beetje afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit.Ik vind het zeker niet prettig.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanicha schreef:Ach ik vind dat de dames tegenwoordig wel erg snel zijn met dat soort uitspraken hoor en aanranding of verkrachting gaat wel erg ver.
Ik bedankte hem natuurlijk nog even.
Dan hebben de fluiters vrij baan om de catwalk te beoordelen. Silenna schreef:dit vergelijken met je ID moeten laten zien in een supermarkt, slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Century schreef:Ik kan ook wel kwaad worden als het afgedaan wordt met "zie het als een compliment". Dat is het niet. Het is net zo ongewenst gedrag als aangerand of verkracht worden. Ik ben geen lustobject, ook niet alleen voor je ogen.
tita schreef:Century schreef:Ik kan ook wel kwaad worden als het afgedaan wordt met "zie het als een compliment". Dat is het niet. Het is net zo ongewenst gedrag als aangerand of verkracht worden. Ik ben geen lustobject, ook niet alleen voor je ogen.
Ga je mond eens spoelen..... nog nooit aangerand of verkracht geweest te zijn of echt ongewenst benaderd
Geloof me dat is echt heel anders
Ogen heb je gekregen om te kijken en naar iemand fluiten wil nog niet zeggen dat het een lustobject is
.
)
) kenbaar te maken waardoor de ander zich er ongemakkelijk of zelfs onveilig bij voelt? Lijkt mij niet.
) en daar is niks mis mee, maar degene waar naar gekeken wordt hoort daar in ieder geval geen last van te hebben. Palmera schreef:chanicha schreef:Ach ik vind dat de dames tegenwoordig wel erg snel zijn met dat soort uitspraken hoor en aanranding of verkrachting gaat wel erg ver.
Ja, dit dus. Leg het gewoon als een zinloze boodschap naast je neer. Je hoeft niet op date met de fluiters!
Maar toen ik nog in Amsterdam woonde wimpelde ik het altijd netjes af als het enkel fluiten was. alice0cullen schreef:En ik woon niet eens in een grote stad, er zijn winkels die ik vermijd omdat ze daar op de parkeerplaats rond fietsen en alle jonge meiden na roepen, en als je daar niet op reageert rijden ze je zowat aan. Ik vind daar niks vleiends aan.
Rintah schreef:Century geeft aan dat het net zo ongewenst is, níet dat het net zo erg is, groot verschil.
Jenara schreef:Ik moet wel zeggen dat ik dit meer meemaak bij blanke jonge mannen dan bij allochtonen.
De vuilste en rotste opmerkingen werden gemaakt vanop, helaas, bouwwerven, kleine bestelwagentjes van techniekers, ...
Ik zeg niet dat ze nooit van allochtone afkomst waren, maar toch echt niet zo vaak.
Wat ik dan wel weer al met allochtone mannen heb gehad en niet met blanke is dat ze bv. bij de bushalte ofzo naast je komen staan en je aanspreken "dag mevrouw, hoe is het met u?" of op een andere manier proberen een gesprek aan te knopen. Heb hier niet altijd zin in, maar kan het wel veel meer appreciëren dan de seksuele aantijgingen die over de straat moeten geschreeuwd worden. Voel je je ook minder door bedreigd.
PoelieWoelie schreef:Ik zoek nog steeds de perfecte one-liner om ze direct te kakken te kunnen zetten bij hun vrienden. Iemand suggesties?
JackenJill schreef:Ik kan hier zo boos om worden. Wat denken dat soort kerels wel niet?? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit soort gedrag nog steeds getolereerd wordt. Laatst een gesprek gehad met mijn moeder waarin ze vertelde dat een 15-jarig meisje (dat er al wat ouder uitzag, maar wel nog steeds maar 15 jaar was) nageroepen en gesloten werd door een stel bouwvakkers. Mijn moeder is naar hun leidinggevende gestapt en heeft gezegd dat dit echt onacceptabel is. Dat meisje is 15!! En wordt gewoon half aangerand op deze manier! Waarom denken mannen dat ze dit recht hebben?? Gelukkig was deze man het met haar eens en heeft zijn mensen erop aangesproken, dit gedrag is gestopt. Maar dit moet veel vaker ter sprake gebracht worden. Het moet niet meer normaal gevonden worden dat mannen vrouwen constant nafluiten. Of verder doorgedacht: mannen hebben zich gewoon altijd te gedragen naar vrouwen, klaar. Pfffft... ik kan hier wel over door blijven gaan, al zoveel meegemaakt en gehoord, kan er echt boos om worden....
Doe ff normaal zeg, wat kunnen mensen tegenwoordig kleinzerig zijn.
Heb me er nooit aan gestoord in ieder geval. __elise__ schreef:JackenJill schreef:Ik kan hier zo boos om worden. Wat denken dat soort kerels wel niet?? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit soort gedrag nog steeds getolereerd wordt. Laatst een gesprek gehad met mijn moeder waarin ze vertelde dat een 15-jarig meisje (dat er al wat ouder uitzag, maar wel nog steeds maar 15 jaar was) nageroepen en gesloten werd door een stel bouwvakkers. Mijn moeder is naar hun leidinggevende gestapt en heeft gezegd dat dit echt onacceptabel is. Dat meisje is 15!! En wordt gewoon half aangerand op deze manier! Waarom denken mannen dat ze dit recht hebben?? Gelukkig was deze man het met haar eens en heeft zijn mensen erop aangesproken, dit gedrag is gestopt. Maar dit moet veel vaker ter sprake gebracht worden. Het moet niet meer normaal gevonden worden dat mannen vrouwen constant nafluiten. Of verder doorgedacht: mannen hebben zich gewoon altijd te gedragen naar vrouwen, klaar. Pfffft... ik kan hier wel over door blijven gaan, al zoveel meegemaakt en gehoord, kan er echt boos om worden....
Half aangerand? Serieus?Doe ff normaal zeg, wat kunnen mensen tegenwoordig kleinzerig zijn.
Tegenwoordig word ik niet meer nageroepen, vroeger wel. Zag het altijd maar als een complimentjeHeb me er nooit aan gestoord in ieder geval.
Palmera schreef:Kaitlyn schreef:Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.
Gelukkig dat het uitdelen vam de eerste klap niet intimiderend en respectloos is.
Kaitlyn schreef:Palmera schreef:Gelukkig dat het uitdelen vam de eerste klap niet intimiderend en respectloos is.
Ik sla niet als ze wat zeggen hoor, dat zou wat zijn.![]()
Maar als ze mij achterop komen tot een situatie waarin ik mij bedreigd voel en ze aan mij komen ga ik niet verder afwachten.
Gelukkig is een grote mond en een giga bitchface tot nog toe altijd genoeg geweest om het alleen bij dreigen en schelden te houden.