spijt van hebben door de wekker die om 5.30 staat te brullen.

Edit,huishouden/schoonmaken doe ik dagelijks en tussen de bedrijven door.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:09

Op kantoordagen ben ik vaak tussen 17.45-18.00 thuis. Mijn man is dan al begonnen met koken (hij werkt volledig vanuit huis) dus met een beetje geluk kan ik direct op de bank ploffen met een bord eten en een serie. Ik ruim daarna vaak de keuken op en was de pannen af, tenzij ik vroeg weg moet. Drie avonden in de week ga ik sporten of naar de muziekvereniging. Op de andere avonden wisselt het. Meestal doe ik de was, wandelen we een rondje, werk ik nog wat of hangen we simpelweg de hele avond voor Netflix :D.

Het huishouden doe ik op mijn vrije-/managementdag (dan werk ik thuis) en we hebben een schoonmaakster.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:12

Ik klap mijn laptop dicht, rond 18u uur als ik eten maak, anders rond 20u uur, momenteel eerder rond 22u, sta op en plof op de bank :+ (ik studeer thuis)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:40

Vanaf januari begin ik ergens nieuw en ga ik 4 dagen per week naar kantoor. Dan ben ik 17:45 uur - 18 uur thuis.
Zet ik een kop thee en kijk het nieuws. Om 18:10 uur begin ik met koken of als ik eten uit de vriezer heb, het opwarmen.
Met koken ben ik 20-30 min meestal mee bezig en dan ga ik eten. Om 19 uur afwassen en om de dag ook stofzuigen ( ik heb vogels).

Dan 19:30 tot 21:00 uur studeren. Daarna nog een uurtje chillen op de bank.

Als ik s’avonds les heb is het natuurlijk anders.

Dan heb ik les van 19 tot 22 uur.

Die dag doe ik eten opwarmen en daarna snel afwassen en thee zetten, computer aan en les volgen. 22 uur naar bed :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:48

ik werk al sinds maart thuis, dus om 17.00 doe ik de computer uit, gooi ik de deur achter me dicht en ga ik naar beneden :))

Mijn man haalt ons zoontje (2.5) altijd op, dus die zijn er dan rond 17.10, dan gaan we even kletsen/ spelen en rond 17.30 begin ik meestal met het avond eten.
Na het eten gaat rond 18.45 de kleine naar boven. tanden poetsen, nog even ouwehoeren, boekje lezen en dan ligt die rond 19.30.

Dan is het vaak nog even speelgoed opruimen en keuken een beetje fatsoeneren en douchen en dan rond 20.00 kruip ik op de bank met een serie of een boek.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:50

Als ik een ochtenddienst heb kom ik rond 16.00 uur thuis. Bij binnenkomst loop ik direct naar de wasmachine, gooi mijn kleding erin en zet hem aan. Loop daarna meteen door naar de douche. Na het douchen trek ik als ik de dag erna weer moet werken alvast pyjama aan en ga daarna koken en na het eten relaxen op de bank. Als ik de dag erna vrij ben doe ik mijn rijkeren aan en ga na het koken en eten naar de paarden. Na een avonddienst (23.30 thuis) is het kleding in de was, wasmachine aan, douchen en naar bed.

Dit is momenteel zo ivm. de COVID-19 besmettingen op mijn werk.

Het huishouden doe ik of voor een avonddienst of op mijn vrije dagen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:54

Ik werk thuis .... hoe werkt het dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:58

Eef_Bam schreef:
AmoorM schreef:
Ik snap echt niet dat mensen rond 19:00 uur klaar zijn. Mijn avond was als volgt:

17:45 thuis, kaarsjes aan, kopje thee en 2 afleveringen van gtst kijken. 18:45 beginnen met koken, 30 min oven tijd, ondertussen afwassen van afwas wat er nog stond, stofzuiger door het huis, de was opvouwen en ophangen, de wasmachine aan. Toen was eten klaar, daarna kattenbak schoonmaken, de wasmachine was daarna klaar, was ophangen. Nu knuffelen met de kat op de bank en knopje thee en het is alweer kwart voor 10. Op de kattenbak na is dit een normale paard loze avond. :')

Waarom doe je ook zoveel in het huis in de avond? Bedoel, als je dat fijn vind prima, maar lijkt me niet fijn na een werkdag. Ik doe dat altijd in het weekend. Stofzuigen en ws doe je toch niet elke avond?

Gisteren was het echt nodig. Hele bult afwas stond er nog. Ik heb een kat en die neemt wel eens korrels mee uit de bak, waardoor ik wel vaker moet stofzuigen. De was, was en is nog steeds ontploft en de kattenbak moest echt schoon gemaakt worden. Ligt een beetje aan m'n stemming. Op stal dagen laat ik vaak de afwas en de was staan, en kook ik niet. Ook geen stofzuiger.

Ik moet als ik thuis kom wel even ontladen van de drukke werkdag en 45 minuten auto rit. Direct door naar stal of koken voel ik mij altijd veel te gehaast.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:06

Als ik bij mijn vriend thuis kom: eerste wat ik doe is even checken of het met mijn vissen ok is :)

Dan spullen op hun plek leggen en naar toilet. Kop koffie maken en even op de bank mails checken.
Dan soms wat was doen of bijvoorbeeld een pakketje naar de post brengen. Wachten tot mijn partner thuis komt. En hij kookt, we eten samen om 18.00, ik was af en maak de keuken weer netjes.

