Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:48

Ik vind het nageroepen worden wel erg intimiderend. Nou ben ik ook nog wel zo dat ik dan denk 'je zegt het een, maar je bedoelt dit waarschijnlijk sarcastisch' :+ beetje afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit.

Ik vind het zeker niet prettig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:52

chanicha schreef:
Ach ik vind dat de dames tegenwoordig wel erg snel zijn met dat soort uitspraken hoor en aanranding of verkrachting gaat wel erg ver.

Nee, vrouwen (en natuurlijk ook mannen!!) mogen er nu voor uitkomen en enige intimidatie op seksueel gedrag wordt niet meer getolereerd. Vroegah wel. Dát is het verschil.

Ik word ook wel eens nageroepen en/of -gefloten.
Vaak als ik via het OV van A naar B moet. Zoals laatst; kwam de trein uit en er begint een kerel naar me te roepen en fluiten. Ik negeer hem en loop door en hij scheldt me uit (wantja, ik reageer niet). Een andere man hoorde dit en die werd me toch een partij boos op de schoft. *D Ik bedankte hem natuurlijk nog even.

Meestal gebeurt het trouwens als ik langs een café loop met vriendinnen oid. Voor Corona tenminste. :') Dan hebben de fluiters vrij baan om de catwalk te beoordelen.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 03-12-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 13:53

Silenna schreef:
dit vergelijken met je ID moeten laten zien in een supermarkt, slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Ik vind de vergelijking ook niet op gaan, gezien de caissière mij niet ongevraagd benaderd en ik naderhand niet door haar voor K-h0er wordt uitgescholden.

Overigens lees ik hier veel over jonge mannen maar ik heb ook eens in de horeca een groepje 60+ bezig gezien tegen een serveerster op terras. Schuine opmerkingen naar haar maken, aanspreken met 'lieverdje' en hoe meer rode wijn er in ging hoe erger het werd. Meid was denk ik een jaar of 16 en duidelijk totaal niet op haar gemak. Maar ook niet assertief genoeg om voor zichzelf op te komen.
Uiteindelijk pakte een van hen haar bij haar arm om aandacht te trekken om wat te drinken te vragen en toen was ik er klaar mee. Ben naar de leidinggevende gelopen met dit verhaal, en tja dat was een man. Er werd gereageerd met ''tja dat zijn gasten, zo gaat dat nu eenmaal in de horeca en die meiden kunnen er wel tegen hoor''. Toen heb ik meneer duidelijk verteld dat hij óf zelf met die mannen kan gaan dealen óf dat ik ze wel even ging aanspreken op hun gedrag.

Toen is hij ze mokkend zelf maar verder gaan bedienen de rest van de tijd. Wat lijkt me dat ellendig van horeca als dit inderdaad is hoe er met je omgegaan mag worden van je baas.. Nog erger dan op straat nageroepen worden want negeren en weglopen kun je niet.
Laatst bijgewerkt door Mars op 03-12-20 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:54

Ja, zijn ook absoluut oudere mannen hoor. Die dan gezellig aan het borrelen zijn op een terrasje of aan de bar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:58

Century schreef:
Ik kan ook wel kwaad worden als het afgedaan wordt met "zie het als een compliment". Dat is het niet. Het is net zo ongewenst gedrag als aangerand of verkracht worden. Ik ben geen lustobject, ook niet alleen voor je ogen.

Vind je dit niet wat overdreven?

Joh, ze doen maar, als zij hun slechte opvoeding willen demonstrerem gaan ze hun gang maar, ik negeer of lach en wuif liefjes terug.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:59

tita schreef:
Century schreef:
Ik kan ook wel kwaad worden als het afgedaan wordt met "zie het als een compliment". Dat is het niet. Het is net zo ongewenst gedrag als aangerand of verkracht worden. Ik ben geen lustobject, ook niet alleen voor je ogen.

:wow:

Ga je mond eens spoelen..... nog nooit aangerand of verkracht geweest te zijn of echt ongewenst benaderd
Geloof me dat is echt heel anders

Ogen heb je gekregen om te kijken en naar iemand fluiten wil nog niet zeggen dat het een lustobject is

Century geeft aan dat het net zo ongewenst is, níet dat het net zo erg is, groot verschil ;) .

