Familie.. Onenigheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:48

Relaxed schreef:
Jeetje lor, dat klinkt wel heftig hoor. Ook dat je moeder zo duidelijk partij lijkt te kiezen :(:)

Mijn moeder geeft aan vrijwel hetzelfde tegen haar te zeggen wanneer ik.dat benoem.
Of dat zo is?
Vast wel, maar ze weet ook dat zolang zij haar andere dochter in huis heeft wonen ik niet bij haar kom. :)
Ze geeft wel aan dat wanneer ik bij haar of mijn stiefvader ben, ze haar andere dochter niet de toegang gaat weigeren, ook al zou die niet meer thuis wonen.
En aangezien haar acties ken, weet dat ze me dan komt opzoeken om haar punt te kunnen maken en zodanig te zuigen en treiteren dat ik uiteindelijk boos word en zij er als de vermoorde onschuld bij staat te gniffelen...
Ik kom dus gewoon niet, veel gezelliger. :')

Anoniem

Re: Familie.. Onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:56

Nou mijn zusje heeft gereageerd, dat het idd voor nu het beste is. Dus ook zij laat wel een kiertje. Prima zo dus.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:18

Hopelijk geeft het je rust Relaxed, nu je de mail hebt verstuurd. Misschien een idee om je vast te bedenken als je een mail terug krijgt, of je die wel wil lezen of dat dat je die naast je neerlegt? Grote kans nl dat het anders alsnog een welles/nietes wordt.

Ik heb ook net gebroken met mijn broertje. Zit nog te twijfelen of ik het wel hier allemaal neer meer moet zetten, maar de grote lijnen zijn dat ik en mijn 2 broertjes heel verschillend denken. We waren best een hechte familie en accepteerden elkaar, maar vorig jaar is mijn moeder overleden, waar we alledrie heel anders mee om gingen. Van hun kant was er vooral boosheid. Daarna verloor ik mijn pony, kreeg toen ook weer de opmerking dat ie het bizar vond hoe nuchter ik was.

Hij besloot aan te pappen met bekenden van mij, ik wist dat dit niet goed ging komen (story of his live). Dus ik heb bij voorbaat al gezegd dat ik er niks mee te maken wilde hebben, en hij koos voor haar.. prima, duidelijk. Ik had rust nu ik vantevoren had gezegd hier niet in betrokken te willen worden.

En tja, het ging weer verkeerd, zij bedriegt hem, hij kwetst verschillende mensen (het gaat om mijn buren..)

Maargoed: ik heb inmiddels ook 4 maanden geen contact met hem (en andere broertje, die is er indirect bij betrokken) en het geeft wel rust. Maar het is nooit afgesloten dus er kan nog vanalles gebeuren. Een mail heb ik geen behoefte meer aan: jaren geleden was er ook wat, en toen draaide hij het ook zo dat ik het probleem was (ik wilde geen kraambezoek in de avond de eerste week, was hij boos over). Heb toen een mail gestuurd om hem proberen te begrijpen en kreeg toen een pittige mail terug vol verwijten en geen enkele zelfreflectie.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar. Vind het wel erg om te zien dat mijn ‘vader’ er verdriet om heeft, maar hij snapt mij wel heel goed. Maar dingen zoals verjaardagen of andere familie dingen, zullen voortaan anders zijn. Zo heb ik van mijn ex moeten horen dat mijn andere broertje gaat trouwen.. Is dat ook weer duidelijk :')
Edit: lees je reactie nu, fijn dat het zo’n reactie is :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:30

Relaxed schreef:
Nou mijn zusje heeft gereageerd, dat het idd voor nu het beste is. Dus ook zij laat wel een kiertje. Prima zo dus.

Dat is wel heel fijn dat ze zo heeft gereageerd, voor beide de deur op een kier en toch ook een vorm van rust. Ik kan me voorstellen dat het voor jou rust heeft gegeven, je hebt jouw ding duidelijk kunnen maken op een nette manier zonder dat je onderbroken kon worden.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:37

het is jouw leven en als het je teveel negatieve energie kost dan moet je voor jezelf kiezen.. je zal der ongetwijfeld nog zien bij bijv verjaardagen oud maar doe dan gewoon respectvol naar der.. zij heeft haar mening over het leven jij de jouwe.. betekend niet dat ze slecht is... jullie ouders houden van jullie allebei maar betekend niet dat jullie ook altijd samen moeten blijven.. je bent volwassen en maakt je eigen levenspad...