De avond... beetje op bokt, facebook, bezig met verkoop spulletjes op internet. Kopje decaf koffie er bij.
Soms samen een video'tje kijken. En vaak vroeg naar bed.

Als ik alleen thuis ben (we wonen nog niet samen) is het vaak eten opwarmen, vroeg eten, afwassen, en nóg eerder mijn bedje in. Heb vaak geen 'zin' meer 's avonds.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:09

Als ik thuis kom van werk doe ik meestal een boodschapje, vriend kookt. Verder lekker niks doen. Ik werk 4 dagen per week, de eerste vrije dag doe ik sochtends het huishouden en klaar :D

Even opruimen na koken, een wasje doen oid doe ik altijd hier en daar tussendoor. Dat tel ik niet echt mee als het doen van het huishouden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:19

Als ik thuis kom, handen wassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:26

Iinge_ schreef:
Als ik thuis kom van werk doe ik meestal een boodschapje, vriend kookt. Verder lekker niks doen. Ik werk 4 dagen per week, de eerste vrije dag doe ik sochtends het huishouden en klaar :D

Even opruimen na koken, een wasje doen oid doe ik altijd hier en daar tussendoor. Dat tel ik niet echt mee als het doen van het huishouden.

Maar is alles dan schoon in die 4 dagen? Ik bedoel als ik 3 dagen ofzo niet stofzuig is het wel vies op de grond. Door dat ik er met schoenen loop, eet op de bank, kat loopt er rond. Even snel met m'n paardrij schoenen door het huis. Ik heb altijd wel afwas en was. En vooral opruimen. Kleding weg plukken van de grond voor de was, kopjes en glazen van tafel, kussens netjes op de bank en deken in de poef etc etc. Ik kan vaak pas ontspannen als netjes aan kant is. Dwz geen afwas op aanrecht, geen vieze vloer, opgeruimd, was in wasmand of opgehangen, toilet en aanrecht (gasfornuis) schoon. Echt grote taken zoals badkamer schoonmaken, overal goed zuigen en dweilen, afnemen ed doe ik op vrije dagen of weekend. Normaliter kattenbak ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:30

Ik trek mijn jas uit, zet de verwarming aan, de lampen en begroet mijn katten. Sloffen aan. Dan laptop aan en tv aan. Dan vaak kattenbakken doen en stofzuigen. Als er nog afwas staat die daarna doen. Dan even op de laptop, Bokt/Facebook checken en WhatsApp. (webwhatsapp) Tegen 17.00 de katten eten geven, zodra die klaar zijn met eten ga ik eten koken. Ik eet graag vroeg dus uiterlijk om 18.00. Ik kijk tv terwijl ik eet. Daarna vies bord op het aanrecht zetten. :') Dan fris pakken, chocola/chips en met dekentje op de bank. TV kijken en als er niets is serie.

Bovenstaand is op maandag en dinsdag.

Op woensdag ga ik eerst naar stal vanuit mijn werk. Ben dan rond half 6 thuis. Jas uit, verwarming en lampen aan, sloffen aan, laptop aan, katten eten geven en daarna zelf koken en eten. Daarna weer met drinken/lekkers op de bank. :')

Op donderdag ga ik boodschappen doen uit mijn werk. Ben dan half 5 thuis. Jas uit, verwarming aan, sloffen aan, laptop aan. Boodschappen opruimen, katten eten geven, zelf koken en eten en weer met dirnken/lekkers op de bank.

Vrijdag is weer stal dag.

Alle doordeweekse avonden streef ik er naar om om 21.30 naar bed te gaan maar vaak wordt het wel 22.00. Mijn wekker gaat namelijk om 05.30. :+

Ik zou eigenlijk elke dag moeten stofzuigen en afwassen maar dat vertik ik. :=

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:42

Barbabientje schreef:

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:46

Bellatrix schreef:
Ik trek mijn jas uit, zet de verwarming aan, de lampen en begroet mijn katten. Sloffen aan. Dan laptop aan en tv aan. Dan vaak kattenbakken doen en stofzuigen. Als er nog afwas staat die daarna doen. Dan even op de laptop, Bokt/Facebook checken en WhatsApp. (webwhatsapp) Tegen 17.00 de katten eten geven, zodra die klaar zijn met eten ga ik eten koken. Ik eet graag vroeg dus uiterlijk om 18.00. Ik kijk tv terwijl ik eet. Daarna vies bord op het aanrecht zetten. :') Dan fris pakken, chocola/chips en met dekentje op de bank. TV kijken en als er niets is serie.

Bovenstaand is op maandag en dinsdag.

Op woensdag ga ik eerst naar stal vanuit mijn werk. Ben dan rond half 6 thuis. Jas uit, verwarming en lampen aan, sloffen aan, laptop aan, katten eten geven en daarna zelf koken en eten. Daarna weer met drinken/lekkers op de bank. :')

Op donderdag ga ik boodschappen doen uit mijn werk. Ben dan half 5 thuis. Jas uit, verwarming aan, sloffen aan, laptop aan. Boodschappen opruimen, katten eten geven, zelf koken en eten en weer met dirnken/lekkers op de bank.

Vrijdag is weer stal dag.

Alle doordeweekse avonden streef ik er naar om om 21.30 naar bed te gaan maar vaak wordt het wel 22.00. Mijn wekker gaat namelijk om 05.30. :+

Ik zou eigenlijk elke dag moeten stofzuigen en afwassen maar dat vertik ik. :=

Mijn wekker ook, eerder zelfs. Maar ben vaak pas zo laat terug van stal. :+