Nageroepen ben ik gelukkig nog nooit, maar heb wel eens gehad dat er een bijna van z'n fiets flikkerde en z'n nek verrekte omdat ie zo nodig naar me moest blijven kijken terwijl die langs fietste (en uiteindelijk dus nagenoeg achterstevoren op z'n fiets zat 8)7 )

Ogen heb je inderdaad gekregen om te kijken, maar is het nou nodig om dat zo opzichtig te doen of je mening (die kennelijk nogal afhankelijk is van hoe de ander reageert >;) ) kenbaar te maken waardoor de ander zich er ongemakkelijk of zelfs onveilig bij voelt? Lijkt mij niet.

Waarom niet gewoon normaal even subtiel kijken en de ander gewoon met rust laten?
Kijken doen ze toch wel (en doen we zelf ook :+ ) en daar is niks mis mee, maar degene waar naar gekeken wordt hoort daar in ieder geval geen last van te hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:02

chanicha schreef:
Ach ik vind dat de dames tegenwoordig wel erg snel zijn met dat soort uitspraken hoor en aanranding of verkrachting gaat wel erg ver.

Ja, dit dus. Leg het gewoon als een zinloze boodschap naast je neer. Je hoeft niet op date met de fluiters!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:03

Rintah schreef:
Waarom niet gewoon normaal even subtiel kijken en de ander gewoon met rust laten?
Kijken doen ze toch wel (en doen we zelf ook :+ ) en daar is niks mis mee, maar degene waar naar gekeken wordt hoort daar in ieder geval geen last van te hebben.

Dit dus! _/-\o_
Kon het zelf niet beter zeggen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:06

Ik hoef niet voor k*th*oer of kankerh*er uitgemaakt te worden omdat ik geen zin heb in hun kinderachtige, seksueel intimiderende geroeptoeter. Dus vind het zeker wel erg. En daarnaast zijn er ook groepjes/mensen die je hierbij een erg onveilig gevoel geven. Als ze hun zin niet krijgen bijvoorbeeld. Zo ben ik eens van mijn fiets gegooid (op mijn zestiende!!!) omdat ik niet reageerde op jongens die me na gingen roepen.

Het eindigt lang niet altijd zo, maar het gebeurt wel; dus ik voel me niet prettig als het gebeurt. tenzij het op een vriendelijke, geinige manier gebeurt. Zoals @Mars hierboven beschreef!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:09

De perfecte one liner heb ik niet. Maar als een sukkel van een kerel mij dat soort dingen naroept EN hij heeft zijn handen in zijn broek, dan roep ik altijd "Kijk je uit? Als je ballen ontploffen, ben je je handen kwijt!"

Slaat nergens op, maar vind ik wel leuk om te doen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:12

Palmera schreef:
chanicha schreef:

Ja, dit dus. Leg het gewoon als een zinloze boodschap naast je neer. Je hoeft niet op date met de fluiters!

Gaan we zo het absolute gebrek aan fatsoen in de maatschappij oplossen denk je? :)
Dus alle topics met aso buren ook maar gewoon sluiten met de opmerking "leg de nutteloze boodschap gewoon naast je neer!"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:14

In vorige stad had ik er gegeven moment wel veel last van, helemaal sinds er een asielzoekerscentrum kwam.

Gegeven moment durfde ik er alleen nog langs te lopen, als ik mijn mechel meehad.

Gegeven moment is er dus ook daadwerkelijk extra bewaking gekomen.

https://hoogeveenschecourant.nl/artikel ... gle.com%2F

Gelukkig waar ik nu woon, weinig last van mensen die zich zo naar gedragen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:15

Waar ik woon geen last meer van :+ Maar toen ik nog in Amsterdam woonde wimpelde ik het altijd netjes af als het enkel fluiten was.
Als het echt onbeleefd of intimiderend was dan maakte ik een opmerking in de richting van;
" En hoeveel dates heb je daar al mee gescoord?" " Maar goed dat je moeder je nu niet kan horen"

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:24

alice0cullen schreef:
En ik woon niet eens in een grote stad, er zijn winkels die ik vermijd omdat ze daar op de parkeerplaats rond fietsen en alle jonge meiden na roepen, en als je daar niet op reageert rijden ze je zowat aan. Ik vind daar niks vleiends aan.

