Baby buiten laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:50

Hier op de opvang is het ook heel gebruikelijk, hier hebben ze een soort konijnenhokken . Heerlijk gezond toch, lekker buiten laten slapen!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:51

anjali schreef:
Mazida schreef:
Mijn kinderen slapen buiten op het kinderdagverblijf in een soort van 'konijnenhok' met gaas ervoor. Ze hebben speciale slaapzakken om kinderen op de kou te kleden. Lekker gezond buitenlucht, wel eerst goed in verdiepen natuurlijk.

Ik heb geen verstand van kinderen,maar dit topic verbaast me.Je gaat met het huidige koude weer kinderen toch niet buiten laten slapen? In de Tropen kan dat wel maar niet in Nederland vind ik.Zelfs Eskimo's hebben een iglo.Je gaat zelf nu toch ook niet buiten slapen?Lekkere kinderdagverblijven zeg.

In Scandinavische landen gebeurt dit heel vaak en is het nog kouder dan hier. Ik werk zelf op een kdv en wij hebben het helaas niet maar merk dat sommige kinderen buiten echt beter slapen dan binnen als ik een kindje in de buggy of wagen mee naar buiten neem, ze liggen met een paar minuten te slapen terwijl binnen je echt wel even bezig bent daarvoor.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:05

Als kind heb ik ook altijd buiten geslapen, vooral met droog winterweer sliep ik als een roosje zei mijn moeder. Ook nu slaap ik het beste in een tentje in de natuur. Thuis ook altijd het raam open en echt nooit de kachel aan.

Eeeh anjali, zo warm is het in een iglo toch ook niet?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:07

Ik heb de OP ook wel met enige verbazing gelezen, in alle eerlijkheid.
Ik heb zelf geen kinderen, maar snap wel dat buitenlucht gezond kan zijn. KAN zijn, want ik weet niet hoe het met de lucht gesteld is waar TS woont :)

Ik las de OP met verbazing, niet door het "buiten slapen" maar door de "waarom". Ik lees vooral dat het kind buiten slaapt omdat moeder & dochter binnen moeten werken, en vader boven, en dat er geen slaapkamer beschikbaar is voor het kind, dat deze nog niet klaar is. Waar slaapt de kleine 's nachts dan?

Op die manier komt het over alsof het kind buiten geparkeerd wordt omdat het anders voor geluidsoverlast zorgt, en bij gebrek aan ruimte. Ook omdat ik lees dat het kind in een kinderwagen slaapt - nogmaals, ik heb geen kinderen dus kan dit compleet fout bekijken, maar heeft een kind niet bepaalde bewegingsvrijheid nodig in de slaap? Kan hier mis in zijn hoor! :)

Buiten slapen, ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn. Ik ben een kouschijter, mijn deken is opgetrokken tot onder mijn neus :+ Natuurlijk zou ik me goed kunnen aankleden, maar hoe gezond is het om in een skipak te slapen, met muts en handschoenen? Nah, dan slaap ik liever binnen met de raam open, of met de ionisator aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:07

Sakura789 schreef:
Als kind heb ik ook altijd buiten geslapen, vooral met droog winterweer sliep ik als een roosje zei mijn moeder. Ook nu slaap ik het beste in een tentje in de natuur. Thuis ook altijd het raam open en echt nooit de kachel aan.

Eeeh anjali, zo warm is het in een iglo toch ook niet?

In een iglo kun je gewoon vuur stoken.

Maar ik snap best dat je vreemd opkijkt als je niet bekend bent met kinderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:09

Nou mijn ding is het niet. Frisse slaapkamer oké, raampje open, horretje ervoor, allemaal goed. Maar mijn kindje slaapt lekker veilig binnen. Ik vind het zo geen fijn idee dat ze buiten zou liggen. Nee, niks voor mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:10

LWDaisy schreef:
Ik heb de OP ook wel met enige verbazing gelezen, in alle eerlijkheid.
Ik heb zelf geen kinderen, maar snap wel dat buitenlucht gezond kan zijn. KAN zijn, want ik weet niet hoe het met de lucht gesteld is waar TS woont :)

Ik las de OP met verbazing, niet door het "buiten slapen" maar door de "waarom". Ik lees vooral dat het kind buiten slaapt omdat moeder & dochter binnen moeten werken, en vader boven, en dat er geen slaapkamer beschikbaar is voor het kind, dat deze nog niet klaar is. Waar slaapt de kleine 's nachts dan?

