Varekaj schreef:NAV dit topic het weer even aangehaald. Zegt mijn schoonmoeder "als er nu eentje inbreekt en we liggen in bed, dan trek ik mijn nachtpon omhoog. Wees maar zeker dat ze dan gaan rennen"
hahaha lekker droog
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
KarmaChansy schreef:Varekaj schreef:NAV dit topic het weer even aangehaald. Zegt mijn schoonmoeder "als er nu eentje inbreekt en we liggen in bed, dan trek ik mijn nachtpon omhoog. Wees maar zeker dat ze dan gaan rennen"
hahaha lekker droog
Sas_Mon schreef:Ik heb 2 duitse herders... ik denk dat de inbreker liever inbreekt bij welke hondloze buurman dan ook.
Overigens ja, geweld gebruiken tegen inbrekers is geoorloofd om ze vast te zetten tot de politie er is. Je hebt uit mijn huis te blijven en als ik van de politie geen inbreker vast mag houden stop ik hem in de wc en zet ik mijn herders voor de deur. Hij/zij mag best weg maar dan moet ie wel eerst langs mijn goedgetrainde honden.
Kitty_ schreef:Ik zou wel weten wat ik zou willen doen, maar ik zou zeggen kijk deze docu eens, dan kijk je er denk ik anders tegenaan
https://pers.kro-ncrv.nl/programmas/2do ... t-begonnen
Citaat:Het gebruikte geweld mag niet verder gaan
dan nodig om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat.
Gini schreef:Ik zou niet graag mijn hond het willen laten oplossen. Behalve als je echt twee of meerdere grotere honden los rond hebt lopen, denk ik dat in alle andere gevallen een hond het onderspit moet delven tegen een mogelijks gewapende man vol adrenaline.
Marije_1997 schreef:Sas_Mon schreef:Ik heb 2 duitse herders... ik denk dat de inbreker liever inbreekt bij welke hondloze buurman dan ook.
Overigens ja, geweld gebruiken tegen inbrekers is geoorloofd om ze vast te zetten tot de politie er is. Je hebt uit mijn huis te blijven en als ik van de politie geen inbreker vast mag houden stop ik hem in de wc en zet ik mijn herders voor de deur. Hij/zij mag best weg maar dan moet ie wel eerst langs mijn goedgetrainde honden.
Scheelt dat goeie inbrekers eerst checken overdag waar de honden los lopen, we zien hier ook wel eens verdachte mensen die langzaam langs de huizen rijden of het erf eventjes een stukje oplopen
Bunn schreef:Betwijfel of dat iedereen die zegt ‘ik pak een mes’ dat daadwerkelijk zou kunnen doen. Tenzij je dat mes op je nachtkastje hebt liggen, lijkt me het me erg omwaarschijnlijk dat je eerst nog op je gemakje langs de keukenla loopt. Die inbreker is al lang weg tegen de tijd dat jij met je mes aangehobbeld komt. En dan: zomaar op hem af gaan en steken? Dat doe je echt niet.
.