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:15

Wat fijn dat ze zo gereageerd heeft, TO! Ik hoop dat het jullie beiden, en daarmee ook iedereen om jullie heen, rust zal brengen. Je hebt het heel goed aangepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:17

Dankjewel allemaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:03

Nou we zijn inmiddels 3,5 maand verder en sindsdien is het complete radiostilte aan haar kant.. Ik heb haar die tijd gegeven, maar toen ik vorige maand werd geopereerd en niets hoorde was ik er wel klaar mee.. Zo diep zijn ze dus gezonken :n Sindsdien heb ik dus bij mijn moeder aangegeven dat het tijd is voor een gesprek om te kijken hoe zij het verder voor zich ziet. Want we zullen elkaar toch weer treffen bij mijn ouders en hoe gaat het dan? Doen we alsof er niks aan de hand is? (niet mijn ding..) of gaat het enorm ongemakkelijk zijn? Oftewel, ik wil daar graag wel even het eea over afspreken.

Vanavond is het dus zover, mijn zwager moest erbij zijn en dan durfde ze het wel aan, ook al wou ze het eigenlijk niet :roll:

Ik heb iig besloten niet op de oude koeien te gaan reageren (via mijn moeder een beetje meegekregen wat nu precies haar probleem is, er zijn nog veeeel meer oude koeien dan het paardrijden alleen.. :+ ) maar puur te kijken naar de praktische kant, hoe kunnen we ons contact tot het minimum beperken en zorgen dat onze ouders niet op hun tenen hoeven lopen.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:10

Succes TS! Ik zou er ook niet teveel moeite meer insteken hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:10

Mirre1415 schreef:
Succes TS! Ik zou er ook niet teveel moeite meer insteken hoor...

Nee dit is ook mijn laatste poging.. :o

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:19

Succes!
Helemaal snappen doe ik het niet, want op jouw initiatief is er geen contact meer, en nu vind je het raar 3.5 maand niks gehoord te hebben? Dat is toch de bedoeling bij geen contact?

Hoef je aan mij niet uit te leggen hoor, maar kan me voorstellen dat je die vraag vanavond ook gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:24

Nou er is nog niks besproken, we hebben nu nog een enorm open eind en dat heb ik ook aangegeven dat ik daarover nog wil praten.. En dat is dus nu. Want wat verwachten we nu van elkaar? Ik vind het niet meer dan normaal dat je bij een operatie even iets laat horen, net als dat ik mijn zwager ook gewoon een appje heb gestuurd voor zijn verjaardag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:30

Ik moet ook zeggen dat hierin meespeelt dat zij bij mijn moeder wel steeds weer dingen aangeeft, dat wakkert het bij mij steeds weer aan. Mijn moeder vertelt mij dit dan en dan ben ik er toch weer mee bezig. Dat is ook iets wat ik vanavond wil aangeven, het ettert nu door en daardoor kan ik het moeilijk achter me laten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:40

Tegen je moeder zeggen dat ze geen doorgeefluik voor je zus moet zijn maar dat je zus dit zelf op moet lossen een optie? Ik heb van man’s kant een fijne en grote familie. Mijn eigen broer woont aan de andere kant can de wereld, al 25 jaar en daar ben ik heel blij mee. Ik heb als 20 jarige al geconcludeerd dat hij dan wel mijn broer is maar daar hield ook alles mee op en dat heeft hij de jaren daarna ook zeker bewezen. Af en toe via de mail contact ( ouders allang overleden) en dat is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:42

bigone schreef:
Tegen je moeder zeggen dat ze geen doorgeefluik voor je zus moet zijn maar dat je zus dit zelf op moet lossen een optie? Ik heb van man’s kant een fijne en grote familie. Mijn eigen broer woont aan de andere kant can de wereld, al 25 jaar en daar ben ik heel blij mee. Ik heb als 20 jarige al geconcludeerd dat hij dan wel mijn broer is maar daar hield ook alles mee op en dat heeft hij de jaren daarna ook zeker bewezen. Af en toe via de mail contact ( ouders allang overleden) en dat is het.

Ideaal lijkt me dit, dat zij aan de andere kant van de wereld zou gaan wonen :') Maar dat is natuurlijk een hele andere situatie :) Wij komen beide heel regelmatig bij onze ouders over de vloer. Maar idd, mijn moeder moet stoppen met doorgeefluik zijn en dat ga ik ook vanavond bespreken :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:53

Ik heb geen contact met mijn ouders.

Jullie hebben geen contact nu, alleen noodzakelijk. Dat is wat je hebt geschreven in je mail. Maar toch ben je teleurgesteld dat ze niks heeft laten horen toen je geopereerd werd. Maar officieel weet zij toch niet dat je geopereerd werdt? Jullie hebben toch geen contact.