Op die manier komt het over alsof het kind buiten geparkeerd wordt omdat het anders voor geluidsoverlast zorgt, en bij gebrek aan ruimte. Ook omdat ik lees dat het kind in een kinderwagen slaapt - nogmaals, ik heb geen kinderen dus kan dit compleet fout bekijken, maar heeft een kind niet bepaalde bewegingsvrijheid nodig in de slaap? Kan hier mis in zijn hoor! :)

Buiten slapen, ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn. Ik ben een kouschijter, mijn deken is opgetrokken tot onder mijn neus :+ Natuurlijk zou ik me goed kunnen aankleden, maar hoe gezond is het om in een skipak te slapen, met muts en handschoenen? Nah, dan slaap ik liever binnen met de raam open, of met de ionisator aan.

Je leest verkeerd. De baby maakt niet teveel herrie maar de vader als hij werkt en moeder/grote zus. Hij slaapt het rustigste op de veranda.

's Nachts slapen ze allemaal dus zal hij wel in z'n cosleeper liggen.

Als jij gewend zou zijn aan buiten slapen zou je niet anders weten, als je wil weten hoe gezond het is kun je googlen.

Denk dat alle baby's in hun kinderwagen slapen. Ze slapen anders dan volwassenen, of word jij ook nog ingebakerd?

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:11

Ik heb vroeger als baby vaak buitengeslapen, net als mijn broers en zussen. Mijn ouders vroeger ook vaak. Is inderdaad gezond en ik sliep (naar horen zeggen dan) altijd sneller dan als ik binnen lag. Goed ingestopt inderdaad, uit de wind en met een kruik. Als de wieg/kinderwagen gewoon op een goed plekje staat en je af en toe even checkt of alles goed gaat, lijkt mij dat dit geen probleem is.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:13

Ik ben ook verbaasd hoor, had er echt nog nooit van gehoord..

Ik snap wel dat ze dat in Scandinavië doen met hun schone lucht!
Maar dat zou ik waar ik woon niet snel doen... Hier in de polder waar ze de boel om de haverklap met chemische stoffen besproeien.
En onder de rook van Schiphol met hier ook die laagvlieggebieden...
Mensen die hun openhaard gebruiken als het mistig is :')

Maar in Scandinavië zou ik het ook wel doen.
Lijkt me idd wel gezond voor kinderen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:14

Nou ja,ik heb er geen verstand van.Maar er zullen wel diverse soorten kinderen zijn net zoals hun ouders. Koudeminnende en warmteminnende.Wat frisse lucht betreft,ik woon in de stad en daar is de buitenlucht echt niet fris maar flink vervuild. Overigens,een tent is niet buiten want die is dicht.En daar kan het nog best lekker warm in worden.Daar heb ik wel ervaring mee maar met een iglo niet.Ik heb wel gehoord dat het er ook warm in wordt.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:14

MarcoBorsato schreef:
In een iglo kun je gewoon vuur stoken.

Maar ik snap best dat je vreemd opkijkt als je niet bekend bent met kinderen.

In een iglo kun je wel met een max stoken, dat blijft natuurlijk niet doorgaan.

Ik denk dat het ook meer van de buitengebieden is. Ik zie iig in Friesland wel vaker kinderwagens buiten staan. Meestal voor een raam, zodat je makkelijk er even in kunt kijken of alles goed gaat. In de winter inderdaad met een warme kruik.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:32

Onze kleine (nu anderhalf) slaapt op de opvang ook buiten. En bij oma ook nog gewoon in de buggy. Die kan ze platter leggen. Op de opvang krijgt ze altijd zo’n soort skipak aan. Tot -10 mogen ze daar gewoon buiten slapen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:38

Ik kan het me goed voorstellen. De kinderen van mijn schoonzusje zijn allemaal geboren in de koudste maanden van het jaar en sliepen allemaal na een paar weken overdag al buiten in de kinderwagen.

