Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:Mazida schreef:Mijn kinderen slapen buiten op het kinderdagverblijf in een soort van 'konijnenhok' met gaas ervoor. Ze hebben speciale slaapzakken om kinderen op de kou te kleden. Lekker gezond buitenlucht, wel eerst goed in verdiepen natuurlijk.
Ik heb geen verstand van kinderen,maar dit topic verbaast me.Je gaat met het huidige koude weer kinderen toch niet buiten laten slapen? In de Tropen kan dat wel maar niet in Nederland vind ik.Zelfs Eskimo's hebben een iglo.Je gaat zelf nu toch ook niet buiten slapen?Lekkere kinderdagverblijven zeg.
Natuurlijk zou ik me goed kunnen aankleden, maar hoe gezond is het om in een skipak te slapen, met muts en handschoenen? Nah, dan slaap ik liever binnen met de raam open, of met de ionisator aan. Sakura789 schreef:Als kind heb ik ook altijd buiten geslapen, vooral met droog winterweer sliep ik als een roosje zei mijn moeder. Ook nu slaap ik het beste in een tentje in de natuur. Thuis ook altijd het raam open en echt nooit de kachel aan.
Eeeh anjali, zo warm is het in een iglo toch ook niet?
LWDaisy schreef:Ik heb de OP ook wel met enige verbazing gelezen, in alle eerlijkheid.
Ik heb zelf geen kinderen, maar snap wel dat buitenlucht gezond kan zijn. KAN zijn, want ik weet niet hoe het met de lucht gesteld is waar TS woont![]()
Ik las de OP met verbazing, niet door het "buiten slapen" maar door de "waarom". Ik lees vooral dat het kind buiten slaapt omdat moeder & dochter binnen moeten werken, en vader boven, en dat er geen slaapkamer beschikbaar is voor het kind, dat deze nog niet klaar is. Waar slaapt de kleine 's nachts dan?
Op die manier komt het over alsof het kind buiten geparkeerd wordt omdat het anders voor geluidsoverlast zorgt, en bij gebrek aan ruimte. Ook omdat ik lees dat het kind in een kinderwagen slaapt - nogmaals, ik heb geen kinderen dus kan dit compleet fout bekijken, maar heeft een kind niet bepaalde bewegingsvrijheid nodig in de slaap? Kan hier mis in zijn hoor!![]()
Buiten slapen, ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn. Ik ben een kouschijter, mijn deken is opgetrokken tot onder mijn neusNatuurlijk zou ik me goed kunnen aankleden, maar hoe gezond is het om in een skipak te slapen, met muts en handschoenen? Nah, dan slaap ik liever binnen met de raam open, of met de ionisator aan.

MarcoBorsato schreef:In een iglo kun je gewoon vuur stoken.
Maar ik snap best dat je vreemd opkijkt als je niet bekend bent met kinderen.
loez schreef:Onze kleine (nu anderhalf) slaapt op de opvang ook buiten. En bij oma ook nog gewoon in de buggy. Die kan ze platter leggen. Op de opvang krijgt ze altijd zo’n soort skipak aan. Tot -10 mogen ze daar gewoon buiten slapen.
anjali schreef:loez schreef:Onze kleine (nu anderhalf) slaapt op de opvang ook buiten. En bij oma ook nog gewoon in de buggy. Die kan ze platter leggen. Op de opvang krijgt ze altijd zo’n soort skipak aan. Tot -10 mogen ze daar gewoon buiten slapen.
Mijn kind zou echt niet naar zo'n opvang gaan.Je gaat zelf toch ook niet bij vriestemperatuur buiten slapen en een baby raakt nog eerder onderkoeld.Is dit eigenlijk een serieus bedoeld topic?
anjali schreef:loez schreef:Onze kleine (nu anderhalf) slaapt op de opvang ook buiten. En bij oma ook nog gewoon in de buggy. Die kan ze platter leggen. Op de opvang krijgt ze altijd zo’n soort skipak aan. Tot -10 mogen ze daar gewoon buiten slapen.
Mijn kind zou echt niet naar zo'n opvang gaan.Je gaat zelf toch ook niet bij vriestemperatuur buiten slapen en een baby raakt nog eerder onderkoeld.Is dit eigenlijk een serieus bedoeld topic?