Relaxed schreef:Jeetje lor, dat klinkt wel heftig hoor. Ook dat je moeder zo duidelijk partij lijkt te kiezen
Mijn moeder geeft aan vrijwel hetzelfde tegen haar te zeggen wanneer ik.dat benoem.
Of dat zo is?
Vast wel, maar ze weet ook dat zolang zij haar andere dochter in huis heeft wonen ik niet bij haar kom.

Ze geeft wel aan dat wanneer ik bij haar of mijn stiefvader ben, ze haar andere dochter niet de toegang gaat weigeren, ook al zou die niet meer thuis wonen.
En aangezien haar acties ken, weet dat ze me dan komt opzoeken om haar punt te kunnen maken en zodanig te zuigen en treiteren dat ik uiteindelijk boos word en zij er als de vermoorde onschuld bij staat te gniffelen...
Ik kom dus gewoon niet, veel gezelliger.

Sindsdien heb ik dus bij mijn moeder aangegeven dat het tijd is voor een gesprek om te kijken hoe zij het verder voor zich ziet. Want we zullen elkaar toch weer treffen bij mijn ouders en hoe gaat het dan? Doen we alsof er niks aan de hand is? (niet mijn ding..) of gaat het enorm ongemakkelijk zijn? Oftewel, ik wil daar graag wel even het eea over afspreken.
) maar puur te kijken naar de praktische kant, hoe kunnen we ons contact tot het minimum beperken en zorgen dat onze ouders niet op hun tenen hoeven lopen.