Hier bij de kinderdagverblijven hebben ze ook allemaal minimaal 2 lutjepotjes staan voor de baby's.

Mooi filmpje hier over

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:51

Vrienden van ons wonen in Denemarken. Toen hun kinderen nog klein waren zelfs op een appartement en dochterlief sliep buiten in een soort hok wat uit het raam hing. Ik moest daar heel erg aan wennen maar daar is het heel normaal.

Overigens is de kat van mijn buren ooit op de kinderwagen van mijn zoon gaan liggen toen hij buiten lag te slapen. Gelukkig op het voeteneinde. Daarna mochten mijn kinderen alleen nog maar buiten liggen in een tentje. Ik vind het toch maar eng.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:18

De kinderwagens zij ook groter passen ze ook veel langer dan die kleine bakjes in Nederland.
Als je bang bent voor een kat dan een net over de kinderwagen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:24

Wat een bijzonder topic. Ik zou je man lekker op de veranda laten werken en die kleine naar binnen, al denk ik dan vast te simpel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:32

loez schreef:
Onze kleine (nu anderhalf) slaapt op de opvang ook buiten. En bij oma ook nog gewoon in de buggy. Die kan ze platter leggen. Op de opvang krijgt ze altijd zo’n soort skipak aan. Tot -10 mogen ze daar gewoon buiten slapen.

Mijn kind zou echt niet naar zo'n opvang gaan.Je gaat zelf toch ook niet bij vriestemperatuur buiten slapen en een baby raakt nog eerder onderkoeld.Is dit eigenlijk een serieus bedoeld topic?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:33

anjali schreef:
loez schreef:

Mijn kind zou echt niet naar zo'n opvang gaan.Je gaat zelf toch ook niet bij vriestemperatuur buiten slapen en een baby raakt nog eerder onderkoeld.Is dit eigenlijk een serieus bedoeld topic?

Joh, lees even de link ofzo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:35

anjali schreef:
loez schreef:

Anjali , buiten slapen, mits je niet midden in een drukke stad of industrie gebied woont is gewoon super gezond. Veel beter dan een slaapkamertje met verwarming wat veel gebruikt word. Probeer het eens zou ik zeggen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:36

Ik denk dat dit best heel natuurlijk is.
Het enige waar ik dan wel bang voor zou zijn is roofdieren/insecten of is dat erg onterecht? Zoals in Zweden daar zit volgens mij het lutjepotjw wel dicht met plexiglas of met gaas ofzo toch?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:37

Mijn zoon nu bijna 20 is in januari geboren en sliep in de winter ook buiten in de wagen, kruik,deken en slapen maar. Het is hartstikke gezond en word veel gedaan. Tot zeker een jaar sliep hij in de wagen buiten.

Snap de soms wat vreemde reacties hier ook niet. Het is niets vreemds.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:38

Ik weet toevallig waar de ts woont en de luchtkwaliteit is daar bijzonder goed in orde :)

Zie dat er al een lutjepotje is aangeboden, lijkt me een perfecte oplossing :)
Lekker schapenvachtje erin en gepast kleden

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:42

Even rondkijken voor zo'n lutje potje (baby huisje) inderdaad, lekker inpakken en slapen maar. Ik denk dat er stiekem wel meer mensen hier tegenaan lopen hoor. Ik heb nu meerdere mannelijke collega's die recent papa zijn geworden en nu enkele dagen per week toch maar weer op kantoor zijn gaan werken.

Overigens werden kinderen vroeger ook al buiten te slapen gelegd. Ooit zo'n balkonbedje gezien? Moet je nu niet meer aan denken, maar was helemaal hip vroeger. Zie derde foto op deze link: https://eyespired.nl/fotos-verleden-historie
}:0

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:44

Ik snap best het idee wat er achter zit maar mijn dochter is geboren met -20 dus ook al was het er toen al, het had geen optie geweest :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:44

Mijn zoontje heeft ook buiten geslapen op de opvang, ook in zo'n soort konijnenhok. Uit de wind en bij koud weer met een kruik erbij. Het mag namelijk maar tot een bepaalde graden.

Ik moest het ook nog een keer vragen wat de opvang bedoelde met buiten slapen,'t klinkt ook vreemd als je er nog nooit van gehoord hebt :)