Zijn er weer mensen bezig met de dr. Denker puzzel? Ik heb hem vanmiddag gehaald maar nog niet veel tijd gehad. Heb er nu 8 en 2 die ik goed denk te hebben, maar nog niet helemaal de redenatie er achter snap.
Ik krijg de krant morgen pas onder de neus maar heb er wel weer zin in. Wat is het thema dit jaar? Dat maakt nogal verschil in hoe makkelijk of moeilijk hij is.
Leuk! Het thema is redelijk bekend voor mij, dus makkelijker op te lossen. Ik kom alleen niet uit nummer 36
julius_juut
Geplaatst: 25-12-22 16:06
Ik zit momenteel vast met nummer negen. Iemand daar een hint voor?
Spoiler: de noorse vlag herken ik, maar hoe verwerk ik die gele w er in? En hij is aan het bellen/telefoneren? Ik kom niet aan genoeg 'n' en om die instructie er onder uit te voeren, of ik kom op onmogelijke niet-bestaande woorden uit.
prugelpiet
Geplaatst: 25-12-22 16:32
Totaal onbekend thema, dus hij is lastig dit jaar. Ik ben op de helft denk ik. Eentje staat nog open daar tussen, maar ik weet even niet welke.
Juliusjuut:
Spoiler: die man komt uit Noorwegen, dat maakt hem een ? Als hij je zou bellen heb je dus een ? aan de telefoon. Dit iets anders omschrijven en dat helemaal uitschrijven. Elk woord. Dan de W tussen plakken. Dan heb je genoeg n-en.
Zaten weer wel een paar bij waar echt hints voor nodig waren (zoals die drie cirkels met letters er onder, die vond ik echt veel te ver gezocht) en het instrument, maar gemiddeld genomen vond ik hem dit jaar erg goed te doen.