Voor mij klinkt het alsof je die mail hebt geschreven uit zelf bescherming om de verwachtingen en de teleurstellingen voor jezelf te voorkomen , maar dat je stiekem toch stille hoop had en nu wederom teleurgesteld wordt. Ik begrijp dat je er op hoopt en in een normale situatie dat het ook normaal zou zijn, alleen nu hebben jullie geen contact en denk ik dat je jezelf valse hoop hebt gegeven.

(Dit komt mij bekend voor hoor
. Heb mijn vader verschillende kansen gegeven met teleurstellingen tot gevolg).
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 19-03-21 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:57

Nicje87 schreef:

Jullie hebben geen contact nu, alleen noodzakelijk. Dat is wat je hebt geschreven in je mail. Maar toch ben je teleurgesteld dat ze niks heeft laten horen toen je geopereerd werd. Maar officieel weet zij toch niet dat je geopereerd werdt? Jullie hebben toch geen contact.

Voof mij klinkt het alsof je die msil hebt geschreven uit zelf bescherming om de verwachtingen en de teleurstellingen voor jezelf te voorkomen , maar dat je stiekem toch stille hoop had en nu wederom teleurgesteld wordt. Ik begrijp dat je er op hoopt en in een normale situatie dat het ook normaal zou zijn, alleen nu hebben jullie geen contact en denk ik dat je jezelf valse hoop hebt gegeven.

Mijn moeder heeft hier idd weer tussen gezeten, zij heeft verteld dat ik geopereerd werd en dat weer tegen mij gezegd.. En het heeft niks met hoop te maken, ik vind het niet meer dan normaal aka, andersom had ik het wél gedaan.. Daarom dus vanavond gesprek, die verwachtingen uitspreken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:58

Ja,het is ook normaal.
Maar is het ook normaal als afgesproken is nu geen contact te hebben? Kan je dan verwachten dat iemand de ander sterkte wenst?

Goed dat jullie het gaan bespreken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:04

Wat ik mij af vraag is hoe ze dan graag zou zien dat het opgelost wordt. Wat zou jij kunnen doen volgens haar zodat het wel weer goed gaat?
En welke dingen vinden jullie belangrijk genoeg om elkaar op de hoogte van te brengen en ook na te vragen hoe het gaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:08

Het blijft lastig als het niet loopt met familie. Ik heb inmiddels al een paar jaar vrijwel geen contact met mijn broer en schoonzus. In het verleden ook proberen uit te praten, maar we zitten gewoon compleet op een andere golflengte.
Ik heb er best veel verdriet van gehad, ik ben ook een persoon die het iedereen naar het zin wil maken (inmiddels een stuk minder gelukkig, ik kan hier nu veel beter mee omgaan).
Als ik mijn broer en schoonzus bij mijn ouders zie, kan ik gewoon een oppervlakkig gesprek met ze voeren. En gaat het over een onderwerp waar we niet op 1 lijn zitten, gaat het het ene oor in en het andere oor uit. Ik maak me hier inmiddels ook niet meer druk om gelukkig, maar dat ging niet vanzelf.

Over 2 maanden ga ik trouwen, ik heb besloten om mijn broer en schoonzus wel uit te nodigen. Ik verwacht niet dat ze komen, maar komen ze wel zijn ze welkom.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:20

Relaxed schreef:
Nicje87 schreef:

Voof mij klinkt het alsof je die msil hebt geschreven uit zelf bescherming om de verwachtingen en de teleurstellingen voor jezelf te voorkomen , maar dat je stiekem toch stille hoop had en nu wederom teleurgesteld wordt. Ik begrijp dat je er op hoopt en in een normale situatie dat het ook normaal zou zijn, alleen nu hebben jullie geen contact en denk ik dat je jezelf valse hoop hebt gegeven.

Mijn moeder heeft hier idd weer tussen gezeten, zij heeft verteld dat ik geopereerd werd en dat weer tegen mij gezegd.. En het heeft niks met hoop te maken, ik vind het niet meer dan normaal aka, andersom had ik het wél gedaan.. Daarom dus vanavond gesprek, die verwachtingen uitspreken.

Maar omdat jij het wel zou doen verplicht dat je zus het niet om het bij jou te doen. Het kan verschillende dingen betekenen, dat jij meer sociaal bent naar de mensen om je heen, dat je zus dacht je had het me ook persoonlijk kunnen vertellen, je zus al verder is in het afstand nemen, er kunnen zoveel dingen zijn waarom ze niet gereageerd heeft. Te veel om op te noemen.

