Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:20

Ik ben al de regel tegengekomen dat als je les krijg op een paard tot 1,50 schofthoogte moet je een mondkapje op, en bij een groter paard niet.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:22

alice0cullen schreef:
Ik ben al de regel tegengekomen dat als je les krijg op een paard tot 1,50 schofthoogte moet je een mondkapje op, en bij een groter paard niet.

Je maakt een grapje hoop ik? :') Zo nee, waar is dat :') :')

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:40

Die onzinnige regels hebben ook niks met het virus te maken, wel met gedrags beïnvloeding.
Niks van dit alles heeft eigenlijk met het virus te maken, wel met andere zaken.
New World Order
World Economic Forum
Deep State

De elite heeft hele andere plannen met de wereldbevolking..

Goed je mag mij een alu hoedje noemen. Geen problemen mee.

Sorro

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:03

Oud maar geeft wel goed beeld weer:

UITGELEKT, NIEUWE MAATREGELEN, DINSDAG IN DE PERSCONFERENTIE:

Mondmasker vanaf morgen verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen.

Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.

Als je op een oneven huisnummer woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Hellevoetsluis centrum woont, maar niet als je in Oudenhoorn woont ...
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op weekdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar.
De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Nou, dat is het voor nu.
Morgen dan weer de afspraken en regels voor de komende dagen.
Niet dat je door al die verschillende regels, verboden en bevelen door Corona in de war raakt.....
PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn.
Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:21

Topic naar mijn hart dit :') als je het toch allemaal naleest denk je toch soms waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.

Zo heb ik al sinds maart de universiteit niet meer gezien, geen een live college mogen volgen, maar ondertussen moeten we over een week wel met zijn allen tentamen maken in een zaal ...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 21:28

Ik heb vooral ook moeite met dat je alleen maar mag volgen omdat alles voor de goeie zaak is....
Als je iets durft in vraag te trekken(niet over het feit dat COVID niet bestaat natuurlijk, puur de zin of onzin van sommige regels), dan krijg je het halve land over je, ‘want door mensen als jij loopt het steeds weer verkeerd’ terwijl je toch ook gewoon dingen in vraag mag stellen zonder daardoor het hele COVID- ding in vraag te stellen lijkt me..:.

Zoals ook zoveel voorbeelden hier zijn er gewoon veel regels die echt pure onzin zijn!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:33

Vrienden van mij (1 gezin: vader, moeder, 2 kids ouder dan 13, 1 jonger dan 13) mogen niet met kerst bij mij thuis op bezoek komen.. maar ik mag wel bij hen thuis op bezoek

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:34

DezeNaam schreef:
CalipsoLover schreef:
Dit topic is gewoon gemaakt voor de Belgische coronaregels :Y)

De beste vond ik nu laatst dat je met 4 man in je tuin mag zitten, maar enkel als die 3 personen niet door je huis moeten. Dus mensen met een rijwoning kunnen geen 4 mensen in de tuin hebben, want ze moeten door je huis. En dan mag er ook maar 1 iemand naar de wc _O- Belgen zijn op dat vlak wel een grapje, ze maken zoveel regeltjes om alles duidelijk te houden, om uiteindelijk zoveel regeltjes te maken die elkaar dan weer tegenspreken en zo is de cirkel rond. :')

Tja België met al die belachelijke regels inderdaad... :=

Het is 'goed' dat er regels zijn maar ik begrijp evengoed dat veel mensen de regels aan hun laars (beginnen) lappen... Mede door de grote inconsistentie van de overheid. Je vrienden amper mogen zien want die gaan je zéker besmetten maar dan zie je wel foto's van mensen in de bus die als sardientjes op elkaar gepakt staan. Of die video van het station in Gent waar mensen niet eens meer in het station paste en op de roltrap al half tegen elkaar gedrukt werden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_94239377
Of nog slimmer; ze wouden (of hebben ze dit uiteindelijk ook echt gedaan?) minder treinen laten rijden omdat dit mensen aan zou moedigen om de trein te nemen. 8)7 Doe daar dan nog eens die idiote 'gratis treintickets' bij (twee ritten gratis per maand, en de trein is hier belachelijk duur voor volwassenen)... Dan zijn ze verbaasd dat de treinen zo vol zitten.
Maar minder treinen willen laten rijden is echt te idioot voor woorden... (Al willen ze er nu blijkbaar terug meer laten rijden.)

Jup.. Inderdaad. Een vriendin van mij verloor vorige week haar grootvader. Er mochten maar 15 personen op de begrafenis zijn, maar met de kinderen, partners en kleinkinderen waren ze in totaal met 19. 4 mensen zijn niet naar de begrafenis mogen komen. Maar wel met z'n allen naar het zwembad of met 20 opgepropt op de bus... Daar word ik toch moedeloos van...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:37

Als de uitvaart in de kerk is, mag het weer wel 8)7

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:41

Uitvaart was in de kerk... België mogen er maar 15 mensen in totaal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:41