Meen je dat nou? In De'nter?
Is me nog nooit opgevallen dat dit zo gebeurt (niet bij mezelf uiteraard, ik ben al een oude taart, maar bij anderen)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:32

Rintah schreef:
Century geeft aan dat het net zo ongewenst is, níet dat het net zo erg is, groot verschil ;) .

Dank je. Ik zeg inderdaad dat ik het net zo ongewenst vind. Niet dat het net zo erg is als verkracht worden. Natuurlijk is dat veel erger en niet hetzelfde.
Beetje jammer dat ik dan gelijk reacties krijg dat ik mijn mond maar moet spoelen en dat er aannames worden gedaan over in hoeverre ik wel of niet ongewenst gedrag heb meegemaakt.

Ik zie fluiten naar iemand overigens wel als een teken dat ik als een lustobject gezien wordt. Als ze het om mij te doen was zouden ze wel gewoon een gesprekje kunnen aanknopen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:41

Jenara schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik dit meer meemaak bij blanke jonge mannen dan bij allochtonen.
De vuilste en rotste opmerkingen werden gemaakt vanop, helaas, bouwwerven, kleine bestelwagentjes van techniekers, ...
Ik zeg niet dat ze nooit van allochtone afkomst waren, maar toch echt niet zo vaak.
Wat ik dan wel weer al met allochtone mannen heb gehad en niet met blanke is dat ze bv. bij de bushalte ofzo naast je komen staan en je aanspreken "dag mevrouw, hoe is het met u?" of op een andere manier proberen een gesprek aan te knopen. Heb hier niet altijd zin in, maar kan het wel veel meer appreciëren dan de seksuele aantijgingen die over de straat moeten geschreeuwd worden. Voel je je ook minder door bedreigd.

Dit heb ik dus andersom. Blanke jonge mannen zeggen een keer wat, toeteren of zwaaien. Dan zwaai ik een keer en loop ik door en is het daarmee klaar.
Bij onze medelanders ben ik meerdere keren bedreigd dat ze mij wat aan zouden doen en voor vieze prutsmuts uitgemaakt als ik alleen mijn hand opstak. Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen, dus ze krijgen meestal een grote bek terug. Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:45

PoelieWoelie schreef:
Ik zoek nog steeds de perfecte one-liner om ze direct te kakken te kunnen zetten bij hun vrienden. Iemand suggesties? :P

Gelukkig niet heel vaak last van maar mijn gezicht staat ook vaak op Don't you dare.....

Maar de "al was je de laatste man op aarde...." heeft hier wel eens wat egos gekwetst :j

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:49

JackenJill schreef:
Ik kan hier zo boos om worden. Wat denken dat soort kerels wel niet?? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit soort gedrag nog steeds getolereerd wordt. Laatst een gesprek gehad met mijn moeder waarin ze vertelde dat een 15-jarig meisje (dat er al wat ouder uitzag, maar wel nog steeds maar 15 jaar was) nageroepen en gesloten werd door een stel bouwvakkers. Mijn moeder is naar hun leidinggevende gestapt en heeft gezegd dat dit echt onacceptabel is. Dat meisje is 15!! En wordt gewoon half aangerand op deze manier! Waarom denken mannen dat ze dit recht hebben?? Gelukkig was deze man het met haar eens en heeft zijn mensen erop aangesproken, dit gedrag is gestopt. Maar dit moet veel vaker ter sprake gebracht worden. Het moet niet meer normaal gevonden worden dat mannen vrouwen constant nafluiten. Of verder doorgedacht: mannen hebben zich gewoon altijd te gedragen naar vrouwen, klaar. Pfffft... ik kan hier wel over door blijven gaan, al zoveel meegemaakt en gehoord, kan er echt boos om worden....

Half aangerand? Serieus? :') Doe ff normaal zeg, wat kunnen mensen tegenwoordig kleinzerig zijn.

