Geloven jullie in geesten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:18

het noemt nu eenmaal de vijf godsbewijzen bij mijn weten. Dat hij die titel er aan gaf kan ik ook weinig aan doen. Ik zie ook geen zwanenmeer in "het zwanenmeer" maar het noemt nu eenmaal zo. Je hoeft er niet van onder de indruk te zijn. Je hoeft er ook niet van in god te gaan geloven (doe ik ook niet.) maar hij heeft hoe dan ook wel boeiende punten. Vervang zijn "argumenten" in vragen en je komt tot een boeiende discussie.

Kuggur

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:28

Net zo'n boeiende discussie als wanneer ik vraagtekens bij jouw beweringen zet? Je reactie is "ik vind dit en denk er verder niet over na"....
De argumenten van Aquino zijn voor mij geen interessante gespreksstof, ten eerste, uitentreure uitgekauwd , en ten tweede omdat ze geponeerd zijn door een fundamentalistische christen; ieder argument dat "god bestaat niet" ondersteund, is automatisch niet valide, want het gaat tegen de heilige waarheid in.
Maar ik denk dat we te ver off topic drijven, dus ik zet er een punt achter.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:41

Ik geloof er zeker in

Ik ben ook van mening, waarom zou er niet meer zijn dan wij ( ontwikkelden) en de dieren.
Er ook vanuitgaande dat wij dan zo gezegd de ‘opperwezens’ zijn en dat het niet beter kan worden dan wij. Beetje egocentrisch :o

Ikzelf heb sinds jongs af aan ook al te veel mee gemaakt om er niet in te geloven.
Van het achtervolgd worden door ‘niemand’ maar iets tot effectief een beleving mee te maken waar een vriend fysieke gevolgen bij me zag. Deze ‘niet gelover’ was op een avondje bekeerd :+ niet dat ik het ervoor deed...
Ik doe al jaren mijn best om alle ideeen / entiteiten /... buiten te weren maar toch af en toe wandel ik een kamer binnen en overvalt een entiteit me met diens aanwezigheid. Ik stoor me er wat minder aan , wanneer ik ze tegen kom maar vroeger had ik zulke enorme schrik.

Toch zijn er ook mooie kanten. Overledenen die nog even komen kijken hoe alles loopt , vind ikzelf heel mooi ...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:43

Dat vindt ik dus ook wel mooi als het echt zo zou zijn dat overleden mensen je alsnog op komen zoeken. Ik zou het bij bepaalde mensen juist heel fijn vinden als dat echt zo zou zijn.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:44

Mirre1415 schreef:
Vertel eens dan?

Oké eentje dan.
Vlak nadat een vriendin van mij was overleden was ik bij haar man langsgegaan. Ze had liedjes opgenomen voor de kinderen en die zaten we te luisteren.
‘s Avonds zat ik achter mijn laptop op een forum mee te kletsen en uit het niets speelt mijn laptop een van de liedjes van mijn vriendin af. Het betreffende liedje had ik niet eens zelf. Niet op mijn telefoon en niet op mijn laptop. Ik heb mijn laptop afgesloten en dichtgeklapt maar het liedje bleef spelen, achter elkaar door. Na vijf keer stopte het. Ze hebben samen vijf kinderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:45

Mijn schoonvader kwam van Java, genoeg verhalen gehoord van wat er daar voorviel :))
Daarbij geloof ik er zelf ook zeker in dat er meer is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:45

Na lang graven ben ik weer op een verhaal gekomen.

Onze vorige buurman is plots op jonge leeftijd overleden. In dat huis heb ik wel sterk het gevoel dat er was is. Ik pastte daar wel eens op de kinderen en het licht flikkert daar ook vaak. Niet dat ik het eng vindt het was een hele aardige man

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:53

Kuggur schreef:
Net zo'n boeiende discussie als wanneer ik vraagtekens bij jouw beweringen zet? Je reactie is "ik vind dit en denk er verder niet over na"....
De argumenten van Aquino zijn voor mij geen interessante gespreksstof, ten eerste, uitentreure uitgekauwd , en ten tweede omdat ze geponeerd zijn door een fundamentalistische christen; ieder argument dat "god bestaat niet" ondersteund, is automatisch niet valide, want het gaat tegen de heilige waarheid in.
Maar ik denk dat we te ver off topic drijven, dus ik zet er een punt achter.