Oh nog ene van in het ziekenhuis. Dochter en ik moesten coronavrij getest zijn om op de kamer te mogen. (Ze was binnen gekomen via spoed, plots ernstig ziek) Toen ik negatief werd getest moet ik in quarantaine blijven op de kamer, mocht niet over en weer naar huis, moest blijven tot ze werd ontslaan want ik moest 100% negatief blijven. Mijn man mocht er geen nachtje blijven slapen ipv ik want ja, corona. Vast contact. Maaaar... Mijn man mocht wel op bezoek komen zoveel als hij wou. Op elk uur dat hij wou. Hij mocht over en weer naar huis. Werd niet getest. Mocht rustig bij ons zitten van 9.00 tot 22.00. Maar oh wee als hij er een nachtje wou slapen en ik een nachtje thuis wou slapen (want slapen in een ziekenhuis is een illusie) Ik vond en vind dat echt zo belachelijk... Als hij een godganse dag bij ons mag zijn en gaan en staan waar hij wil, wat maakt het dan uit dat hij eens een nacht deed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:44

Ik begrijp sommige dingen ook niet, bijvoorbeeld waarom black friday was toegestaan. Maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik niet alle regels hoef te bedenken, want eenvoudig is het niet.
En uiteindelijk is het belangrijkste dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Voor mij is het meest storend dat een deel mensen daar niet toe bereid zijn, terwijl Nederland bepaalt niet het strengste beleid heeft.
Ik vraag me dan af waarom niet iedereen zich realiseert wat er op het spel staat.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:52

Sowieso mogen kerkdiensten etc hier wel. Daar geldt ook geen mondkapjesplicht (dacht ik, correct me if i'm wrong). Dus lekker met 100 man de kerk in terwijl heel de horeca op zn gat ligt >;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:53

CalipsoLover schreef:
Uitvaart was in de kerk... België mogen er maar 15 mensen in totaal zijn.

Ow sorry mistte dat het België was..

Hier mochten bij een crematie in t uitvaartcentrum 30 man geloof ik, maar bij een uitvaart in de kerk is er geen max

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:10

Nikass schreef:
Ik begrijp sommige dingen ook niet, bijvoorbeeld waarom black friday was toegestaan. Maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik niet alle regels hoef te bedenken, want eenvoudig is het niet.
En uiteindelijk is het belangrijkste dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Voor mij is het meest storend dat een deel mensen daar niet toe bereid zijn, terwijl Nederland bepaalt niet het strengste beleid heeft.
Ik vraag me dan af waarom niet iedereen zich realiseert wat er op het spel staat.

Eens.
Al zijn sommige regels wel erg frustrerend wanneer de logica echt niet klopt.
Met gezond verstand en denken om elkaar (niet alleen aan jezelf) kom je een heel eind.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:13

Dat je een inbreker die zich onrechtmatig toegang verschaft in JOUW huis en aan JOUW spullen komt niet tegen z'n kop mag knallen want dan ga je zelf met een strafblad de bak in. Koekoek.

Telefoon mag niet achter het stuur, maar eten en drinken wel. Laatst zag ik iemand een mandarijn pellen :')

We betalen in onze gemeente hondenbelasting en moeten poep opruimen en de katten zitten bij ons in het grind te kakken :')

Oja en de regels omtrent corona en horeca snap ik niet. Besmettingsgraad in de horeca is geloof ik 1,8% van alle besmettingen (was laatst op het nieuws) en nu gaat iedereen maar bij elkaar zitten voor een avondje uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:15

Eten achter het stuur mag normaal ook niet :)

Net zoals dat als een inbreker in jou huis komt en wordt gebeten door jou hond je ook verantwoordelijk bent. Ook zoiets bizar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:28

Het is eigenlijk wel een ironisch topic; als er nou één volk is wat er voor kiest om structureel regels aan zijn laars te lappen onder het mom "dat bepaal ik zelf wel" is dat het Nederlandse volk :D
Willen we zo graag meer regels en discipline? Of alleen regels die ons uit komen?

Ik hou ook van duidelijkheid hoor, daar niet van, maar laat me ook niet zomaar de wet voorschrijven ;) Het zit een beetje in onze cultuur denk ik; of waren jullie blij geweest met (bijvoorbeeld) de Aziatische corona aanpak?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:34

DeniseSoares schreef:
Die onzinnige regels hebben ook niks met het virus te maken, wel met gedrags beïnvloeding.
Niks van dit alles heeft eigenlijk met het virus te maken, wel met andere zaken.
New World Order
World Economic Forum
Deep State

Bij deze. Wat een onzin, aluhoedje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:43

DeniseSoares schreef:
New World Order
World Economic Forum
Deep State

:)* dit klinkt veel logischer!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:55

Nikass schreef:
of waren jullie blij geweest met (bijvoorbeeld) de Aziatische corona aanpak?

Niet dat ik daar blij mee was geweest, maar je kan daarbij niet beweren dat het onlogisch of tegenstrijdig was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:00

Badeendje schreef:
DeniseSoares schreef:
New World Order
World Economic Forum
Deep State

:)* dit klinkt veel logischer!

Vind ik ook!
Plus de aarde heeft de vorm van een balzak en we worden geregeerd door aliens verkleed als mensen. :j
En dat is allemaal de schuld van de Rabobank.

Wordt wakker mensen!!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:05

Oooh, de Rabobank komt van Mars }>
Nu snap ik het...
Helemaal logisch :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:12

Rabobank? Tis de ING ;) Die is groter en heeft dus meer invloed. En ook op mars lijken ze al obligaties te verkopen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:14

Het is gewoon ook niet te doen om alles af te dekken met duidelijke regels die in elke situatie logisch zijn.
Maar jammer genoeg konden we als volk de verantwoordelijkheid niet aan om ons gezond verstand te gebruiken en zelf in te schatten wat slim is en wat niet.
En toen kregen we dit