Tegenwoordig word ik niet meer nageroepen, vroeger wel. Zag het altijd maar als een complimentje :o Heb me er nooit aan gestoord in ieder geval.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:56

Het gaat mij eigenlijk meer om het principe er achter (het is intimidatie, respectloos) dan de impact die het op me heeft.
Heeft voor mij dus niet zoveel met kleinzerig te maken. Het zo benoemen slaat ook gelijk de discussie dood.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:00

__elise__ schreef:
JackenJill schreef:
Ik kan hier zo boos om worden. Wat denken dat soort kerels wel niet?? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit soort gedrag nog steeds getolereerd wordt. Laatst een gesprek gehad met mijn moeder waarin ze vertelde dat een 15-jarig meisje (dat er al wat ouder uitzag, maar wel nog steeds maar 15 jaar was) nageroepen en gesloten werd door een stel bouwvakkers. Mijn moeder is naar hun leidinggevende gestapt en heeft gezegd dat dit echt onacceptabel is. Dat meisje is 15!! En wordt gewoon half aangerand op deze manier! Waarom denken mannen dat ze dit recht hebben?? Gelukkig was deze man het met haar eens en heeft zijn mensen erop aangesproken, dit gedrag is gestopt. Maar dit moet veel vaker ter sprake gebracht worden. Het moet niet meer normaal gevonden worden dat mannen vrouwen constant nafluiten. Of verder doorgedacht: mannen hebben zich gewoon altijd te gedragen naar vrouwen, klaar. Pfffft... ik kan hier wel over door blijven gaan, al zoveel meegemaakt en gehoord, kan er echt boos om worden....

Half aangerand? Serieus? :') Doe ff normaal zeg, wat kunnen mensen tegenwoordig kleinzerig zijn.

Tegenwoordig word ik niet meer nageroepen, vroeger wel. Zag het altijd maar als een complimentje :o Heb me er nooit aan gestoord in ieder geval.

Dus jij neemt jouw reactie (niet aan storen en als compliment zien) als maatstaf en als zijnde normaal en iedereen die dus niet zo reageert is kleinzerig? Of is het enkel het woord 'aangerand' waar je over valt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:03

Kaitlyn schreef:
Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

Gelukkig dat het uitdelen vam de eerste klap niet intimiderend en respectloos is. :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:05

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:16

Palmera schreef:
Kaitlyn schreef:
Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

Gelukkig dat het uitdelen vam de eerste klap niet intimiderend en respectloos is. :')

Ik sla niet als ze wat zeggen hoor, dat zou wat zijn. :')
Maar als ze mij achterop komen tot een situatie waarin ik mij bedreigd voel en ze aan mij komen ga ik niet verder afwachten.

Gelukkig is een grote mond en een giga bitchface tot nog toe altijd genoeg geweest om het alleen bij dreigen en schelden te houden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:32

Ik kom dit veel tegen in mijn werk, kom veel op de bouw. En dan rij ik ook nog eens op een vrachtwagen. De ultieme combinatie. Op sommige bouwen gaat het normaal maar op sommige heb ik ineens een heel publiek en het nodige gepraat en gefluit, gejoel enz. De ene dag kan ik er beter mee om gaan dan de andere dag en soms denk ik: ik stop er mee. Juist door dit gedrag. Doe gewoon, doe normaal. Nee ik vind het niet vleiend, ik vind het ongemakkelijk. Die "onderhuidse spanning" die het brengt...
Gelukkig maak ik ook hele leuke dingen mee waardoor het weer wat "levelt" zeg maar.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:33

Kaitlyn schreef:
Palmera schreef:

Ik sla niet als ze wat zeggen hoor, dat zou wat zijn. :')
Maar als ze mij achterop komen tot een situatie waarin ik mij bedreigd voel en ze aan mij komen ga ik niet verder afwachten.

Gelukkig is een grote mond en een giga bitchface tot nog toe altijd genoeg geweest om het alleen bij dreigen en schelden te houden.

Ik heb geen grote mond of een giga bitchface en bij mij is het ook nooit verder gekomen. Ik ga er vanuit dat de meeste mannen ‘gelukkig’ genoeg fatsoen hebben om dat niet te doen.