Ah, maar ik heb nooit beweerd dat we ze moeten voeren volgens de spelregels van de fundamentelistische Christen he kuggur. :D

Ik heb me denk ik verkeerd uit gedrukt ook. Het is nl niet perse dat ik er niet over nadenk. Maar meer dat ik me er bewust van ben dat ik mijn mening of ideën niet perse kan onderbouwen met wetenschappelijk bewijs. :) En in die zin is de discussie dus op dat niveau (willen) voeren niet zinvol. :) Want we weten allebei dat dat bewijs er niet is.

De discussie die in dit topic gevoerd kan worden, is altijd hypothetisch tenzij je begint met "er is geen bewijs dat het bestaat" en dan is ze inderdaad klaar. Dat is er niet. :)

Ik heb helaas niet de omgeving die dergelijke discussies voert/wil voeren dus voor mij is ze niet uitgekauwd. Moet eerlijk toegeven dat ik je dus een tikkeltje benijd. :D

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:56

katybug schreef:
Mirre1415 schreef:
Vertel eens dan?

Oké eentje dan.
Vlak nadat een vriendin van mij was overleden was ik bij haar man langsgegaan. Ze had liedjes opgenomen voor de kinderen en die zaten we te luisteren.
‘s Avonds zat ik achter mijn laptop op een forum mee te kletsen en uit het niets speelt mijn laptop een van de liedjes van mijn vriendin af. Het betreffende liedje had ik niet eens zelf. Niet op mijn telefoon en niet op mijn laptop. Ik heb mijn laptop afgesloten en dichtgeklapt maar het liedje bleef spelen, achter elkaar door. Na vijf keer stopte het. Ze hebben samen vijf kinderen.

:oo :wow: :=
Wow, dat klinkt best wel eng. Hoe ervaarde jij dat?

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:59

Mirre1415 schreef:
katybug schreef:
Oké eentje dan.

:oo :wow: :=
Wow, dat klinkt best wel eng. Hoe ervaarde jij dat?

In eerste instantie vond ik echt heel raar en kreeg het er wel een beetje warm van zeg maar, hart ging sneller kloppen. Daarna viel er een soort rust over me heen. Het was goed/vredig.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:47

Geloven? Nee en ja en ja en nee. Lekker duidelijk, maar ik weet het zelf ook niet :=

Ik hoop nog wel vaak dat ik mijn vader nog even kan spreken of zien, maar dat gebeurt nooit.

Wel lag laatst na een per ongelukke verschuiving door mijn moeder zijn naam ineens op het scrabblebord. Puur toeval, maar wij hadden wel zoiets van wtf dat is wel heel toevallig.

Hij speelde ook nooit met ons mee toen hij nog leefde, want hij was niet zo goed in woorden leggen. Maar zijn eigen naam kent ie natuurlijk wel :=

Zo lag het:

Afbeelding

Zwieb was zijn naam.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:47

Kaplaars schreef:
Ik geloof er normaal niet in, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk:”misschien is er wel meer tussen hemel en aarde”. Meestal na een of andere vage docu of verhaal van iemand :') .
Normaal gesproken ben ik meer van team ‘alles is wetenschappelijk te verklaren’.

Nou dat hebben ze dus toen op mijn werk geprobeerd immers er waren beelden van, maar als de experts niet verder komen tja dan is en blijft het toch echt onverklaarbaar hoor!. En dan sta je met je nuchtere verstand toch even te klapperen !

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:23

ja ik geloof erin en mag me gelukkig prijzen met de gave over het 6de zintuig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:50

kimwilliam schreef:

Heb jij maar 6 zintuigen? Dan zou ik me niet gelukkig prijzen...