Ik denk dat als je de lucht schoon wilt houden tussen je moeder en jezelf dat het belangrijk is dat zij zich niet als doorgeefluik laat gebruiken maar ook dat ze dat niet uit zichzelf doet. Je krijgt hoe dan ook op een gegeven moment scheve gezichten.

Ik probeer altijd sociaal te doen, als mensen ziek zijn, belangrijke dag hebben, verjaardagen. Doe mijn best om belangstelling te tonen want ik vind het ook leuk als mensen het bij mij doen. Ik vergeet het vaak gewoon, maak ik voor mezelf een memo dan lukt het me goed om er aan te denken en er ook wat mee te doen. Vind het ook leuk om die belangstelling te tonen maar vaak door drukte en meer dingen schiet het er dan bij in en dat vind ik dan slecht van mezelf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:21

Ik heb alleen even de posts van TS doorgelezen en ik merk dat ik niet helemaal een beeld krijg van wat jij van jouw zusje verwacht. Aan de ene kant wil je namelijk dat ze wel wat stuurt met een operatie. Maar tegelijkertijd wil je ook dat je niks van haar hoort of dat ze bij voorkeur zo ver mogelijk bij jou vandaan is. Daar kun je eigenlijk niet heel veel mee, want elke actie die je doet is dan bij jou niet goed. Ik krijg van jouw posts een heel tegenstrijdig beeld. Misschien is dit in het echt anders, dat weet ik niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:30

Als ik het zo even snel doorlees TS, dan moet je niet met je zus maar met je moeder in gesprek.
Want die fungeert nu, en zo te lezen kiest ze daar zelf voor, als postbode.
Ze vertelt jou over je zus en andersom. En daar komen, in elk geval bij jou, weer ongemakkelijke gevoelens en frustratie uit voort.

Ik begrijp dat het voor jouw ouders heel lastig is dat de beide kinderen zo verschillend zijn en elkaar slecht liggen. En dat ze proberen, of in elk geval jouw moeder, enige verbinding te houden. Maar als jij daar geen behoefte aan hebt, dan moeten jouw ouders/jouw moeder daarin jouw keuze respecteren.
En als je dan een keer je zus treft dan knik je vriendelijk, vraag je hoe het met de hond gaat en welke Netflix series ze graag kijkt. En daar blijft het dan bij.
En dan merk je vanzelf (of niet) wat je zus wil delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:35

Joyce, ik denk dat ik gewoon het beste kan verdwijnen voor haar :') Nee gekheid, er is zoveel dat ik het eigenlijk niet eens kan benoemen.. Dus ik ben heel benieuwd wat zij vanavond voorstelt.

TinkerTreas, op zo'n manier zie ik het idd ook voor me, oppervlakkig en voor belangrijke dingen idd de deur op een kier, zoiets.. Maar ja, het gaat idd niet vanzelf.

Meggiemeg, ik denk ook dat dat haar antwoord gaat zijn "Jij wou geen contact meer" en die snap ik ook.. Daarom gesprek om het daar nog over te hebben, dat is gewoon een open einde voor mij.

Winged, maar die tweestrijd heb ik zelf ook, ik vind het echt heel lastig. Als mijn ouders er niet meer waren geweest, was het heel simpel, geen contact meer.. Maar dan had ik ook niks van ze gehoord en ze ook niet meer tegengekomen (zoals je met een kennis contact verbreekt die je toch nooit meer tegenkomt, dat is 'makkelijk') Maar doordat we beide veel bij mijn ouders komen, ik via hun steeds vanalles over ze hoor blijft het etteren.. Ze blijven 'aanwezig' Zij snijdt gewoon heel rigoureus mensen uit dr leven, dat heb ik dr vaker zien doen.. En ik ben denk ik iets menselijker en begrijp gewoon dat we elkaar nog blijven zien dus dat we het beter kunnen bespreken wat we verwachten. Ik ben sowieso van het gesprek aangaan en zij loopt er altijd voor weg, ook dat heb ik vaak gezien. Mijn zwager heeft veel voor haar opgelost in het verleden bij anderen. En vanuit dit bespreken het contact tot een minimum beperken, dat is gewoon het beste :j

Roodvos, klopt hoor :j Mijn moeder zit er ook bij, dus ik ga dit ook zeker aangeven.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:43

Het is jammer dat het niet gaat tussen jouw en je zus, maar je doet er niks aan.
Je moet doen wat goed voelt voor jou ts.
Ik ben de jongste van 14 en we zijn allemaal goed met elkaar, een grote hechte familie.
Daarom is het zo jammer van jullie.