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:00

Ik wil er uit pure koppigheid niet in geloven want ik heb geen zin in mijn overleden oma die mij 's nachts ziet te doe-het-zelven. :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:00

Waarom ben je daar gelukkig mee? Lijkt me heel onrustig allemaal.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:02

Kuggur schreef:
kimwilliam schreef:

Veel mensen vinden dat we er maar 5 hebben, met de zesde als paranormaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:03

Nabster schreef:

Er zijn mensen die het juist kunnen gebruiken om anderen te helpen dat zou ik ook wel zien als een dankbaar iets. Tenzij je er heel bang voor bent dan is het een nadeel.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:08

Zebrastreep schreef:
Nabster schreef:

Er zijn mensen die het juist kunnen gebruiken om anderen te helpen dat zou ik ook wel zien als een dankbaar iets. Tenzij je er heel bang voor bent dan is het een nadeel.

klopt, ik ben er niet bang voor en ontwikkel het ook steeds meer maar let daarbij wel op specifieke dingen.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:02

kimwilliam schreef:
Zebrastreep schreef:

klopt, ik ben er niet bang voor en ontwikkel het ook steeds meer maar let daarbij wel op specifieke dingen.

Hoe zit dat dan precies? Wat voel je dan enzo?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:16

Nabster schreef:
Kuggur schreef:

Veel mensen vinden dat we er maar 5 hebben, met de zesde als paranormaal.

Amusant dat je me dit even uitlegt.... _O-
Maar serieus, we hebben aanzienlijk méér dan slechts die 5 (en als je het "paranormale zintuig" ten onrechte mee wil tellen 6 ) zintuigen, wat die vele mensen er ook van vinden....

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:48

Mijn zwager zei voor hij overleed dat hij een paarse ballon zou sturen. Nou wil het dat wanneer mijn zus met de uitvaartbegeleider bij haar thuis de uitvaart aan het bespreken is, er een paarse ballon aan komt waaien, eerst bij de auto blijft hangen en vervolgens in de tuin blijft hangen. Bij mijn neefje werd op een evenement, dit was nog net voor de corona, door een vreemde een paarse ballon in zijn handen geduwd. Die persoon was ook meteen weer weg dus heeft niet kunnen zien wie dat was.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:35

Ik geloof niet in geesten in de zin van rondvliegende doorzichtige spoken à la Harry-Potter. Maar ik geloof zeker wel in een 'tussenvorm / tussenstadium' van aards-levend en aards-niet-levend, het paranormale en heb twee goede ervaringen met mediums (maar ben verder toch wel aards) .
Toch geloof ik in wonderen, in tekens van 'boven', in contact met het buitenaardse, maar vooral niet in marsmannetjes en de illusie die de filmwereld ons toont. Al kan ik soms wel van die verhalen genieten, hoor :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:52

chanicha schreef:
Mijn schoonvader kwam van Java, genoeg verhalen gehoord van wat er daar voorviel :))
Daarbij geloof ik er zelf ook zeker in dat er meer is.

De familie van mijn man (nederlanders, maar vermoedelijk gaat er Javaans bloed door de aderen) heeft ook generaties lang geleefd. En wat je zegt: daar 'gebeurt' veel dat onverklaarbaar is of lijkt. Mijn schoonvader (inmiddels overleden) was zo'n stille, dus wij hebben zelf weinig verhalen gehoord, maar de dochters van schoonpa's oudste zus hebben wel het één en ander aan verhalen. Ik geloof zeker dat Java erg 'geestig' is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 12:59

MaNdiii schreef:
Nee geloof er niet in. Al kan ik ook niet verklaren waarom vroeger op mijn slaapkamer de tv snachts aanging, de wekker van het kastje viel en de printer ineens had bedacht om iets te doen. Dit was niet 1x maar sporadisch.

Wat ben ik blij dat ik dat niet meegemaakt heb..